DIABLO I gra planszowa

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
mawwro
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2014, 18:34

DIABLO I gra planszowa

Post autor: mawwro »

Witam

Jestem początkującym graczem i chciałbym przenieść DIABLO I na plansze, w związku z tym mam parę pytań:

czy pomysł warto jest w ogóle uwagi ?
czy nie istnieje już masę gier tego typu?
czy była już może podobna próba?

Koncepcji gry wiadomo chodzisz po lochach, zabijasz zbierasz przedmioty, nic nowego i odkrywczego.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: Al_Dente »

Bardzo dobry pomysł. Nie udało mi się znaleźć gry, która właściwie oddawałaby dla mnie klimat Diablo I, a myślę, że zapotrzebowanie na taką grę jest duże.

1. Czy warto? Tak, tak i tak. Ale stworzenie takiej gry - dobrej - to ogrom pracy. Bycie początkującym graczem z pewnością nie pomoże, ale przy odpowiedniej ilości zapału i wolnego czasu... ;)

2. Istnieje trochę gier tego typu, chyba na czele z serią Dungeons and Dragons - która chyba najlepiej z wszystkich trafia w rejon D1 - ale z pewnością nie ma ich wiele. Rozszerzając myśl - na PC też jest sporo dungeon crawlerów, ale nawet D3 daleko klimatem do D1, dlatego z m.in. braku takich tytułów i tęsknotą za klimatem D1 powstaje np. Grim Dawn

3. http://boardgamegeek.com/boardgame/1254 ... ii-edition Znalazłem coś takiego, ale nie grałem i nie widziałem na żywo. Ktoś na pewno zna i zaraz napisze.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: DIABLO I gra planszowa

Post autor: romeck »

Przeniesienie Diablo wraz z zachowaniem nazewnictwa czy wzorując się na grafikach / lokacjach będzie wymagało nabycia odpowiednich praw. Chyba, że myślisz tylko o "prototypie na potrzeby domowe".