Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Fojtu »

Gambit pisze: 02 lip 2018, 13:11
Fojtu pisze: 02 lip 2018, 13:07 Bardzo prosto się da, nawet bez shortów.
Spoiler:
Jeżeli chodzi o to że nie działa na elity - to oczywiście że tak, ale elity znacznie się łatwiej zabija, jeżeli jedna postać potrafi wyczyścić wszystkie normale na około i możesz się skupić na pojedyńczych elitkach.
OK, znowu może czegoś nie widziałem jeszcze w grze, ale...
Spoiler:
Sarseth pisze: 02 lip 2018, 13:11
Fojtu pisze: 02 lip 2018, 13:07 Bardzo prosto się da, nawet bez shortów.
Spoiler:
Jeżeli chodzi o to że nie działa na elity - to oczywiście że tak, ale elity znacznie się łatwiej zabija, jeżeli jedna postać potrafi wyczyścić wszystkie normale na około i możesz się skupić na pojedyńczych elitkach.
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5240
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1847 times
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Gambit »

Fojtu, OK zatem będę z ciekawością wypatrywał tej postaci i karty, żeby samemu się przekonać, czy jest tak przegięta. Jedną taka kartę chyba już widziałem, u którejś startowej postaci, ale nie jestem pewien.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Błysk »

Panowie, ja zamówiłem, a wy mi teraz z wadami! ;) Mam nadzieję, że jak się zacznie robić "za łatwo" to faktycznie uda nam się zmodyfikować poziom trudności lub znaleźć jakieś "mody".
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Fojtu »

Gambit pisze: 02 lip 2018, 13:35 Fojtu, OK zatem będę z ciekawością wypatrywał tej postaci i karty, żeby samemu się przekonać, czy jest tak przegięta. Jedną taka kartę chyba już widziałem, u którejś startowej postaci, ale nie jestem pewien.
Jakby ktoś chciał szczegółyco to za postać:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5240
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1847 times
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Gambit »

Fojtu pisze: 02 lip 2018, 14:07 Jakby ktoś chciał szczegółyco to za postać:
Spoiler:
No to jednak nie do końca tak zadziała. Przynajmniej, jeśli chcesz być samowystarczalny.
Spoiler:
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Fojtu »

Gambit pisze: 02 lip 2018, 14:18
Fojtu pisze: 02 lip 2018, 14:07 Jakby ktoś chciał szczegółyco to za postać:
Spoiler:
No to jednak nie do końca tak zadziała. Przynajmniej, jeśli chcesz być samowystarczalny.
Spoiler:
Możesz zagrać kartę używającą elementu a drugą kartą ten sam element podbić w tej samej turze (w przygotowaniu na następną).
1. Zaczynasz z elementem na Waning
2. Zagrywasz kartę zjadającą ten element i drugą go produkującą.
3. Karta zjadająca zrzuca go na Inert.
4. Karta produkująca przesuwa go na Strong na koniec tury.

W następnej rundzie robisz to samo.
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Fojtu »

Gambit pisze: 02 lip 2018, 14:18
Fojtu pisze: 02 lip 2018, 14:07 Jakby ktoś chciał szczegółyco to za postać:
Spoiler:
No to jednak nie do końca tak zadziała. Przynajmniej, jeśli chcesz być samowystarczalny.
Spoiler:
Możesz zagrać kartę używającą elementu a drugą kartą ten sam element podbić w tej samej turze (w przygotowaniu na następną).
1. Zaczynasz z elementem na Waning
2. Zagrywasz kartę zjadającą ten element i drugą go produkującą.
3. Karta zjadająca zrzuca go na Inert.
4. Karta produkująca przesuwa go na Strong na koniec tury.

W następnej rundzie robisz to samo.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5240
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1847 times
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Gambit »

Fojtu pisze: 02 lip 2018, 14:25Możesz zagrać kartę używającą elementu a drugą kartą ten sam element podbić w tej samej turze (w przygotowaniu na następną).
Faktycznie. Tylko pierwsze zagranie musi być w dwóch kolejnych turach. Chyba, że korzystasz ze wsparcia innych postaci.
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: odmu »

Na ten moment nie widziałem jeszcze w grze tylko 3 postaci z całej puli.

Widziałem wspomnianą postać z autokillami, ale ogólnie była to dla nas jedna z nudniejszych postaci. Równocześnie nie wydawała się mocno przegięta, bo wymaga kombinowania a jej pozostałe karty nie wydają się bardzo potężne. Grałem też paroma postaciami uznawanymi za słabe i często odnosiłem całkowicie odwrotne wrażenie. Osobiście dość mocno polubiłem summony, które przy dobrym wykorzystaniu stają się ustawionymi na stałe bonusowymi obrażeniami co kolejkę. Ot trzeba z nimi inaczej grać i czasem pójdą sobie na śmierć, ale często w dłuższej perspektywie zagranie summona to karta idąca na lost, która zadaje 20 obrażeń i robi jeszcze za żywą tarczę. Osobiście polecam te małe zabaweczki, bo ten chaos dodaje dodatkowych wyzwań.

Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. Ostatnio wróciłem do jednej postaci gdzie po uzyskaniu paru przedmiotów udało się wymyślić idealne combo regeneracyjne i nawet przy powrocie mogę odkrywać na nowo potencjał danej klasy.

Ja tam nieustannie polecam :)
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Fojtu »

Gambit pisze: 02 lip 2018, 14:28
Fojtu pisze: 02 lip 2018, 14:25Możesz zagrać kartę używającą elementu a drugą kartą ten sam element podbić w tej samej turze (w przygotowaniu na następną).
Faktycznie. Tylko pierwsze zagranie musi być w dwóch kolejnych turach. Chyba, że korzystasz ze wsparcia innych postaci.
Możesz ten pierwszy set up zrobić po prostu z innych kart/potka. To serio nie jest problem. Poza tym nie trzeba tego tak serio grać 4 razy z rzędu, zazwyczaj wystarcza np trzy razy po dwa razy w różnych pokojach

Osobiście dość mocno polubiłem summony, które przy dobrym wykorzystaniu stają się ustawionymi na stałe bonusowymi obrażeniami co kolejkę. Ot trzeba z nimi inaczej grać i czasem pójdą sobie na śmierć, ale często w dłuższej perspektywie zagranie summona to karta idąca na lost, która zadaje 20 obrażeń i robi jeszcze za żywą tarczę. Osobiście polecam te małe zabaweczki, bo ten chaos dodaje dodatkowych wyzwań.
Podejrzewam, że w 2 osoby może być trochę łatwiej je utrzymać przy życiu. im więcej osób tym większy tłum i summon prawie zawsze zbierze jakiś focus, szczególnie, że ma pierwszeństwo przed swoim właścicielem.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4114
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2660 times
Been thanked: 2573 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Gizmoo »

Zack pisze: 02 lip 2018, 11:46 Każdy ma jakieś swoje subiektywne zdanie, to że ty tak odczuwasz nie musi znaczyć, że tak jest obiektywnie dla każdego.
Spoko, to skoro tak uważasz i jesteś tak bardzo tolerancyjny, to czemu piszesz takie stwierdzenia:
Zack pisze: 02 lip 2018, 07:59 Niektórym się nie dogodzi, może po prostu jesteście zbyt wybredni ;)
Coś się to nie skleja z powyższą wypowiedzią, a właśnie powyższe zdanie zmotywowało mnie do mojego wpisu. :lol: Można się pasjonować GH, sam to robię, ale to nie znaczy, żeby być ślepym na jego wady. I tutaj nie chodzi, że jestem "zbyt wybredny". Po prostu gołym okiem widać pewne niedociągnięcia przy dłuższej grze.

Niedorzecznym pomysłem jest polecanie "To graj inaczej, to nie będziesz się źle bawił. Graj wolniej, rzadziej, nie otwieraj nowych pudełek, etc. - to ci się tak szybko nie znudzi". Gram tak (a przynajmniej się staram), jak zaprojektował ją twórca. I twierdzę, że gram zdecydowanie za rzadko - bo spotykamy się tylko raz w tygodniu (czasami jeszcze rzadziej), a są tacy, którzy łupią w Glooma codziennie.

Wracając do tematu:

Zwróciłem głównie uwagę na to, że jak wbijesz 9 poziom, to poza ulepszaniem kart za koszmarne ilości złota - w zasadzie nie masz w czym się rozwijać. I gra wtedy przestaje być tak pasjonująca. Problemem stają się warunki emerytury. Prywatne cele to chyba najbardziej niezbalansowana część GH. Są takie, które jest niezmiernie łatwo zrealizować - w zasadzie "przy okazji" grania, a są takie, które są albo mozolne, albo wymagają rozegrania konkretnych scenariuszy - co często związane jest później z powtórnym przechodzeniem przygód, które już udało się skończyć. Fabuła więc stoi w miejscu, bo co chwila musimy wracać do scenariuszy już rozegranych. :|

Wracając do nieszczęsnego 9 poziomu: Skoro twoja postać się nie rozwija - to naturalnym odruchem jest sięgnięcie po jakąś nową. I tutaj - jak musisz się męczyć przy realizowaniu celów "emeryturki" to różowo nie jest. Podczas ostatnich rozgrywek zaczęliśmy trochę naginać zasady gry, byleby tylko szybciej zrealizować te cele.

Nie lubię łamać zasad, chcę grać zgodnie z tym, jak grę zaprojektował jej twórca, ale jeszcze bardziej - nie lubię się męczyć. :P

Następną postacią, którą wybiorę - chce trochę pograć i na pewno zacznę dużo poniżej poziomu naszego prosperity. I mam nadzieję, że warunki "emeryturki" będą się realizowały przy okazji dalszej rozgrywki, a nie będą nią kierowały w 100%.

P.S. Summony są w zasadzie bezużyteczne - ale nawet nie poprzez to, że mają tak mało HP, ale przez to, że są tak mało mobilne. Bo to, że są czasami na jednego "strzała" byłoby ok, gdyby można je było wysłać do konkretnego wroga i np. zablokować mu ruch na 1 turę, albo go sfocusować, ale... Przy tak mizernych punktach ruchu summonów jest to niestety nieosiągalne.
Spoiler:
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: elayeth »

odmu pisze: 02 lip 2018, 14:29 Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. [...]
7 prosperity przy dwóch postaciach to bardzo dużo, z drugiej strony 14 emerytur to mega dużo... Jak to zrobiliście? Ile rozgrywek? Ja gram z home rulem i skaluje prosperity do ilości graczy w ten sposób:
Spoiler:
Ja mam za sobą 46 rozgrywek, większość w 3 osoby. Mamy prosperity 6 i 5 emerytur za sobą.

Do dyskusji dorzucę swoje przemyślenia odnośnie różnych postaci i skalowani się gry. Z moich doświadczeń wynika, że faktycznie gra skaluje się gorzej przy wyższych poziomach i nowych postaciach. Pojawiają się różne comba, które mogą znacznie ułatwić grę. Też pojawia się nieco większa losowość. Jednak to nie psuje nam zupełnie rozgrywek. Podkręcamy sobie poziom do "hard", ale też nie skupiamy się na jakimś power gamingu bo nie ma takiej potrzeby. Wygrywamy 95% scenariuszy... i w sumie to nam odpowiada. Zakładam, że wynika to również z doświadczenia.
Co do postaci, to każda ma swój inny feeling i różni się istotnie ... na tyle... by warto się w daną postać trochę wkręcić. Większość wymaga też przestawienia się na inne tory. Piła gra zupełnie inaczej niż cthulhu, błyskawica zupełnie inaczej niż "kółka w kółkach"... Zawsze można wybrać postać inną niż odblokowaną, a nawet jedną z początkowych.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 14:56 przez elayeth, łącznie zmieniany 1 raz.
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: pawianlsm »

Gizmoo po prostu psujecie sobie grę levelując postać do poziomu Prosperity. Odblokowana postać powinna zaczynać od 1 poziomu więc pewnie więcej czasu byś miał na zrobienie celu życiowego i bawienia się postacią.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1482
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 75 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: TuReK »

W grze głównie o rozwijaniu postaci zaczynanie na 7 poziomie to ewidentne psucie sobie zabawy.
Można zrobić postać na 1 lv albo 2, pograć nieco żeby ją poczuć i zastanowić się jak ją rozwijać. Potem przy dowolnej wizycie w mieście podciągnąć ją wyżej jeżeli ma się ochotę.
Z pustego i Saruman nie naleje
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Sarseth »

Gizmoo pisze: 02 lip 2018, 14:45
Spoiler:
Spoiler:
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3370
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 2036 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Ardel12 »

Gizmoo pisze: 02 lip 2018, 14:45
P.S. Summony są w zasadzie bezużyteczne - ale nawet nie poprzez to, że mają tak mało HP, ale przez to, że są tak mało mobilne. Bo to, że są czasami na jednego "strzała" byłoby ok, gdyby można je było wysłać do konkretnego wroga i np. zablokować mu ruch na 1 turę, albo go sfocusować, ale... Przy tak mizernych punktach ruchu summonów jest to niestety nieosiągalne.
Spoiler:
Całkowicie się nie zgodzę. Summony dobrze wykorzystane potrafią uratować postaciom skórę.Trzeba po prostu dobrze wykorzystywać mechanikę ruchu potworów i ich element focusowania. U mnie podobnie jak i u odmu stworki potrafią wrogom uprzykrzyć życie. Nie każda postać je potrzebuje, w niektórych kombinacjach będą słabe. IMHO nie można powiedzieć, że są bezużyteczne.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4114
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2660 times
Been thanked: 2573 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Gizmoo »

Ardel12 pisze: 02 lip 2018, 18:31 U mnie podobnie jak i u odmu stworki potrafią wrogom uprzykrzyć życie.
Hmm... U nas nikt nie gra summonami. Przestaliśmy po kilkunastu próbach. Za mało ruchliwe i nie wielka kontrola nad ich działaniem. Nie widzieliśmy ani jednego sensownego ich zastosowania. W pierwszych grach - może jeszcze, ale później zagrywane były dla tych kilku PD-ków. Ale z ciekawości zapytam - u jakich postaci to działa? Bo odblokowaliśmy prawie wszystko i... Nie mam pojęcia u kogo mogą dobrze działać summony.
Sarseth pisze: 02 lip 2018, 18:05 Pewno na szybkości się Ci napisało ale chciałem doprecyzować ;)
Tak. Przejęzyczenie, lub jak kto woli - przeklawiaturzenie. ;)
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: elayeth »

Gizmoo pisze: 02 lip 2018, 19:45 Ale z ciekawości zapytam - u jakich postaci to działa? Bo odblokowaliśmy prawie wszystko i... Nie mam pojęcia u kogo moga dobrze działać summony.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4114
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2660 times
Been thanked: 2573 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Gizmoo »

Ok. To jeszcze go nie odblokowaliśmy. :lol:
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: odmu »

Postacie gdzie moim zdaniem dobrze chodzą summony to:
-kółeczka
- spellweaver - fajny summon na początku gry
- scoundrel -bardzo dobre wsparcie dla umiejetnosci scoundrela
- kółka
- i mój ulubieniec nutka
Spoiler:
elayeth pisze: 02 lip 2018, 14:55
odmu pisze: 02 lip 2018, 14:29 Sam jestem też już na etapie kampanii, gdzie mamy 7 poziom prosperity i 14 emerytur za nami grając w dwie osoby. Ciągle nie jest wszystko odblokowane i musiałem już wracać do tej samej postaci. Mimo wszystko każda kolejna postać pozwala na nowe ciekawe otwarcie, bo i pula przedmiotów jest teraz olbrzymia. [...]
7 prosperity przy dwóch postaciach to bardzo dużo, z drugiej strony 14 emerytur to mega dużo... Jak to zrobiliście? Ile rozgrywek? Ja gram z home rulem i skaluje prosperity do ilości graczy w ten sposób:
Spoiler:
Ja mam za sobą 46 rozgrywek, większość w 3 osoby. Mamy prosperity 6 i 5 emerytur za sobą.
U mnie bez modyfikacji zasad jak w spoilerze powyżej. Mam gdzieś 70 partii w kampanii dwuosobowej za sobą i chyba główne co mnie rozróżnia od innych grających to fakt, że moje postacie mają swoje cele życiowe i fabuła jest dla nich na dalszym planie. Więc skaczemy z wątku na wątek by móc robić swoje cele. Moich postaci nie interesuje ratowanie świata ani pomaganie innym a ich własny cel życiowy. Pozwalam sobie na sprawdzanie czy w dostępnych scenariuszach są potrzebne mi do zabicia potworki oraz czy nie skończyłem już wszystkich misji w danym regionie i czegoś nie będzie trzeba powtórzyć (powtarzam jednak tylko wtedy gdy nie ma innej możliwości. No i jakoś to się toczy. No i unikam celi, które dobrze działają na wielu graczy.
Fojtu pisze: 02 lip 2018, 14:34 Podejrzewam, że w 2 osoby może być trochę łatwiej je utrzymać przy życiu. im więcej osób tym większy tłum i summon prawie zawsze zbierze jakiś focus, szczególnie, że ma pierwszeństwo przed swoim właścicielem.
Grałem też w gronie 3 osobowym z postacią skupiającą się na summonach. Spoiler co do postaci i celu życiowego
Spoiler:
Haloon
Posty: 322
Rejestracja: 12 sie 2011, 18:14
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Haloon »

Ma może ktoś z Was nadprogramową kartę #74 attack modifier card dla Cragheart? W mojej kopii nie ma, napisałem do wydawcy ale może ktoś ma na miejscu w Polsce.
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: ghostdog »

Czy gra się sensownie skaluje na solo?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Daetorian »

Tak ale musisz grać dwoma postaciami.
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: ghostdog »

Daetorian pisze: 04 lip 2018, 19:30 Tak ale musisz grać dwoma postaciami.
Czy to bardzo utrudnia grę? Pytam bo grywam głównie sam i raczej bez szans na zagranie z kimś a ew. wyłożenie ponad 600 zł to jednak jest wydatek.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: [KS] Gloomhaven - gra autora Forge War

Post autor: Daetorian »

ghostdog pisze: 04 lip 2018, 20:54
Daetorian pisze: 04 lip 2018, 19:30 Tak ale musisz grać dwoma postaciami.
Czy to bardzo utrudnia grę? Pytam bo grywam głównie sam i raczej bez szans na zagranie z kimś a ew. wyłożenie ponad 600 zł to jednak jest wydatek.
Nie powiem Ci, ja będę miał drugą skrajność bo mamy 5 osobową stałą grupę.

Grałem 3 losowe scenariusze solo i było ok ale dlatego aby poznać zasady nie jestem fanem gry solo :(

Wszystko działa dobrze jest to tryb opisany w instrukcji mechanicznie bez zarzutu tak więc jak lubisz grac solo i nie przeszkadza Ci ogarnianie 2 postaci to na pewno będzie dobrze!
ODPOWIEDZ