Zapowiedź: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... f7M9WHIqN4
Opis wydawcy:
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=-ovgWNj ... q15bPsre-YMarvel Champions: The Card Game is a cooperative Living Card Game that sees players embody Marvel heroes battling to thwart the schemes of dastardly villains. In the game, players will call on iconic allies, harness powerful weapons and armor, and unleash devastating tactics as they battle to defeat the villains of the Marvel universe.
In every scenario of Marvel Champions: The Card Game, the heroes face a powerful villain pushing a unique scheme, as well as their own personal enemies that can be shuffled into the hero deck.
On every turn, players will have to decide whether to play as a superhero and fight the villain directly, or change into their alter-ego to recover damage, prepare their forces, and fight the villain indirectly - presenting an interesting strategic decision every turn. If the heroes can defeat the villain before they complete their dastardly scheme, the heroes win the game.
Premiera w IV kwartale tego roku.
Z tego co widzę Rebel nie wyda polskiej wersji, będzie jedynie dystrybuować wersję angielską.
Bardzo lubię Marvela, więc lubię też jak wychodzą nowe ciekawe gry w tym uniwersum Na razie mam mieszane uczucia, czy wchodzić w tę grę, ponieważ jeśli chodzi o świat Marvela, to mam Legendary Marvel, a z kooperacyjnych LCG mam Władcę Pierścieni. I obie te gry bardzo lubię (są jednymi z moich ulubionych ), więc raczej nie jestem skłonny ich wymieniać na coś nowego. Z drugiej strony z tego co widzę, to Marvel Champions będzie się sporo różnić od obu z tych gier. Władca Pierścieni był pierwszym kooperacyjnym LCG od FFG, Marvel Champions są już trzecim, więc teoretycznie powinni mieć najlepiej dopracowaną mechanikę, a już przy Arkham Horror LCG było widać postępy w mechanice w stosunku do Władcy Pierścieni. Na razie w Marvel Champions podoba mi się to, że karty można zarówno zagrywać jak i zużywać jako surowce. Wygląda na to, że nie ma tak jak we Władcy Pierścieni generowania surowców co turę, tylko trzeba niektóre karty poświęcać. Bardzo mi się to podoba, bo wydaje mi się, że będzie nad czym pomyśleć. Też bardzo fajnym pomysłem wydaje mi się mechanizm alter-ego - każda postać jest w dwóch wersjach, które mają różne umiejętności.