Wroobel pisze: ↑04 kwie 2018, 12:17
stalker7 pisze: ↑04 kwie 2018, 11:42
Dla mnie hero realms jest lepszy pod względem mechaniki, star realms za dużo opiera się na szczęściu i może Ci takie combo podejść że jest po grze, dodatkowo bardzo dużo zależy od dalej szczęścia ale w kwestii zakupu kart, jak komuś na początku siądą dobre karty do kupna (stacja z przewijaniem kart, i scrappingi lub dobre karty walutowe a na stosie powychodzą same drogie po 6+ no to też jest po ptakach) w hero nie ma prawie kart do ciągnięcia kart dzięki temu nie zrobisz combosa za 50 dmga no i synergia nie jest całkowita a z drugiej karty dopiero. Zwiększa to ilość wyborów i zmniejsza trochę zależność szczęścia , temat fantasy jest też lepszy, ale art w star realmsie jest piękny to trzeba przyznać
Ciekawy wywód - do tej pory wydawao mi się że obie gry są prawie identyczne i różnią się tylko tematyką. Jeśli jest tak jak piszesz to muszę chyba się przerzucić na wersję fantasy
Może ktos potwierdzić?
Grałem zarówno w SR jak i HR i nie zgadzam się z tym, o czym stalker7 pisze.
Co prawda w HR jest trochę mniej dociągu, ale zamiast tego są efekty typu: dobierz 1 kartę, następnie odrzuć 1 kartę (tzw. looting). Looting może jest i słabszy o zwykłego dobierania kart, ale rekompensowane jest to zazwyczaj tym, że taka karta sama w sobie jest mocniejsza niż jej odpowiednik w SR. Największa różnica w tych efektach jest wtedy, gdy talia jest już mocno odchudzona (wyrzucone są z niej karty startowe), wtedy faktycznie draw pozwala zrobić mega kombo. Natomiast gdy w talii jest dużo crapu, to efektywność dobierania i lootingu jest zbliżona, a efekty na kartach mocniejsze. To sprawa, że w HR mocne komba na obrażenia też da się odpalić i co więcej nie trzeba aż tak mocno odchudzać swojej talii w tym celu.
Te gry są bardzo do siebie podobne i wpływ losu na wygraną jest wg mnie zbliżony w obu grach.
Nie są natomiast identyczne, są pewne subtelne różnice:
1. Zmiana w startowej talii:
- w SR startowa talia to: 2*1atak + 8*1kasy
- w HR natomiast jest:: 1*1atak + 1*2ataku + 7*1kasy + 1*2kasy
W rezultacie w HR startowa talia jest trochę mocniejsza, przez co gra szybciej się rozkręca na początku, łatwiej kupić kilka średnich kart lub jedną mocniejszą w pierwszych turach gry. Ale też łatwiej skosić przeciwnikowi czempiona ze stołu (odpowiednik bazy) dzięki tej startowej 2ataku. Ta zmiana jest bardzo delikatna, ale wg mnie lekko na korzyść HR.
2. Zmiany w dynamice gry obrażeniami, bazami/czempionami
- w HR jest więcej kart, które zostają na stole po turze (SR: 31% talii stanowią bazy, w HR: 43% talii stanowią czempioni)
- w HR karty z atakami mają zazwyczaj nieco większe wartości niż ich odpowiedniki w SR
- podobnie wzmocnione są karty leczące
W rezultacie tych zmian: w HR jest nieco więcej gry czempionami (odpowiednikami baz), z jednej strony jest ich więcej w grze, z drugiej strony łatwiej jest ich niszczyć (o ile nie zaniedba się kart z atakami w swojej talii). Jeśli chodzi o długość gry, to wpływ zwiększonego ataku przy zwiększonej liczbie czempionów i zwiększonej wartości leczenia powinien się teoretycznie wyrównywać i partie trwają porównywalną liczbę tur. W praktyce w obu grach długość gry jest mocno zależna od tego, co wyjdzie na rynku i od decyzji graczy. W obu grach zdarzają się pojedynki mega szybkie jak i bardzo długie.
3. Inne mniejsze zmiany:
- w HR nie ma karty, która kopiuje całkowicie inną kartę wraz z frakcją i wszystkimi zdolnościami (ten statek w SR uważam za przegięty i podoba mi się to, że w HR go nie ma)
- w HR nie ma karty, która liczy się jakby miała symbol każdej frakcji (też mi się ta baza w SR nie podoba, to może przegięte nie jest, ale nie podoba mi się to, że właściwie każdemu graczowi taka karta jest przydatna)
- w HR nie ma żadnej możliwości manipulowaniem kartami rynku, tj. jedyny sposób, by talia, która została wystawiona na rynek z niego zeszła jest jej zakup (ta rzecz w mi się w HR nie podoba)
- no i ostatecznie w HR jest trochę mniej efektów dobierania kart, a za to jest ten tzw. looting (dobierz, następnie odrzuć), ale karty z lootingiem są nieco wzmocnione w porównaniu z ich odpowiednikami z dobieraniem w SR (ta zmiana jest dosyć ciekawa, bo wg mnie w SR spore znaczenie ma mocne odchudzanie talii, podczas gry w HR odchudzanie nadal jest dobre, ale łatwiej da się grać bez niego)
Mimo, że lista tych różnic wyszła mi całkiem długa, to nadal podkreślę, że są to zmiany subtelne, które zebrane do kupy zmieniają grę na tyle, że ma się poczucie świeżości, ale to nadal bardzo podobne gry. Jak ktoś się zastanawia co kupić, to i tak radziłbym dostosować głównie fabułę pod siebie i współgraczy lub przyjrzeć się dodatkom, bo one już dla każdej gry są inne i obie gry zmierzają w innych kierunkach.