Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Taka uwaga, bo parę osób źle to zrozumiało. Koszt karty =/= jej poziom. Poziom karty określają białe kropki pod jej kosztem. Jeśli karta nie ma żadnej kropki, to jest poziomu 0, karta z jedną kropką poziomu 1. itd. Te poziomy są istotne z uwagi właśnie na wymogi budowania talii, przedstawione na rewersie każdej karty badacza.
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 30 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Właśnie rozgrywam partię rozpoznawczą i zrodziło się takie pytanie: jeśli użyję umiejętności Dedukcja podczas badania lokacji z jedną wskazówką, to czy mogę wziąć drugą wskazówkę z puli? Podejrzewam, że nie, ale bardzo by mi to pomogło. Brakuje mi tej jednej wskazówki, a za drzwiami coś się czai .
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie możeszkmd7 pisze: ↑30 sie 2018, 21:29 Właśnie rozgrywam partię rozpoznawczą i zrodziło się takie pytanie: jeśli użyję umiejętności Dedukcja podczas badania lokacji z jedną wskazówką, to czy mogę wziąć drugą wskazówkę z puli? Podejrzewam, że nie, ale bardzo by mi to pomogło. Brakuje mi tej jednej wskazówki, a za drzwiami coś się czai .
Rebel 6% (trójmiasto)
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 30 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Tak myślałem, dzięki. A drugie pytanie - kontroluję Litę i w fazie wrogów otrzymuję bęcki od Kapłana ghouli. Mogę je przypisać sprzymierzeńcowi, sobie, czy rozdzielić? Podejrzewam, że sobie, zgodnie z zasadą "im gorzej, tym lepiej" .
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 30 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czyli mogłem ją uśmiercić, a sam popaść w obłęd rundę później . Dobrze wiedzieć, dzięki!
A ogólnie to na razie, po dwukrotnym podejściu do pierwszego scenariusza gra mi się podoba. Aż się boję, że mnie wciągnie. Ale instrukcja nie jest najlepszą na świecie.
A ogólnie to na razie, po dwukrotnym podejściu do pierwszego scenariusza gra mi się podoba. Aż się boję, że mnie wciągnie. Ale instrukcja nie jest najlepszą na świecie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Instrukcja jest typowa dla FFG - czytasz podstawowe, wiesz jak grać, ale potem przez 4-5 partii co chwila grzebiesz w zaawansowanych douczając się gry. Można to lubić, albo nie, ale nie można powiedzieć, że instrukcja jest zła.
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 30 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jako gracz głównie euro z FFG miałem do tej pory jedynie Cytadelę. Wiem, to też nie euro. I tam jest tylko jedna instrukcja
A odkładając na bok żarty - sama instrukcja najgorsza nie jest, nawet bardzo merytoryczna. I o ile książeczkę wprowadzającą czyta się lekko i przyjemnie, o tyle kompletna księga zasad napisana jest językiem wręcz prawniczym. Rozumiem, że stara się wyglądać przez to na bardzo precyzyjną i nie pozostawiającą pola do dowolnej interpretacji. Tyle, że nie do końca to działa. A być może wpływ na to miała pora dnia, podczas której ją czytałem .
A odkładając na bok żarty - sama instrukcja najgorsza nie jest, nawet bardzo merytoryczna. I o ile książeczkę wprowadzającą czyta się lekko i przyjemnie, o tyle kompletna księga zasad napisana jest językiem wręcz prawniczym. Rozumiem, że stara się wyglądać przez to na bardzo precyzyjną i nie pozostawiającą pola do dowolnej interpretacji. Tyle, że nie do końca to działa. A być może wpływ na to miała pora dnia, podczas której ją czytałem .
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Taka specyfika gier karcianych typu LCG/CCG. Ale już może szkoda miejsca na offtop.
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Po pierwszych trzech rozgrywkach w kampanię z podstawki, nasunęły się nam dwa pytania. Przepraszam jeśli już były ale po kilku pierwszych stronach tego tematu zaczęły się pytania spoilery kolejnych scenariuszy i przestałem czytac.
1) czy w jedbej rundzie mogę wykorzystać kilka razy akcje ataku z maczety ? Tzn. mam trzy akcje i walczę z wrogiem. Czy mogę go walnąć trzy razy z maczety, czy może po jednym razie karta jest wyczerpana i można jej użyć dopiero w kolejnej rundzie ?
2) czy jeśli wróg poluje nie na mnie a na mojego współgracza i w fazie wrogów przechodzi przez pole na którym stoję to czy wejdzie ze mną w zwarcie czy mnie oleje i w fazie wrogów ruszy dalej po mojego towarzysza ?
1) czy w jedbej rundzie mogę wykorzystać kilka razy akcje ataku z maczety ? Tzn. mam trzy akcje i walczę z wrogiem. Czy mogę go walnąć trzy razy z maczety, czy może po jednym razie karta jest wyczerpana i można jej użyć dopiero w kolejnej rundzie ?
2) czy jeśli wróg poluje nie na mnie a na mojego współgracza i w fazie wrogów przechodzi przez pole na którym stoję to czy wejdzie ze mną w zwarcie czy mnie oleje i w fazie wrogów ruszy dalej po mojego towarzysza ?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1. Tak, możesz kilka razy użyć akcji z atutu (chyba, że na atucie będzie wyraźnie napisane, że jest limit raz na turę, lub kosztem użycia będzie wyczerpanie atutu. Wtedy nie można wyczerpanego drugi raz wyczerpać, chyba że wcześniej go przygotujesz).
Np.: maczety nie wyczerpujesz, nie ma słowa o limicie, więc można nią zrobić 3 ataki.
Ale np. Duke (pies Petera) jako koszt ma wyczerp psa. I póki się go nie przygotuje to nie można drugi raz go wyczerpać.
2. Tak, jeśli na wrogu nie ma wyraźnie napisane, to wchodzi w zwarcie automatycznie z badaczem, który jest w lokacji (z wyjątkiem wroga ze słowem kluczowymi powściągliwy).
Np.: maczety nie wyczerpujesz, nie ma słowa o limicie, więc można nią zrobić 3 ataki.
Ale np. Duke (pies Petera) jako koszt ma wyczerp psa. I póki się go nie przygotuje to nie można drugi raz go wyczerpać.
2. Tak, jeśli na wrogu nie ma wyraźnie napisane, to wchodzi w zwarcie automatycznie z badaczem, który jest w lokacji (z wyjątkiem wroga ze słowem kluczowymi powściągliwy).
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki za odpowiedź.
Na szybko pojawiło się pytanie: co się dzieje jak skończy nam się talia spotkań w trakcie gry ? Tasujemy jeszcze raz wszystkie karty ?
Na szybko pojawiło się pytanie: co się dzieje jak skończy nam się talia spotkań w trakcie gry ? Tasujemy jeszcze raz wszystkie karty ?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Hej, mam sytuację na stole i prosiłbym Was o pomoc w rozwiązaniu:
w scenariuszu Zgromadzenie kampanii Nocy Fanatyka jest karta tajemnicy 3a, która ma cechę:
I teraz pytanie czy Kapłan poruszy się w wyniku tego wymuszenia pomimo, że jest wyczerpany?
Z jednej strony nie powinien, ale jest tak, że zasady kart > instrukcja.
Na 90% jestem przekonany, że się poruszy, bo skoro napisali "niebędący w zwarciu" to mogliby dodać też, że niewyczerpany gdyby to miało mieć wpływ.
Ale wolę się zapytać, ponieważ to może zaważyć o wygraniu/zginięciu.
Proszę pomóżcie bo Daisy już 4 raz próbuje solo i ciągle padam na 1 scenariuszu - ciężka postać do grania true solo
w scenariuszu Zgromadzenie kampanii Nocy Fanatyka jest karta tajemnicy 3a, która ma cechę:
I teraz w Holu mam Kapłana gouli, a ja sam wymknąłem mu się i poruszyłem do Salonu.Wymuszony - koniec fazy wrogów: każdy niebędący w zwarciu wróg z cechą Ghoul porusza się o 1 lokację w kierunku salonu.
I teraz pytanie czy Kapłan poruszy się w wyniku tego wymuszenia pomimo, że jest wyczerpany?
Z jednej strony nie powinien, ale jest tak, że zasady kart > instrukcja.
Na 90% jestem przekonany, że się poruszy, bo skoro napisali "niebędący w zwarciu" to mogliby dodać też, że niewyczerpany gdyby to miało mieć wpływ.
Ale wolę się zapytać, ponieważ to może zaważyć o wygraniu/zginięciu.
Proszę pomóżcie bo Daisy już 4 raz próbuje solo i ciągle padam na 1 scenariuszu - ciężka postać do grania true solo
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Porusza się. Analogiczna sytuacja występuje np. w scenariuszu Bezwymiarowe i niewidzialne, gdzie poczwary poruszają się losowo na koniec rundy - też niezależnie od tego, czy są wyczerpane, czy nie. Jest dokładnie tak, jak mówisz - gdyby chodziło tylko o niewyczerpane, karta wyraźnie by to mówiła. Ponieważ nie mówi, a tekst z karty jest nadrzędny wobec instrukcji, kapłan się poruszy.
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki. Udało się też zabić typa
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Po kilku partiach nasunęły nam się wątpliwości co do walki i zwarcia.
Nie chce przekopywać całego wątku bo boję się spoilerów, więc jeśli się już takie pytania pojawiły to przepraszam.
1) Czy aby zaatakować wroga trzeba być z nim w zwarciu ? Np. wróg jest "powściągliwy" / wyczerpany / w zwarciu z innym badaczem. Czy aby zaatakować takie wroga muszę najpierw wydać jedną akcję na wejście z nim w zwarcie a następnie drugą na sam atak czy może wystarczy jedna akcja ataku i automatycznie wchodzę z nim w zwarcie i atakuje za jedną akcję ?
2) Jeden z badaczy jest w zwarciu z potworem i w tej samej lokalizacji jest inny badacz, który chce zaatakować tego potwora. Czy musi wejść z nim też w zwarcie poświęcając jedną akcję po czym kolejną akcją go zaatakować czy wystarczy jedna akcja ataku (bez wchodzenia w zwarcie) ale z zagrożeniem, że jeśli mu się nie uda to rani badacza, który pierwszy był w zwarciu z danym potworem ?
2) Jak wygląda walka z wrogiem, który wcześniej został wyczerpany przez innego badacza poprzez wymknięcie ? Po wejściu w zwarcie i ataku staje się znów przygotowany i aby się od niego oddalić na nowo trzeba się wymykać ? Może nie trzeba już się wymykać tylko wystarczy sama akcja ruchu aby po ataku się od niego uwolnić ?
Nie chce przekopywać całego wątku bo boję się spoilerów, więc jeśli się już takie pytania pojawiły to przepraszam.
1) Czy aby zaatakować wroga trzeba być z nim w zwarciu ? Np. wróg jest "powściągliwy" / wyczerpany / w zwarciu z innym badaczem. Czy aby zaatakować takie wroga muszę najpierw wydać jedną akcję na wejście z nim w zwarcie a następnie drugą na sam atak czy może wystarczy jedna akcja ataku i automatycznie wchodzę z nim w zwarcie i atakuje za jedną akcję ?
2) Jeden z badaczy jest w zwarciu z potworem i w tej samej lokalizacji jest inny badacz, który chce zaatakować tego potwora. Czy musi wejść z nim też w zwarcie poświęcając jedną akcję po czym kolejną akcją go zaatakować czy wystarczy jedna akcja ataku (bez wchodzenia w zwarcie) ale z zagrożeniem, że jeśli mu się nie uda to rani badacza, który pierwszy był w zwarciu z danym potworem ?
2) Jak wygląda walka z wrogiem, który wcześniej został wyczerpany przez innego badacza poprzez wymknięcie ? Po wejściu w zwarcie i ataku staje się znów przygotowany i aby się od niego oddalić na nowo trzeba się wymykać ? Może nie trzeba już się wymykać tylko wystarczy sama akcja ruchu aby po ataku się od niego uwolnić ?
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Żeby zaatakować wroga nie trzeba być z nim w zwarciu - wyjątkiem są wrogowie z cechą "powściągliwy" (Aloof). Także w większości przypadków wystarczy, że wykonasz samą akcję ataku.Phate pisze: ↑23 wrz 2018, 19:59 1) Czy aby zaatakować wroga trzeba być z nim w zwarciu ? Np. wróg jest "powściągliwy" / wyczerpany / w zwarciu z innym badaczem. Czy aby zaatakować takie wroga muszę najpierw wydać jedną akcję na wejście z nim w zwarcie a następnie drugą na sam atak czy może wystarczy jedna akcja ataku i automatycznie wchodzę z nim w zwarcie i atakuje za jedną akcję ?
Ponownie - jak najbardziej możesz atakować wroga, który jest w zwarciu z innym badaczem, choć w razie porażki obrażenia będzie musiał przyjąć badacz.Phate pisze: ↑23 wrz 2018, 19:592) Jeden z badaczy jest w zwarciu z potworem i w tej samej lokalizacji jest inny badacz, który chce zaatakować tego potwora. Czy musi wejść z nim też w zwarcie poświęcając jedną akcję po czym kolejną akcją go zaatakować czy wystarczy jedna akcja ataku (bez wchodzenia w zwarcie) ale z zagrożeniem, że jeśli mu się nie uda to rani badacza, który pierwszy był w zwarciu z danym potworem ?
Po wymknięciu się wróg zostaje wyczerpany i pozostaje taki aż do fazy utrzymania, gdy każda wyczerpana karta znowu staje się gotowa do akcji. Oznacza to, że możesz go w tym czasie atakować do woli, nie będzie się też za Tobą przemieszczał. Rzecz jasna jeżeli w fazie utrzymania badacz znajduje się w tej samej lokalizacji, co wróg, to wróg natychmiast po przygotowaniu wchodzi z nim w zwarcie.Phate pisze: ↑23 wrz 2018, 19:592) Jak wygląda walka z wrogiem, który wcześniej został wyczerpany przez innego badacza poprzez wymknięcie ? Po wejściu w zwarcie i ataku staje się znów przygotowany i aby się od niego oddalić na nowo trzeba się wymykać ? Może nie trzeba już się wymykać tylko wystarczy sama akcja ruchu aby po ataku się od niego uwolnić ?
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8779
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2365 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czy każdy bohater może mieć w talii po dwie kopie swoich kart specjalnych (chodzi mi o te startowe, które nie są wliczane do rozmiaru talii).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Munchhausen
- Posty: 729
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie - możemy mieć w talii tylko tyle swoich kart specjalnych, ile jest napisane na karcie badacza. Jeżeli nie ma tam żadnej liczby, to domyślnie jest to jedna. Źródło: arkhamdb.com, rules, hasło "signature cards". W polskiej instrukcji tego nie ma.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8779
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2365 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Kolejne 2 pytania:
W grze jest karta "Kakofonia głosów", która mówi: "Nie możesz zagrywać kart atutów ani wydarzeń". Po chwili na rękę trafia mi "Necronomicon" (Atut - karta osłabienia Daisy), na którym jest napisane "umieść Necronomicon w grze na twoim obszarze zagrożenia".
Czy mam farta i "Kakofonie Głosów" neguje obowiązek zagrania "Necronomiconu"?
I Drugie:
Czy karty z symbolem "darmowej aktywacji" (w rodzaju "wydaj zasób, dostań +1X") mogą być używane wielokrotnie, czyli wydaję np. 3 zasoby, żeby podbić jakąś cechę o 3?
W grze jest karta "Kakofonia głosów", która mówi: "Nie możesz zagrywać kart atutów ani wydarzeń". Po chwili na rękę trafia mi "Necronomicon" (Atut - karta osłabienia Daisy), na którym jest napisane "umieść Necronomicon w grze na twoim obszarze zagrożenia".
Czy mam farta i "Kakofonie Głosów" neguje obowiązek zagrania "Necronomiconu"?
I Drugie:
Czy karty z symbolem "darmowej aktywacji" (w rodzaju "wydaj zasób, dostań +1X") mogą być używane wielokrotnie, czyli wydaję np. 3 zasoby, żeby podbić jakąś cechę o 3?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Trolliszcze
- Posty: 4779
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1039 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1. Zagrywanie to co innego niż umieszczanie (zagrywanie to akcja gracza, polegająca na opłaceniu zasobów i wyłożeniu karty z ręki do obszaru gracza). Karta, o której mówisz, zakazuje jedynie wykonywania akcji zagrywania kart, a nie umieszczania kart w grze, które może wynikać z wielu innych efektów.
2. Tak.
EDIT: autokorekta.
2. Tak.
EDIT: autokorekta.