Star Wars: Rebelia / Rebellion (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Zupełnie inaczej to nie, ale nowy system walk jest lepszy (choć dłuższy),a w połączeniu z nowymi statkami daje więcej decyzji w grze. I bez dodatku to jest świetna gra, ale z dodatkiem jest jeszcze lepsza:)
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Odnoszę wrażenie że tak jak w podstawce podczas bitwy lekko faworyzowany był atakujący (ze względu na kolejność rzutów kośćmi i zadawania obrażeń) tak w dodatku zmieniło się to na korzyść obrońcy. Jak rozumiem symbole mieczy podczas pierwszej rundy walki u atakującego marnują się (chyba że zostały wcześniej zadane uszkodzenia kartą taktyki), również podczas kolejnych rund można naprawiać tylko te uszkodzenia które zostały z poprzednich rund, a nie zadane w danej rundzie. Natomiast obrońca może usuwać uszkodzenia na bieżąco
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
[dodano do koszyka]
Widziałem na bgg bardzo fajne plansze graczy (bo nie wyobrażam sobie dodawania tej nakładki gdzieś obok)https://boardgamegeek.com/filepage/1519 ... its-includ
Ciekawe tylko czy da sie edytować taki plik pdf aby podmienić nazwy na PL
Widziałem na bgg bardzo fajne plansze graczy (bo nie wyobrażam sobie dodawania tej nakładki gdzieś obok)https://boardgamegeek.com/filepage/1519 ... its-includ
Ciekawe tylko czy da sie edytować taki plik pdf aby podmienić nazwy na PL
- nightrunner
- Posty: 133
- Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
- Has thanked: 3 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Już to spolszczyłem - jak wrzucę na bgg to zapodam linka
P. S. Czy polecacie którąś z planszetek bitew dostepnych na bgg? Czy może radzicie sobie bez? W Rebelię jestem świerzakiem, ale w takich Zakazanych Gwiazdach nie wyobrażam sobie prowadzić walki bez planszetki z bgg, więc może i tu jest podobnie.
P. S. Czy polecacie którąś z planszetek bitew dostepnych na bgg? Czy może radzicie sobie bez? W Rebelię jestem świerzakiem, ale w takich Zakazanych Gwiazdach nie wyobrażam sobie prowadzić walki bez planszetki z bgg, więc może i tu jest podobnie.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Zgadza się - jednymi z ważniejszych kart bitewnych są te pozwalające odwrócić kolejność rozpatrywania ataków. Rebelianckie ataki kamikaze stały się jeszcze bardziej kamikazelou pisze: ↑19 cze 2018, 12:25 Odnoszę wrażenie że tak jak w podstawce podczas bitwy lekko faworyzowany był atakujący (ze względu na kolejność rzutów kośćmi i zadawania obrażeń) tak w dodatku zmieniło się to na korzyść obrońcy. Jak rozumiem symbole mieczy podczas pierwszej rundy walki u atakującego marnują się (chyba że zostały wcześniej zadane uszkodzenia kartą taktyki), również podczas kolejnych rund można naprawiać tylko te uszkodzenia które zostały z poprzednich rund, a nie zadane w danej rundzie. Natomiast obrońca może usuwać uszkodzenia na bieżąco
- Odi
- Administrator
- Posty: 6488
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 971 times
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
O ile pamiętam, to nie - to jest FFG, oni nie sprzedają tyle kości, żeby dla wszystkich starczyło
- Odi
- Administrator
- Posty: 6488
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 971 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Rzucało się po kolei, owszem, ale formalnie hity nie wchodziły na przemian, tylko równocześnie, w osobnej fazie.
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
trafienia przydzielało się od razu, natomiast jednostki zdejmowało się na koniec rundy walki
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
A co do zmian to u mnie generatory osłon straciły mocno na znaczeniu. W podstawce 3 takie budowle w bazie Rebelii dawały co rundę 3 karty, potęga. Teraz wystarczy 1 generator , max 2 jak ktoś się uprze
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Tak jest dalej, ale teraz miecze robią za obronę przed hitami i pierwszy rzucający nie widzi jeszcze hitów zadawanych przez drugiego rzucającego - stąd ta nierównowaga.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6488
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 971 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Nierównowaga która boli, czy tylko trzeba zmienić taktykę graczy?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Trzeba trochę zmienić taktykę, głównie ataków wyprzedzających Rebelii - są bardziej samowyniszczające. Jednocześnie karty dają nowe możliwości - pozwalają na odbicie jeńca, a nawet ubicie lidera przeciwnikowi.
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
GŚwB i transportoweic rebeli spadają automatycznie jak nie mają żadnej asysty?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Jeśli spodziewałeś się strategicznej walki na równych zasadach, to faktycznie tego nie ma i warto poszukać innego tytułu. Zgodzę się, że strategia jest w tej grze jedynie narzędziem do opowiedzenia historii - i jako taka sprawdza się wg mnie wspaniale. W rankingu BGG jest trzecia w kategorii gier tematycznych, a w strategiach - dopiero szósta.
Losowość misji udało mi się ograniczyć home rulem - ciągniemy trzy misje, z czego jedną odkładamy na spód lub wierzch talii misji (śmieć lub coś na potem). Mała rzecz, a cieszy:).
Losowość misji udało mi się ograniczyć home rulem - ciągniemy trzy misje, z czego jedną odkładamy na spód lub wierzch talii misji (śmieć lub coś na potem). Mała rzecz, a cieszy:).
- raj
- Administrator
- Posty: 5222
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 899 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Coś źle grasz. Zmiana bazy co rundę to prosty sposób na przegraną, gdyż sam sobie zmniejszasz pulę dostępnych planet. Co więcej zawsze może się zdarzyć, że planety, które dostaniesz jako propozycję relokacji są zajęte przez Imperium i z relokacji nici.Faello pisze: ↑19 cze 2018, 23:15 W grze występuje też mechanika za którą powinno się zasadniczo lać po łapach - tzn. teoretyczna możliwość relokowania bazy Rebelii w każdej turze gry - przy dobrze zagranym kombo kartami (co udało mi się nie raz) gracz imperium musi mieć trzeci zmysł żeby wiedzieć co i jak - szczególnie jeżeli jesteś na tyle rozwiniętym graczem, że nie trzymasz się jednej linii sposoby rozgrywania gry (raz na beszczela ustawiasz bazę pod nosem Imperium, za innym razem chowasz ją w kącie galaktyki) i faktycznie po pewnym czasie widzisz, że ta rebeliancka flota jest w sumie po to żeby Ci przeszkadzać w szukaniu tej bazy, a nie po to żeby CIę zniszczyć.
A to, że flota rebeliancka służy jako przeszkoda w odnalezieniu bazy to było oczywiste od samego początku i taki jest jej główny cel. One nie ma niczego niszczyć - ma a) bronić bazę rebelii b) realizować cele za punkty. Niszczenie jest tylko w jakichś okazyjnych sytuacjach.
Co do losowości. SWR co hybryda gry przygodowej z wojenną z pewnymi elementami euromechaniki. Stąd losowość kostek itd. - to jest dużo bliższe odwzorowanie funkcjonowania realnego świata niż suche w pełni optymalizacyjne wyliczenia w eurograch. I jak najbardziej jest to strategia, tylko taka, która wymusza uwzględnienie elementu losowego.
Kiedyś popełniłem artykuł na temat losowości w grach, polecam.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Faello -->
Really?
Grałem ze 20 razy. Za każdym razem inne pomysły, inne rozwiązania tych samych sytuacji. Gra bardzo wymagająca. I goniący czas.
Co uważasz za "ciężką" pozycję?
Mówimy o tej samej grze?Uważam że gra jest bardzo dobra jako taka lżejsza pozycja, ale pojedynku umysłów próżno się tu doszukiwać
Really?
Grałem ze 20 razy. Za każdym razem inne pomysły, inne rozwiązania tych samych sytuacji. Gra bardzo wymagająca. I goniący czas.
Co uważasz za "ciężką" pozycję?
- raj
- Administrator
- Posty: 5222
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 899 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
To nie jest wyrównywacz szans tylko normalne działanie wynikające z tematu gry (zgaduję, że jesteś eurograczem i stąd ten dysonans).Faello pisze: ↑20 cze 2018, 10:32 Czytaj ze zrozumieniem pls - teoretyczna możliwość tj. nie zawsze, ale generalnie tak. Chodzi o to że jest to mechanizm gry o bardzo szerokim spektrum działania który nosi znamiona 'wyrównywacza szans' - no ok, napiszesz "taka konwencja" - no nieelegancka konwencja niestety - w komputerowym pierwowzorze mogłeś bazę przerzucić jednym kliknięciem myszki, ale potem byłeś związany tą decyzją często na czas odpowiadający kilku ruchom na planszy (bo jeszcze ta baza musiała przez tą nadprzestrzeń w jakimś tam czasie dotrzeć na miejsce) i czasem to był ruch samobójczy (co okazywało się po czasie) tutaj jednak tego nie ma.
To nie jest "nieelegancka konwencja" tylko eleganckie rozwinięcie tematu.
Komputerowy Rebellion nie był pierwowzorem a co najwyżej inspiracją i odwoływanie się do niego w tej dyskusji jest pozbawione sensu.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- lou
- Posty: 154
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Nie do końca. Najpierw rozpatrywał atak atakujący, zadawał obrażenia, dociągał (ewentualnie) karty taktyki które mógł użyć. Później robił to samo obrońca, ale dociągnięte przez niego karty taktyki blokujące obrażenia nie mogły być w tym kroku już użyte, dopiero w drugiej rundzie, jeżeli nastąpiła
- raj
- Administrator
- Posty: 5222
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 899 times
- Kontakt:
Re: STAR WARS: Rebellion/Star Wars: Rebelia
Trzy rodzaje skili : walka w kosmosie, walka naziemna, dyplomacja, isd, mc, x-wingi, tie, interdictory i nebulony, Luke awansujący na Jedi, poruszanie się w kosmosie i różne planety i sektory. Tak. To takie unikatowe i oryginalne, występuje tylko i wyłącznie w tej grze komputerowej. Na pewno nikt nie mógł tego wymyślić bez tej gry...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl