(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Muad »

Była w tym samym miejscu co jak graliśmy razem (prawy róg na obrazkach). Ja myszami ją ściąłem - także na obrazkach nie ma ;)
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Muad pisze: 13 lis 2019, 19:53 Była w tym samym miejscu co jak graliśmy razem (prawy róg na obrazkach). Ja myszami ją ściąłem - także na obrazkach nie ma ;)
Ale poprzez wjazd i walkę wojownikami? Bo rewolucji nie można na tej polanie zrobić. Dziwne że Kicia do tego dopuściła, tam powinna stać armia przynajmniej 4 kotów + na ręku karta medycznej ewakuacji która Koty praktycznie w miejscu respawnuje.

EDIT:

Informacja dla miłośników systemu CC: Na grupie "Planszowe gry wojenne"
https://www.facebook.com/groups/1581559995459311
pojawiła się oferta używanego CC:Pacific w którego nigdy nie udało nam się zagrać a podobno lepszy od oryginału. Jedyne 230zł. Sam bym kupił ale że nie zagrałem w CC:E/CC:M od chyba dwóch lat to chyba nie jest najlepszy pomysł :)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Markus pisze: 13 lis 2019, 00:20Chwilowe narzekania na grę spowodowane są głównie "a bo ja nie wiedziałem że to tak działa / nie znałem jego wszystkich umiejek itp"
Nie o to chodzi. Zaznaczyłem, że jak dla mnie gra jest rozrośnięta wszerz, a nie wgłąb. Problem polega na tym, że masz grę na 90 minut, niespecjalnie skomplikowaną, której się właściwie musisz "uczyć" jak bardziej skomplikowanego tytułu, z tą różnicą, że z tej nauki nic nie wynika, bo to nie nauka skomplikowanych zależności, a bardziej zasad frakcji (+praktyka), bo inaczej masz taką grę, że 4 osoby grają na wspólnej planszy solo, bo nikt nie wie co właściwie dokładnie może się wydarzyć, więc masz efekt "odkrywania", tylko właściwie odkrywania czego? No właśnie niczego. Odi sam najlepiej pocisnął grze chcąc ją zachwalić, mówiąc że: "największa zaleta to, że się kończy" ;)

Nie zrozumcie mnie źle, to nie jest zły tytuł. Tylko, że dla mnie to jest zauważalny krok wstecz. Odczuwam efekt maszyny czasu i przeniesienia się w czasy dla mnie planszówkowo minione, do których powrót nie jest moim marzeniem. Root wpisuje się znany od lat trend gier area control + euro, który raczej nigdy mi się nie podobał. To takie gry, którymi się Hańcza jara ;). Problem tego połączenia jest taki, że zamiast dążyć do jakiegoś stanu gry mamy ciułanie punktów, których nie można stracić (nie licząc ptaków), co jest takie: meeeeh. Nie ma nic złego w punktach zwycięstwa, ale niech gra jest faktycznie pod nie skonstruowana, a nie że udaje coś innego, a potem tu punkcik, tam punkcik jednocześnie bez ciekawego silnika, który istniałby w grze skupionej na ich zdobywaniu. Gra wojenna z tego żadna, ale to nie jest zarzut, tylko stwierdzenie oczywistego faktu, to normalne area control z euro elementami, zręcznie zaprojektowane, ale dla mnie bez szału.

Gra odniosła sukces, autor zarobił na zapas narkotyków i teraz niech wraca do robienia gier na prawdę ciekawych, a umie takie tworzyć.
Highlander pisze: 13 lis 2019, 19:57Ale poprzez wjazd i walkę wojownikami? Bo rewolucji nie można na tej polanie zrobić. Dziwne że Kicia do tego dopuściła, tam powinna stać armia przynajmniej 4 kotów + na ręku karta medycznej ewakuacji która Koty praktycznie w miejscu respawnuje.
Podjąłem próbę wygranej przez dominację, więc w kluczowym momencie wszystkie koty ustawiłem na 3 polanach. Twierdza nie miała już znaczenia, bo albo ta dominacja by się udała albo i tak bym przegrał. Tak właściwie były 2 podejścia, bo po pierwszej nieudanej próbie miałem jeszcze siły na dogrywkę, dokrekrutowałem i wtedy rzuciłem wszystko, ale to też nie wyszło. W momencie podjęcia próby ptaki były właściwie pobite, zaraz po upadku reżimu. Miałem sporo kotów, zdaje się że jedynie 3 były poza planszą, ale na luzie zostały przegonione z jednej z polan i nie było nawet blisko do powodzenia tej dominacji. Oczywiście trzeba było ciułać punkty dalej, ale podjąłem ryzyko w celu sprawdzenia co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 942 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Odi sam najlepiej pocisnął grze chcąc ją zachwalić, mówiąc że: "największa zaleta to, że się kończy" ;)
Miałem wrażenie, że w naszej grupie doświadczenie i wiedza są na takim poziomie, że nie trzeba mówić wszystkiego wprost, a pewne rzeczy mogą być dorozumiane. Niestety, nie mogą ;) Będę o tym pamiętał następnym razem ;)
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Wolf pisze: 13 lis 2019, 23:30 (...) Gra wojenna z tego żadna, ale to nie jest zarzut, tylko stwierdzenie oczywistego faktu, to normalne area control z euro elementami, zręcznie zaprojektowane, ale dla mnie bez szału. (...)
O! Drugi głos w kierunku właściwej klasyfikacji Root'a :)
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: raj »

Wolf pisze: 13 lis 2019, 23:30 (...) Gra wojenna z tego żadna, ale to nie jest zarzut, tylko stwierdzenie oczywistego faktu, to normalne area control z euro elementami, zręcznie zaprojektowane, ale dla mnie bez szału. (...)
A to jest wypowiedź o PoGu, Market Garden czy Napoleon's Triumph? :twisted: :twisted: :twisted:
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

Highlander pisze: 14 lis 2019, 00:38
Wolf pisze: 13 lis 2019, 23:30 (...) Gra wojenna z tego żadna, ale to nie jest zarzut, tylko stwierdzenie oczywistego faktu, to normalne area control z euro elementami, zręcznie zaprojektowane, ale dla mnie bez szału. (...)
O! Drugi głos w kierunku właściwej klasyfikacji Root'a :)
Coście się tak uparli aby zrobić z Roota grę wojenną???? I potem podważać ten fakt ;-)
To jakiś nowy sport w tym wątku?
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Markus pisze: 14 lis 2019, 09:18 Coście się tak uparli aby zrobić z Roota grę wojenną???? I potem podważać ten fakt ;-)
To jakiś nowy sport w tym wątku?
Wątek dotyczy gier historycznych i/lub wojennych. Dla Roota to być albo nie być w tym wątku :)
hancza123
Posty: 3656
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: hancza123 »

Kiedyś murzyn grał w polskiej reprezentacji bo uzasadniono że to Polak! :lol:
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 942 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

A co to ma za znaczenie, hancza?
Grał, bo zgodnie z przepisami w reprezentacji danego kraju mogą grać obywatele danego kraju. Był obywatelem? Był. Co ma do tego kolor skóry?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Przykład akurat udany, bo nie o kolor skóry chodzi tylko o fakt, że trener reprezentacji chciał go do składu znając go z rozgrywek ligowych, więc w szybkim tempie wyczarowano mu obywatelstwo i wrzucono do reprezentacji, a związek z Polską miał taki, że przez 2,5 roku grał w Polonii Warszawa. Na takiej samej zasadzie można wrzucić Root do wojennych.

Tak czy inaczej jest to temat poboczny i mało istotny, więc możemy spokojnie zostać okopani na własnych stanowiskach.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 942 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Przykład zupełnie nieadekwatny.

Jedynym formalnym kryterium gry w reprezentacji jest posiadanie obywatelstwa. Jest to kryterium obiektywne. A nie jakieś wydumane "związki z Polską".

Kryteria klasyfikowania gier do wojennych są natomiast subiektywne. I każdy z nas ma inne definicje, i wychodzi z różnych punktów.

I masz rację: zostajemy okopani :)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Nie możesz być bardziej w błędzie. Sprawdź procedurę nadawania obywatelstwa. W oczywisty sposób nie mógł go uzyskać, bo nie spełniał obiektywnych warunków. Natomiast wszystko można ominąć poprzez nadanie prezydenta, który subiektywnie może zrobić obywatela Polski z każdego. No więc zrobiono, bo był potrzebny do reprezentacji. On nie był obywatelem Polski i wzięto go do reprezentacji, co by było zupełnie normalne, tylko zrobiono z niego obywatela po to, żeby mógł zagrać. Kluczowa różnica.

Dlatego przykład wyjątkowo pasuje. Na tej samej zasadzie Odi może stwierdzić: "kurde, ten Root to w sumie da się skończyć, robimy z niego grę wojenną" ;)
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

Ten wątek powinien nazywać się "Gry wojenne i histeryczne" 8)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Muad pisze: 13 lis 2019, 18:18Zwycięstwo Czerwonego Postępowego Socjalistycznego Wschodu:
Spoiler:
Fabryka Czerwonych Jeansów w samym Berlinie Bogatym w Socjalizm:
Spoiler:
Nie ma żadnych jeansów, bo wszystko pochłonęła wojna nuklearna. To taka kluczowa wiadomość dla osób za bardzo zapatrzonych na planszę, tam nic nie ma znaczenia oprócz czerwonego przycisku na górze, który symbolicznie odpala konflikt atomowy po uśmierceniu wszystkich gołąbków pokoju.

Ogólnie podczas gry czułem, że wszyscy grają przeciwko mnie... albo inaczej, że wszyscy grają na Muada. To, że Muad grał przeciwko mnie to akurat oczywiste, bo ja byłem RFN, a on NRD, więc nasze warunki zwycięstwa są całkowicie rozłączne. Markus grał właściwie przede wszystkim na siebie, pędził tak mocno na dominację USA, że nawet nie zauważył, że od pewnego momentu gra na Muada, bo ja musiałem chociaż trochę Markusa stopować przy ograniczonych środkach. Odi (ZSRR) stwierdził, że zbrojące się po zęby i eksplorujące kosmos USA to właściwie niewielki problem i trzeba dopieszczać bardziej swoją małą socjalistyczną republikę, żeby sobie Niemcy z zachodu nie pomyśleli, że kapitalizm jest lepszy.

Żart w tym wszystkim jest taki, że właściwie gra była dla mnie spokojnie do wygrania, ponieważ w swoich działaniach przeciwko USA promowałem swego czasu rozwiązania pokojowe, co w wypadku wybuchu wojny nuklearnej dawało mi zwycięstwo, bo nikt inny takich ruchów nie wykonał. Popełniłem jednak kluczowy błąd zagrywając wcześniej jedną kartę z ręki i kiedy sytuacja w kartach stała się optymalna, a wojna atomowa wisiała na włosku zabrakło mi tej karty, żeby kozłem ofiarnym wywołującym konflikt został inny gracz. To kosztowało mnie grę, ale było jednocześnie świetną nauczką na przyszłość i pokazem ciekawego mechanizmu, który obecny jest w dodatku.

Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie zasady wojny atomowej, żeby nie było niedomówień:
- gracz, który doprowadza do konfliktu oczywiście przegrywa
- wygrywa gracz, który najbardziej dążył do pokoju
- w przypadku remisu: wygrywa gracz / gracze, którzy nie są sojusznikami wywołującego konflikt

Co za tym idzie to jedyna sytuacja, w której 2 graczy może jednocześnie wygrać grę (pod warunkiem, że remisują w dążeniu do pokoju), czyli Muad i Odi dzielą zwycięstwo, Markus jest przedostatni, a ja ostatni.
Markus pisze: 14 lis 2019, 18:59 Ten wątek powinien nazywać się "Gry wojenne i histeryczne" 8)
Się ciesz, że masz co czytać przynajmniej :P
hancza123
Posty: 3656
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: hancza123 »

Fajnie że gracie w Roota bo to świadczy o otwartości i zdrowym rozsądku. Gra wzbudza duże zainteresowanie? Do diaska tam z dogmatami, gramy.

Jednak uzasadnianie że to jest gra wojenna wzbudza niedowierzanie i heheszki :wink:
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Jan_1980 »

Heheszki to część naszego 3miejskiego środowiska! Dziś np. zaproponowałem Radkowi szycie kołdry i śmiałem się z jego reakcji:):):)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Czyżbyś chciał grać w grę wojenną o szyciu mundurów (Rokoko)? Wpadaj we wtorek, zabierz własną definicję gry wojennej i można grać ;)
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Jan_1980 »

A moja gra o projektowaniu maskałatów? Albo o hodowli koni dla armii carskiej?:P
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Muad »

Krótki filmik o COINie Fińskim (lata 1917-1918):
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 942 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Wolf pisze: 14 lis 2019, 18:55 Nie możesz być bardziej w błędzie. Sprawdź procedurę nadawania obywatelstwa.
[...]
Dlatego przykład wyjątkowo pasuje. Na tej samej zasadzie Odi może stwierdzić: "kurde, ten Root to w sumie da się skończyć, robimy z niego grę wojenną" ;)
Może jeszcze w "mylnym błędzie"? ;)

Obojętnie, czy mówimy o reprezentacji (jedno formalnoprawne kryterium), czy o nadawaniu obywatelstwa (inne formalnoprawne kryteria), nie można tego porównać do sytuacji Roota, bo w przypadku gier wojennych w ogóle brak formalnoprawnych kryteriów. Wszystkie kryteria, jakie przyjmujemy, są uznaniowe, subiektywne itd. itp. Nie ma jednego, sztywnego odniesienia, jakim jest - w przypadku obywatelstwa i/lub gry w reprezentacji - litera prawa (najpierw prawa polskiego, potem prawa związku sportowego).

Proponuje zatem przestać porównywać nieporównywalne.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4061
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 279 times
Been thanked: 164 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: lacki2000 »

Może dla porządku warto zmienić tytuł wątku na "(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne a sprawa Olisadebe" :D
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Odi jak zwykle odwraca Markizę de Kot ogonem, a przykład właśnie dobry i pokazujący, że wszystko można nagiąć, bo jak jest jakiś konkretny cel to i furtka się znajdzie.
lacki2000 pisze: 14 lis 2019, 21:42Może dla porządku warto zmienić tytuł wątku na "(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne a sprawa Olisadebe" :D
Dopiero jak dojdziemy do słynnej akcji z rzucaniem bananami ;). Swoją drogą jak Polacy dali obywatelstwo za grę w Polonii Warszawa, to za mistrzostwo i puchar z Panathinaikosem mógł spokojnie celować w kampanię prezydencką w Grecji ;), ale kontuzja kolana wszystko pokrzyżowała... z kontuzjowanym kolanem ciężko o obywatelstwo, litera prawa jest w tym względzie bardzo surowa, kolana trzeba mieć sprawne.

Teraz już możecie zmienić tytuł wątku :lol:
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Jan_1980 »

https://www.youtube.com/watch?v=NVMJSmhxlV8

Jakby stół był za mały to już mam pomysł na improwizacje:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

To może aby wrócić od Korzeni do korzeni (sic!) podlinkuję Wam ciekawy historyczny artykuł odnośnie kolejowej logistyki wojennej na przykładzie kampanii rosyjskiej 1941-42. Na pewno klimatyczna podbudowa przed ewentualnym zagraniem w "Race to Moscow" jeśli będziemy mieć taką okazję:
https://www.hgwdavie.com/blog/2018/3/9/ ... r-19411945

Nieco zaskakującym dla mnie elementem jest konkluzja że sowieckie koleje były lepiej zarządzane od niemieckich (koordynacja, przepustowość, serwisowanie). Z innych materiałów wiedziałem już że francuskie koleje w okresie I WŚ były sprawniejsze od niemieckich, i że generalnie niemiecka kolej w czasie II WŚ nie odzyskała sprawności z czasów I WŚ, ale że byli w tej kwestii słabsi od Sowietów...

Marzy mi się zagrać w historyczną grę wojenną o kampanii Barbarossa która by uwzględniła aspekty logistyczne i militarne w taki sposób aby dało radę ją rozegrać w jeden wieczór. Może kiedyś odkryję tego Graal'a :)
ODPOWIEDZ