strategiczno - ekonomiczno - wojenna
strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Koledzy i Koleżanki,
szukam gry w stylu Eclipse (posiadam - ale jak dla mnie jest za mało "epicka", za mało wojenna. Chciałbym żeby było w niej więcej walki), w stylu Axis and Allies (nie grałem, ale wiem o co chodzi - jest dla mnie za długa), w stylu Terraformacji Marsa (budujesz imperium i ekonomię na przyszłość), w stylu Twilliight Imperium (nieco za długa, nie zbiorę tyle osób na tak długą posiadówkę).
Co możecie polecić?
gra na min. 2-3 osoby, tak do 5-6 osób.
Fajnie by było czasy wojenne (I , II WŚ, może być też kosmos).
Cena bez większej różnicy.
Nie mam pomysłu Tw Imperium wygląda super, ale za długa;/
szukam gry w stylu Eclipse (posiadam - ale jak dla mnie jest za mało "epicka", za mało wojenna. Chciałbym żeby było w niej więcej walki), w stylu Axis and Allies (nie grałem, ale wiem o co chodzi - jest dla mnie za długa), w stylu Terraformacji Marsa (budujesz imperium i ekonomię na przyszłość), w stylu Twilliight Imperium (nieco za długa, nie zbiorę tyle osób na tak długą posiadówkę).
Co możecie polecić?
gra na min. 2-3 osoby, tak do 5-6 osób.
Fajnie by było czasy wojenne (I , II WŚ, może być też kosmos).
Cena bez większej różnicy.
Nie mam pomysłu Tw Imperium wygląda super, ale za długa;/
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Zakazane Gwiazdy! Ale ta jest do 4... ;(
W każdym razie epickosc jest przeogromna.
W każdym razie epickosc jest przeogromna.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Indar, jo Cie prosza... Epicka walka w ZG to 4 jednostki na 4 jednostki - m.in. dlatego sprzedałem.
Epickie walki wyglądają wg mnie tak:
Salvadore - obawiam się, że poszukujesz Świętego Graala. Gry z rozbudowanymi walkami, rozwojem imperium, a jednocześnie krótkiej. Możesz mieć dowolne dwie z tych trzech cech, ale nie wszystkie na raz. Wymóg 5-6 graczy i krótki czas gry to już w ogóle się gryzie z czymkolwiek choć trochę bardziej rozbudowanym. Nawet nie mam Ci czego polecić, a szukasz gry w moim typie. https://boardgamegeek.com/collection/user/wisek - może coś Cię zainspiruje.
Epickie walki wyglądają wg mnie tak:
Spoiler:
-
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Wisu, Pieronie - epickosc ZG polega na modyfikacji kości walki za pomocą kart! Toć to kurka jest epicko, kulson, piękne!
Poza tym SWR jest dla dwójki , jo?
Poza tym SWR jest dla dwójki , jo?
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Właśnie się tego obawiałem, tego, że szkuałm Świętego Grala;/wis pisze:Indar, jo Cie prosza... Epicka walka w ZG to 4 jednostki na 4 jednostki - m.in. dlatego sprzedałem.
Epickie walki wyglądają wg mnie tak:Salvadore - obawiam się, że poszukujesz Świętego Graala. Gry z rozbudowanymi walkami, rozwojem imperium, a jednocześnie krótkiej. Możesz mieć dowolne dwie z tych trzech cech, ale nie wszystkie na raz. Wymóg 5-6 graczy i krótki czas gry to już w ogóle się gryzie z czymkolwiek choć trochę bardziej rozbudowanym. Nawet nie mam Ci czego polecić, a szukasz gry w moim typie. https://boardgamegeek.com/collection/user/wisek - może coś Cię zainspiruje.Spoiler:
no dobra, a jakby zmodyfikować 3-4 graczy?
powiedzmy 4 h?
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Clans of cultures, koniecznie z dodatkiem civilizations, choc to starożytność.
- Lothrain
- Posty: 3420
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Odp: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Chyba Clash of Cultures mialo byc, ale wojownicy z Kaledonii siedza Ci za bardzo w glowieveetee pisze:Clans of cultures, koniecznie z dodatkiem civilizations, choc to starożytność.
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 14 times
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Space Empire 4X. To rasowy 4X z nastawieniem na militarny aspekt rywalizacji. Owszem gra może przytłoczyć żetonowem i tą nieszczęsną kartką na której zarządzamy ekonomią. Ale to jeśli wyłączyć z tej gry eksplorację, to właśnie dostałoby się coś na styl Axis & Allies tyle że w kosmosie.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Nie proponowałem SWR - był to jedynie przykład.Indar pisze:Wisu, Pieronie - epickosc ZG polega na modyfikacji kości walki za pomocą kart! Toć to kurka jest epicko, kulson, piękne!
Poza tym SWR jest dla dwójki , jo?
Walki w ZG są zrealizowane ciekawie, ale wg mnie przedobrzyli - downtime podczas walk jest bolesny dla niebiorących udziału.
Wszystkim trzem powyższym tytułom (ZG,CoC,SE4X) warto się przyjżeć - mają różnie rozłożone akcenty, coś Ci może spasować. Największa koncentracja na walce to chyba ZG. W tej kategorii czasowej ciekawym wyborem może być też Lord of Hellas, choć walka nie jest tam na pierwszym miejscu.Salvadore21 pisze: no dobra, a jakby zmodyfikować 3-4 graczy?
powiedzmy 4 h?
Re: strategiczno - ekonomiczno - wojenna
Nie grałem w pozostałe z wymienionych gier, ale mam już za sobą 2 partie SE4X i:
- na 4 osoby przy trybie "zniszcz bazę przeciwnika" pierwsza partia zajęła nam ~5h, druga ~4.5h mimo że w drugiej wszyscy byli już dużo bardziej agresywni i rozgrywka bardziej dynamiczna;
- mało aspektu ekonomicznego, uczucia rozbudowy imperium, tutaj liczy się walka: produkujesz tylko statki, a drzewko technologiczne opiera się tylko na ulepszaniu ich potencjału (ataku, obrony lub poruszania się, itp.);
Polecam jako czysto wojenną grę, bo osobiście nie mogę doczekać się kolejnej partii i zastosowania innej strategii. Warto jednak sprawdzić gdzieś wcześniej, bo bookkeeping może faktycznie odrzucać.
- na 4 osoby przy trybie "zniszcz bazę przeciwnika" pierwsza partia zajęła nam ~5h, druga ~4.5h mimo że w drugiej wszyscy byli już dużo bardziej agresywni i rozgrywka bardziej dynamiczna;
- mało aspektu ekonomicznego, uczucia rozbudowy imperium, tutaj liczy się walka: produkujesz tylko statki, a drzewko technologiczne opiera się tylko na ulepszaniu ich potencjału (ataku, obrony lub poruszania się, itp.);
Polecam jako czysto wojenną grę, bo osobiście nie mogę doczekać się kolejnej partii i zastosowania innej strategii. Warto jednak sprawdzić gdzieś wcześniej, bo bookkeeping może faktycznie odrzucać.