DIABLO I gra planszowa
DIABLO I gra planszowa
Witam
Jestem początkującym graczem i chciałbym przenieść DIABLO I na plansze, w związku z tym mam parę pytań:
czy pomysł warto jest w ogóle uwagi ?
czy nie istnieje już masę gier tego typu?
czy była już może podobna próba?
Koncepcji gry wiadomo chodzisz po lochach, zabijasz zbierasz przedmioty, nic nowego i odkrywczego.
Jestem początkującym graczem i chciałbym przenieść DIABLO I na plansze, w związku z tym mam parę pytań:
czy pomysł warto jest w ogóle uwagi ?
czy nie istnieje już masę gier tego typu?
czy była już może podobna próba?
Koncepcji gry wiadomo chodzisz po lochach, zabijasz zbierasz przedmioty, nic nowego i odkrywczego.
Re: DIABLO I gra planszowa
Bardzo dobry pomysł. Nie udało mi się znaleźć gry, która właściwie oddawałaby dla mnie klimat Diablo I, a myślę, że zapotrzebowanie na taką grę jest duże.
1. Czy warto? Tak, tak i tak. Ale stworzenie takiej gry - dobrej - to ogrom pracy. Bycie początkującym graczem z pewnością nie pomoże, ale przy odpowiedniej ilości zapału i wolnego czasu...
2. Istnieje trochę gier tego typu, chyba na czele z serią Dungeons and Dragons - która chyba najlepiej z wszystkich trafia w rejon D1 - ale z pewnością nie ma ich wiele. Rozszerzając myśl - na PC też jest sporo dungeon crawlerów, ale nawet D3 daleko klimatem do D1, dlatego z m.in. braku takich tytułów i tęsknotą za klimatem D1 powstaje np. Grim Dawn
3. http://boardgamegeek.com/boardgame/1254 ... ii-edition Znalazłem coś takiego, ale nie grałem i nie widziałem na żywo. Ktoś na pewno zna i zaraz napisze.
1. Czy warto? Tak, tak i tak. Ale stworzenie takiej gry - dobrej - to ogrom pracy. Bycie początkującym graczem z pewnością nie pomoże, ale przy odpowiedniej ilości zapału i wolnego czasu...
2. Istnieje trochę gier tego typu, chyba na czele z serią Dungeons and Dragons - która chyba najlepiej z wszystkich trafia w rejon D1 - ale z pewnością nie ma ich wiele. Rozszerzając myśl - na PC też jest sporo dungeon crawlerów, ale nawet D3 daleko klimatem do D1, dlatego z m.in. braku takich tytułów i tęsknotą za klimatem D1 powstaje np. Grim Dawn
3. http://boardgamegeek.com/boardgame/1254 ... ii-edition Znalazłem coś takiego, ale nie grałem i nie widziałem na żywo. Ktoś na pewno zna i zaraz napisze.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: DIABLO I gra planszowa
Przeniesienie Diablo wraz z zachowaniem nazewnictwa czy wzorując się na grafikach / lokacjach będzie wymagało nabycia odpowiednich praw. Chyba, że myślisz tylko o "prototypie na potrzeby domowe".
Skoro sam już na wstępie twierdzisz, że to nic nowego i odkrywczego, to nie licz na to, że ktoś się tym zainteresuje. Chyba, że nabędziesz prawa do nazwy i reszty, wtedy pewnie sprzeda się samo, choć rankingów pewnie nie podbijesz i uznania wśród wyjadaczy raczej też nie znajdziesz.mawwro pisze:Koncepcji gry wiadomo chodzisz po lochach, zabijasz zbierasz przedmioty, nic nowego i odkrywczego.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- lacki2000
- Posty: 4086
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 293 times
- Been thanked: 173 times
Re: DIABLO I gra planszowa
ano zgadzam się z romeck'iem - tytuł pomaga marketingowo ale nie gwarantuje sukcesu - patrz Heros of M&M
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: DIABLO I gra planszowa
Ja zrozumiałem nic nowego i odkrywczego w chodzeniu po lochach i zabijaniu jako ogólnej koncepcji. Dobrze zrobionym chodzeniem po lochach i zabijaniem na pewno zainteresuje się wiele osób. "Przestawianie kwadratowych kosteczek na planszy" to też nic nowego czy odkrywczego a jak się to zrealizuje dobrze, to zainteresowanie potrafi być ogromne.romeck pisze: Skoro sam już na wstępie twierdzisz, że to nic nowego i odkrywczego, to nie licz na to, że ktoś się tym zainteresuje. Chyba, że nabędziesz prawa do nazwy i reszty, wtedy pewnie sprzeda się samo, choć rankingów pewnie nie podbijesz i uznania wśród wyjadaczy raczej też nie znajdziesz.
Dodatkowo wydaje mi się, że zapotrzebowanie na dobre dungeon crawlery jest i że jest ich względnie mało. W wątkach, w których ktoś szuka diablo na planszy sporo jest kompromisowych propozycji - dla mnie nie ma pozycji, która by trafiała w sedno.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: DIABLO I gra planszowa
http://boardgamegeek.com/boardgame/1330 ... he-runelor
http://boardgamegeek.com/boardgame/1041 ... nd-edition
http://boardgamegeek.com/boardgame/36932/claustrophobia
Pathfinder jest pewnie najbliżej "Diablo". O ile dungeon crawlery jako tako trzymają się w grach planszowych, o tyle przeniesienie "Diablo" jest raczej problematyczne z racji specyficznej natury gry planszowej - ograniczona ilość miejsca, lokacji, przedmiotów. Głównym motorem tej serii było po prostu ulepszanie postaci przez statystyki i lepsze przedmioty. Gra planszowa która ma ambicje do tego doskoczyć musiałaby być albo olbrzymia, albo zaprojektowana jako cykl niekończących się dodatków.
http://boardgamegeek.com/boardgame/1041 ... nd-edition
http://boardgamegeek.com/boardgame/36932/claustrophobia
Pathfinder jest pewnie najbliżej "Diablo". O ile dungeon crawlery jako tako trzymają się w grach planszowych, o tyle przeniesienie "Diablo" jest raczej problematyczne z racji specyficznej natury gry planszowej - ograniczona ilość miejsca, lokacji, przedmiotów. Głównym motorem tej serii było po prostu ulepszanie postaci przez statystyki i lepsze przedmioty. Gra planszowa która ma ambicje do tego doskoczyć musiałaby być albo olbrzymia, albo zaprojektowana jako cykl niekończących się dodatków.
Re: DIABLO I gra planszowa
Pathfinder to karcianka
Claustrophobia to turlankowa wariacja na temat dungeon crawlera
Descent to gra raczej taktyczna.
Wszystkie to bardzo dobre tytuły - niezłe kompromisy dla chcącego zagrać w diablo na planszy. Co do olbrzymiości gry - myślę, że taka gra nie musiałaby być większa niż Descent czy WoA - być może z większą ilością kafelków mapy. Największym problemem faktycznie wydaje się być różnorodność przedmiotów.
Myślę, że z tych tytułów zabierając z każdej po trochę -Eksplorację, rozwój postaci, klimat, zbieranie łupów czy system walki dałoby się stworzyć Diablo I na planszy, a produktu, który by zasługiwał na takie miano jeszcze nie ma. Póki co, każda z w/w jest kompromisem.
Claustrophobia to turlankowa wariacja na temat dungeon crawlera
Descent to gra raczej taktyczna.
Wszystkie to bardzo dobre tytuły - niezłe kompromisy dla chcącego zagrać w diablo na planszy. Co do olbrzymiości gry - myślę, że taka gra nie musiałaby być większa niż Descent czy WoA - być może z większą ilością kafelków mapy. Największym problemem faktycznie wydaje się być różnorodność przedmiotów.
Myślę, że z tych tytułów zabierając z każdej po trochę -Eksplorację, rozwój postaci, klimat, zbieranie łupów czy system walki dałoby się stworzyć Diablo I na planszy, a produktu, który by zasługiwał na takie miano jeszcze nie ma. Póki co, każda z w/w jest kompromisem.
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: DIABLO I gra planszowa
DnD Adventure System podchodzi dosyć blisko jeśli chodzi o samo poruszanie się po lochach/podziemiach.
Do tego dorzucić bardziej sensowny system rozwoju postaci, więcej przedmiotów, skrzynki i dałoby radę.
Do tego dorzucić bardziej sensowny system rozwoju postaci, więcej przedmiotów, skrzynki i dałoby radę.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: DIABLO I gra planszowa
Są to kompromisy, ponieważ nie "da się" stworzyć Diablo na planszy. Diablo jest na komputerze. Na planszy siłą rzeczy ta gra będzie musiała wyglądać i działać nieco inaczej. Pamiętajmy że siłą Diablo też była dynamika gry i jej element pur-arcadowy. Tego się nie da przenieść do planszówki.Al_Dente pisze: Wszystkie to bardzo dobre tytuły - niezłe kompromisy dla chcącego zagrać w diablo na planszy.
(...) dałoby się stworzyć Diablo I na planszy, a produktu, który by zasługiwał na takie miano jeszcze nie ma. Póki co, każda z w/w jest kompromisem.
Re: DIABLO I gra planszowa
A ja jako fan przygodówek powiem, że oczywiście była gra, która bardzo dobrze wpasowuję się w ideę Diablo. Jest to:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mmer-quest
Jest tak ze względu na dużą losowość przy spotykaniu potworów - są podzielone na 10 poziomów, jak i 10 jest też "głębokości" podziemi, 10 to też max. lvl prowadzonej postaci.
W grze występuje mnogość przedmiotów - są zwykłe, magiczne i unikatowe.
Ale przede wszystkim tworzone są losowe podziemia - za pomocą tali kart, każda karta reprezentuje jakiś rodzaj planszy.
Niestety gra ciężko osiągalna a jeśli już to za spore pieniądze. Jednak, póki co "bliżej" Diablo nic nie znalazłem.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mmer-quest
Jest tak ze względu na dużą losowość przy spotykaniu potworów - są podzielone na 10 poziomów, jak i 10 jest też "głębokości" podziemi, 10 to też max. lvl prowadzonej postaci.
W grze występuje mnogość przedmiotów - są zwykłe, magiczne i unikatowe.
Ale przede wszystkim tworzone są losowe podziemia - za pomocą tali kart, każda karta reprezentuje jakiś rodzaj planszy.
Niestety gra ciężko osiągalna a jeśli już to za spore pieniądze. Jednak, póki co "bliżej" Diablo nic nie znalazłem.
- Koza!
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Co?
- Ty... wiesz co :p
- Wintermute
- Posty: 945
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DIABLO I gra planszowa
Takie cos bylo, jakos ciekawostka moim zdaniem.Jervon pisze:A ja jako fan przygodówek powiem, że oczywiście była gra, która bardzo dobrze wpasowuję się w ideę Diablo. Jest to:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... mmer-quest
Jest tak ze względu na dużą losowość przy spotykaniu potworów - są podzielone na 10 poziomów, jak i 10 jest też "głębokości" podziemi, 10 to też max. lvl prowadzonej postaci.
W grze występuje mnogość przedmiotów - są zwykłe, magiczne i unikatowe.
Ale przede wszystkim tworzone są losowe podziemia - za pomocą tali kart, każda karta reprezentuje jakiś rodzaj planszy.
Niestety gra ciężko osiągalna a jeśli już to za spore pieniądze. Jednak, póki co "bliżej" Diablo nic nie znalazłem.
http://boardgamegeek.com/boardgame/1254 ... ii-edition
Ale faktycznie Quest to najblizej - rozwoj postaci - poprzez dodatkowe umiejetnosci i lepsze statystyki, coraz pakerniejsze potwory, losowosc podziemi i bogactwo przedmiotow, ktore zapewniaja treasure packi.
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Re: DIABLO I gra planszowa
Też kiedyś myślałem, ale przeniesienie wszystkich rzeczy jest nierealne...ale po kolei to co mi się udało "wymyślec":
- plansza modułowa budowana z hexów lub kwadratów dwustronne np. lochy i piekło , budowanie scenariuszy z kafelków np 4 lochy i 4 piekła
- kostki dedykowane (np po zabiciu potwora rzuca się ilością w zależności od jego siły/mocy, na kościach mamy, scrolle, napoje, ekwipunek itp)
- potwory kilka rodzajów a ich siła/moc - statystyki zależne od levelu gracza
- karta postaci z kieszeniami (kwadraciki na żetony) z możliwością rozbudowy np. psute miejsce na karty ekwipunku na głowie, rekach, nogach lub klatce piersiowej dla hełmu, mieczy, toporów, butów i zbroi
- postać z poziomem siły i many jak np w Talismanie
- mechanika i system walki podobny jak dla serii DnD
- dodatkowo karty przygody dające smaczku grze i ewentualnie jakieś proste questy, zaniesc cos gdzies lub zabij 3 potwory, a dostaniesz np jakiś kamien do broni
Pomysłów mam kilka ale czy da się to wszystko wprowadzić i czy sama gra nie będzie zbitkiem innych, przez co mało atrakcyjna.
- plansza modułowa budowana z hexów lub kwadratów dwustronne np. lochy i piekło , budowanie scenariuszy z kafelków np 4 lochy i 4 piekła
- kostki dedykowane (np po zabiciu potwora rzuca się ilością w zależności od jego siły/mocy, na kościach mamy, scrolle, napoje, ekwipunek itp)
- potwory kilka rodzajów a ich siła/moc - statystyki zależne od levelu gracza
- karta postaci z kieszeniami (kwadraciki na żetony) z możliwością rozbudowy np. psute miejsce na karty ekwipunku na głowie, rekach, nogach lub klatce piersiowej dla hełmu, mieczy, toporów, butów i zbroi
- postać z poziomem siły i many jak np w Talismanie
- mechanika i system walki podobny jak dla serii DnD
- dodatkowo karty przygody dające smaczku grze i ewentualnie jakieś proste questy, zaniesc cos gdzies lub zabij 3 potwory, a dostaniesz np jakiś kamien do broni
Pomysłów mam kilka ale czy da się to wszystko wprowadzić i czy sama gra nie będzie zbitkiem innych, przez co mało atrakcyjna.
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
Re: DIABLO I gra planszowa
oby się nie przeraził ogromem "problemów" stojących przed projektantem gier...wymyślić to jedno, ale żeby to było grywalne to druga sprawa...życzę jednak powodzenia i wytrwałości...może kiedyś mi się uda zagrać w takie cudo
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
Re: DIABLO I gra planszowa
aha zapomniałem dodać, że mamy jeszcze do dyspozycji scroll teleportu gdzie u sklepikarza możemy pohandlować tym co udało nam się znaleźć po potworach
Moja kolekcja http://boardgamegeek.com/collection/user/WolekMKB
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: DIABLO I gra planszowa
Masz tutaj pomoc: http://boardtime.pl/2012/05/diablo-iii-planszowka.html
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!