Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 455 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
1. Co miałoby być lepszego w kolejnym dodruku? Ani pierwszy ani drugi dodruk (o ile wiem) nie zawiera żadnych błędów. Elementy są trochę źle sezonowane i lubią się przez pierwszych kilka rozgrywek wyginać w banan ale to mija z czasem zupełnie. Póki w sklepach kupowac kupować kupować!
2. 2 godziny na rozgrywkę to raczej minimum + 30 min. rozkładania i ok 15 min składania.
3. Początkowa rozgrywka może przytłoczyć bo jest sporo możliwości i pól do zapamiętania/ogarniania. Po 2-3 rozgrywkach nic już raczej sie sprawia problemów.
4. Wystarczy instrukcja (która jest bardzo dobra) + ew. filmik żeby łatwiej sobie temat ogarnąć. Nic innego nie jest potrzebne.
2. 2 godziny na rozgrywkę to raczej minimum + 30 min. rozkładania i ok 15 min składania.
3. Początkowa rozgrywka może przytłoczyć bo jest sporo możliwości i pól do zapamiętania/ogarniania. Po 2-3 rozgrywkach nic już raczej sie sprawia problemów.
4. Wystarczy instrukcja (która jest bardzo dobra) + ew. filmik żeby łatwiej sobie temat ogarnąć. Nic innego nie jest potrzebne.
- seki
- Moderator
- Posty: 3400
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Gdybym wyczytal, że grę się rozkłada 30 min i składa 15 to bym chyba z niej zrezygnował. Wg mnie rozkładanie to ok 15 min a składanie 10 min więc nie bójcie się potencjalni nabywcy, nie trzeba poświęcać 45 minut na setup i złożenie. Przy wprawie ten czas jest jak podałem.
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 455 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Oj oczywiście, że da się szybciej. Szczególnie, że można sobie kupić/zrobić wkład który będzie ten proces przyśpieszał - u mnie teraz wszystko i dzieje się szybciutko, max. 15 minut składanie i rozkładanie łącznie
Niemniej jak ktoś się umawia na pierwszą grę niech weźmie pod uwagę, że musi sobie nieco ekstra czasu zarezerwować.
Niemniej jak ktoś się umawia na pierwszą grę niech weźmie pod uwagę, że musi sobie nieco ekstra czasu zarezerwować.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Czołem.
Czy sądzicie, że będzie dodruk tej gry w niedalekiej przyszłości? Nastawiam się na jej zakup, ale niestety nie nastąpi to w najbliższym czasie.
Czy sądzicie, że będzie dodruk tej gry w niedalekiej przyszłości? Nastawiam się na jej zakup, ale niestety nie nastąpi to w najbliższym czasie.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 09:31
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Dzisiaj czytałem, że na dodruk nie ma co liczyć,bo GF nie istnieje a IUVI pomoc informowało, że nie jest zainteresowane tym tytułem. Po tym jak to przeczytałem zamówiłem swój egzemplarz, bo i tak się nad nim zastanawiałem
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
takie
https://www.rebel.pl//product.php/1,528 ... sztuk.html
ale w tej grze masz tylko 30 kart i to do wariantu solo
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Dzięki za info.malekith_86 pisze: ↑08 lip 2019, 18:18takie
https://www.rebel.pl//product.php/1,528 ... sztuk.html
ale w tej grze masz tylko 30 kart i to do wariantu solo
Przeglądałem pobieżnie zawartość i zauważyłem karty. Nie zaznajomiłem się jeszcze z instrukcją. W takiej sytuacji nie będę ich koszulkować.
Pozdrawiam.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Dlatego jak zobaczyłem ile jest komponentów i w ile woreczków strunowych to będzie wchodzić, to sobie zrobiłem insert przed pierwszą rozgrywką Teraz setup i złożenie po rozgrywce to dosłownie moment.seki pisze: ↑12 kwie 2019, 10:38 Gdybym wyczytal, że grę się rozkłada 30 min i składa 15 to bym chyba z niej zrezygnował. Wg mnie rozkładanie to ok 15 min a składanie 10 min więc nie bójcie się potencjalni nabywcy, nie trzeba poświęcać 45 minut na setup i złożenie. Przy wprawie ten czas jest jak podałem.
- seki
- Moderator
- Posty: 3400
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Fakt, elementów jest sporo ale ja na setup nie narzekam. Największym potworkiem w rozkładaniu jest dla mnie GWT z dodatkiem.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Grałem długo na pożyczonym, w końcu kupiłem od właścicielki A insert zrobiłem z miejscem na dodatek, który czeka w kolejce do kupna.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Podejrzewam, że chodzi o dodatek do GWT, o którym wspomniał w swoim poście seki - do Gai niezmiennie żaden dodatek nie został zapowiedziany, niestety
- seki
- Moderator
- Posty: 3400
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Sam nie wiem czy Projekt Gaja potrzebuje dodatku. Ile partii trzeba zagrać by znudzić się tym co jest w podstawce? Ja mam na koncie 18 partii i czuję się nadal raczkującym gwiezdnym imperatorem. Owszem, mechanikę znam dobrze, wiem na co kiedy zwracać uwagę ale jeszcze nie zagrałem nawet 2x każdą frakcją. Nowych frakcji mi nie potrzeba. To gra z przeogromną regrywalnością. Jeśli pojawił by się dodatek to chętniej zobaczył bym w nim jakąś nową mechanikę, jakieś nowe akcje, nowe płytki punktujące, czy nowe żetony wzmocnienia zamiast frakcji. Ale generalnie tak jak pisałem dużo partii musi minąć nim ogra się podstawkę.
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Tak, miałem na myśli GWT.
PG uważam za kompletną grę o bardzo eleganckich zasadach. Bałbym się że wprowadzenie jakiegoś dodatkowego modułu zepsułoby ją. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to ew. dodatkowe frakcje, ale myślę, że ciężko byłoby je zbalansować z już istniejącymi. Na BGG są jakieś fanowskie, ale widziałem komentarze, że niektóre wydają się przegięte. I tak jak wspomniał seki ew. nowe żetony bonusów, czy nowy sposób nagradzania za stworzenie sojuszu. Hmm, no chyba, że jakaś kampania z ciekawą historią do istniejących już frakcji - tu przecież jest potencjał tylko jak walkę wprowadzić? Nie, nie, to zmieniłoby grę o 180 stopni...
- Elo
- Posty: 206
- Rejestracja: 24 sty 2018, 18:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 91 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Jestem po trzech grach i jest ciężko Trochę już wyłapałem zależności, możliwości zdobywania surowców i ogólnie zasady są w 99% jasne, jednak jeśli chodzi poczucie kontroli to jest słabo. Największy problem mam z rozwojem ekonomii. Bardzo szybko pojawia się moment, że rozpaczliwie poszukuję surowców. Niby oczywistym jest, że powinienem na początek zbudować dużo kopalń żeby mieć zapas rusy, która w moim odczuciu jest najbardziej deficytowa, ale żeby budować kopalnie, muszę się wspinać po torach technologii żeby mieć w ogóle możliwość rozprzestrzeniania się po kosmosie, a do tego potrzebuję wiedzę, którą z kolei mam po budowie lepszych budynków, które przecież zastępują kopalnie, których brak powoduje brak rudy... Ech... nie jest łatwo, ale bardzo mi się to podoba, bo jak się dobrze pokombinuje to jednak coś tam się udaje zbudować. Punktowo jest na razie mizernie (okolice 100 pkt. Czasem, więcej, czasem poniżej), ale nie przywiązuję do tego większej wagi, bo sama rozgrywka jest wyborna i czasem próba ogarnięcia sekwencji ruchów jest mocno obciążająca mózgownicę, ale jak się uda to sprawia dużą satysfakcję.
-
- Posty: 3437
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 1308 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Spróbuj zamiast budowania kopalni pójść trochę w technologie. Weź technologię dającą 1rudę i manę na turę + podbij się 2 razy na ekonomii, żeby mieć też rudę z tamtąd. Do tego masz jeszcze 3 z planszetki jak masz 2 domki i już masz 5 na turę, co już spokojnie na sporo wystarcza.Elo pisze: ↑20 lis 2019, 21:57 Jestem po trzech grach i jest ciężko Trochę już wyłapałem zależności, możliwości zdobywania surowców i ogólnie zasady są w 99% jasne, jednak jeśli chodzi poczucie kontroli to jest słabo. Największy problem mam z rozwojem ekonomii. Bardzo szybko pojawia się moment, że rozpaczliwie poszukuję surowców. Niby oczywistym jest, że powinienem na początek zbudować dużo kopalń żeby mieć zapas rusy, która w moim odczuciu jest najbardziej deficytowa, ale żeby budować kopalnie, muszę się wspinać po torach technologii żeby mieć w ogóle możliwość rozprzestrzeniania się po kosmosie, a do tego potrzebuję wiedzę, którą z kolei mam po budowie lepszych budynków, które przecież zastępują kopalnie, których brak powoduje brak rudy... Ech... nie jest łatwo, ale bardzo mi się to podoba, bo jak się dobrze pokombinuje to jednak coś tam się udaje zbudować. Punktowo jest na razie mizernie (okolice 100 pkt. Czasem, więcej, czasem poniżej), ale nie przywiązuję do tego większej wagi, bo sama rozgrywka jest wyborna i czasem próba ogarnięcia sekwencji ruchów jest mocno obciążająca mózgownicę, ale jak się uda to sprawia dużą satysfakcję.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Nie wolno podpowiadać!
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- bardopondo
- Posty: 738
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 231 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Silniczek rozkręca się powoli. Otwarcie laboratorium + placówka handlowa + 2 kopalnie jest solidne i dość łatwe do wykonania zazwyczaj. Daje zrównoważony przychód i pozycję do ekspansji. Oczywiście są frakcje które lubią inne otwarcia ale to już cała frajda z kombinowania.
Punkty tak jak w Terra Mystica trzaska się lawinowo w ostatnich rundach ale do tego trzeba rozkręcić ekonomię.
Punkty tak jak w Terra Mystica trzaska się lawinowo w ostatnich rundach ale do tego trzeba rozkręcić ekonomię.
- seki
- Moderator
- Posty: 3400
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Nie ma w tej grze najlepszych otwarć. Wszystko zależy od rasy, którą gramy my ale też którą gra przeciwnik i oczywiście żetony punktacji. Owszem, zwykle trzeba zadbać o zrównoważony rozwój, ale czasami od pierwszej rundy jest walka np o planety Gaja albo szybki rozwój do Instytutu planetarnego. Na torach technologii raz trzeba iść w ekonomię a innym razem wiedzę, transplanety, długie skoki (sorry nie pamiętam nazwy tych torów) itd. Ta gra jest tak dobra, właśnie dlatego że nie ma stałych optymalnych otwarć. To by było zabójstwo dla gry, w której los nie zmienia nic w trakcie gry.
- Elo
- Posty: 206
- Rejestracja: 24 sty 2018, 18:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 91 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Nie traktuję takich odpowiedzi jako recepty na dobre granie, ale jako porady czy luźne spostrzeżenia. Wczoraj grałem na 2 osoby i przegrałem przez zlekceważenie punktowań za rundy na początku gry, a potem nie zdołałem nadgonić różnicy punktowej, na co liczyłem. To też cenna lekcja, że mimo że te punkty za kafle rundy nie wydają się aż takie wartościowe, to jednak jak się je zbierze w całość to trochę się uzbiera. Jedna jeszcze rzecz jest dla mnie do odkrycia, są to gajaformatory. Mam takie wrażenie, że to się mało opłaca. Trochę trzeba poświęcić zasobów/ruchów żeby koszt postawienia jednego nie był tak ogromny, bo jednak poświęcenie 6 punktów mocy (przy braku dużych inwestycji w ten tor rozwoju) i całą rundę wydaje się być bolesne, to to co dostajemy w zamian, czyli jedna planeta gotowa do budowy wydaje się słabą nagrodą. Inaczej ma się to w przypadku Terran, bo jednak przelanie mocy do drugiego naczynia jest całkiem korzystne, szczególnie że można ją pobrać z pierwszego jak rozumiem. Ale o tym jeszcze muszę przekonać się sam, bo pewnie wszystko jest odpowiednio zbalansowane.
- vinnichi
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Na wszystkie wątpliwości można odpowiedzieć to zależy jesli nikt nie idzie w gajusy to masz ogromną przewagę. Po pierwsze masz planety których nikt Ci nie ruszy i nie musisz się spieszyć z ich terraformowaniem poza tym jak podniesiesz technologię w górę to masz to taniej i wiecej gajusow a dzieki tak zdobytym planetom mozesz skakac na kolejne. U nas zazwyczaj wygrywala frakcja nastawiona na gajusy. Ale wszystko tu jest bardzo sytuacyjne i punktowanie rund też mozna ospusci jesli sa inne priorytety
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
you tube
- seki
- Moderator
- Posty: 3400
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Zgadzam się z vinnichi, to zależy. Ale zwykle gajaformerzy są bardzo przydatni. Mówisz, że strata zasobów/ruchów/jagódek mocy? Ale właśnie gajaformerzy pozwalają oszczędzić zasoby bo nie trzeba terraformować obcych planet. Planety są zwykle bardziej deficytowym zasobem. Piszesz, że dostajemy tylko jedną planetę. Po pierwsze imho małym kosztem, po drugie planeta to nie tylko planeta, to często bardzo cenne punkty, cenniejsze od zasobów. Jest wiele momentów kiedy punktujesz za budowę na planetach, są z tym związane nie tylko żetony punktacji rundy ale też główne cele. Tak więc ta jedna planeta summa summarum może dać przewagę rzędu kilku czy nawet kilkunastu punktów.
Jagódki mocy owszem trzeba przenieść na rundę do zielonego kotła ale czasami robisz to bezstratnie bo przenosić możesz z 1 kotła, a czasami nawet daje ci to dużą przewagę bo pamiętaj, że akcja pasywna polegająca na otrzymaniu mocy związana jest zawsze z przesunięciem mocy z kotła najwcześniejszego wg kolejności więc może się zdarzyć, że przesuwając w ramach gajaformacji jagódki z 1 do zielonego kotła umożliwiasz sobie potem przesunięcie w akcji pasywnej pozostałych jagódek z 2 do 3 kotła. Także ta chwilowa "strata" jagódek może stać się cennym ruchem.
Jagódki mocy owszem trzeba przenieść na rundę do zielonego kotła ale czasami robisz to bezstratnie bo przenosić możesz z 1 kotła, a czasami nawet daje ci to dużą przewagę bo pamiętaj, że akcja pasywna polegająca na otrzymaniu mocy związana jest zawsze z przesunięciem mocy z kotła najwcześniejszego wg kolejności więc może się zdarzyć, że przesuwając w ramach gajaformacji jagódki z 1 do zielonego kotła umożliwiasz sobie potem przesunięcie w akcji pasywnej pozostałych jagódek z 2 do 3 kotła. Także ta chwilowa "strata" jagódek może stać się cennym ruchem.
- Brylantino
- Posty: 1389
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 196 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
W ogóle coś wiadomo o tym dodatku do Gai? Niby miał takowy powstawać, ale cisza jak makiem zasiał.
Swoją drogą, jakby coś takiego wyszło, to mógłbym umierać
Co byście chcieli zobaczyć w takim dodatku?
Swoją drogą, jakby coś takiego wyszło, to mógłbym umierać
Co byście chcieli zobaczyć w takim dodatku?
- vinnichi
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
chyba tylko nowe kafle i frakcje żadnych udźiwnień ta gra jest super taka jak jest
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
you tube