Antike (Mac Gerdts)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
chyba niewielu w Polsce grało w tę grę. Za to grał Scott. Scott grał i podzielił się wrażeniami. Ty też możesz te wrażenia poznać, jeśli odwiedzisz stronę Scotta.
Aha, adres tej strony, to
http://www.boardgameswithscott.com
Tam jest filmik z prezentacją Antike i wrażeniami Scotta (trzeba się naszukać, ale on tam jest)
EDIT: znalazłem: http://www.boardgameswithscott.com/?p=20
Aha, adres tej strony, to
http://www.boardgameswithscott.com
Tam jest filmik z prezentacją Antike i wrażeniami Scotta (trzeba się naszukać, ale on tam jest)
EDIT: znalazłem: http://www.boardgameswithscott.com/?p=20
Ja zagrałem tylko jedną partie i to na dodatek w dwie osoby Jedyna co mogę na razie powiedziec to, że fajnym patentem w grze jest tzw. "rondel", czyli okragłe pole podzielone na 8 części, na których znajdują sie konkretne akcje (zdobywanie surowców, walka, budowa itp.) Na początku gry stawiamy swoj pionek na dowolnym polu. Przesunięcie go o 1 do 3 pól jest darmowe tzn za wykonaną akcję zwiazaną z tym polem nie płacimy. Natomiast, gdy chcemy wykonać akcję, która znajduje sie na polu oddalonym od naszego pionka o więcej niż 3 pola, wtedy za każde pole musimy zapłacic jeden surowiec lub monetę (jeśli przesuwamy np o 5 pól płacimy dwa surowce lub 2 monety albo surowiec i monetę) Jak rozegram całą partie z większą ilością graczy to podziele sie wrażeniami.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 paź 2006, 23:39 przez Stax, łącznie zmieniany 1 raz.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Ciekawe, czy autor i wydawca gry takze.xom pisze:moze Stax bylby tak mili i zeskanowal 35 kart postaci i 9 kart narodow?
spolecznosc bgg byla by mu dozgonnie wdzieczna
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
folko, przeczytalem uwaznie caly dzial "zrob to sam". kol. nataniel raczej wystepuje tam jako obronca "majsterkowiczow"... stad i moje zdziwienie uzasadnione. przytocze pare fragmentow z postow nataniela ww dzialu:
przepraszam za offtopic...To nie jest restrykcyjne forum. Robienie samorobek to nie to samo co piracienie np. oprogramowania
Oczywiscie, moze to byc etycznie dwuznaczne, jednak jak pokazuje wiele przykladow, ludzie robiacy samorobki bardzo czesto pozniej kupuja gry oryginalne. Wiec nie ma nawet na to specjalnego cisnienia ze strony tworcow gier czy osob zwiazanych ze sprzedaza.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Nie jestem nastawiony restrykcyjnie do samorobek. W szczegolnosci nie mam nic przeciwko wykonywaniu ich na wlasne potrzeby, najlepiej z wlasna grafika, na podstawie obejrzanych materialow. Jednak skanowanie i rozpowszechnianie takich skanow - to przegiecie. Juz nie mowiac o gloryfikacji takiego procederu (cyt. "spolecznosc bgg byla by mu dozgonnie wdzieczna").
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- MichalStajszczak
- Posty: 9473
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
xom napisał:
Ale wrzucenie skanów do internetu i to na strone odwiedzana masowo, mozna uznać za typowe piractwo. Podobnie, jak wystawianie skanów na aukcjach (za to niedawno jednemu użytkownikowi zawieszono konto na allegro)
Jeżeli ktoś pożyczy grę od kolegi, zeskanuje karty i zrobi grę na własne potrzeby (żeby sobie pograć ze znajomymi), to jest to samoróbka, za którą chyba nikt nie będzie go ścigał ani potępiał.Niemniej jednak nie mam ich gdzie zobaczyc. Z tego prostego faktu wynika moja prosba o skany.
Ale wrzucenie skanów do internetu i to na strone odwiedzana masowo, mozna uznać za typowe piractwo. Podobnie, jak wystawianie skanów na aukcjach (za to niedawno jednemu użytkownikowi zawieszono konto na allegro)
Jakis czas temu zagraliśmy w Krakowie partie 6-osobową. Wg mnie gra daje radę. Przy banalnych zasadach jest sporo działań taktyczno-strategicznych. Tak jak pisałem wyzej ciekawym patentem jest "rondel", na którym w zasadzie opiera sie cała mechanika gry. Jeśli masz jakieś konkretne pytania to chętnie na nie odpowiem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 624
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
Jasne ze mam.
1) Co Ci sie spodobalo w tej grze, a co nie?
2) Czy mozesz ja porownac do np. Mare Nostrum? Bo wydaje mi sie byc podobnym tytulem, cos sie buduje , walczy, tylko nie wiem czy jest handel?
3) o co chodzi z tymi akcjami, jaki jest wachlarz mozliwosci?
4) Czy wiesz moze skad mozna sciagnac polska instrukcje w pdf?
1) Co Ci sie spodobalo w tej grze, a co nie?
2) Czy mozesz ja porownac do np. Mare Nostrum? Bo wydaje mi sie byc podobnym tytulem, cos sie buduje , walczy, tylko nie wiem czy jest handel?
3) o co chodzi z tymi akcjami, jaki jest wachlarz mozliwosci?
4) Czy wiesz moze skad mozna sciagnac polska instrukcje w pdf?
1. Ciężko na razie powiedzieć, bo duzo partii nie zagrałem. Podobaja mi sie proste regułu, które są do wytłumaczenia w 10 min. Podoba mi sie również sposób zdobywania pktów zwycięstwa (pkty sa zdobywane poprzez spełnianie róznych warunków, za które gracze otrzymuja specjalne karty np zbudowaniu 3 światyń/zburzeniu jednej, odkryciu/zdobyciu pewnej liczby miast itp). Podoba mi sie także dwustronna plansza (jedna część to Imperium rzymskie,a druga to Imperium Aleksandra Wielkiego) Na tę chwilę nie podoba mi sie (chyba ) liczba znaczników miast, galer i legionów jaka moze sie znaleźć na planszy (jak każdy sie zbroi to pojawia sie tego wielka masa), ale czy to wada?
2. W Mare Nostrum nie grałem
3. Sa takie możliwości podczas ruchu:
-produkcja żelaza (potrzebne do rekrutowania wojsk)
-produkcja marmuru (potrzebne do budowli swiatyń)
-zdobywanie złota (potrzebne do odkrywania miast i do zdobywania techologii jak np. lepsze drogi itp.)
-zbrojenie (za żelazo mozemy najmowac jednostki)
-manewry (czyli ruch wojsk, walka i podbój miast)
-zdobywanie nowych technologii (czy inaczej mozna by to nazwać postępem nacji )
Zdobywanie surowców wyglada mniej wiecej tak. Kazde miasto ma symbol: złota lub żelaza lub marmuru. Wybierając akcje np produkcja żelaza, wszystkie własne miasta, które produkują żelazo (czyli są oznaczone jego symbolem) dostarczają ten surowiec.
Handlu w tej grze nie ma. Nie jest dozwolone pożyczanie pieniedzy dawanie ich czy sprzedaż surowców.
Można natomiast dogadac sie co do strefy wpływów, granic itp (oczywiscie sojusze nie są wiążące )
Cały ten "rondel", na którym są umieszczone konkretne akcje jest ciekawym rozwiązaniem. Jest to czytelne i "proste w obsłudze" (kolejna gra tego wydawcy pt. Imperial, bedzie miała ten sam patent, więc chyba sie sprawdziło )
4. Polskiej intsrukcji nie mam, posiadam tylko angielską.
Pozdrawiam
2. W Mare Nostrum nie grałem
3. Sa takie możliwości podczas ruchu:
-produkcja żelaza (potrzebne do rekrutowania wojsk)
-produkcja marmuru (potrzebne do budowli swiatyń)
-zdobywanie złota (potrzebne do odkrywania miast i do zdobywania techologii jak np. lepsze drogi itp.)
-zbrojenie (za żelazo mozemy najmowac jednostki)
-manewry (czyli ruch wojsk, walka i podbój miast)
-zdobywanie nowych technologii (czy inaczej mozna by to nazwać postępem nacji )
Zdobywanie surowców wyglada mniej wiecej tak. Kazde miasto ma symbol: złota lub żelaza lub marmuru. Wybierając akcje np produkcja żelaza, wszystkie własne miasta, które produkują żelazo (czyli są oznaczone jego symbolem) dostarczają ten surowiec.
Handlu w tej grze nie ma. Nie jest dozwolone pożyczanie pieniedzy dawanie ich czy sprzedaż surowców.
Można natomiast dogadac sie co do strefy wpływów, granic itp (oczywiscie sojusze nie są wiążące )
Cały ten "rondel", na którym są umieszczone konkretne akcje jest ciekawym rozwiązaniem. Jest to czytelne i "proste w obsłudze" (kolejna gra tego wydawcy pt. Imperial, bedzie miała ten sam patent, więc chyba sie sprawdziło )
4. Polskiej intsrukcji nie mam, posiadam tylko angielską.
Pozdrawiam
Ja moze dodam (bo gralem we wspomnianej 6 osobowej rozgrywce) ze (na podstawie tej jednej rozgrywki):
- ciagle czujesz niedosyt i brak 2-3 ruchow, wiec rozgrywka odbywa sie w klimacie zastanawiania sie jak w ramach pojedynczego/kilku elementarnych ruchow zdzialac najwiecej (akcje na rondlu jak sam widzisz sa ekstremalnie uproszczone)
- przy duzej ilosci graczy wazne staja sie sojusze (Stax! nastepnym razem dokonczymy rozbior rzymu )
- jest to pierwsza planszowko-strategia z (w pewnym sensie) figurkami, ktora mi sie spodobala... prawdopodobnie przez intuicyjnosc regul
- nie cierpi na syndrom pierwszej-rozgrywki-na-rozpoznanie-zasad, tzn tak duzo jest elementarnych ruchow, ze nauczysz sie zasad zanim bedziesz mial szanse popelnic krytyczne bledy
4. instrukcja PL jest do sciagniecia z rebela
- ciagle czujesz niedosyt i brak 2-3 ruchow, wiec rozgrywka odbywa sie w klimacie zastanawiania sie jak w ramach pojedynczego/kilku elementarnych ruchow zdzialac najwiecej (akcje na rondlu jak sam widzisz sa ekstremalnie uproszczone)
- przy duzej ilosci graczy wazne staja sie sojusze (Stax! nastepnym razem dokonczymy rozbior rzymu )
- jest to pierwsza planszowko-strategia z (w pewnym sensie) figurkami, ktora mi sie spodobala... prawdopodobnie przez intuicyjnosc regul
- nie cierpi na syndrom pierwszej-rozgrywki-na-rozpoznanie-zasad, tzn tak duzo jest elementarnych ruchow, ze nauczysz sie zasad zanim bedziesz mial szanse popelnic krytyczne bledy
4. instrukcja PL jest do sciagniecia z rebela
Tu masz trochę:Morgon pisze:A tak przy okazji, czy bylbys tak mily i zajrzal do tematu ANTIKE i wypowiedzial sie na temat samej gry?
http://gamesfanatic.blogspot.com/2006/1 ... na_28.html
-
- Posty: 624
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
A tak juz nie czepiajac sie instrukcji:
Po jej przeczytaniu - moje pierwsze wrazenie - gra MUSI wymiatac Troche watpliwosci wzbudzil u mnie pomysl z tak poteznymi Know-how jak przesuwanie jednostek az 3 obszary na ture, jednak moze to faktycznie sie sprawdzic w praktyce, zwlaszcza ze zajmowanie miasta wymaga jednak dodatkowej akcji, inaczej faktycznie gra moglaby sie slimaczyc. Pozatym jednostki ruszamy tylko jesli wybierzemy akurat ta akcje w danej turze co tez jest ciekawym rozwiazaniem. Zauwazylem ze gra zajmuje tez bardzo wysokie 58 miejsce w rankingu BoardGameGeek. Heh zabila mi ta gra cwieka. Napalilem sie na Mare Nostrum, ale po przeczytaniu tej instrukcji zwatpilem w slusznosc swojego wyboru Pomocy!
Po jej przeczytaniu - moje pierwsze wrazenie - gra MUSI wymiatac Troche watpliwosci wzbudzil u mnie pomysl z tak poteznymi Know-how jak przesuwanie jednostek az 3 obszary na ture, jednak moze to faktycznie sie sprawdzic w praktyce, zwlaszcza ze zajmowanie miasta wymaga jednak dodatkowej akcji, inaczej faktycznie gra moglaby sie slimaczyc. Pozatym jednostki ruszamy tylko jesli wybierzemy akurat ta akcje w danej turze co tez jest ciekawym rozwiazaniem. Zauwazylem ze gra zajmuje tez bardzo wysokie 58 miejsce w rankingu BoardGameGeek. Heh zabila mi ta gra cwieka. Napalilem sie na Mare Nostrum, ale po przeczytaniu tej instrukcji zwatpilem w slusznosc swojego wyboru Pomocy!
-
- Posty: 624
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
Dzieki Pancho - fajna strona. Humor miejscami rozbroil mnie calkowicie Teksty z Osadnikow czy Wysokiego Napiecia sa swietne Oczywiscie najwiecej dalo mi porownanie Antike i Mare Nostrum, niemal strzal w 10, bo to mnie interesowalo. Juz po przeczytaniu samej instrukcji mialem swiadomosc ze tu bardziej liczy sie wypelnianie konkretnych celow niz anihilacja przeciwnika, natomiast wydaje mi sie, ze lzejsze lub mocniejsze pobicie lidera i tak poskutkuje jego zmniejszona efektywnoscia w zdobywaniu punktow, bo mimo wszystko oslabiamy mu zarowno ekonomie jak i strefe militarna, przy okazji zdobywajac punkt jesli zniszczymy swiatynie. Okreslilbym to tak, ze (takie mam wrazenie) tutaj oplaca sie podgryzac wrogow, ale nie przeprowadzac inwazje, chyba ze jest to globalna kampania z sojusznikiem Inaczej jednego lejemy a reszta zdobywa punkty. Szkoda tylko ze gra sie tylko 2 godziny, ale wedlug alternatywnych zasad mozna wydluzyc rozgrywke. Dla mnie super.