Masmorra: Dungeons of Arcadia (D. Alves, P. Matheus, E. C. Neto)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: bubu »

espoo pisze:Mnie twój opis napawa dość dużym optymizmem. Obawiałem się, że może być za mało negatywnej interakcji,a tu jednak widać światełko w tunelu. Też muszę jednak wytrzymać z testami do weekendu.
A tą optymistyczną relację czyta się jeszcze lepiej mając w pamięci pierwszy post tego wątku : )
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

Jeszcze nie rozegrałem swoim egzemplarzem rozgrywki, ale już osiągnąłem mały sukces - Tak przerobiłem wypraskę z SG, że po wywaleniu oryginalnej wypraski z pudełka - udało się upchnąć absolutnie wszystko do podstawki! :D I to jeszcze tak bardzo cacy - że wszystkie figurki są zabezpieczone, karty są w koszulkach, każdy element zabezpieczony i jeszcze zmieściłem do tego cały pakiet Arcadia Quest Crossover Kit (poza kartami do Arcadii, które powędrowały do pudła z AQ). Jest ciasno, ale wszystko się mieści i to bez wypchanego wieczka. Ideolo!

Po lekturze instrukcji mam wrażenie, że gra będzie bardzo zabawna, ale będzie niestety też sporo niejednoznacznych sytuacji. Zauważyłem, że wątek FAQ na BGG rośnie z każdym dniem.

Jeżeli chodzi o wykonanie samej gry, to mam trzy zastrzeżenia:

1. Wspomniane kostki. U mnie aż 7 kostek jest słabo zadrukowanych. 4 z SG mają niewyraźny, podwójny wydruk. 3 z podstawki są nadrukowane niesymetrycznie. Nie przeszkadza to w grze, ale mój wewnętrzny detektyw Monk - bardzo cierpi. :wink:
2. Karty są niestety ze słabego materiału i są "wygięte" lekko do środka. Nie wiem, czy mam na półce planszówkę, w której karty były by gorszej jakości.
3. Ponownie (ale to już standard CMON) planszetki graczy są cienkie i obawiam się, że bez laminowania się nie obejdzie.

Nie wiem też, czy gra ponownie nie będzie cierpiała na syndrom braku kostek. Żałuję, że nie kupiłem dodatkowych kości dla graczy. Odnoszę wrażenie, że wyraźnie skróciło by downtime, gdyby każdy miał swój zestaw kości.

W weekend planuję pierwszą rozgrywkę i mam nadzieję, że będzie sporo wrażeń, którymi będę się mógł podzielić.

Najbardziej jednak nie mogę się doczekać, żeby wypróbować bohaterów z Masmorry w Arcadia Quest. Po przejrzeniu ich kart odnoszę wrażenie, że część jest wspaniale wymyślona i będzie się nimi fantastycznie grało w AQ. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

Gizmoo pisze:Jeszcze nie rozegrałem swoim egzemplarzem rozgrywki, ale już osiągnąłem mały sukces - Tak przerobiłem wypraskę z SG, że po wywaleniu oryginalnej wypraski z pudełka - udało się upchnąć absolutnie wszystko do podstawki! :D I to jeszcze tak bardzo cacy - że wszystkie figurki są zabezpieczone, karty są w koszulkach, każdy element zabezpieczony i jeszcze zmieściłem do tego cały pakiet Arcadia Quest Crossover Kit (poza kartami do Arcadii, które powędrowały do pudła z AQ). Jest ciasno, ale wszystko się mieści i to bez wypchanego wieczka. Ideolo!
Obrazek
Nie wiem też, czy gra ponownie nie będzie cierpiała na syndrom braku kostek. Żałuję, że nie kupiłem dodatkowych kości dla graczy. Odnoszę wrażenie, że wyraźnie skróciło by downtime, gdyby każdy miał swój zestaw kości.
zanim się obejrzymy trafią do sklepów... mam nadzieję
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: bubu »

Gizmoo pisze:Nie wiem też, czy gra ponownie nie będzie cierpiała na syndrom braku kostek. Żałuję, że nie kupiłem dodatkowych kości dla graczy. Odnoszę wrażenie, że wyraźnie skróciło by downtime, gdyby każdy miał swój zestaw kości.
Będzie.
Kostki potworów kończyły nam się w grze trzyosobowej (ale namnażaliśmy je na kaflach gdzie już potwory były) więc domyślam się, że w pięcioosobowej będzie jeszcze gorzej.
Kolorowych kostek graczy nie kupiłem bo stwierdziłem, że najpierw zagram i jak mi się gra spodoba to dokupię. No i teraz czekam na dostępność w sklepach..
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

Dziwię się, że brakuje Wam kostek dla graczy. Przecież po skończonej turze, kości od razu można przekazać kolejnej osobie...
Szczerze? Plułbym sobie w brodę, gdybym wydał 60zł (15$) na te kości. To już bym wolał dołożyć do pakietu bohaterów albo do scenariusza (co być może uczynię, jak się pojawią w ratailu).

Też czekam na zdjęcia od Gizmoo :)

EDIT: poprawka, kolorowe kości kosztowały 28$. Tym bardziej pasuję.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 14:11 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

bubu pisze:Kostki potworów kończyły nam się w grze trzyosobowej (ale namnażaliśmy je na kaflach gdzie już potwory były) więc domyślam się, że w pięcioosobowej będzie jeszcze gorzej.
W ani jednym momencie rozgrywki nie brakowało nam kości. Gra po prostu do tego nie dopuszcza. Kafelków z respawnem jest chyba 4. Spawn może być tylko na takim kafelku, na którym nie ma ani bohatera, ani potwora. Lochy są na tyle małe, że potworów nie da się przesuwać w nieskończoność, bo zwykle wcześniej trafi na herosa, co zablokuje jego dalszą wędrówkę.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

Wywaliłem wypraskę z podstawki, która zajmowała kupę miejsca i w której po raz kolejny ktoś nie pomyślał o tym, by mieściły się karty w koszulkach. Następnie wziąłem wypraskę z pudełka ze SG. Wyciąłem w niej rozgrzanym do czerwoności nożem modelarskim dwie dziury. W prawym, górnym rogu jest otwór, w który idealnie zmieścili się na stojąco bohaterowie z podstawki. Są tak dopasowani, że nie przesuwają się i zabezpieczają się nawzajem. Dla dodatkowego zabezpieczenia - można tam upchać jeszcze folii bąbelkowej, ale na razie - przed pomalowaniem to jest zbędne. Drugi wycięty otwór jest większych rozmiarów i mieści wszystkie elementy posegregowane w woreczki strunowe - wszystkie kości z podstawki i SG, monety tekturowe i plastikowe, żetony, etc. i dwie paczki kart.
Spoiler:
Na tą warstwę są ułożone duże kafle, wszystkie planszetki postaci wraz z AQ crossover kit, pozostałe dwie paczki kart i ściągawki do potworów. Wszystko w woreczkach strunowych dla lepszego zabezpieczenia.
Spoiler:

Na to już tylko idzie największy kafelek i instrukcja. Nie wystaje nawet na milimetr. Zdjecie trochę przekłamuje, bo dopiero po domknięciu wieczka idealnie się to układa.
Spoiler:

Stawiałem to pudełko na pionowo (wszystkie pudła tak trzymam) i absolutnie nic się nie przesunęło. Wnętrze jest ideolo. :D

Jakby ktoś chciał to zrobić samemu - należy pamiętać o trzech zasadach:

1. Ostrze musi być bardzo mocno rozgrzane. Nóż powinien wchodzić w plastik jak w masło. Żadnego cięcia na siłę!!!

2. Należy zostawić jak najszerszy możliwie margines - uniknie się wtedy potencjalnych pęknięć.

3. Po przecięciu - należy krawędź przelecieć drobnym papierem ściernym, bo można się skaleczyć plastikiem, a poza tym będzie to lepiej wyglądało estetycznie.
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

Dzięki, skorzystałbym z pomysłowości chętnie, ale woreczków strunowych jak można uniknąć - to unikam. Wkurzają mnie, bo przedłużają setup i pakowanie wszystkiego po grze. Cóż, póki co pozostanę przy dwóch pudełkach. Na szczęście to od SG jest wygodne ze swoją klapą i cienkie, więc można je łatwo gdzieś upchać na półkę. Przełożyłem z niego kości, skrzynie, monety i plansze referencyjne do podstawki, bo z nich zawsze będę korzystać, a figurki, karty bohaterów, karty AQ i ich poziomy zostały w pudełku SG. Wydaje mi się, że będzie to nieco wygodniejsze przy przeskakiwaniu pomiędzy Masmorrą a Arcadia Quest i z tego względu przełożę chyba też bohaterów z podstawki Masmorry do pudełka od SG i będzie taki "łącznik" ;)

Przy okazji - mnie się mieszczą karty w koszulkach do oryginalnej wypraski z podstawki (bokiem poziomo), ale używam ultra pro fit, inne koszulki nie wchodziły.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 15:14 przez Musza, łącznie zmieniany 1 raz.
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Azriel »

Musza, mówisz o tych koszulkach?
Spoiler:
Dobrze pasują do kart?
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Musza »

Azriel pisze:Musza, mówisz o tych koszulkach?
Spoiler:
Dobrze pasują do kart?
Dokładnie, pasują do kart i mieszczą się na styk w wyprasce jeśli ułożysz je poziomo (nie na płasko tylko bokiem). Kanty koszulek się delikatnie uginają, ale ja po prostu nie dopycham ich do końca i jest ok (wypraska się zwęża wraz z głębokością). Zdaje się, że Mayday ma cienkie koszulki o 0,5mm krótsze i te by weszły idealnie i zmieściłyby się być może karty z SG, ale te koszulki są gorszej jakości jakby co.
olsszak
Posty: 1842
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 23 times
Been thanked: 45 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: olsszak »

Pro fity sprawdzają sie doskonale podobnie jak w AQ.
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

Musza pisze:
Azriel pisze:Musza, mówisz o tych koszulkach?
Spoiler:
Dobrze pasują do kart?
Dokładnie, pasują do kart i mieszczą się na styk w wyprasce jeśli ułożysz je poziomo (nie na płasko tylko bokiem). Kanty koszulek się delikatnie uginają, ale ja po prostu nie dopycham ich do końca i jest ok (wypraska się zwęża wraz z głębokością). Zdaje się, że Mayday ma cienkie koszulki o 0,5mm krótsze i te by weszły idealnie i zmieściłyby się być może karty z SG, ale te koszulki są gorszej jakości jakby co.
Ja zapakowałem w grubsze Maydaye i mieszczą się "na styk", ale ogólnie to przestanę kupować koszulki tej firmy. Mam w tej chwili w szufladzie ok.5-6 paczek tych koszulek i mam wrażenie, że w każdej paczce jest inny rozmiar kart :/
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
serafin098
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2011, 14:16
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: serafin098 »

Po kilku partiach w wersje epic (polecam ten tryb dla dwoch graczy, duzo sie dzieje na 3cim pietrze), mamy problem z zasadami - moze ktos bylby w stanie nam pomoc.
W wersji z throne roomem co ture spawnuje sie minor albo major monster(rzut kostka). Dodatkowo po rozpoczeciu walki z bosem spawnuje sie automatycznie major monster. Wedlug instrukcji kazdy pokoj traktuje sie jak medium room - czyli limit to 4 minory lub 2 majory. Dodatkowo wedlug instrukcji nalezy odrzucac stworki jezeli limit jest przekroczony. Stad moje pytanie - po kiego grzyba co ture spawnowany jest monster (co ture kazdego gracza), skoro i tak sie go najprawdopodbniej odrzuci? ;)
jedyne zastosowanie jakie widze to mozliwosc ruchu tymi potworkami i ewentualny spawn jak boss bedzie na czerwonej stronie.
olsszak
Posty: 1842
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 23 times
Been thanked: 45 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: olsszak »

serafin098 pisze:Po kilku partiach w wersje epic (polecam ten tryb dla dwoch graczy, duzo sie dzieje na 3cim pietrze), mamy problem z zasadami - moze ktos bylby w stanie nam pomoc.
W wersji z throne roomem co ture spawnuje sie minor albo major monster(rzut kostka). Dodatkowo po rozpoczeciu walki z bosem spawnuje sie automatycznie major monster. Wedlug instrukcji kazdy pokoj traktuje sie jak medium room - czyli limit to 4 minory lub 2 majory. Dodatkowo wedlug instrukcji nalezy odrzucac stworki jezeli limit jest przekroczony. Stad moje pytanie - po kiego grzyba co ture spawnowany jest monster (co ture kazdego gracza), skoro i tak sie go najprawdopodbniej odrzuci? ;)
jedyne zastosowanie jakie widze to mozliwosc ruchu tymi potworkami i ewentualny spawn jak boss bedzie na czerwonej stronie.
Proponuję watek założyć w odpowiednim dziale :)
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

serafin098 pisze:Wedlug instrukcji kazdy pokoj traktuje sie jak medium room - czyli limit to 4 minory lub 2 majory. Dodatkowo wedlug instrukcji nalezy odrzucac stworki jezeli limit jest przekroczony. Stad moje pytanie - po kiego grzyba co ture spawnowany jest monster (co ture kazdego gracza), skoro i tak sie go najprawdopodbniej odrzuci? ;)
Nie grałem w ten tryb, ale instrukcja mówi, że przy odrzucaniu nadmiaru należy wybierać te słabsze potwory. Czyli formalnie rzecz biorąc, co turę wzmacniasz potwory w tym pokoju, albo odrzucasz co najmniej takie same lub równoważne tym, które tam są.

EDIT: wątek z pytaniami założyłem wczoraj http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=47966
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1096
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Toudi »

A czy ktos z Was nie kupil przypadkiem nadmiarowych dodatkow? :(
Awatar użytkownika
lynwith
Posty: 242
Rejestracja: 27 sty 2015, 22:27
Lokalizacja: Katowice

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: lynwith »

Co masz namyśli mówiąc nadmiarowe dodatki :> ?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

lynwith pisze:Co masz namyśli mówiąc nadmiarowe dodatki :> ?
Mówiąc wprost - czy ktoś może coś odsprzedać :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
lynwith
Posty: 242
Rejestracja: 27 sty 2015, 22:27
Lokalizacja: Katowice

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: lynwith »

Curiosity pisze:
lynwith pisze:Co masz namyśli mówiąc nadmiarowe dodatki :> ?
Mówiąc wprost - czy ktoś może coś odsprzedać :)
Dlatego pytam, co Toudi'ego konkretnie interesuje :P
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1096
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Toudi »

Te dwa duze dodatki adventures i monsters.
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1096
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Toudi »

A tak z ciekawosci, graliscienna razie gola podstawke, czy juz z czyms dolozonym? Pamietam z kampanii ze bylo duzo glosow, ze w podstawce jest malo roznorodnosci i najbardziej oplaca sie kupic dwie :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4111
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 32 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: AkitaInu »

Toudi pisze:A tak z ciekawosci, graliscienna razie gola podstawke, czy juz z czyms dolozonym? Pamietam z kampanii ze bylo duzo glosow, ze w podstawce jest malo roznorodnosci i najbardziej oplaca sie kupic dwie :)
Graliśmy wczoraj dwa razy, na dwie osoby. Raz normalny tryb i raz epic mode.

Epic mode jest oczywiscie duzo lepszy :)

Co do różnorodności, to z dodatkami według mnie lepiej grać od razu, jednak różnorodność jest większa :)
Fajne jest to że dungeon naprawde będzie inny za każdym razem.

A czy grał ktoś już w epic mode z komnatą czarodzieja ? (m.. coś tam, nie pamiętam jak on się nazywa :)) - jeżeli tak to jak wrażenia? :)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4195
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2834 times
Been thanked: 2748 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Gizmoo »

O jakich dodatkach mówicie? Przecież tam był tylko adventurers set i zestaw dodatkowych kości potworów. Coś przegapiłem?
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1096
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Toudi »

Gizmoo pisze:O jakich dodatkach mówicie? Przecież tam był tylko adventurers set i zestaw dodatkowych kości potworów. Coś przegapiłem?
Wlasnie o tych dwoch.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Masmorra: Dungeons of Arcadia [CMON]

Post autor: Curiosity »

Toudi pisze: najbardziej oplaca sie kupic dwie :)
No nie wiem, czy słowo "opłaca się" jest tu zasadne ;) 120$ (EB) to już niemała kwota.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ