Ad.1 Dokładnie tak, dostajesz obrażenia.
Ad.2 Jak wyżej, obrażenia.
Ad.4 Ja bym zamieniał i odrzucał. Drewno to drewno.
Ad.5 Możesz
Ad.6 Tylko skarbu. Interesują Cię tylko karty w ilości zapisanej na Karcie Tajemnic. Jak masz dwa skarby i potwora i znajdziesz najpierw skarby, to głupotą byłoby szukanie dalej potwora.
Ad.7 Tak
Ad.8 Każdą akcją możesz podnieć o jeden, czyli czterema pionkami możesz wybudować dwa poziomy na pewniaka, lub nawet cztery rzucając kośćmi. Oczywiście musisz mieć odpowiednią ilość zasobów.
Ad.9 Niektóre karty wydarzeń dają po prostu zasoby. Możesz z nich od razu korzystać. Takich kart nie ma wiele, więc to rzadki przypadek.
Ad.10 Nie mam instrukcji przed nosem, ale to raczej zależne od scenariusza. Czasem totem jest tylko oznaczeniem, że coś tam się dzieje i od razu to rozpatrujemy. Czasem totem jest świątynią, czy jakimiś ruinami, które wymagają dodatkowej eksploracji.
Ad.11 Nie bardzo rozumiem. Te żetony to przeszkadzajki. Jeśli masz sukces na kościach, każą Ci go przerzucić i dopiero wynik drugiego rzutu jest ostateczny, a żeton odrzucany. Ten żeton nie ma pomagać, tylko przeszkadzać.
Ad.12 Możesz odłożyć na spód talii. I tak jej nie przekopiesz.
Ad.13 Hmm... Raczej nie można. Jak są przyszłe, to przyszłe. Możesz z nich skorzystać dopiero po fazie akcji. Ten dopisek tyczy się raczej nocy poza obozem i tego, że możesz coś zjeść, jeśli akurat znalazłeś larwy i spędzasz noc w dżungli. Kartę przygody rozpatrujesz przed wzięciem żetonu.