Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 37 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
My graliśmy tak jak Ty. Z tego co teraz wertuje instrukcję to chyba ten fragment potwierdza:
"Last clarifications
If multiple agents take part in the combat or the test, each of them rolls
their dice separately and applies the effect of their roll."
Strona 12.
"Last clarifications
If multiple agents take part in the combat or the test, each of them rolls
their dice separately and applies the effect of their roll."
Strona 12.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dobrze graliście. Chopaki z DT zrobili dużo błędów podczas swojej gry. Nie sugeruj się ich gameplayem.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
To ja mam pytanie:
odkrywam kartę (załóżmy że dopiero wszedłem na obszar) i na karcie pisze: jeśli gracze się zdecydują tędy iść to idą na obszar X. Jak rozumiem mogę w chwili odkrycia zdecydować się tam pójść (jeśli inne badacze nie są na kłódkach?) i rzucam kością czasu i zmieniam obszar, a jeśli jestem na czerwonym obszarze to dodatkowo płacę 2JC/TU?
odkrywam kartę (załóżmy że dopiero wszedłem na obszar) i na karcie pisze: jeśli gracze się zdecydują tędy iść to idą na obszar X. Jak rozumiem mogę w chwili odkrycia zdecydować się tam pójść (jeśli inne badacze nie są na kłódkach?) i rzucam kością czasu i zmieniam obszar, a jeśli jestem na czerwonym obszarze to dodatkowo płacę 2JC/TU?
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Szybkie pytanko. Test się resetuje dopiero w momecie jak wszystkie postacie zwieją z pola testu? Czy też wystarczy, jak jedna osoba zwieje?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
True, pokrecilem obszar z miejscem. Termin lokacja chyba faktycznie byłby tutaj trafniejszy.rattkin pisze:Test (jeśli dobrze pamiętam) resetuje się dopiero w momencie opuszczenia lokacji.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
O ile pod nazwą obszaru mamy na myśli lokalizację składającą się z kart to potwierdzam . Właśnie tak to się odbywa. Skoro wychodzisz z lokalizacji i ją zamykasz (czyli składasz karty) to kapitan rzuca kością czasu + ewentualne 2 za czerwoną i rozkłada się nową.kamron6 pisze:To ja mam pytanie:
odkrywam kartę (załóżmy że dopiero wszedłem na obszar) i na karcie pisze: jeśli gracze się zdecydują tędy iść to idą na obszar X. Jak rozumiem mogę w chwili odkrycia zdecydować się tam pójść (jeśli inne badacze nie są na kłódkach?) i rzucam kością czasu i zmieniam obszar, a jeśli jestem na czerwonym obszarze to dodatkowo płacę 2JC/TU?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Czy musimy rzucać kością ruchu mawet w sytuacji gdy obecny obszar staje się niedostępny i musimy go zmienić lub też jakaś karta wyraźnie mówi, że mamy się udać na obszar X?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Najlepiej wywnioskuj to z fabuły: jak zawali się podłoga i zmienicie pokój to nie, ale jak spali się dom i musicie iść do innego to tak (przykłady wymyślone)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Innymi słowy, jak karta sama instruuje nas poprzez narrację, że gdzieś poszliśmy/spadliśmy itp. (np. weszliście na balkon i widzicie coś tam), to nie rzucamy, ale jak mówi- idźcie na balkon to rzucamy (balkon oczywiście także wymyśliłem na potrzeby przykładu).kamron6 pisze:Najlepiej wywnioskuj to z fabuły: jak zawali się podłoga i zmienicie pokój to nie, ale jak spali się dom i musicie iść do innego to tak (przykłady wymyślone)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Mniej więcej tak, choć może jest bardziej specyficzne ujęcie w FAQ, ale ja lubię się trzymać zgodności z narracją (jak nie korzystam z teleportu to tracę czas jak naglę pojawiam się na drugiej stronie mapy).
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Za każdym razem gdy zmienia się lokacja rzuca się kością na utratę jednostek czasu. Niezależnie od tego w jaki sposób zmienia się lokacja, niezależnie czy z wyboru czy z przymusu, niezależnie od tego czy jest to fabularnie uzasadnione czy nie.
No chyba że jest wyraźnie napisane inaczej.
A odnośnie fabularnego uzasadnienia - przejście na drugi koniec budynku może zająć tyle samo czasu, co otrząśnięcie się po zawaleniu się podłogi Wszystko da się sensownie uzasadnić
No chyba że jest wyraźnie napisane inaczej.
A odnośnie fabularnego uzasadnienia - przejście na drugi koniec budynku może zająć tyle samo czasu, co otrząśnięcie się po zawaleniu się podłogi Wszystko da się sensownie uzasadnić
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jeśli mnie pamięć nie myli, to dopiero w smoczej przepowiedni była lokacja gdzie przy zamykaniu jej nie rzucało się kością czasu. Ale było to jednoznacznie napisane.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pytanie o śmierć nosiciela. Właśnie przestudiowałam instrukcję i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po tym jak mój nosicie zginie w trakcie misji, nastąpi ponowne załadowanie po 7JC, to wracam do ciała tego samego nosiciela czy wybieram nowego skoro mój zginął?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dodam jeszcze od siebie pytanie pomocnicze. Czy jak wybiorę tego samego, to dostaje on ponownie początkowe żetony?Jelithe pisze:Pytanie o śmierć nosiciela. Właśnie przestudiowałam instrukcję i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po tym jak mój nosicie zginie w trakcie misji, nastąpi ponowne załadowanie po 7JC, to wracam do ciała tego samego nosiciela czy wybieram nowego skoro mój zginął?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Wg. instrukcji nosiciel nigdy nie umiera - jest po prostu odłączony na ten okres. I resetuje mu się tylko życie o ile pamiętam.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Wracasz do ciała tego samego nosiciela.Jelithe pisze:Pytanie o śmierć nosiciela. Właśnie przestudiowałam instrukcję i zastanawia mnie jedna rzecz. Czy po tym jak mój nosicie zginie w trakcie misji, nastąpi ponowne załadowanie po 7JC, to wracam do ciała tego samego nosiciela czy wybieram nowego skoro mój zginął?
Regeneruje mu się tylko zdrowie. Posiadane przedmioty (karty i żetony) pozostają bez zmian (jak przed śmiercią), a w trakcie nieobecności inni gracze mogą z nich korzystać.Bary pisze:Dodam jeszcze od siebie pytanie pomocnicze. Czy jak wybiorę tego samego, to dostaje on ponownie początkowe żetony?
A nie prawda :kamron6 pisze:Wg. instrukcji nosiciel nigdy nie umiera - jest po prostu odłączony na ten okres. I resetuje mu się tylko życie o ile pamiętam.
If a receptacle loses their last Life Point, they die and the agent possessing them is expelled into the inter-temporal vortex.
Jeśli kontrolowany nosiciel straci ostatni punkt życia, umiera, a kontrolujący go agent jest wsysany przez międzywymiarowy wir.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Gdzieś w części fabularnej było napisane, że śmierć oznacza tylko odłączenie wynikające ze zbyt dużej ilości ran/stresu które straciła postać, to miało wyjaśniać czemu możemy wejść w jego skórę ponownie z resztą rzeczy jakie miała. Później postaram się to wyszukać.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dzięki za wyjaśnienia. Jakieś nielogiczne mi się to wydało skoro instrukcja mówiła o śmierci, a potem że do tego samego ciał wracam. Wyjaśnienie o przeciążeniu od ran i stresu jest do przyjęcia
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Trochę faktycznie czasami trzeba to naciągnąć, bo w przypadku rozszarpania przez krwiożerczą bestię czy utonięcia, nie widzi mi się nazywać tego co zaszło przeciążeniem od ran i stresu Agencja chyba po prostu ma metody na naprawianie takich drobnych nieścisłości w czasoprzestrzeni. Czy coś.Jelithe pisze:Dzięki za wyjaśnienia. Jakieś nielogiczne mi się to wydało skoro instrukcja mówiła o śmierci, a potem że do tego samego ciał wracam. Wyjaśnienie o przeciążeniu od ran i stresu jest do przyjęcia
- raiden25
- Posty: 1406
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Mam kilka pytań:
1. Gralem wcześniej tak ze kartę potwora kładło się odsłonięta bo i tak się chyba o niej opowiada innym graczom? Jest sens zasłaniania jej?
2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
3. Kłódka - nie można opuścić tej karty bez zaliczenia testu. Chodzi tutaj o jednego gracza czy wszyscy którzy tam wejdą już nie mogą zejść do zakończenia pozytywnie testu?
4. Jeśli nie wykonuje testu na polu z przeciwnikiem a on ma tarcze z czaszką to tracę 1 PŻ, wtedy tez działają tarcze specjalne ( w instrukcji jest to oddzielne zdanie na str. 12 i nie wiem czy łączyć to z tym ze czaszka musi być czy nie)??
5. Przedmioty na kartach należą do gracza czy do drużyny?
1. Gralem wcześniej tak ze kartę potwora kładło się odsłonięta bo i tak się chyba o niej opowiada innym graczom? Jest sens zasłaniania jej?
2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
3. Kłódka - nie można opuścić tej karty bez zaliczenia testu. Chodzi tutaj o jednego gracza czy wszyscy którzy tam wejdą już nie mogą zejść do zakończenia pozytywnie testu?
4. Jeśli nie wykonuje testu na polu z przeciwnikiem a on ma tarcze z czaszką to tracę 1 PŻ, wtedy tez działają tarcze specjalne ( w instrukcji jest to oddzielne zdanie na str. 12 i nie wiem czy łączyć to z tym ze czaszka musi być czy nie)??
5. Przedmioty na kartach należą do gracza czy do drużyny?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 08:31 przez raiden25, łącznie zmieniany 1 raz.
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Nie ma sensu. Jakby na to nie patrzeć fabularnie wszyscy widzą, że walczysz z przeciwnikiem w lokacji. Widzą, że gdzieś chcesz się włamać itp.raiden25 pisze:Mam kilka pytań:
1. Gralem wcześniej tak ze kartę potwora kładło się odsłonięta bo i tak się chyba o niej opowiada innym graczom? Jest sens zasłaniania jej?
Gracze nie widzą np. jeśli na Twojej karcie jest widok z okna, obserwujesz jakieś zdjęcie, obraz, toczysz cichą rozmowę niesłyszalną dla innych osób w pomieszczeniu. O tym im składasz relacje telepatycznie. Koń jaki jest każdy widzi - więc jak Twojego nosiciela gryzie koń to nie ma sensu opisywać telepatycznie konia .
Jeśli był agentem biorącym udział w teście, to test się nie przerywa, ale jeśli np. stał i wykonywał akcję pass to nie brał udziału w teście. Gdyby był graczem który wszedł na to pole, w ramach 1 punktu czasu wydanego na rzut kością gracza rozwiązującego test, to w kolejnej turze mógłby on go kontynuować, zanim jego kolega dajmy na to wyjdzie, po to właśnie by zachować ciągłość. Nie widzę jakby to inaczej mogło się fizycznie odbyć.raiden25 pisze: 2. Rezygnacja z testu to usunięcie wszystkich pionów z karty i odrzucenie tarcz, potem ponownie trzeba rozstawić tarcze. Wróg się nie resetuje jeśli na polu został choć jeden gracz?
Tak na marginesie - pionów się nie stawia na karcie tylko na polu nad nią .
Agent nie może opuścić tego pola, dopóki nie zakończy sukcesem tego testu. Każdy. No chyba, że ma zdolność specjalną ucieczki z takich miejsc. Kłódka działa na wszystkich .3. Kłudka - nie można opuścić tej karty bez zaliczenia testu. Chodzi tutaj o jednego gracza czy wszyscy którzy tam wejdą już nie mogą zejść do zakończenia pozytywnie testu?
Nie musi być czaszka. Faktycznie teraz widzę, że niefortunnie jest to ujęte w pl instrukcji i może dawać do myślenia.4. Jeśli nie wykonuje testu na polu z przeciwnikiem a on ma tarcze z czaszką to tracę 1 PŻ, wtedy tez działają tarcze specjalne ( w instrukcji jest to oddzielne zdanie na str. 12 i nie wiem czy łączyć to z tym ze czaszka musi być czy nie)??
Nie wiem jak wygląda ostateczny kształt instrukcji pl. W tej oryginalnej którą mam po angielsku jest tak to właśnie przetłumaczone.
Ale już w ang wersji 1.1 która była tylko w PDFie uaktualnieniem, dołożyli jednoznacznie brzmiącą frazę do zdania: że wszystkie efekty serca, czasu i specjalne zadziałają nawet jeśli nie ma tarczy z czaszką.
Generalnie do drużyny, ale każdy przedmiot niesie konkretny nosiciel. Kiedy agent zginie jego przedmioty, bronie i rzeczy są używane przez innych dopóki nie wróci. Bronie które trzeba podłożyć pod kartę dające bonusy itp. należą do konkretnej postaci. Nie mogą wszyscy jednocześnie z nich korzystać. Podobnie z przedmiotami. Nie może w tej samej jednostce czasu skorzystać z tego samego przedmiotu dwóch agentów. Ale jeśli stoją na tym samym polu, to w ramach 1 JC mogą sobie przedmiot przekazać, wymienić się dowolnie.5. Przedmioty na kartach należą do gracza czy do drużyny?
Jeśli np. klucz do drzwi niesie gracz A, ale to gracz B na innym polu odkrywa, że stoi przed drzwiami wymagającymi klucza, to chcąc go użyć, do drzwi jednak za 1JC podejść będzie musiał A.
- zioombel
- Posty: 1148
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
W momencie wykonywania testu jeśli mam 4 tarcze do pokonania to jeśli w pierwszym teście uda mi się zniwelować 2 tarcze to rozumiem, że spadają one permanentnie i w kolejnej Jednostce Czasu kiedy wykonuje test to mam do pokonania już tylko 2 tarcze?
- raiden25
- Posty: 1406
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Tak.zioombel pisze:W momencie wykonywania testu jeśli mam 4 tarcze do pokonania to jeśli w pierwszym teście uda mi się zniwelować 2 tarcze to rozumiem, że spadają one permanentnie i w kolejnej Jednostce Czasu kiedy wykonuje test to mam do pokonania już tylko 2 tarcze?