Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
Ktoś grał w grę Uprising 1944 o Powstaniu Warszawski?\
https://www.youtube.com/watch?v=MuKhJ2c8XXs
https://www.youtube.com/watch?v=MuKhJ2c8XXs
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Goldberg
- Posty: 1512
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 174 times
Re: Uprising 1944
Mam jedna rozgrywke solo za soba...
Jakies konkretne pytania? Bo jesli nie to odpowiem: tak gralem
Btw: tutaj znajdziesz niewielu którzy cos (dobrego) powiedza o grach pana WZ
Jakies konkretne pytania? Bo jesli nie to odpowiem: tak gralem
Btw: tutaj znajdziesz niewielu którzy cos (dobrego) powiedza o grach pana WZ
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: Uprising 1944
Wiem:)
Więc pytanie ogóle - dobra/zła gra? Warto kupić?
Jak chodzi solo? Bo w 2 kę w taką grę to bym nie chciał raczej grać.
Więc pytanie ogóle - dobra/zła gra? Warto kupić?
Jak chodzi solo? Bo w 2 kę w taką grę to bym nie chciał raczej grać.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Re: Uprising 1944
Gra TiS co samo w sobie negatywnie nastawia do sięgnięcia po nią. Na grupie FB "Planszowe gry wojenne" jakoś recenzji po rozgrywkach nie widać (poza wskazaniem scenariusza "alternatywnego" ze zrzutem 1SBSP); na strategiach cisza; na forum TiS w zasadzie też (poza standardowym dopytywaniem o poszczególne przepisy w instrukcji).
edit: pytaj Maciuni, bo on grał i udzielał się na forum TiS więc może ma jakieś głębsze przemyślenia).
edit: pytaj Maciuni, bo on grał i udzielał się na forum TiS więc może ma jakieś głębsze przemyślenia).
- Goldberg
- Posty: 1512
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 174 times
Re: Uprising 1944
Dobra tego nigdy nie zrozumiem, ale zauważyłem ,ze to takie...ekhm "warwarszawskie"
Zagralem scenariusz alternatywny, sporo niejasności w instrukcji (to akurat norma ), gralo sie srednio.
Czy bym kupil? Nie.
Ta gra to jakis eksperyment, jak Bismarck...
W sumie kanal kolegi Wojna Na Planszy jest , naprawde b. fajny i polecam zerkac jesli chcesz sie czegos dowiedziec o grach wz
Bo niestety, o TiS albo poczytasz bardzo negatywne opinie, forum Strategie, albo same pochwały , forum TiS...a tak naprawde nic nie jest ani biale, ani czarne...
Ale Powstanie 44 jest slabiutkie
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Uprising 1944
Problem z grami Tis jest taki, że autor jest przekonany że tworzy dzieła sztuki podczas gdy same gry mają zasady przedpotopowe... Autor nie przyjmuje również żadnych słów krytyki; kiedyś na forum Tis napisałem kilkanaście pytań odnośnie zasad i dostałem na priv wiadomość od jednego z użytkowników, żebym przestał krytykować te gry bo WZ przestanie je wydawać dosłownie! Innymi słowy pytania o niejasności w zasadach to krytyka...
Sam też rozmawiałem z autorem na żywo i zadałem pytanie, po co w instrukcji jest tyle bezsensownych zapisów w stylu, że jednostki nie mogą sobie przekazywać punktów ruchu? Po co? Wywalić te bzdury i skupić się na tym o co ludzie pytają ciągle na forum. Ten odpowiedział mi że z zasadami jest wszystko ok. W grze szczury pustyni przy rozkładaniu floty jest napisane że mogą zajmować DOWOLNE pole... ale czy piasek/rzeka/heks w połowie z wodą a w połowie z piachem się też liczy jako dowolne? Nie wiadomo ...
Nie ma informacji czy statki mogą się ruszać (bo po co). Wszystkie zasady to ctrl + c/v tych starych dragonowskich z XX wieku (często nawet bez żadnej korekty).
Rozstawianie gier to masakra (bo numery oddziałów nie zgadzają się z tym co jest w instrukcji)... i to wszystko o czym mówię dotyczy gier dosyć nowych (szczury, normandia, stalingrad) tak więc nie liczyłbym na to że coś się zmieniło. A nowy system... to na 100% dramat :p... Uwierz mi kolego, szkoda zdrowia i nerwów.
Jedyne co mogę powiedzieć dobrego o grach Tis to wydanie; poziom na jakim gry są wydawane jest bardzo wysoki: ładne mapy, bardzo grube żetony, solidne pudełka... tylko co z tego jeżeli content do ciupy ?
Sam też rozmawiałem z autorem na żywo i zadałem pytanie, po co w instrukcji jest tyle bezsensownych zapisów w stylu, że jednostki nie mogą sobie przekazywać punktów ruchu? Po co? Wywalić te bzdury i skupić się na tym o co ludzie pytają ciągle na forum. Ten odpowiedział mi że z zasadami jest wszystko ok. W grze szczury pustyni przy rozkładaniu floty jest napisane że mogą zajmować DOWOLNE pole... ale czy piasek/rzeka/heks w połowie z wodą a w połowie z piachem się też liczy jako dowolne? Nie wiadomo ...
Nie ma informacji czy statki mogą się ruszać (bo po co). Wszystkie zasady to ctrl + c/v tych starych dragonowskich z XX wieku (często nawet bez żadnej korekty).
Rozstawianie gier to masakra (bo numery oddziałów nie zgadzają się z tym co jest w instrukcji)... i to wszystko o czym mówię dotyczy gier dosyć nowych (szczury, normandia, stalingrad) tak więc nie liczyłbym na to że coś się zmieniło. A nowy system... to na 100% dramat :p... Uwierz mi kolego, szkoda zdrowia i nerwów.
Jedyne co mogę powiedzieć dobrego o grach Tis to wydanie; poziom na jakim gry są wydawane jest bardzo wysoki: ładne mapy, bardzo grube żetony, solidne pudełka... tylko co z tego jeżeli content do ciupy ?
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: Uprising 1944
Z grubsza to wiem. Ale chodzi mi o ten konkretny tytuł. Bo tematyka bardzo ciekawa i "kontrowersyjna".
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Goldberg
- Posty: 1512
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 174 times
Re: Uprising 1944
Wszystko co napisales to prawda, WZ jest dziwnym czlowiekiem, ale nadal , bede bronił niektórych tytułów.Bartoszeg02 pisze: ↑10 paź 2019, 12:28 Problem z grami Tis jest taki, że autor jest przekonany że tworzy dzieła sztuki podczas gdy same gry mają zasady przedpotopowe..
Osobiscie bardzo fajnie gra mi sie np w Hastings, jak i wiekszosc sredniowiecza, lubie husarię ogólnie...
Placac za te gry z rynku wtórnego po 40/50zl, nie żałuję
Co do powstania, nie.
Kiepsko, a szkoda...bo zagralby w cos dobrego.
A tak to co bylo?
Jakas gra w magazynie S&T , jakis scenariusz czy dwa do ASL, jest jeszcze cos do klona asl, ale nie pamientam jak sie zwie...qsl? Nie przypomne sobie.
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Re: Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
W mojej opinii mizeria gier TiS wynika nawet nie tyle z przedpotopowych zasad (mam wiele bardzo dobrych gier, których mechanika powstała w latach 80), ile z ich hurtowej produkcji. Jeśli Zalewski tworzy kilka gier w roku, obejmujących najróżniejsze epoki, to siłą rzeczy będą to głównie gnioty, a ich gniotowość wynikała będzie z całej gamy niedopracowań. Czy to OdB, czy to zasad, czy balansu. Przygotowanie dobrej gry wojennej potrafi zająć lata.
Natomiast co do powstania warszawskiego, to jest to bardzo ciężki temat na grę wojenną z uwagi na charakter działań. Gra obejmująca całość walk raczej byłaby albo zła, albo nieciekawa. Poza pierwszymi dniami, powstanie to praktycznie pozbawiona manewru, jednostronna walka na wyniszczenie. Dlatego najlepiej sprawdziłyby się tutaj systemy taktyczne, jak wspomniany ASL (kojarzę więcej niż dwa scenariusze) opisujące pojedyncze starcia małych oddziałów.
Jednakowoż byłby to bardzo dobry temat na grę jednoosobową w rodzaju serii D-day.
Materia bardzo dobra, gra łatwa do zrobienia, ale na naszym rynku taki projekt byłby bardzo kontrowersyjny, a na zachodzie póki co mają bardziej popularne tematy.
Natomiast co do powstania warszawskiego, to jest to bardzo ciężki temat na grę wojenną z uwagi na charakter działań. Gra obejmująca całość walk raczej byłaby albo zła, albo nieciekawa. Poza pierwszymi dniami, powstanie to praktycznie pozbawiona manewru, jednostronna walka na wyniszczenie. Dlatego najlepiej sprawdziłyby się tutaj systemy taktyczne, jak wspomniany ASL (kojarzę więcej niż dwa scenariusze) opisujące pojedyncze starcia małych oddziałów.
Jednakowoż byłby to bardzo dobry temat na grę jednoosobową w rodzaju serii D-day.
Materia bardzo dobra, gra łatwa do zrobienia, ale na naszym rynku taki projekt byłby bardzo kontrowersyjny, a na zachodzie póki co mają bardziej popularne tematy.
Re: Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
Ale na tym samym Zachodzie wzięli się np. za mini-grę dotyczącą obrony Poczty w Gdańsku czy jeszcze bardziej mini grę o Westerplatte. Tak naprawdę PW to chyba nawet nie gra z serii D-Day tylko "States of Siege" - jednoosobówki VG gdzie gracz zawsze gra przeciwko systemowi, mniej lub bardziej rozpaczliwie się broniąc - sam z takich gier mam Bloody Red Banner (Alamo) i The Lost Cause (wojna secesyjna) ale było tego dużo więcej - tu przekopiuję post kolegi Andy'ego z forum strategie:
W tym systemie gra mogłaby być arcyciekawa i podbudowana zdarzeniami historycznymi.Empires in America (jakieś tam wojny francusko-indiańskie, nie znam się na tym) + dodatek
Israeli Independence (wojna o niepodległość Izraela 1948-49) + dodatek
Levee en Masse (wojny rewolucyjne Francji) + dodatek
Ottoman Sunset (Turcja w czasie I wojny światowej)
Soviet Dawn (wojna domowa w Rosji) + dodatek
The Lost Cause (Wojna Secesyjna) + dodatek
We Must Tell the Emperor (Japonia II wojna światowa)
Zulus on the Ramparts! (Zulusi i Brytyjczycy) + dodatek
Re: Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
Tak, tylko ja miałem na myśli gry stricte wojenne. Poczta Gdańska jak i siostrzany Pawłow, to raczej abstrakcyjne wojenne eurohybrydy.
Zresztą obie to gry z optyką wysoce taktyczną, o czym wyżej pisałem przywołując za przykład ASL.
States of Siege z tego co kiedyś patrzyłem, to też mnóstwo zeskryptowanej abstrakcji.
A pisząc o D-dayach miałem na myśli tłumienie powstania, granie stroną niemiecką, w tym bandziorami Dirlewangera i Kamińskiego. Dlatego zaznaczyłem, że to kontrowersyjny projekt by był.
Zresztą obie to gry z optyką wysoce taktyczną, o czym wyżej pisałem przywołując za przykład ASL.
States of Siege z tego co kiedyś patrzyłem, to też mnóstwo zeskryptowanej abstrakcji.
A pisząc o D-dayach miałem na myśli tłumienie powstania, granie stroną niemiecką, w tym bandziorami Dirlewangera i Kamińskiego. Dlatego zaznaczyłem, że to kontrowersyjny projekt by był.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
Uzupełniając. W serii States of Siege ukazały się jeszcze:
Hapsburg Eclipse - próbujemy ocalić Austro-Węgry w czasie I wojny światowej.
Malta Besieged (gra tylko mignęła, a potem autor pokłócił się z wydawnictwem i zniknęła kompletnie) - obrona Malty w czasie II wojny światowej.
Gra o powstaniu bokserów w Chinach, nie pamiętam tytułu.
Wyszedł też Expansion Kit do We Must Tell the Emperor, najlepszej gry w serii (spośród tych, które znam).
Pomijam jakieś bzdury o zombie
W pierwszej chwili Twój pomysł gry o Powstaniu Warszawskim w systemie SoS wydał mi się wyśmienity. Ale po zastanowieniu się, zupełnie nie umiem sobie wyobrazić warunków zwycięstwa dla gracza. Ile czasu musiałby się bronić, by móc uznać, że "wygrał". I czemu to przeciąganie powstania miałoby służyć?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Uprising: Warsaw 1944 (Wojciech Zalewski)
W alternatywnej rzeczywistości powstała wstępnie przeredagowana instrukcja do gry.
Zapraszam do komentarzy i uwag wszelakich, z góry dziękuję.
https://docs.google.com/document/d/1zos ... sp=sharing
Zapraszam do komentarzy i uwag wszelakich, z góry dziękuję.
https://docs.google.com/document/d/1zos ... sp=sharing