Zechciałbyś się podzielić tymi zasadami?
Harry Potter: Hogwarts Battle
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Harry Potter: Hogwarts Battle
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
-
- Posty: 2459
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 649 times
Re: Harry Potter: Hogwarts Battle
Myślę, że nic specjalnie odkrywczego
Jeżeli chodzi o rynek to dzielę go na 2 kolumny, z lewej tańsze, z prawej droższe - to po to żeby uniknąć sytuacji, kiedy jestem przyblokowany bo pojawiły się same karty, na które mnie nie stać. Gram wtedy bez dodatkowej zasady, która umożliwia reset rynku.
Dodatkowo wtasowywuje do pierwszej 30-stki kart dodatkowe 2 karty z kostką - to dotyczy tych późniejszych lat, gdzie potrzeba konkretnych symboli. Zdarzało się, że przez 3/4 gry nic nie wpadło
Co do przeciwników to tasuje ich tak, żeby wśród pierwszych 3 był jeden łatwy (1-2), jeden średni (3-4) i jeden trudniejszy (5-6).
Dzięki takim korektom raczej nie zdażają się skrajne rozgrywki, czyli takie, w których po 2-3 turach już wiadomo jaki będzie rezultat.
Jeżeli chodzi o rynek to dzielę go na 2 kolumny, z lewej tańsze, z prawej droższe - to po to żeby uniknąć sytuacji, kiedy jestem przyblokowany bo pojawiły się same karty, na które mnie nie stać. Gram wtedy bez dodatkowej zasady, która umożliwia reset rynku.
Dodatkowo wtasowywuje do pierwszej 30-stki kart dodatkowe 2 karty z kostką - to dotyczy tych późniejszych lat, gdzie potrzeba konkretnych symboli. Zdarzało się, że przez 3/4 gry nic nie wpadło
Co do przeciwników to tasuje ich tak, żeby wśród pierwszych 3 był jeden łatwy (1-2), jeden średni (3-4) i jeden trudniejszy (5-6).
Dzięki takim korektom raczej nie zdażają się skrajne rozgrywki, czyli takie, w których po 2-3 turach już wiadomo jaki będzie rezultat.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 lut 2021, 10:38
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Harry Potter: Hogwarts Battle
1. Sklep (aka Rynek):
Ja przetestowałem zasady rynku, tak, że stackowałem takie same karty. Ten wariant ostatecznie się nie sprawdził i odpadł. Wariant z dokładaniem do sklepu od razu, tak, że gracz mógł kupić przychodzącą kartę, też odpadł, bo inne karty często leżały, a jedno pole było wykupywane.
Za to teraz, trochę ustawiam początek: na start, tańsze karty w cenie do 4 Punktów, by jednak było stać każdego na zakup czegoś, nawet, jak będzie musiał odrzucić kartę z Punktem Wpływu.
2. Przeciwnicy:
Poza tym, często ustawialiśmy przeciwników latami. Ostatecznie z tego zrezygnowaliśmy, na rzecz losowości lekko modyfikowanej - nie akceptujemy na start dwóch silnych przeciwników, by gra jednak nie zakończyła się, nim się na dobre zacznie.
3. Karta "Historia Hogwartu":
Karty "Historia Hogwartu" kosztują 4 PW, a dają mocno losowy efekt, który może być dodatkowo zablokowany przez Czarne Charaktery lub Czarną Magię, przez co nikt nie chciał ich kupować w scenariuszach 4-6, a w 7 ktoś zawsze ostatecznie się zmusił, by móc pokonać Horkruksy. Dlatego wzorem "Potwornej Księgi Potworów" z dodatku, daje ona w naszej rozgrywce, oprócz rzutu, +1 Punkt Wpływu. Po tej modyfikacji, "Historia Hogwartu" przestała być czarną owcą, bo jest kupowana dla tego Punktu, a rzut jest ekstra.
4. Wymiana kart pomiędzy graczami:
W naszej rozgrywce, dopuszczamy też wymianę kart pomiędzy dwoma graczami, jeżeli uznają, że jest im zbędna a drugiemu graczowi się przyda, ale tylko w przypadku, gdy chociaż jeden gracz ma kartę na ręce, a drugi na ręce, lub stosie kart odrzuconych. Taka wymieniona karta, nie trafia na rękę, tylko na stos. Przypadki takich wymian mamy max 1 na rozgrywkę, bo raczej staramy się konsultować, czy komuś jakaś karta nie pasuje do planów nim wykupimy.
Ja przetestowałem zasady rynku, tak, że stackowałem takie same karty. Ten wariant ostatecznie się nie sprawdził i odpadł. Wariant z dokładaniem do sklepu od razu, tak, że gracz mógł kupić przychodzącą kartę, też odpadł, bo inne karty często leżały, a jedno pole było wykupywane.
Za to teraz, trochę ustawiam początek: na start, tańsze karty w cenie do 4 Punktów, by jednak było stać każdego na zakup czegoś, nawet, jak będzie musiał odrzucić kartę z Punktem Wpływu.
2. Przeciwnicy:
Poza tym, często ustawialiśmy przeciwników latami. Ostatecznie z tego zrezygnowaliśmy, na rzecz losowości lekko modyfikowanej - nie akceptujemy na start dwóch silnych przeciwników, by gra jednak nie zakończyła się, nim się na dobre zacznie.
3. Karta "Historia Hogwartu":
Karty "Historia Hogwartu" kosztują 4 PW, a dają mocno losowy efekt, który może być dodatkowo zablokowany przez Czarne Charaktery lub Czarną Magię, przez co nikt nie chciał ich kupować w scenariuszach 4-6, a w 7 ktoś zawsze ostatecznie się zmusił, by móc pokonać Horkruksy. Dlatego wzorem "Potwornej Księgi Potworów" z dodatku, daje ona w naszej rozgrywce, oprócz rzutu, +1 Punkt Wpływu. Po tej modyfikacji, "Historia Hogwartu" przestała być czarną owcą, bo jest kupowana dla tego Punktu, a rzut jest ekstra.
4. Wymiana kart pomiędzy graczami:
W naszej rozgrywce, dopuszczamy też wymianę kart pomiędzy dwoma graczami, jeżeli uznają, że jest im zbędna a drugiemu graczowi się przyda, ale tylko w przypadku, gdy chociaż jeden gracz ma kartę na ręce, a drugi na ręce, lub stosie kart odrzuconych. Taka wymieniona karta, nie trafia na rękę, tylko na stos. Przypadki takich wymian mamy max 1 na rozgrywkę, bo raczej staramy się konsultować, czy komuś jakaś karta nie pasuje do planów nim wykupimy.