Jeżeli chodzi o atak i blok, to istotnie nie są to realne zmiany, a jedynie dostosowanie nomenkaltury. Według zasad Lost Legion wartości wszystkich efektów (atak, blok, ruch, wpływ) kumulują się podczas zagrywania kart/jednostek/itp, a gdy się ich już trochę uzbiera, to można je wydawać.
Przy czym dla ataku i bloku istnieje ograniczenie (opisane w przytoczonym przez Ciebie fragmencie), że efekty te można zagrywać tylko w odpowiedniej fazie walki, a ich nadmiar nie przenosi się na innych wrogów lub grupy wrogów. Więc efekt końcowy w zasadzie nie zmienia się w stosunku do reguł podstawowych.
Zmiany te są bardziej widoczne w przypadku ruchu i wpływu, bo jest większa dowolność w ich zagrywaniu. Np.: kartę dającą ruch można zagrać w walce. Co się z tym ruchem zrobi, to już jest inna sprawa - ważne jest to, że efekt wogóle można zagrać. Bo według oryginalnych zasad potrzebne było specjane zezwolenie, na przykład wcześniejsze zagranie karty o działaniu: "podczas tej walki możesz zagrywać efekty zapewniejące ruch, jak by to były efekty specjalne".
Zmiany te mogą wyglądać na sztuczne komplikowanie sprawy, ale były niezbędne do umożliwienia działania takich lokacji jak labirynt czy zdolności wrogów "cumbersome". Poza tym są teraz naprawdę spójne, rzekłbym nawet eleganckie.
A propos nowych zasad i wrogów ze zdolnością "cumbersome": są tacy zieloni zombie, którzy mają trzy ataki o sile 1 i są ociężali. Aby ich zablokować potrzebujesz trzech osobnych bloków - nie wystarczy jedna karta dająca Blok 3. Ale z drugiej strony możesz użyć jadnej karty dającej Ruch 3, ponieważ w przeciwieństwie do punktów bloku, punkty ruchu nie są zerowane pomiędzy kolejnymi atakami.
Gatherey pisze:Czy teraz w przypadku walki z kilkoma przeciwnikami nie mozna ich grupować?
Nadal można grupować wrogów w fazie ataku i ataku z dystansu (nie w fazie bloku i przydzielania obrażeń).