DIABLO I gra planszowa

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
mawwro
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2014, 18:34

DIABLO I gra planszowa

Post autor: mawwro »

Witam

Jestem początkującym graczem i chciałbym przenieść DIABLO I na plansze, w związku z tym mam parę pytań:

czy pomysł warto jest w ogóle uwagi ?
czy nie istnieje już masę gier tego typu?
czy była już może podobna próba?

Koncepcji gry wiadomo chodzisz po lochach, zabijasz zbierasz przedmioty, nic nowego i odkrywczego.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Al_Dente »

Bardzo dobry pomysł. Nie udało mi się znaleźć gry, która właściwie oddawałaby dla mnie klimat Diablo I, a myślę, że zapotrzebowanie na taką grę jest duże.

1. Czy warto? Tak, tak i tak. Ale stworzenie takiej gry - dobrej - to ogrom pracy. Bycie początkującym graczem z pewnością nie pomoże, ale przy odpowiedniej ilości zapału i wolnego czasu... ;)

2. Istnieje trochę gier tego typu, chyba na czele z serią Dungeons and Dragons - która chyba najlepiej z wszystkich trafia w rejon D1 - ale z pewnością nie ma ich wiele. Rozszerzając myśl - na PC też jest sporo dungeon crawlerów, ale nawet D3 daleko klimatem do D1, dlatego z m.in. braku takich tytułów i tęsknotą za klimatem D1 powstaje np. Grim Dawn

3. http://boardgamegeek.com/boardgame/1254 ... ii-edition Znalazłem coś takiego, ale nie grałem i nie widziałem na żywo. Ktoś na pewno zna i zaraz napisze.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: romeck »

Przeniesienie Diablo wraz z zachowaniem nazewnictwa czy wzorując się na grafikach / lokacjach będzie wymagało nabycia odpowiednich praw. Chyba, że myślisz tylko o "prototypie na potrzeby domowe".
mawwro pisze:Koncepcji gry wiadomo chodzisz po lochach, zabijasz zbierasz przedmioty, nic nowego i odkrywczego.
Skoro sam już na wstępie twierdzisz, że to nic nowego i odkrywczego, to nie licz na to, że ktoś się tym zainteresuje. Chyba, że nabędziesz prawa do nazwy i reszty, wtedy pewnie sprzeda się samo, choć rankingów pewnie nie podbijesz i uznania wśród wyjadaczy raczej też nie znajdziesz. :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4086
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 293 times
Been thanked: 173 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: lacki2000 »

ano zgadzam się z romeck'iem - tytuł pomaga marketingowo ale nie gwarantuje sukcesu - patrz Heros of M&M
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Al_Dente »

romeck pisze: Skoro sam już na wstępie twierdzisz, że to nic nowego i odkrywczego, to nie licz na to, że ktoś się tym zainteresuje. Chyba, że nabędziesz prawa do nazwy i reszty, wtedy pewnie sprzeda się samo, choć rankingów pewnie nie podbijesz i uznania wśród wyjadaczy raczej też nie znajdziesz. :)
Ja zrozumiałem nic nowego i odkrywczego w chodzeniu po lochach i zabijaniu jako ogólnej koncepcji. Dobrze zrobionym chodzeniem po lochach i zabijaniem na pewno zainteresuje się wiele osób. "Przestawianie kwadratowych kosteczek na planszy" to też nic nowego czy odkrywczego a jak się to zrealizuje dobrze, to zainteresowanie potrafi być ogromne.

Dodatkowo wydaje mi się, że zapotrzebowanie na dobre dungeon crawlery jest i że jest ich względnie mało. W wątkach, w których ktoś szuka diablo na planszy sporo jest kompromisowych propozycji - dla mnie nie ma pozycji, która by trafiała w sedno.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: rattkin »

http://boardgamegeek.com/boardgame/1330 ... he-runelor
http://boardgamegeek.com/boardgame/1041 ... nd-edition
http://boardgamegeek.com/boardgame/36932/claustrophobia

Pathfinder jest pewnie najbliżej "Diablo". O ile dungeon crawlery jako tako trzymają się w grach planszowych, o tyle przeniesienie "Diablo" jest raczej problematyczne z racji specyficznej natury gry planszowej - ograniczona ilość miejsca, lokacji, przedmiotów. Głównym motorem tej serii było po prostu ulepszanie postaci przez statystyki i lepsze przedmioty. Gra planszowa która ma ambicje do tego doskoczyć musiałaby być albo olbrzymia, albo zaprojektowana jako cykl niekończących się dodatków.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Al_Dente »

Pathfinder to karcianka
Claustrophobia to turlankowa wariacja na temat dungeon crawlera
Descent to gra raczej taktyczna.

Wszystkie to bardzo dobre tytuły - niezłe kompromisy dla chcącego zagrać w diablo na planszy. Co do olbrzymiości gry - myślę, że taka gra nie musiałaby być większa niż Descent czy WoA - być może z większą ilością kafelków mapy. Największym problemem faktycznie wydaje się być różnorodność przedmiotów.

Myślę, że z tych tytułów zabierając z każdej po trochę -Eksplorację, rozwój postaci, klimat, zbieranie łupów czy system walki dałoby się stworzyć Diablo I na planszy, a produktu, który by zasługiwał na takie miano jeszcze nie ma. Póki co, każda z w/w jest kompromisem.
Awatar użytkownika
Cyberpuncur
Posty: 309
Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
Lokalizacja: Sopot

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Cyberpuncur »

DnD Adventure System podchodzi dosyć blisko jeśli chodzi o samo poruszanie się po lochach/podziemiach.
Do tego dorzucić bardziej sensowny system rozwoju postaci, więcej przedmiotów, skrzynki i dałoby radę.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Kosma »

Skoro sam twórca swoje dzieło okresla ,jako nic nowego i odkrywczego to wróźę grze ogromny sukces.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: rattkin »

Al_Dente pisze: Wszystkie to bardzo dobre tytuły - niezłe kompromisy dla chcącego zagrać w diablo na planszy.
(...) dałoby się stworzyć Diablo I na planszy, a produktu, który by zasługiwał na takie miano jeszcze nie ma. Póki co, każda z w/w jest kompromisem.
Są to kompromisy, ponieważ nie "da się" stworzyć Diablo na planszy. Diablo jest na komputerze. Na planszy siłą rzeczy ta gra będzie musiała wyglądać i działać nieco inaczej. Pamiętajmy że siłą Diablo też była dynamika gry i jej element pur-arcadowy. Tego się nie da przenieść do planszówki.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Al_Dente »

Da się stworzyć dużo lepszy kompromis niż te, które były serwowane do tej pory. To co pisze Cyberpuncur trafia w sedno.
Jervon
Posty: 165
Rejestracja: 07 maja 2006, 10:36
Lokalizacja: Łódź

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Jervon »

A ja jako fan przygodówek powiem, że oczywiście była gra, która bardzo dobrze wpasowuję się w ideę Diablo. Jest to:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mmer-quest

Jest tak ze względu na dużą losowość przy spotykaniu potworów - są podzielone na 10 poziomów, jak i 10 jest też "głębokości" podziemi, 10 to też max. lvl prowadzonej postaci.
W grze występuje mnogość przedmiotów - są zwykłe, magiczne i unikatowe.
Ale przede wszystkim tworzone są losowe podziemia - za pomocą tali kart, każda karta reprezentuje jakiś rodzaj planszy.

Niestety gra ciężko osiągalna a jeśli już to za spore pieniądze. Jednak, póki co "bliżej" Diablo nic nie znalazłem.
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Wintermute »

Jervon pisze:A ja jako fan przygodówek powiem, że oczywiście była gra, która bardzo dobrze wpasowuję się w ideę Diablo. Jest to:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mmer-quest

Jest tak ze względu na dużą losowość przy spotykaniu potworów - są podzielone na 10 poziomów, jak i 10 jest też "głębokości" podziemi, 10 to też max. lvl prowadzonej postaci.
W grze występuje mnogość przedmiotów - są zwykłe, magiczne i unikatowe.
Ale przede wszystkim tworzone są losowe podziemia - za pomocą tali kart, każda karta reprezentuje jakiś rodzaj planszy.

Niestety gra ciężko osiągalna a jeśli już to za spore pieniądze. Jednak, póki co "bliżej" Diablo nic nie znalazłem.
Takie cos bylo, jakos ciekawostka moim zdaniem.

http://boardgamegeek.com/boardgame/1254 ... ii-edition

Ale faktycznie Quest to najblizej - rozwoj postaci - poprzez dodatkowe umiejetnosci i lepsze statystyki, coraz pakerniejsze potwory, losowosc podziemi i bogactwo przedmiotow, ktore zapewniaja treasure packi.
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: WolekMKB »

Też kiedyś myślałem, ale przeniesienie wszystkich rzeczy jest nierealne...ale po kolei to co mi się udało "wymyślec":
- plansza modułowa budowana z hexów lub kwadratów dwustronne np. lochy i piekło :D, budowanie scenariuszy z kafelków np 4 lochy i 4 piekła
- kostki dedykowane (np po zabiciu potwora rzuca się ilością w zależności od jego siły/mocy, na kościach mamy, scrolle, napoje, ekwipunek itp)
- potwory kilka rodzajów a ich siła/moc - statystyki zależne od levelu gracza
- karta postaci z kieszeniami (kwadraciki na żetony) z możliwością rozbudowy np. psute miejsce na karty ekwipunku na głowie, rekach, nogach lub klatce piersiowej dla hełmu, mieczy, toporów, butów i zbroi
- postać z poziomem siły i many jak np w Talismanie
- mechanika i system walki podobny jak dla serii DnD
- dodatkowo karty przygody dające smaczku grze i ewentualnie jakieś proste questy, zaniesc cos gdzies lub zabij 3 potwory, a dostaniesz np jakiś kamien do broni

Pomysłów mam kilka ale czy da się to wszystko wprowadzić i czy sama gra nie będzie zbitkiem innych, przez co mało atrakcyjna.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Al_Dente »

A co na to wszystko autor wątku? ;)
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: WolekMKB »

oby się nie przeraził ogromem "problemów" stojących przed projektantem gier...wymyślić to jedno, ale żeby to było grywalne to druga sprawa...życzę jednak powodzenia i wytrwałości...może kiedyś mi się uda zagrać w takie cudo :D
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: WolekMKB »

aha zapomniałem dodać, że mamy jeszcze do dyspozycji scroll teleportu gdzie u sklepikarza możemy pohandlować tym co udało nam się znaleźć po potworach :D
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Matio.K »

www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
ODPOWIEDZ