Oki to może ja tak w skrócie napiszę.
WoTR, napewno nie jest grą trudną. Nie ma jakichś skomplikowanych dopisków typowych dla gier strategicznych "żetonowych". Sama mechanika przynajmniej moim zdaniem jest rewelacyjna... obaj gracze mają specjalne kostki:
http://boardgamegeek.com/image/60998
na początku zaczynają z mniejszą liczbą kości niz na zdjęciu, kolejne zdobywają w miarę upływu czasu jak w grze zaczynają się pojawiać kolejni bohaterowie. Na początku kolejki gracz, który reprezentuje drużynę pierścienia rzuca poprostu kostkami, natomiast jego przeciwnik musi zdecydować ile z posiadanej puli kostek przeznaczy na śledzenie pierścienia (czym więcej kostek przeznaczy, tym większą ich ilością rzuca podczas polowania, czyli próby odkrycia gdzie jest pierścień).
Po tym jak zdecyduje obaj rzucają... a symbole które wypadły na kostkach decydują o tym jakie akcje mogą wykonać, np: wykonać atak, przesuwać armie, rekrutować jednostki itp.
Dodatkowo gracze dociągają na początku każdej tury po 2 karty. Każda karta reprezentuje jakieś zdarzenie, które może pomóc w walce z przeciwnikiem... za używanie tych kart równiez płacimy kostkami. Po rzuceniu koścmi, dzięki odpowiednim symbolom, możemy zagrać odpowiednie karty, dodatkowo każda karta poza 'zdarzeniem' posiada również opis jakie korzyści daje zagrana w walce, z reguły im silniejsza karta specjalna tym i lepsza jej przydatnośc w bitwie... a skorzystać mozemy z karty tylko raz, albo w bitwie albo jako zdarzenie.
Walka również nie nalezy do skomplikowanych... co nie znaczy że pozostawia mało możliwości. Każda jednostka w walce poza (dowódcami) dodaje kostkę białą, dowódyc natomiast pozwalają nam przerzucac nieudane rzuty... czyli np. jeśli mamy w walce 4 jednostki rzucamy 4 kostkami, potrzebujemy 5tek i 6tek, jeżeli na 2 kostkach wypadł sukces, a na pozostałych 2 nie. To bierzemy tyle kostek (które chybiły) ilu mamy dowódców i powtarzamy rzut. Dodatkowo dowódcy potrzebni są często do zagrywania kart specjalnych w bitwie... oczywiście zajmowanie strateicznych punktów na mapie, jak fortece/miasta daje dodatkowe korzyści...
Jeśli masz kumpla i obaj lubicie strategie a często jest tak że macie sporo wolnego czasu to polecam.