Podwodne Miasta / Underwater Cities (Vladimir Suchy)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Czy ta gra daje poczucie budowy podwodnego miasta? Ma klimat? Szukam czegoś z budową w "ziemskich" klimatach.
Tematyka mnie zaciekawiła. Jak jest z regrywalnością?
Tematyka mnie zaciekawiła. Jak jest z regrywalnością?
- karmazynowy
- Posty: 1029
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 435 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Moim zdaniem daje poczucie budowy, bo fizycznie dokładasz elementy i widzisz jak Ci sie rozrasta miasto (i produkcja). Klimat, jak to w euro, coś tam może jest, dla niektórych nie będzie. Akcje z reguły związane są z pozyskiwaniem surowców i budową. Regrywalność - jak to karcianka - ogromna, karty zawsze wyjdą w innej kolejności. Do tego masz różnych asystentów (minimalna asymetria), no i w trakcie gry wystawiasz sobie kolejnych. W dodatku dochodzą jeszcze delikatnie asymetryczne planszetki graczy.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- kuleczka91
- Posty: 417
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 613 times
- Been thanked: 404 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Ja bym się podpisała pod tym co napisał karmazynowy. Ogólnie to jako tako klimatu tu jest mało, bo gra również mogłaby być o budowie czegokolwiek innego i też by zadziałała. Na pewno jest poczucie rozbudowy i rozwoju tego miasta, bo z biegiem gry coraz bardziej jesteśmy samowystarczalni żeby wyżywić swoje miasto i móc skupić się na dalszej rozbudowie innych struktur w grze, za które możemy ładnie zapunktować w trakcie i na koniec gry. Ogólnie grę polecam, jest bardzo fajna.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
A opisy i grafiki na kartach nie budują wystarczająco klimatu? Wcześniej ktoś napisał w wątku, że grafiki się niestety powtarzają, trochę szkoda, najbardziej lubię takie gry, które mają niepowtarzalne grafiki na kartach.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.
- PytonZCatanu
- Posty: 4563
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2142 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Mechanicznie Podwodne Miasta to 10/10, mój numer 2 aktualnie.
Klimaciarsko.....ma pewno oddają satysfakcję z rozwoju naszych miast, ale ile w tym klimatu? Jak na euro to temat się spina, no ale jak porównujemy do Star Wars Rebelia to klimatu raczej mało
Klimaciarsko.....ma pewno oddają satysfakcję z rozwoju naszych miast, ale ile w tym klimatu? Jak na euro to temat się spina, no ale jak porównujemy do Star Wars Rebelia to klimatu raczej mało
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- kuleczka91
- Posty: 417
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 613 times
- Been thanked: 404 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Dla mnie nie, sam tekst klimatu mi nie zrobi . Dla mnie klimat musi być wyczuwalny żebym uznała, że dana gra go ma. Dla mnie Podwodne mogłyby być budową czegokolwiek, a mechanika gry i tak by zadziałała. Co do grafik to prawda, są powtarzające się. Gdyby ktoś na forum o tym nie wspomniał to, aż tak mi się to w oczy nie rzucało . Mimo wszystko gra mi się spodobała już od pierwszej rozgrywki i jest to jedna z tych gier, do których mogę usiąść kiedykolwiek i nie muszę odświeżać zasad do niej, bo są mega intuicyjne i nie wypadają z głowy co jest rzadkością dla mnie w grachK@mil pisze: ↑12 paź 2023, 11:08 A opisy i grafiki na kartach nie budują wystarczająco klimatu? Wcześniej ktoś napisał w wątku, że grafiki się niestety powtarzają, trochę szkoda, najbardziej lubię takie gry, które mają niepowtarzalne grafiki na kartach.
Nasuwa mi się porównanie do Teraformacji Marsa, ale tematycznie jakoś trudniej mi się wczuć, wyobrazić. Te Podwodne Miasta wydają się jakby bardziej ... realistyczne.
Oczywiście, jak się zdecyduje, to od razu na cały pakiet.
- dispe
- Posty: 358
- Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
- Lokalizacja: WWA
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 114 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Gierka jest super, dla mnie 9/10 a znam i takich dla których to 10/10 ale jest sucha i nie za bardzo bym powiedział że jakoś bardzo czuć klimat budowania podwodnego miasta. Równie dobrze mogłoby to być budowanie jakiegoś statku kosmicznego.
Budujesz miasta (kopuły) i wokół nich trzy rodzaje budynków plus połączenia (tunele). Wszyscy mają tak samo. To znaczy że nie ma tu zróżnicowania jak na przykład w Suburbii że ktoś zbudował sobie stadion, inny rzeźnię a jeszcze inny kasyno. Tutaj bardziej przez całą grę liczysz punkty i w głowie i sobie myślisz: teraz pójdę na to pole to w następnym ruchu zbuduje sobie "żółty" budynek i w następnej go ulepszę i to mi da więcej punktów a do tego mam dodatkowe punktowanie za stawianie żółtych budynków. I tak powoli ci się ta struktura rozrasta ale czy czuć tu klimat budowy podwodnych metropolii? może dla kogoś tak, dla mnie to głównie kombinowanie jak wycisnąć najwięcej punktów, w jakiej kolejności zrobić akcje żeby uzyskać coś przed innymi itp. raczej nie myślę sobie: wow ale zbudowałem rozwinięte podwodne miasta, tylko raczej: wow w tej grze udało mi się postawić 9 miast i zrealizować cel na maksa czyli postawić kilkanaście ulepszonych tuneli i dzięki temu miałem dużo $ i punktów.
Budujesz miasta (kopuły) i wokół nich trzy rodzaje budynków plus połączenia (tunele). Wszyscy mają tak samo. To znaczy że nie ma tu zróżnicowania jak na przykład w Suburbii że ktoś zbudował sobie stadion, inny rzeźnię a jeszcze inny kasyno. Tutaj bardziej przez całą grę liczysz punkty i w głowie i sobie myślisz: teraz pójdę na to pole to w następnym ruchu zbuduje sobie "żółty" budynek i w następnej go ulepszę i to mi da więcej punktów a do tego mam dodatkowe punktowanie za stawianie żółtych budynków. I tak powoli ci się ta struktura rozrasta ale czy czuć tu klimat budowy podwodnych metropolii? może dla kogoś tak, dla mnie to głównie kombinowanie jak wycisnąć najwięcej punktów, w jakiej kolejności zrobić akcje żeby uzyskać coś przed innymi itp. raczej nie myślę sobie: wow ale zbudowałem rozwinięte podwodne miasta, tylko raczej: wow w tej grze udało mi się postawić 9 miast i zrealizować cel na maksa czyli postawić kilkanaście ulepszonych tuneli i dzięki temu miałem dużo $ i punktów.
- Nilis
- Posty: 654
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 373 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Gra jest kapitalna, do tego świetnie działa w na dwóch graczy. Ja po partii Podwodnych mam już chęć na kolejną partię. Niestety grafiki na kartach się powtarzają a planszy i palnszom gracza daleko jest do artystycznych dzieł. Ta gra dla mnie kompletnie nie wygląda ale rozwój i budowa silniczka jest na najwyższym poziomie. Dla mnie jest to na ten moment Opus Magnum Suchego i arcycieżko będzie mu zrobić tak samo dobra grę. Nie wiem czy w ogóle jest to wykonalne
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Zgadzam się ze wszystkim, oprócz oceny wyglądu tej gry. Chyba jestem jedyną osobą, którą urzekła jej uroda - może przez te śliczne kolorki i podwodne cienie - jak podczas snorkowania. Tyle tam klimatu
Grafiki na kartach rzeczywiście dziwne, ale na szczęście nie mam czasu na nie patrzeć, bo cały czas myślę nad strategią.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
A czy warto się zainteresować tym tytułem tylko do solo? Ja np bardzo lubię sobie rozłożyć Terraformację jeśli nie mam z kim grać i tam w trybie solo nie gra się na punkty tylko musisz terraformować aby osiągnąć trzy wskaźniki i dla mnie jest tam klimat. W Zamki gram w aplikacji i w sumie klimatu tam nie ma za wiele ale gra jest tak wybitna, że po skończonej partii chce się od razu grać kolejną. Jak jest w Podwodnych Miastach ale w solo? Niestety nie widziałem aplikacji na Androida.
- PytonZCatanu
- Posty: 4563
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2142 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Jedna z nielicznych gier, w którą uwielbiam grać solo. Rozgrywka zbliżona do rzeczywistej, minimalna dodatkowa obsługa.bdm pisze: ↑13 paź 2023, 08:58 A czy warto się zainteresować tym tytułem tylko do solo? Ja np bardzo lubię sobie rozłożyć Terraformację jeśli nie mam z kim grać i tam w trybie solo nie gra się na punkty tylko musisz terraformować aby osiągnąć trzy wskaźniki i dla mnie jest tam klimat. W Zamki gram w aplikacji i w sumie klimatu tam nie ma za wiele ale gra jest tak wybitna, że po skończonej partii chce się od razu grać kolejną. Jak jest w Podwodnych Miastach ale w solo? Niestety nie widziałem aplikacji na Androida.
Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Nilis
- Posty: 654
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 373 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
A w rozgrywce solo co rundę masz jakieś zablokowane pola akcji aby utrudnić rozgrywkę? Czy całą grę po prostu robisz co chcesz aby wycisnąć jak najwięcej punktów?PytonZCatanu pisze: ↑13 paź 2023, 09:00 Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- PytonZCatanu
- Posty: 4563
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2142 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Właśnie ta miniautoma na tym polega - blokuje niektóre pola (według pewnego algorytmu). Możesz to olać, ale cię to zapiecze, więc trzeba to kontrolować (np. dostrzegając ważność jakiegoś pola można zadbać o pierwszeństwo rundę wcześniej). Taka lekka symulacja drugiego gracza.Nilis pisze: ↑13 paź 2023, 09:34A w rozgrywce solo co rundę masz jakieś zablokowane pola akcji aby utrudnić rozgrywkę? Czy całą grę po prostu robisz co chcesz aby wycisnąć jak najwięcej punktów?PytonZCatanu pisze: ↑13 paź 2023, 09:00 Ale jest to gra typu "pobij swój rekord". Ja lubię, natomiast wiem że jest grono automowców, którzy preferują trudne i skomplikowane automy (tutaj tego nie ma).
Ps. Tryb solo samej podstawki można sprawdzić na yucata.de
PS2. Oprócz punktów, są dodatkowe warunki zwycięstwa do spełnienia, które utrudniają grę (w grze z innymi graczami łatwiej jest wykręcić więcej punktów olewając te warunki).
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Ok. Rozkminiam zasady w takim razie. Mam nadzieję, że pójdzie łatwiej niż w przypadku RFTG, którego do dziś się nie nauczyłem mimo kilku podejść.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Kurde ja kupiłem to na prezenet gwiazdkowy, możesz podesłać foty?
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
uuuu!!!! też poproszę o foty.
zazwyczaj "prostuje" plansze przez umieszczenie plansz pod stosem komiksów. Bardzo często wkładam plansze pod prasę zaraz po kupnie gry - w celu wyschnięcia planszy, ewentualnie wyrównuje się poziom wilgotności planszy z warunkami w moim domu - robię to zapobiegawczo. Gry Suchego, chyba są robione w Europie, czyli chyba wielkich różnic wilgotności kartonu nie powinno być.
Mam nadzieje, że powyginane plansze to efekt schnięcia, a nie czegoś innego...
zazwyczaj "prostuje" plansze przez umieszczenie plansz pod stosem komiksów. Bardzo często wkładam plansze pod prasę zaraz po kupnie gry - w celu wyschnięcia planszy, ewentualnie wyrównuje się poziom wilgotności planszy z warunkami w moim domu - robię to zapobiegawczo. Gry Suchego, chyba są robione w Europie, czyli chyba wielkich różnic wilgotności kartonu nie powinno być.
Mam nadzieje, że powyginane plansze to efekt schnięcia, a nie czegoś innego...
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Nie wiem czy dobrze widać z takich ujęć, ale ogólnie dosyć mocno są wygięte i to wszystkie w ten sam sposób, tzn, że strona podstawowa jest wypukła
-
- Posty: 804
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 129 times
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Ja nieprędko sprawdzę. Zamówiłem dodatek, a Portal Games wysłał mi podstawkę...
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Raczej o estetykę, ale kurcze płacąc 240zl za dodatek, przydałoby się, żeby był wykonany idealnie:)
- Jiloo
- Posty: 2443
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 533 times
- Been thanked: 460 times
- Kontakt:
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Jeśli są wygięte tak, że góra stanowi menisk wklęsły to poza estetyką dochodzi problem używalności.
Plansze leżą głównie na środku bez podparcia w narożnikach i zaczynają się kręcić. Wystarczy lekko trącić i obrót. Miałem tak w jakiejś grze i prostowałem, bo mnie to do szału doprowadzało.
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Może wilgoci gdzieś podłapały i wystarczy wrzucić do pudełka kilka torebeczek z pochłaniaczem. Mi pomogło w viticulture i CoC jak planszę były wygięte w ten sposób
Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)
Mogę się mylić ale pierwszy druk też tak miałem, wrzuć pod coś ciężkiego. Widać CGE nie są w tym najlepsi