Strona 2 z 8

Re: Star Wars Imperial Assault

: 12 sie 2015, 11:59
autor: MarekB
To jest dodatkowa aktywacja dla Rebelii, wystawić można tylko jedna kartę sojusznika na misję, na jej początku. Imperial dostanie tyle "zagrożenia ", ile warta jest karta sojusznika, np. 10 dla Luka Skywalkera. Nie może przy tym przekroczyć maksymalnej wartości. Sojusznik kontrolowany jest wspólnie, ma swoją własną aktywację kiedy uznanie to za słuszne.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 12 sie 2015, 12:03
autor: MarekB

Re: Star Wars Imperial Assault

: 13 sie 2015, 23:44
autor: marioosh
Hej, podczas misji początkowej urodziły się mi dwa pytania, oba dotyczące ruchu:

1. Podczas aktywacji, możemy przyjąć żeton stresu aby otrzymać punkt ruchu. (max 2 razy). Rozumiem że nie muszę wykonywać akcji ruchu aby skorzystać z tego przywileju? (np. przyjąć 2 stresu aby przesunąć się 2 pola po czym dwie akcje wykorzystać na ataki)
2. zdolność imeperialnego oficera: (niestety w polskim wydaniu jest to tak niewyraźnie napisane, że śmiem wątpić iż jest dobrze przetłumaczone):
oficer może przerwać swoje działanie, aby inny model mógł wykonać ruch. Jednak zgodnie z instrukcją ruch można wykonać tylko gdy ma się punkty ruchu, czyli:
A. model, któremu zostały jakieś punkty ruchu, może je teraz wykorzystać,
B. model, otrzymuje punkty ruchu, które będzie mógł wykorzystać w następnej aktywacji,
C. Model, otrzymuje punkty ruchu, które następnie może wykorzystać.
Generalnie na logikę, odpowiedź *C* myślę, że jest prawidłowa. Jednak moje pytanie jest o żywotność punktów ruchu? Czy punkty ruchu, które otrzymałem za pomocą zdolności oficera będę mógł wykorzystać podczas następnej aktywacji w tej turze?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 00:55
autor: MarekB
Ad. 1 Nie wymaga podjęcia to żadnej akcji, punkty tak zdobyte możesz wykorzystać w dowolnym momencie swojej aktualnej aktywacji. (ze szczególnymi wyjątkami jak podwójny atak wynikający z jednej akcji)

Ad. 2 Odp. C Tak zdobyte punkty ruchu musisz wydać od razu po ich otrzymaniu, nie zużyte są tracone. Przy okazji zwracam uwagę na różnicę pomiędzy "punktami ruchu" a "rusz się X pól". Podczas tego drugiego bowiem nie obowiązuje dodatkowy koszt za trudny teren i przechodzenie przez wrogie figurki. Uwaga ważna m.in. dla Wookiego.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 08:32
autor: Wothan
Taka sytuacja: dwóch szturmowców z jednego oddziału (tej samej karty rozstawienia) jest ogłuszonych. Czy poświęcając akcję na pozbycie się stanu ogłuszenia "oprzytamniam" ich dwóch (tak jakby to dotyczyło jednej karty rozstawienia), czy musze poświęcić akcję oddzielnie na każdego z nich?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 08:39
autor: blazej_c
Wothan pisze:Taka sytuacja: dwóch szturmowców z jednego oddziału (tej samej karty rozstawienia) jest ogłuszonych. Czy poświęcając akcję na pozbycie się stanu ogłuszenia "oprzytamniam" ich dwóch (tak jakby to dotyczyło jednej karty rozstawienia), czy musze poświęcić akcję oddzielnie na każdego z nich?
tak - każdy z nich zużywa akcję oddzielnie

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 09:21
autor: Wolf
W każdym oddziale poszczególne figurki są traktowane jak osobne postacie, podczas aktywacji oddziału każda z figurek ma po 2 akcje, więc nie ma tutaj żadnego elementu wykonywania czegoś globalnie przez oddział. Wszystkie obrażenia czy też przeróżne efekty negatywne (stun, bleed) jak i pozytywne (focus) są przyznawane dla konkretnej figurki.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 11:57
autor: elayeth
Hej,

przygotowuję się do pierwszej misji kampanii - "Następstwa" (w roli gracza Imperium) i w związku z tym mam pytania:

1. Wybór kolejnej misji
W instrukcji stoi (Zasady wprowadzające - str. 10, pkt. 5):
Po rozegraniu misji wprowadzającej, bohaterowie korzystają z kart misji i wybierają, której misji podejmą się kolejnym razem.
[... dalej w tym samym punkcie ...]
- cztery losowe szare karty (nie wolno pokazywać tych kart żadnemu graczowi)
Pytanie: Jak mogą wybrać skoro nie mogą oglądać szarych kart? O co chodzi?

2. Zabezpieczone drzwi
Pytanie: Co to znaczy: Drzwi są zabezpieczone dla figurek Imperium? (str. 4 podręcznika Kampanii - Odprawa)
(pełne zasady tego nie tłumaczą)
Czy chodzi o to, że drzwi mogą otwierać jedynie figurki Imperium? Trochę to nie po polsku...

3. Otwieranie drzwi w misji "Następstwa"
Tutaj nie jestem pewny czy nie ma jakiegoś błędu w tłumaczeniu.
Mamy dwa wydarzenia związane z drzwiami:
(str. 4 podręcznika Kampanii - Odprawa)
a/ Blokada - Na końcu rundy w której drzwi otworzą się po raz pierwszy
b/ Umocnienie - Kiedy drzwi otworzą się po raz pierwszy
Kolejność wydarzeń (wydrukowana) w podręczniku jest taka jak wyżej, choć gdyby czytać literalnie to jest odwrotnie i najpierw następuje Umocnienie, a na końcu tej samej rundy Blokada. I pewnie chodzi o otworzenie ich przez figurkę Imperium po raz pierwszy.
Jednak, gdy odwołać się do części fabularnej (opisanej w ramkach w opisie wydarzeń) i intuicji, to chodzi chyba o to, że gdy Imperialiści chcą się wycofać poprzez otworzenie drzwi to następuje Blokada. Następnie, gdy dojdą gracze Rebelii i otworzą/zniszczą drzwi (czyli po raz drugi zostaną otworzone) to następuje Umocnienie. Tak by chyba było ciekawiej i logiczniej. Czy tak?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 12:11
autor: MarekB
Ad. 1 Chodzi tylko o losowość szarych kart - wybór podczas tworzenia talii misji pobocznych nastepuje w ciemno. Później, gdy się je dociąga, można je oglądać. Niefortunnie spisana zasada.

Ad. 2 Poprawnie byłoby raczej, że są niedostępne. Figurki Imperium nie mogą ich otworzyć. (czyt. wywołać efektu)

Ad. 3 To co piszesz jest ciekawe, ale błędu w tłumaczeniu nie ma. Opisane są w odwrotnej kolejności występowania i oba zawsze zachodzą.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 12:23
autor: elayeth
Może to ja, ale zwrot "zabezpieczone dla figurek Imperium" zupełnie nie kojarzy mi się z "niedostępne/zablokowane dla figurek Imperium"... a to tłumaczy punkt 2 i oczywiście punkt 3 mojego posta!
Dzięki!

Co do punktu 1. Gwoli ścisłości... czyli dobrze czytam instrukcję. Gracze kolejne misje wybierają sami, acz tworzenie talii jest losowe (z zachowaniem wszystkich zasad z instrukcji)?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 13:00
autor: MarekB
Tworzenie talii: czerwone z automatu, bo zależą od bohaterów, zielone wybierają bohaterowie z puli zakupionych ally-packów ;), a szare są losowe. Wybór misji: zaczynamy od dwóch losowych kart, jedną gramy, później dociągamy.

P.S. Polskiej instrukcji nie mam, ale obawiam się, że po raz kolejny potwierdza się moja obserwacja z Descenta 2ed. - tłumaczenia niekoniecznie zostały sprawdzone w akcji.
P.P.S. W angielskiej instrukcji jest lockdown i fortified. W niej brzmi to chyba lepiej, bo lockdown to coś na kształt odcięcia bazy od reszty świata, co uniemożliwia infiltrację, a dopiero później następuje umocnienie pozycji wewnątrz i szczegółowe przeszukanie. Jakoś tak lepiej mi leży.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 13:15
autor: Wothan
Wolf pisze:W każdym oddziale poszczególne figurki są traktowane jak osobne postacie, podczas aktywacji oddziału każda z figurek ma po 2 akcje, więc nie ma tutaj żadnego elementu wykonywania czegoś globalnie przez oddział. Wszystkie obrażenia czy też przeróżne efekty negatywne (stun, bleed) jak i pozytywne (focus) są przyznawane dla konkretnej figurki.
A nie jest tak, że wybieram oddział i wybieram dla niego 2 akcje, np. ruch i ruszam całym oddziałem, a potem atak i atakuję każdą figurką oddziału?

EDIT: Rzeczywiście jest jak piszesz, w instrukcji jest napisane:
"Kiedy rozpatruje się aktywację przy użyciu kartyrozstawienia, kontrolujący gracz wykonuje 2 akcje każdą figurką z danej grupy w wybranej przez siebie kolejności. Musi on rozpatrzyć obie akcje dla jednej figurki, zanim będzie mógł wybrać następną figurkę."

Re: Star Wars Imperial Assault

: 14 sie 2015, 22:01
autor: elayeth
Jeszcze jedno pytanie odnośnie SKRZYNEK.
W instrukcji napisane jest, że skrzynki mają na koniec misji w kampanii wartość w kredytach.
Przeglądam misję i nie widzę odpowiedniego opisu. W kompendium też nic nie ma. Zatem - czy skrzynki dają jakieś kredyty poza kartą zaopatrzenia w trakcie misji?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 15 sie 2015, 00:14
autor: MarekB
elayeth pisze:Jeszcze jedno pytanie odnośnie SKRZYNEK.
W instrukcji napisane jest, że skrzynki mają na koniec misji w kampanii wartość w kredytach.
Przeglądam misję i nie widzę odpowiedniego opisu. W kompendium też nic nie ma. Zatem - czy skrzynki dają jakieś kredyty poza kartą zaopatrzenia w trakcie misji?

Tak, 50 kredytów do wspólnej puli bohaterów.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 15 sie 2015, 18:50
autor: Wothan
marioosh pisze:Hej, podczas misji początkowej urodziły się mi dwa pytania, oba dotyczące ruchu:

1. Podczas aktywacji, możemy przyjąć żeton stresu aby otrzymać punkt ruchu. (max 2 razy). Rozumiem że nie muszę wykonywać akcji ruchu aby skorzystać z tego przywileju? (np. przyjąć 2 stresu aby przesunąć się 2 pola po czym dwie akcje wykorzystać na ataki)
(...)
A ja myślałem, że te dodatkowe punkty ruchu można wykorzystać tylko w ramach akcji Ruch, żeby zwiększyć liczbę przyznanych punktów ruchu. Wskazywałby na to zapis w instrukcji: "Za każde otrzymane [zmęczenie] bohater zyskuje jeden punkt ruchu, który dodaje do sumy już posiadanych punktów ruchu." Teraz to nie jestem pewien...

I jedno pytanko: czy ważny jest kierunek ustawienia E-Weba podczas strzału? Czy może strzelać także swoim "tyłkiem"? :) Trochę to nierealistycznie wygląda na planszy - to samo dotyczy AT-ST - czy kura może strzelać z ogona? :) czy musi stać przodem/bokiem do przeciwnika?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 15 sie 2015, 20:15
autor: MarekB
Wothan pisze:
A ja myślałem, że te dodatkowe punkty ruchu można wykorzystać tylko w ramach akcji Ruch, żeby zwiększyć liczbę przyznanych punktów ruchu. Wskazywałby na to zapis w instrukcji: "Za każde otrzymane [zmęczenie] bohater zyskuje jeden punkt ruchu, który dodaje do sumy już posiadanych punktów ruchu." Teraz to nie jestem pewien...

I jedno pytanko: czy ważny jest kierunek ustawienia E-Weba podczas strzału? Czy może strzelać także swoim "tyłkiem"? :) Trochę to nierealistycznie wygląda na planszy - to samo dotyczy AT-ST - czy kura może strzelać z ogona? :) czy musi stać przodem/bokiem do przeciwnika?
Ad. 1 Typowa pomyłka, już tłumaczę. Akcja "ruch" nie porusza figurki. Ona tylko przyznaje figurce tyle punktów ruchu właśnie, ile wynosi prędkość figurki. Te punkty można wydać w trakcie aktywacji tej figurki. Przyjęcie zmęczenia tez daje te punkty ruchu.

Ad. 2 Kierunek strzelania jest dowolny.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 16 sie 2015, 19:47
autor: Wolf
Wothan pisze:Czy może strzelać także swoim "tyłkiem"? :) Trochę to nierealistycznie wygląda na planszy - to samo dotyczy AT-ST - czy kura może strzelać z ogona? :) czy musi stać przodem/bokiem do przeciwnika?
Jest nawet specjalna zasada dla osób, którym strzelanie tyłem przeszkadza - figurka może obrócić się o 180 stopni bez wydawania punktów ruchu.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 17 sie 2015, 12:53
autor: grucha
Wolf pisze:
Bardok pisze:Moje pytanie - czy mogą użyć Odpoczynku/Leczenia Zmęczenia nawet jeżeli nie mają Zmęczenia, żeby wyleczyć Obrażenia?
Tak
Czy to aby na pewno tak działa ? Imo bohater powinien mieć przynajmniej jedno zmęczenie żeby odpoczywać. Z resztą i tak ta akcja wydaję się być za mocna, poświęcając jedną turę (dwie akcje odpoczynku) można się wyleczyć na maxa.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 17 sie 2015, 13:07
autor: Wothan
grucha pisze:
Wolf pisze:
Bardok pisze:Moje pytanie - czy mogą użyć Odpoczynku/Leczenia Zmęczenia nawet jeżeli nie mają Zmęczenia, żeby wyleczyć Obrażenia?
Tak
Czy to aby na pewno tak działa ? Imo bohater powinien mieć przynajmniej jedno zmęczenie żeby odpoczywać. Z resztą i tak ta akcja wydaję się być za mocna, poświęcając jedną turę (dwie akcje odpoczynku) można się wyleczyć na maxa.
To fakt, że możesz poświęcając 2 akcje w swojej aktywacji całkiem się wyleczyć, ale z drugiej strony tracisz na to cenny czas, oddalając Rebelię od wygranej w misji.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 17 sie 2015, 14:49
autor: Bardok
A jednak duża ilość osób narzeka, że ciężko wygrać Rebelią głównie przez czas - żeby mieli szansę trzeba gonić na złamanie karku do wypełnienia objective (przynajmniej w większości misji) - zatem poświęcanie akcji na leczenie oznacza przegraną często niestety...

Re: Star Wars Imperial Assault

: 17 sie 2015, 15:24
autor: kudlacz135
Mam pytanie odnośnie skirmisha, konkretnie odnośnie karty "To the Limit": https://www.google.pl/search?q=Imperial ... Nxy5xMM%3A

Czy strzałka oznacza, że trzeba użyć umiejętności, czy chodzi po prostu o zrobienie jakiejkolwiek akcji? W tym ruchu, czy interakcji z przedmiotem.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 17 sie 2015, 16:57
autor: Bardok
Strzałka tylko dodana jako symbol - nie potrzebujesz użyć akcji na to - po prostu po JAKIEJKOLWIEK akcji w tej turze dostajesz dodatkową akcję (czyli de facto jakbyś miał 3), tyle, że zostajesz Ogłuszony po niej.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 18 sie 2015, 11:04
autor: MarekB
Nie zgadzam się z powyższym zdaniem. Strzałka oznacza dokładnie jedno: akcję specjalną (str. 3 ang. instr). Ta akcja specjalna może być na karcie postaci, bądź wynikać z poprzednio zagranej karty.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 18 sie 2015, 11:16
autor: Bardok
Poczytałem i fakt - to jest specjalna akcja - czyli nie po jakiejkolwiek akcji, a po specjalnej oznaczonej właśnie tą strzałką.

Sorry :oops:

Re: Star Wars Imperial Assault

: 18 sie 2015, 17:48
autor: elayeth
Jeszcze jedno pytanko.
Czy jeśli na polu z żetonem stoi wroga figurka to można z niego skorzystać?
(nigdzie nie mogę znaleźć opisu takiej sytuacji)