Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości
Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości
Czy jest możliwość zagrania, w runebounda w 5 osób? Myślę nad zakupem, a 5 to minimum jeśli chodzi o ilość graczy
- nightrunner
- Posty: 134
- Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
- Has thanked: 7 times
Re: Runebound (3rd edition)
Gra wg informacji z pudełka przewidziana na 4 graczy. Można w sumie byłoby zagrać i w 5, ale z uwagi na spory downtime między turami graczy, wariant ten uznalbym za bezcelowy.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Runebound (3rd edition)
Jak Waszym zdaniem powinno wyglądać wykonanie efektu "zamień":
1) oba elementy fizyczne zamienia się miejscami w grze,
2) element zamieniany odrzucamy, a zamiennik umieszczamy w jego miejscu?
Dla przykładu karty:
A) wyprawa Przychylność Kurnosa - efekt wyprawy III - zamieniona umiejętność, którą się nauczyłem idzie z powrotem do ręki czy jest odrzucana? (w jej miejsce wchodzi zamiennik z ręki)
B) karta fabularna Mistrz - oddany żeton walki kładziemy na kartę czy odrzucamy go z gry? (za tym aby go położyć na tej karcie w zamian za wzięty, przemawia szczegół, że nie ma na karcie zdania, które jest na innych kartach, gdzie leży wiedza, że po skończeniu się żetonów walki na karcie Mistrz odrzucamy ją.. więc się skończyć wynika z tego nie mogą? musimy kłaść swój i zabrać leżący?)
Ponadto, w zasadach jest błąd tłumaczenia, dotyczący tego czy można uczyć się umiejętność, jeżeli mamy już ich tyle ile wynosi limit (tzn. tyle ile mamy danej cechy) np. mamy "Ciało" (2) i nauczone 2 umiejętności. Czy możemy nauczyć się 3?
W zasadach zaawansowanych jest:
"Bohater może nauczyć się nowej umiejętności celem podwyższenia
któregoś ze swoich atrybutów, ale jeśli ta umiejętność nie zwiększyła
atrybutu, z którym jest powiązana, ten bohater musi odrzucić jedną
z umiejętności, których się nauczył."
to jest błędnie przetłumaczone z:
"A hero can learn a new skill to exceed his or her attributes, but,
unless the skill increases the attribute, the hero must then discard
one of his or her learned skills"
powinno być jakoś tak:
Bohater może nauczyć się nowej umiejętności przekraczającej
któryś ze swoich atrybutów, ale jeśli ta umiejętność nie zwiększyła
atrybutu, z którym jest powiązana, ten bohater musi odrzucić jedną
z umiejętności, których się nauczył.
1) oba elementy fizyczne zamienia się miejscami w grze,
2) element zamieniany odrzucamy, a zamiennik umieszczamy w jego miejscu?
Dla przykładu karty:
A) wyprawa Przychylność Kurnosa - efekt wyprawy III - zamieniona umiejętność, którą się nauczyłem idzie z powrotem do ręki czy jest odrzucana? (w jej miejsce wchodzi zamiennik z ręki)
B) karta fabularna Mistrz - oddany żeton walki kładziemy na kartę czy odrzucamy go z gry? (za tym aby go położyć na tej karcie w zamian za wzięty, przemawia szczegół, że nie ma na karcie zdania, które jest na innych kartach, gdzie leży wiedza, że po skończeniu się żetonów walki na karcie Mistrz odrzucamy ją.. więc się skończyć wynika z tego nie mogą? musimy kłaść swój i zabrać leżący?)
Ponadto, w zasadach jest błąd tłumaczenia, dotyczący tego czy można uczyć się umiejętność, jeżeli mamy już ich tyle ile wynosi limit (tzn. tyle ile mamy danej cechy) np. mamy "Ciało" (2) i nauczone 2 umiejętności. Czy możemy nauczyć się 3?
W zasadach zaawansowanych jest:
"Bohater może nauczyć się nowej umiejętności celem podwyższenia
któregoś ze swoich atrybutów, ale jeśli ta umiejętność nie zwiększyła
atrybutu, z którym jest powiązana, ten bohater musi odrzucić jedną
z umiejętności, których się nauczył."
to jest błędnie przetłumaczone z:
"A hero can learn a new skill to exceed his or her attributes, but,
unless the skill increases the attribute, the hero must then discard
one of his or her learned skills"
powinno być jakoś tak:
Bohater może nauczyć się nowej umiejętności przekraczającej
któryś ze swoich atrybutów, ale jeśli ta umiejętność nie zwiększyła
atrybutu, z którym jest powiązana, ten bohater musi odrzucić jedną
z umiejętności, których się nauczył.
-
- Posty: 311
- Rejestracja: 13 paź 2015, 12:32
- Lokalizacja: Pruszków
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 9 times
Re: Runebound (3rd edition)
Zakupiłem grę, zabrałem się za instrukcję i nie wiem czy na to pytanie nie jest za wcześnie, ale mnie to strasznie męczy.
Mam 3 akcje, wg. instrukcji: "Gracz może kilkukrotnie wydać akcje celem wykonania tej samej czynności". Czy to oznacza że mogę zrobić 3 zakupy w swojej turze? Przed zakupem mogę sprzedać dowolne zasoby, nic nie widze w instrukcji, żeby to była odrębna akcja, więc mogę sprzedawać i kupować 3x.
Wg instrukcji kupując kartę zasobu dostaję dodatkowo żeton walki przypisany do tej karty. Kupiłem zasób, dostałem żeton. Sprzedaję zasób, nie widzę w instrukcji wzmianki abym oddawał żeton. Mogę się skitrać w mieście sprzedając i kupując zasoby (a nie ma za to kary finansowej) aż wyzbieram wszystkie żetony walki? Nawet przykład dali o Laurel która kupuje topór i sprzedaje oszczep, jest podany kod żetonu który bierze wraz z toporem i ani słowa o tym, żeby ewentualnie odrzucić żeton związany z oszczepem. W grze jest ograniczenie na zasoby, ale nie widzę ograniczenia na żetony.
Nie rozumiem jeszcze całości, więc może tu jest jakaś oczywistość, której nie rozumiem, ale mi to nie pasuje.
[edit]
Po analizie walki oczywistym wydaje się, że żeton walki i karta są nierozłączne i trzeba odrzucić je razem.
Mam 3 akcje, wg. instrukcji: "Gracz może kilkukrotnie wydać akcje celem wykonania tej samej czynności". Czy to oznacza że mogę zrobić 3 zakupy w swojej turze? Przed zakupem mogę sprzedać dowolne zasoby, nic nie widze w instrukcji, żeby to była odrębna akcja, więc mogę sprzedawać i kupować 3x.
Wg instrukcji kupując kartę zasobu dostaję dodatkowo żeton walki przypisany do tej karty. Kupiłem zasób, dostałem żeton. Sprzedaję zasób, nie widzę w instrukcji wzmianki abym oddawał żeton. Mogę się skitrać w mieście sprzedając i kupując zasoby (a nie ma za to kary finansowej) aż wyzbieram wszystkie żetony walki? Nawet przykład dali o Laurel która kupuje topór i sprzedaje oszczep, jest podany kod żetonu który bierze wraz z toporem i ani słowa o tym, żeby ewentualnie odrzucić żeton związany z oszczepem. W grze jest ograniczenie na zasoby, ale nie widzę ograniczenia na żetony.
Nie rozumiem jeszcze całości, więc może tu jest jakaś oczywistość, której nie rozumiem, ale mi to nie pasuje.
[edit]
Po analizie walki oczywistym wydaje się, że żeton walki i karta są nierozłączne i trzeba odrzucić je razem.
- sqb1978
- Posty: 2626
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 143 times
Re: Runebound (3rd edition)
Hej jestem po pierwszej rozgrywce i mieliśmy 2 dyskusyjne sytuacje:
1. Jak zintepretowalibyście działanie umiejętności "Instynktu weterana" (jeśli podczas przeszukiwania wypadnie wynik dzikich to można wybrać dowolny wynik wyszukiwania, tak jakby rzuciło się pasujące wyniki na kościach) w połączeniu z "U korzeni świata" (X wyników dzikich = X sukcesów). Rzucałem 3 kośćmi i wypadł 1 wynik dzikich. Normalnie dostałbym 1 żeton wiedzy patrząc na opcje przeszukiwania, ale Instynkt weterana teoretycznie pozwala mi dopasować wszystkie kości do wyniku wyszukiwania. Czyli mogę to potraktować jako 3 x wynik dzikich?
2. Dziedzictwo Margatha - można użyć 2 akcji aby przesunąć żeton czasu, nie pomijając tur graczy. Czyli rozgrywamy dodatkową runde wewnątrz innej rundy? Teoretycznie mógłbym rozegrać to iteracyjnie tyle raze ile jest żetonów wiedzy do wzięcia z karty Dziedzictwa.
Zapraszam do dyskusji być może coś źle intepretuję ponieważ jak graliśmy było już dość późno i mogło się coś pomieszać.
1. Jak zintepretowalibyście działanie umiejętności "Instynktu weterana" (jeśli podczas przeszukiwania wypadnie wynik dzikich to można wybrać dowolny wynik wyszukiwania, tak jakby rzuciło się pasujące wyniki na kościach) w połączeniu z "U korzeni świata" (X wyników dzikich = X sukcesów). Rzucałem 3 kośćmi i wypadł 1 wynik dzikich. Normalnie dostałbym 1 żeton wiedzy patrząc na opcje przeszukiwania, ale Instynkt weterana teoretycznie pozwala mi dopasować wszystkie kości do wyniku wyszukiwania. Czyli mogę to potraktować jako 3 x wynik dzikich?
2. Dziedzictwo Margatha - można użyć 2 akcji aby przesunąć żeton czasu, nie pomijając tur graczy. Czyli rozgrywamy dodatkową runde wewnątrz innej rundy? Teoretycznie mógłbym rozegrać to iteracyjnie tyle raze ile jest żetonów wiedzy do wzięcia z karty Dziedzictwa.
Zapraszam do dyskusji być może coś źle intepretuję ponieważ jak graliśmy było już dość późno i mogło się coś pomieszać.
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 288 times
Re: Runebound (3rd edition)
Raczej w tym przypadku liczyłbym tylko jeden sukces.sqb1978 pisze:Hej jestem po pierwszej rozgrywce i mieliśmy 2 dyskusyjne sytuacje:
1. Jak zintepretowalibyście działanie umiejętności "Instynktu weterana" (jeśli podczas przeszukiwania wypadnie wynik dzikich to można wybrać dowolny wynik wyszukiwania, tak jakby rzuciło się pasujące wyniki na kościach) w połączeniu z "U korzeni świata" (X wyników dzikich = X sukcesów). Rzucałem 3 kośćmi i wypadł 1 wynik dzikich. Normalnie dostałbym 1 żeton wiedzy patrząc na opcje przeszukiwania, ale Instynkt weterana teoretycznie pozwala mi dopasować wszystkie kości do wyniku wyszukiwania. Czyli mogę to potraktować jako 3 x wynik dzikich?
Instynkt nie tyle zmienia wyniki co pozwala rozpatrzyć dowolne zakończenie tak jakbyś miał wyniki te które potrzeba.
Tekst "U korzeni świata" zaznacza, że do wykonania wykonania zadania nie możesz użyć 0 symboli czyli musisz mieć minimum jeden żeby rozpatrzyć to zakończenie.
Wymagany wynik = minimum 1, a za każdy dziki dostajesz dodatkową wiedzę.
Mi się wydaje, że to ma raczej za zadanie przyśpieszyć grę. Rozgrywanie rundy wewnątrz rundy chyba by nie miało większego sensu?sqb1978 pisze:2. Dziedzictwo Margatha - można użyć 2 akcji aby przesunąć żeton czasu, nie pomijając tur graczy. Czyli rozgrywamy dodatkową runde wewnątrz innej rundy? Teoretycznie mógłbym rozegrać to iteracyjnie tyle raze ile jest żetonów wiedzy do wzięcia z karty Dziedzictwa.
Tekst mówiący o "nie pomijaniu tury graczy" ma w tym przypadku zapobiec przeskoczeniu tury do pierwszego gracza. Przykładowo gdy jest 4 graczy i gracz nr 2 rozpatruje ten efekt to normalnie zaczęła by się nowa runda, którą zaczyna pierwszy gracz. Z tym tekstem taka sytuacja nie nastąpi tylko kolejka dalej przejdzie na gracza nr 3, później nr 4.
Warto sprawdzić jeszcze BGG albo wysłać pytanie do FFG. Zaletą opóźnienia wydawniczego Galakty jest to, że dużo rozwiązań można już znaleźć gotowych, jeżeli ktoś trafił na podobną sytuację : )
-
- Posty: 762
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 22 times
Re: Runebound (3rd edition)
Ja mam pytanie ktore tyczy sie karty fabuly smoka ktore jest natychmiastowa karta i kaze graczowi z przebiegem tury odwrocic jeden zeton wyprawy z mapy. Pytanie czy ta karta dziala jednorazowo czy do konca gry?
Wysłane z mojego GT-S6310 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-S6310 przy użyciu Tapatalka
Re: Runebound (3rd edition)
Hej, mam pytanie co do walki ze smokiem w Dziedzictwie Margatha, a mianowicie, czy rany zadane smokowi przez gracza, który poległ w walce z nim zostają na spoku, czy też jeśli inny zawodnik będzie chciał zaatakować smoka pula zadanych wcześniej ran zostaje "oczyszczona" i smok na początku walki nie ma żadnych ran z poprzednich bitew?
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Runebound (3rd edition)
Smok przystępuje z nami do walki z pełnym zdrowiem.Qzka pisze:Hej, mam pytanie co do walki ze smokiem w Dziedzictwie Margatha, a mianowicie, czy rany zadane smokowi przez gracza, który poległ w walce z nim zostają na spoku, czy też jeśli inny zawodnik będzie chciał zaatakować smoka pula zadanych wcześniej ran zostaje "oczyszczona" i smok na początku walki nie ma żadnych ran z poprzednich bitew?
Re: Runebound (3rd edition)
Czy tylko mi się wydaje czy z Lyssą (a właściwie jej umiejętnością bojową) jest coś nie tak. Przy podkręconym ruchu wyciąga 3-4 (czy nawet 5) obrażeń w rundę walki a z umiejętnością Ogień Wewnętrzny nawet dwa razy więcej (Zmiata dzielnie broniącego się tarczami i przerzutem krytyka bossa w 2 tury)... Znaczy Wewnętrzny Ogień też wydaje mi się walnięty ale z tego co wstępnie szukałem to oryginalny zapis też zawiera uściślenie że mobilizacja nie tylko odpala efekt ale pozwala tez użyć go w sumie więcej niż raz - podczas gdy spodziewałem się raczej zapisu, że "umiejętności wciąż można użyć tylko raz".
Ktoś czegoś szukał na ten temat?
Ktoś czegoś szukał na ten temat?
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 288 times
Re: Runebound (3rd edition)
Niektóre zestawienia kart dają maksymalne kombo w grze i tak jest w dużej ilości gier od FFG. Odpowiednia postać z odpowiednim przedmiotem zamiata.
Re: Runebound (3rd edition)
Witam.
Jak rozumieć zdolność Lauren " Raz na turę możesz ponownie wykonać rzut wszystkimi twoimi kośćmi terenu " ?
A. Mam dodatkową akcje ruchu za pomocą kości
B. Mogę przerzucić swoje kości po tym jak zdecydowałem się na akcje ruchu za pomocą kości.
Podczas walki mam dwa żetony z symbolem wzmocnienia. Czy podczas tury muszę wydać obydwa czy mogę wydać najpierw jeden następnie przeciwnik swój ruch i ja znowu używam wzmocnienia ?
Jak rozumieć zdolność Lauren " Raz na turę możesz ponownie wykonać rzut wszystkimi twoimi kośćmi terenu " ?
A. Mam dodatkową akcje ruchu za pomocą kości
B. Mogę przerzucić swoje kości po tym jak zdecydowałem się na akcje ruchu za pomocą kości.
Podczas walki mam dwa żetony z symbolem wzmocnienia. Czy podczas tury muszę wydać obydwa czy mogę wydać najpierw jeden następnie przeciwnik swój ruch i ja znowu używam wzmocnienia ?
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 161 times
- Been thanked: 58 times
Re: Runebound (3rd edition)
Byłbym wdzięczny jakby mi ktoś wytłumaczył jak działa karteczka z Runiczną zbroją (ubranie):
1piorunek:
Aktywuj zdolność piorunek jakbyś wydał na nią 3 piorunki.
Wiem ze piorunki to wzmocnienia, tylko jak to działa. Zrozumiałbym jakby było napisane na odwrót wydaj 3piorunki jakbyś wydawał jeden.
1piorunek:
Aktywuj zdolność piorunek jakbyś wydał na nią 3 piorunki.
Wiem ze piorunki to wzmocnienia, tylko jak to działa. Zrozumiałbym jakby było napisane na odwrót wydaj 3piorunki jakbyś wydawał jeden.
Re: Runebound (3rd edition)
Chodzi o to, że atak masz 3 razy mocniejszy. Wydajesz 1 piorun, a masz moc trzechKajak pisze:Byłbym wdzięczny jakby mi ktoś wytłumaczył jak działa karteczka z Runiczną zbroją (ubranie):
1piorunek:
Aktywuj zdolność piorunek jakbyś wydał na nią 3 piorunki.
Wiem ze piorunki to wzmocnienia, tylko jak to działa. Zrozumiałbym jakby było napisane na odwrót wydaj 3piorunki jakbyś wydawał jeden.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 288 times
Re: Runebound (3rd edition)
Mi się wydaje, że to jest użyteczne wyłącznie przy umiejętnościach, które wymagają np 2 piorunów, albo X piorunów.ulusiek pisze:Chodzi o to, że atak masz 3 razy mocniejszy. Wydajesz 1 piorun, a masz moc trzech ;)Kajak pisze:Byłbym wdzięczny jakby mi ktoś wytłumaczył jak działa karteczka z Runiczną zbroją (ubranie):
1piorunek:
Aktywuj zdolność piorunek jakbyś wydał na nią 3 piorunki.
Wiem ze piorunki to wzmocnienia, tylko jak to działa. Zrozumiałbym jakby było napisane na odwrót wydaj 3piorunki jakbyś wydawał jeden.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Zasady wyraźnie mówią, że można wydać więcej piorunów na umiejętność ale nadmiarowe się traci. Także wydając ten potrójny ze zbroi na coś co jest aktywowane za 1 piorun, nie przyniesie dodatkowego efektu. Za to wydając ten potrójny na umiejętność np X piorunów daje X obrażeń, dostajemy efekt jakby się wydało 3 a nie 1.
Odnośnie wydawania wzmocnień s. 14 kompletna księga zasad.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 18:32
- Been thanked: 1 time
Re: Runebound (3rd edition)
W instrukcji w kilku miejscach widziałem że można walczyć z innym bohaterem (o ile mamy taką umiejętność), ale nigdzie nie jest napisane jaka za to jest nagroda.
Co zyskujemy dzięki wygranej?
Co zyskujemy dzięki wygranej?
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 288 times
Re: Runebound (3rd edition)
W podstawce tylko krasnolud ma taką umiejętność. Może raz w ciągu gry zaatakować innego bohatera. Nagroda jest też wymieniona w umiejętności. Jest to złoto ale nie pamiętam już ile, chyba 2 lub 3 monety.marcingielewski pisze:W instrukcji w kilku miejscach widziałem że można walczyć z innym bohaterem (o ile mamy taką umiejętność), ale nigdzie nie jest napisane jaka za to jest nagroda.
Co zyskujemy dzięki wygranej?
- raiden25
- Posty: 1470
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Runebound (3rd edition)
Pytanie o "powalenie" na karcie Jonasza Łagodnego. "Po otrzymaniu obrażeń możesz się zmobilizować aby przerzucić swój jeden wydany lub niewydany żeton." Tzn ze jak jest wydany to mogę go wydać jeszcze raz? Jak nie to by było bez sensu....
- raiden25
- Posty: 1470
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Runebound (3rd edition)
Kolejne pytanie: co znaczy poniższa karta? Nie wiem dokładnie co to premiowe trofeum...
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 288 times
Re: Runebound (3rd edition)
Tak przynajmniej ja też to rozumiem.raiden25 pisze:Pytanie o "powalenie" na karcie Jonasza Łagodnego. "Po otrzymaniu obrażeń możesz się zmobilizować aby przerzucić swój jeden wydany lub niewydany żeton." Tzn ze jak jest wydany to mogę go wydać jeszcze raz? Jak nie to by było bez sensu....
Dodatkowe trofeum oprócz tego co się dostaje normalnie. Nie wiem jakiego koloru ale ogólna zasada jest taka, że jak nie ma wymienionego koloru to się samemu wybiera.raiden25 pisze:Kolejne pytanie: co znaczy poniższa karta? Nie wiem dokładnie co to premiowe trofeum...
Re: Runebound (3rd edition)
Jeżeli standardowo postać ma 3 kostki ruchu, zakupiłem do niej konia dającego mi +2 i dodałem umiejętność +1 do ruchu (albo jakiś inny przedmiot) to mogę ruszać się sześcioma? Czy raczej jest jakiś limit skoro jest pięć kości?
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 92 times
Re: Runebound (3rd edition)
Cytując kompletną księgę zasad na stronie 7:struksik pisze:Jeżeli standardowo postać ma 3 kostki ruchu, zakupiłem do niej konia dającego mi +2 i dodałem umiejętność +1 do ruchu (albo jakiś inny przedmiot) to mogę ruszać się sześcioma? Czy raczej jest jakiś limit skoro jest pięć kości?
̉ Gracze nie są ograniczeni liczbą kości dostępną w grze. Jeśli gracz musi
wykonać rzut więcej niż pięcioma kośćmi, wykonuje rzut wszystkimi
kośćmi, zapisuje wyniki i ponownie wykonuje rzut odpowiednią liczbą
kości.