Nazywam się Mateusz Kiszło i od kilku lat hobbystycznie tworzę gry do szuflady. Robię to już chyba na tyle sprawnie, że ludzie ciągle pytają kiedy coś w końcu wydam, bo zagrali i są zaskoczeni, że tego nie widzą jeszcze na półce. No więc ... dzień dobry. Przedstawiam co mam do zaoferowania na blogasku pod adresem prototypowo.blogspot.com. Opisuję następująco:
Planszowy survival horror: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... y-sie.html
Zarządzanie parkiem rozrywki: https://prototypowo.blogspot.com/2022/06/test.html
Zwierzątka inwestujące w gildie: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... -byty.html
Ps. Będę na Pyrkonie 17-18 czerwca 2022 w strefie prototypów
prototypowo.blogspot.com
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
Re: prototypowo.blogspot.com
Dwa nowe materiały o survival horrorze, czyli Evil Mansion:
EVIL MANSION - CZYM KIEROWAŁEM SIĘ PROJEKTUJĄC GRĘ?: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... m-sie.html
CZYSTY GAMEPLAY - https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... ka-na.html
EVIL MANSION - CZYM KIEROWAŁEM SIĘ PROJEKTUJĄC GRĘ?: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... m-sie.html
CZYSTY GAMEPLAY - https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... ka-na.html
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- kaszkiet
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 533 times
Re: prototypowo.blogspot.com
Cześć. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dołącz do grupy Twórcy Gier Planszowych na facebooku.
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
Re: prototypowo.blogspot.com
Już jestem, ale dziękuję za super podpowiedź.
Swoją drogą nowy wpis na blogu - ten o wyciąganiu kija z dupy: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... -dupy.html
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
Re: prototypowo.blogspot.com
Pojawiła się instrukcja do Theme Park https://1drv.ms/b/s!An3bd9dXX-eli1MD_8- ... G?e=7tXOuN (jeszcze pewnie ulegnie zmianom) oraz gameplay na YT https://www.youtube.com/watch?v=Pi62CEhNzmk
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
Re: prototypowo.blogspot.com
Pojawiła się zakładka WSZYSTKO W JEDNYM MIEJSCU. Krótkie streszczenie, instrukcje jeśli występują, filmy z rozgrywką, posty. Strona będzie aktualizowana na bieżąco: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... ednym.html
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
Re: prototypowo.blogspot.com
RZUT OKA NA PROTOTYP EVIL MANSION NA BLOGU OKO ODYNA: https://okoodyna.pl/kuzna-thora/evil-mansion-kt/
DRUGA OPINIA RÓWNIEŻ NT. EVIL MANSION (ale już bez linku):
Gra w konwencji trochę przygodówki, trochę horroru. To co udało mi się zobaczyć wygląda jak zwiastun naprawdę dobrze zapowiadającej się gry planszowej. Posiada wbudowany tutorial (w pierwszym scenariuszu), który wprowadza graczy w najważniejsze mechaniki i wyjaśnia krok po kroku jak należy grać. Reguły nie są jakoś szczególnie skomplikowane, a po ich doszlifowaniu nie powinno być większych wątpliwości z rozumieniem i interpretacją zasad. To co zasługuje na pochwałę to duża liczba elementów, z którymi możemy wejść w interakcję. Oczywiście nie wszystkie prowadzą do celu i obdarowują gracza jakimiś bonusami; ale to tylko podkreśla realizm i dobrze buduje klimat rozgrywki. Możliwość prowadzenia rozmów z innymi postaciami graczy pozwala budować wzajemne relacje a system żetonów konsekwencji wygląda na ciekawy sposób kształtowania charakteru postaci i jest sposobem na ich rozwijanie (część żetonów posiada umiejętności z których można korzystać). Wydaje się to być ciekawą alternatywą dla typowo liczbowego levelowania umiejętności postaci. Interesującym rozwiązaniem jest także wprowadzenie do gry specjalnego toru, który odmierza czas do wystąpienia nieznanych graczom wydarzeń. O fabule gry ciężko w tej chwili powiedzieć coś więcej, właściwie dopiero od drugiego scenariusza zaczyna się coś dziać (tak jak wspomniałem pierwszy scenariusz to wprowadzenie do gry). Ale bez wątpienia daje się uchwycić pewną tajemniczość i dużą dozę nieznanego – gracze są jak dzieci we mgle; wrzuceni do miejsca którego nie znają i nie rozumieją a przesuwające się żetony na wspomnianym wcześniej torze są niczym miecz Damoklesa wiszący nad głowami biednych nieszczęśników. No, ale żeby nie było tak zupełnie czarno i ponuro w grze trafiają się też humorystyczne wstawki. Gra bywa wymagająca i grając w nią do samego końca nie byłem pewny czy uda mi się zakończyć scenariusz sukcesem. Właśnie tą, trwającą do samego końca niepewność i balansowanie na krawędzi wygranej lub porażki uważam za największy plus gry.
Z rzeczy, które mniej przypadły mi do gustu to m.in. setup gry. Gra zawiera sporo różnych elementów i ogarnięcie tego na początku bywa trochę męczące. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie 4 graczy i wydaje mi się, że w takim składzie będzie działać najlepiej. Ja grałem solo, a gra wymaga w takiej sytuacji prowadzenia wszystkich 4 postaci – jest to dość kłopotliwe i trochę męczące bo w trakcie grania jest sporo rozkładania różnych elementów na planszy, wyszukiwania kart i tasowania talii. Nie podobał mi się również sposób w jaki rozwiązano „wskrzeszenie” poległych w trakcie gry postaci.
Ps. Podczas testów w grze ucierpiał banan
CZYM JEST EVIL MANSION: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... y-sie.html
DRUGA OPINIA RÓWNIEŻ NT. EVIL MANSION (ale już bez linku):
Gra w konwencji trochę przygodówki, trochę horroru. To co udało mi się zobaczyć wygląda jak zwiastun naprawdę dobrze zapowiadającej się gry planszowej. Posiada wbudowany tutorial (w pierwszym scenariuszu), który wprowadza graczy w najważniejsze mechaniki i wyjaśnia krok po kroku jak należy grać. Reguły nie są jakoś szczególnie skomplikowane, a po ich doszlifowaniu nie powinno być większych wątpliwości z rozumieniem i interpretacją zasad. To co zasługuje na pochwałę to duża liczba elementów, z którymi możemy wejść w interakcję. Oczywiście nie wszystkie prowadzą do celu i obdarowują gracza jakimiś bonusami; ale to tylko podkreśla realizm i dobrze buduje klimat rozgrywki. Możliwość prowadzenia rozmów z innymi postaciami graczy pozwala budować wzajemne relacje a system żetonów konsekwencji wygląda na ciekawy sposób kształtowania charakteru postaci i jest sposobem na ich rozwijanie (część żetonów posiada umiejętności z których można korzystać). Wydaje się to być ciekawą alternatywą dla typowo liczbowego levelowania umiejętności postaci. Interesującym rozwiązaniem jest także wprowadzenie do gry specjalnego toru, który odmierza czas do wystąpienia nieznanych graczom wydarzeń. O fabule gry ciężko w tej chwili powiedzieć coś więcej, właściwie dopiero od drugiego scenariusza zaczyna się coś dziać (tak jak wspomniałem pierwszy scenariusz to wprowadzenie do gry). Ale bez wątpienia daje się uchwycić pewną tajemniczość i dużą dozę nieznanego – gracze są jak dzieci we mgle; wrzuceni do miejsca którego nie znają i nie rozumieją a przesuwające się żetony na wspomnianym wcześniej torze są niczym miecz Damoklesa wiszący nad głowami biednych nieszczęśników. No, ale żeby nie było tak zupełnie czarno i ponuro w grze trafiają się też humorystyczne wstawki. Gra bywa wymagająca i grając w nią do samego końca nie byłem pewny czy uda mi się zakończyć scenariusz sukcesem. Właśnie tą, trwającą do samego końca niepewność i balansowanie na krawędzi wygranej lub porażki uważam za największy plus gry.
Z rzeczy, które mniej przypadły mi do gustu to m.in. setup gry. Gra zawiera sporo różnych elementów i ogarnięcie tego na początku bywa trochę męczące. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie 4 graczy i wydaje mi się, że w takim składzie będzie działać najlepiej. Ja grałem solo, a gra wymaga w takiej sytuacji prowadzenia wszystkich 4 postaci – jest to dość kłopotliwe i trochę męczące bo w trakcie grania jest sporo rozkładania różnych elementów na planszy, wyszukiwania kart i tasowania talii. Nie podobał mi się również sposób w jaki rozwiązano „wskrzeszenie” poległych w trakcie gry postaci.
Ps. Podczas testów w grze ucierpiał banan
CZYM JEST EVIL MANSION: https://prototypowo.blogspot.com/2022/0 ... y-sie.html
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/
- Prototypowo
- Posty: 118
- Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 71 times
Re: prototypowo.blogspot.com
No więc ... miałbym dużo do podzielenia sie na temat designu gier planszowych (sam cały czas się czegoś uczę) i pewnie zbierze się tyle materiału, że opowiem co nieco o tworzeniu gier z pogranicza przygodowo - paragrafowych, a tymczasem kanał Dream Dice Karol Stawicki, który ograł Evil Mansion, lada moment wrzuci materiał nt. tejże gry. Prace nad nią cały czas nieprzerwanie trwają (nie mam wolnych weekendów), ale naprawdę czuję, że "this is it"
Ps. Kończę właśnie 6 raz remake "Resident Evil 2". Tak, kocham survival horrory i brak mi ich w grach planszowych. Ok, te które mają ich znamiona, nie spełniają moich oczekiwań.
Kiedy w końcu nastąpi wiosna?: https://www.subscribepage.com/evilmansion
Ps. Kończę właśnie 6 raz remake "Resident Evil 2". Tak, kocham survival horrory i brak mi ich w grach planszowych. Ok, te które mają ich znamiona, nie spełniają moich oczekiwań.
Kiedy w końcu nastąpi wiosna?: https://www.subscribepage.com/evilmansion
WYDAWNICTWO COCONUTSALAD: https://coconutsalad.com/