UWAGA ! Tekst zmieniony lub dodany w stosunku do poprzedniej wersji, będzie miał kolor
pomarańczowy.
WSTĘP
Witajcie,
Ostatnio wykonałem znaleziony w internecie wariant gry „Legendary: A Marvel Deck Building Game” w tematyce Gwiezdnych Wojen. „Marvel...” był pierwszą grą typu Legendary w jaką grałem, więc byłem zadowolony ze znaleziska.
Drugim, i ostatnim tego typu tytułem w jaki miałem okazję grać był „Legendary Encounters: Alien”. Strzał w dziesiątkę, pokochałem tą mechanikę z miejsca. Pomyślałem więc, czemu ja nie miałbym zrobić takiego „retheme” w mechanice „LE: A”? A dlaczego miałbym to robić? Bo mogę i chcę
Padło na Wiedźmina. Na pierwszą misję wybrałem „Ostatnie Życzenie” ze zbioru o tym samym tytule.
Nie będę zmieniał w żaden sposób mechaniki, gdyż się na tym nie znam, spróbuję tylko dopasować historię do mechaniki gry. Naturalnie projekt graficzny musi być zmieniony na „Wiedźmiński”. Na tą chwilę będzie dużo chaosu, gdyż rzucam teraz pomysłami. Później będę informacje systematyzował.
Pokrótce o historii: Wiedźmin i Jaskier znajdują butelkę z Dżinem, Jaskier obrywa przy wypowiadaniu życzeń, Geralt zabiera go do Rinde gdzie spotyka Yennefer, która obiecuje mu pomoc, jednak nie za darmo. Hipnotyzuje Wiedźmina by zlał kilku ludzi, których nie lubiła, on został później uwięziony. Podczas przesłuchania Dżin szaleje w mieście wisząc na sznurku Yen. Geralt wypowiada ostatnie życzenie i Dżin ucieka.
Postanowiłem, że część pierwsza kończyć się będzie w momencie zahipnotyzowania Geralta, druga wraz z pęknięciem klucznika w więzieniu, trzeci to pokonanie (uwolnienie) Dżina.
Zostawiam te notatki tutaj byście mogli śledzić postępy działań. Prace na pewno zajmą kilka miesięcy.
Plan projektu:
v0.11 – opracowanie tekstu pierwszej misji oraz talii współdzielonych,
v0.12 – opracowanie tekstu drugiej misji,
v0.13 – opracowanie tekstu trzeciej misji,
v0.14 – opracowanie tekstu czwartej misji,
v0.2 - ewentualne zmiany w tekstach kart by bardziej oddać klimat powieści,
v0.31 – grafika kart misji pierwszej oraz talii współdzielonych,
v0.32 - grafika kart misji drugiej,
v0.33 – grafika kart misji trzeciej,
v0.34 - grafika kart misji czwartej,
v0.4 - grafika planszy głównej,
v0.5 - grafika pudełka,
v0.6 - insert
v0.7 - grafika separatrów,
v0.8 - plansze graczy,
v0.9 - instrukcja,
v1.0 - wykonanie fizycznej kopii.
Bibliografia:
- Książka „Wiedźmin: Ostanie Życzenie”, A. Sapkowski, wydawnictwo SUPERNOVA 2016,
- Audiobook „Wiedźmin: Ostanie Życzenie” A. Sapkowski, wydawnictwo SUPERNOVA 2017,
- „Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding Game. Rulebook”
- Przetłumaczone na język polski karty do gry „LE: A”, obecnie szukam źródła, które gdzieś zgubiłem
- Gra komputerowa „Wiedźmin III: Dziki Gon” - w razie gdyby trzeba było „zapchać jakąś dziurę”.
Tyle wstępu. Teraz muszę się zastanowić jak to wszystko będzie wyglądało:
CZĘŚĆ I: Miejsca na planszy.
Zaczynając od lewego, górnego rogu.
- Power Station – Uroczysko
- Ventilation Shafts – Podziemia
- Dead Enemies – Pokonani Przeciwnicy
- Location – Miejsce zlecenia
- Combat Zone – Strefa walki
- Discarded Strikes – Odrzucone Obrażenia
- Discarded Hazards/Events – Odrzucone Niebezpieczeństwa/Wydarzenia
- Dead Characters – Martwi Bohaterowie
INNE SŁOWA KLUCZOWE:
- Hazard – Niebezpieczeństwo
- Znak „Weyland-Yutani Corporation” - Znak „Ostatnie Życzenie”
- Facehugger – Klątwa: Wilczy Głód
- Chestbuster - Bolesna przemiana
CZĘŚĆ II:
- KARTY BOHATERóW: MISJA I (The S.O.S.) – Ostatnie Życzenie
(Bohater w Alienie – Nowy Bohater,
Nazwa karty w Alienie – Nowa Nazwa – ZDOLNOŚĆ: tekst karty)
- Warrant Officer Ripley – Rzeźnik z Blaviken
- First Aid – Eliksir Jaskółka - PRZETRWANIE: Możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
- Quarantine Procedure – ”Drugi jest na ludzi" - Spójrz na wierzchnią kartę talii dowolnego gracza. Możesz ją zabić albo odłożyć.
- You Are My Lucky Star – Nadludzka zwinność – OSTATNIE ŻYCZENIE: Uniknij następnego obrażenia, które otrzymasz w tej turze.
- Last Survivor... - Znak Quen - Uniknij wszystkich obrażeń, które otrzymasz w tej turze.
- Captain Dallas – Jaskier
- You Have Your Orders – Redański Łącznik - Spójrz na dwie wierzchnie karty Traktu. Jedną połóż na spodzie drugą na wierzchu.
- Captain of the Ship – Ballada rycerska - CHARYZMA: Otrzymujesz +2 ataku.
- Teams of Three – ”Tchórz umiera po stokroć!” - 2 x OSTATNIE ŻYCZENIE: Weź wierzchnią kartę z Traktu. Jeżeli jest to jednostka to zatrzymaj ją lub połóż na spód Traktu.
- MU-TH-UR’s Advice – ”Połowa Temerii mnie zna" - Weź kartę z Gospody na rękę.
- Chief Engineer Parker – Yennefer z Vengerbergu
- Find It and Kill It – Megaskop - WSPARCIE
- Repair the Ship - Zaczerpnięcie ze źródła -Kiedy dobierasz nowe karty na rękę na koniec tury a Uroczysko jest puste, dobierz dodatkową kartę.
- Electric Prod – Otwarcie portalu - OSTATNIE ŻYCZENIE: Raz na turę możesz przesunąć przeciwnika lub zakrytą kartę na dowolny pusty obszar w Okolicy.
- It’s a Damn Robot! - „Wypowiedz życzenie!” - WSPARCIE. Jeżeli będziesz walczył z Żywiołakiem Powietrza w tej turze, ten otrzymuje -4 ataku.
- Navigator Lambert – Arcykapłan Krepp
- Motion Detector – Astromancja - MAGIA: Dokonaj zwiadu na dowolnym obszarze.
- Expert Navigator - "Moja siła płynie z wiary i modlitwy!" - ZMYSŁY: Dobierz kartę.
- Review the Nav Data – Sługa Wiecznego Ognia - WSPARCIE
- Consult the Star Charts - "Posłuchaj mądrzejszych od siebie" - Dobierz 3 karty
KARTY BOHATERóW: MISJA II (The Lost Colony) – MIECZ PRZEZNACZENIA
- Lieutenant Ripley – Gwynbleidd
- I’ll never leave You – Znak Aard - KONCENTRACJA: Odrzuć ją aby otrzymać +2 do ataku.
- She's here as a Consultant – „Był sobie kot i lis...” - KONCENTRACJA. Odrzuć ją aby otrzymać +2 do rekrutacji.
- Ripley Enraged – Sekwencja ciosów – Otrzymujesz +1 do ataku za każdą jednostkę SIŁA zagraną w tej turze.
- Power Loader - Zwężane źrenice -KONCENTRACJA. Otrzymujesz +5 ataku w każdej z Twoich tur.
Odrzuć ją na końcu tury, w której nie zagrasz innej karty SIŁA.
- Bishop – Myszowór
- Get him to medical – Opiekun drzew - Raz na rundę, jeżeli Las jest pusty możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
- Critical analysis – „Moje oczy liczą się w królestwie” - MAGIA. Możesz odrzucić kartę ze swojej ręki. Jeżeli to zrobisz to dobierz dwie nowe karty.
- Knife games – Trzystopniowe zaklęcie - Dobierz obrażenie. PRZETRWANIE: Możesz zignorować powyższy tekst.
- Split in two – Hierofant - Dobierz kartę.
KONCENTRACJA. Możesz odrzucić tę kartę w swojej turze, jeżeli w Gospodzie znajdują się dwie identyczne karty. Dobierz jedną z nich na rękę i możesz wskazać innego gracza, który dobierze drugą z nich.
- Corporal Hicks – Eithne
- Close Encounters – „Precz z Brokilonu” -Podczas tej tury, kiedy następnym razem będziesz walczył z przeciwnikiem w Strefie Walki, otrzymuje on -2 do ataku.
- Stay Frosty - „Patrz na twoje przeznaczenie” -CHARYZMA: Wybierz dowolną liczbę graczy, którzy mogą dobrać jedną kartę.
- Weapon Training – „W szumie liści usłyszysz odpowiedź” - WSPARCIE. Jeżeli Wspierasz tą kartą innego gracza, ten gracz otrzymuje +3 do ataku zamiast +3 do rekrutacji.
- Let's go Marines! - Pani na Duen Canell - Dobierz kartę.
KONCENTRACJA: Odrzuć ją aby otrzymać +1 do rekrutacji za każdego Zwiadowcę i +1 do ataku za każdego Siepacza zagranego w tej turze.
- Private Hudson – Braenn
- They're all around us – Znajomość terenu - WSPARCIE. Raz na turę możesz dokonać zwiadu w Mieście lub w Podziemiach.
- You want some of this?- „Przeżyć, ot cała mądrość” -MIECZ PRZEZNACZENIA: Otrzymujesz +1 do ataku.
- Body Armor – Woda Brokilonu -Jeżeli będziesz musiał dobrać obrażenie możesz ją odrzucić aby go uniknąć.
- „This aint happening man!” - „Dyrdajmy stąd” - KONCENTRACJA: Kiedy pojawi się karta Wydarzenia lub Niebezpieczeństwa, możesz odrzucić tę kartę aby je zignorować. Jeżeli tak się stanie, gracz rozgrywający turę otrzymuje +5 do ataku.
KARTY BOHATERóW: MISJA III (Fiona "Fury" 161) – KREW ELFóW
Akapit dotyczący III Misji należy traktować w całości jako nowy.
- Sister Ripley – Geralt z Rivii
- Bait for the Beast – Eliksir Kot - POŚWIĘCENIE: Otrzymujesz +2 do ataku.
K: Geralt używa go przed walką z Riencem.
- Part of the Family – Parada - KREW ELFóW: Uniknij następnego obrażenia, które miałbyś dobrać w tej turze.
- Whatever it Takes – „Będę zabijał bez litości” – WSPARCIE
- Ultimate Sacrifice - Trochę poświęcenia - WSPARCIE. Możesz się zabić. Jeżeli to zrobisz wylecz wszystkie obrażenia wszystkich graczy, zdejmij wszystkie Klątwy i usuń wszystkie karty Bolesnych Przemian w taliach graczy lub ich stosach kart odrzuconych. (Przetasuj te talie później).
- CMO Clemenss – Triss Merigold
- Bar Code – Kontakt psychiczny - ZMYSŁY: Możesz dokonać zwiadu dowolnego obszaru.
- Medical Attention – „Żadnych eliksirów, pamiętaj...” - PRZETRWANIE: Możesz uleczyć obrażenie dowolnego gracza. POŚWIĘCENIE: Możesz uleczyć obrażenie dowolnego gracza.
- Autopsy – Czternasta spod Sodden - Jeżeli przynajmniej jedna jednostka została zabita w tej turze dobierz kartę.
- Emergency Surgery – Leczniczy amulet - Ulecz trzy obrażenia dowolnego gracza.
- Brother Dillon – Yarpen Zigrin
- Re-education – „Co wyście z nami zrobili..?” - SIŁA: Możesz zabić jedną swoją jednostkę.
- Eulogy - Okrakiem na palisadzie - POŚWIĘCENIE: Otrzymujesz +1 punkt rekrutacji.
- I Wanna Get This Thing – „No, chodźcie, skurwysyny!” - Wszystkie punkty ataku muszą być użyte do walki z tym samym przeciwnikiem. Punkty ataku z tej karty nie mogą być użyte do zwiadu.
- Remember the Dead - Spleśniały chleb ze śruty - Dobierz martwą jednostkę.
- Francis „85” Aaron – Ciri
- The Company’s Orders – „Dość tego siedzenia Brzydulko” - WSPARCIE
- It’s His IQ - „Nie nadaję się na czarownicę!” - Musisz odrzucić dwie karty z ręki aby móc zagrać tę kartę. CHARYZMA: zignoruj tekst powyżej.
- Internal Exam – Biały Płomień - KREW ELFóW: Spójrz na trzy wierzchnie karty z tali dowolnego gracza. Zabij jedną, odrzuć jedną i jedną odłóż z powrotem.
- Buying Time - Róża z Shaerrawedd - Możesz położyć zakrytą kartę na wierzchu tali Przeciwników.
- COLONIAL MARINES - NAJEMNICY:
- Sergeant – Dowódca - Dennis Cramer
- AVATARS – PROFESJE:
- Commander – Kapitan -Rozpoczynasz grę z kartą To rozkaz! w talii.
- Executive – Grododzierżca – Rozpoczynasz grę z kartą Zaciąg w talii.
- Gunner – Rycerz - Rozpoczynasz grę z kartą Wir Walki w talii.
- Medic – Driud - Rozpoczynasz grę z kartą Lecznicze Zioła w talii.
- Mercenary – Wiedźmin cechu Wilka - Rozpoczynasz grę z kartą Skupienie na Celu w talii.
- Priest – Kapłan - Rozpoczynasz grę z kartą Błogosławieństwo w talii.
- Reasearcher – Trubadur - Rozpoczynasz grę z kartą Pieśń Bitewna w talii.
- Scout – Zwiadowca - Rozpoczynasz grę z kartą Rekonesans w talii.
- Syntethic – Istota Magiczna - Rozpoczynasz grę z kartą Magiczna Aura w talii.
- Technician – Czarodziej - Rozpoczynasz grę z kartą Czerpanie Mocy w talii.
- ROLES- UMIEJĘTNOŚCI:
- To rozkaz! - Dobierz kartę. Raz na turę możesz wziąć kartę z talii Dowódcy lub kartę z Gospody o wartości 3 lub mniej.
- Zaciąg - Dobierz kartę. Raz na turę, kiedy dobierzesz jednostkę możesz odłożyć ją na wierzchu talii.
- Wir Walki - Dobierz kartę. Otrzymujesz punkty ataku równe etapowi obecnego zlecenia.
- Lecznicze zioła - Dobierz kartę. Możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
- Skupienie na Celu - Dobierz kartę. W tej turze możesz wydawać punkty rekrutacji jakby były punktami ataku.
- Błogosławieństwo - Dobierz kartę. W tej turze możesz wydawać punkty ataku jakby były punktami rekrutacji.
- Pieśń Bitewna - Dobierz karty w liczbie równej etapowi obecnego zlecenia.
- Rekonesans - Dobierz kartę. Raz na turę możesz zrobić zwiad na dowolnym obszarze.
- Magiczna Aura - Dobierz kartę.
- Czerpanie Mocy - Dobierz kartę. Otrzymujesz punkty rekrutacji w liczbie równej etapowi obecnego zlecenia.
- LOCATION - MIEJSCE ZLECENIA:
Nostromo – Rinde:
Niebezpieczeństwo 1: „Nie ruszaj tej pieczęci!”.
Dodaj dwie karty Przeciwników do Okolicy.
Niebezpieczeństwo 2: Troskliwy rajca Wawrzynosek.
Połóż wierzchnią kartę z talii Przeciwników w Strefie Walki.
Niebezpieczeństwo 3: „Zlokalizował mnie”.
Zostaw odwróconą kartę Niebezpieczeństwa tam gdzie została odkryta. Porusza się ona jak przeciwnik. Jeżeli dojdzie do Strefy Walki, odrzuć ją a każdy gracz dobiera trzy obrażenia.
Zapłać 8 punktów rekrutacji aby uciec przez portal (odrzuć kartę zagrożenia).
Hadley's Hope – Brokilon:
Niebezpieczeństwo 1: Świst i stuk.
Każdy inny gracz odrzuca z ręki wszystkich
bohaterów posiadających atak (czerwona ikona szponów).
Niebezpieczeństwo 2: „Zawiążę Ci oczy. Tak trzeba”
Dodaj karty przeciwników tak by zapełnić Okolicę.
Odwróć wszystkich przeciwników rewersem do góry, potasuj i odłóż z powrotem w Okolicy.
Niebezpieczeństwo 3: „Wybiły kupców leśne Dziwożony”.
Połóż swoją kartę profesji na polu Działań jako
napadniętego. Kiedy zostaniesz napadnięty nie możesz walczyć,
dokonywać zwiadu i zdobywać bohaterów. Ty i inny gracz możecie
zapłacić 6 punktów rekrutacji, aby Cię uwolnić (połóż kartę profesji
przed sobą).
Akapit dotyczący Miejsca Zlecenia - Kaedwen/Pontar/Oxenfurt należy traktować w całości jako nowy.
Fiona „Fury” 161 – Kaedwen/Pontar/Oxenfurt:
Niebezpieczeństwo 1:„Po puszczy krążą niedobre stworzenia”.
Wtasuj trzy karty Klątw z talii Przeklętych do talii Traktu.
Niebezpieczeństwo 2: Everetia Maxiliosa Pitti.
Połóż dwóch losowo wybranych, martwych wrogów w Strefie Walki.
Niebezpieczeństwo 3: Stalowe pazury.
Zabij każdego bohatera w Gospodzie.
Następnie wtasuj kartę Niebezpieczeństwa z powrotem to talii Przeciwników.
HATCHERY (misja 1) - TALIE PRZECIWNIKóW:
- The S.O.S. - 1 - NA RATUNEK POECIE – 1
ZLECENIE: Wykonaj dwie części zlecenia „Na ratunek Poecie”.
WYDARZENIE: Potworne łapy Dżina.
Ty i następny gracz dobieracie obrażenie.
- Egg – Wycieńczony Wilk - Ten Przeciwnik nie porusza się ani nie atakuje.
WYDARZENIE: Zabij tego Przeciwnika i połóż przed sobą kartę Klątwy z talii Przeklętych.
- Part of the S.O.S. - Na ratunek poecie -
- Egzorcyzm chramu Huldry - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do pola Działań.
ZLECENIA: Kiedy wykonasz obie części pierwszego etapu zlecenia „Na ratunek poecie”, odrzuć je i zakończ pierwszy etap zlecenia.
- Narzędzie zemsty - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do pola Działań.
ZLECENIA: Kiedy wykonasz obie części pierwszego etapu zlecenia „Na ratunek poecie”, odrzuć je i zakończ pierwszy etap zlecenia.
- Hazard – Niebezpieczeństwo
- No One Can Hear You Scream-2 - WYRóWNANIE RACHUNKóW- 2
ZLECENIE: Zablokuj obszar Podziemi.
WYDARZENIE: Powolna hipnoza.
Następny gracz odrzuca ze swojej ręki dwie losowo wybrane karty.
- Skittering Xenomorph - Sprytny Pachołek - Jeżeli ten przeciwnik jest w Okolicy na końcu tury, to odwróć go rewersem do góry.
- Shedding-Skin Xenomorph - Straż miejska – STREFA WALKI: +3 do ataku.
- Jonsey - Płotka - ODKRYCIE: Jeżeli Płotka jest w okolicy, wybierz gracza, który ją dobierze. W przeciwnym razie zabij ją.
Wypchane juki: Dobierz kartę. Wylecz obrażenie Powierzchowna rana dowolnej liczbie graczy.
- Ventilation Seal - Lochy miejskie - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do obszaru Podziemi.
Kiedy ten obszar jest pusty, zapłać 2 punkty rekrutacji aby odrzucić tą kartę i zablokować ten obszar. (Aby zablokować obszar, połóż tutaj odkrytą kartę zlecenia i na niej połóż talię Przeciwników).
- Hazard - Niebezpieczeństwo
- A Perfect Organism – 3 - Geniusz powietrza - 3
3. ZLECENIE: Przepędź (zabij) D'jinni.
WYDARZENIE: Rezerwuar Magii.
Przesuń do Strefy Walki przeciwnika lub zakrytą kartę będącą najdalej na lewo w Okolicy.
- Xenomorph Lance-Tail – Magiczna burza - STREFA WALKI: Nie można uniknąć obrażeń przeciwników.
- Twin-Mouth Xenomorph – Piorun kulisty - PODWOJNE OBRAŻENIA
- Ash - Żywiołak powietrza] - Żywiołak powietrza nie może zostać zabity dopóki inny gracz nie użyje w stosunku do ciebie WSPARCIA punktami ataku.
- The Perfect Organism – D'jinni – PODWóJNE OBRAŻENIA.
D'jinni może zostać przepędzony tylko wtedy gdy znajduje się w Mieście, do którego dołączona jest karta Magicznej pułapki.
- Airlock Controls – Magiczna Pułapka - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do obszaru Miasta.
Jeżeli ten obszar jest pusty zapłać 3 punkty rekrutacji aby przenieść przeciwnika na ten obszar.
Event - Wydarzenie
- Hazard - Niebezpieczeństwo
HATCHERY (misja 2) - TALIE PRZECIWNIKóW:
- The Lost Colony - 1 - Poselstwo z Brugge – 1
Zlecenie: Zabij trzech Łowców Skalpów.
Wydarzenie: Gęstwina Matecznika.
Dołącz kartę Wydarzenia do obszaru, w którym została odkryta.
(Jeżeli została odkryta w Strefie Walki lub ten obszar już posiada Gęstwinę Matecznika, zamiast tego dołącz ją do obszaru będącego najdalej na lewo w Okolicy i nie posiadającego Gęstwiny Matecznika).
Aby dokonać zwiadu obszaru w Gęstwinie Matecznika trzeba wydać dwa razy więcej punktów ataku.
Kiedy Zlecenie zostanie wykonane, odrzuć wszystkie karty Wydarzeń powodujących Gęstwinę Matecznika.
- Xenomorph Swarmer – Endriaga - ODKRYCIE: Dołóż kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
- Colonist Host - Łowcy Skalpów - Ten przeciwnik nie porusza się ani nie atakuje.
WYDARZENIE: Zabij tego przeciwnika i połóż na to miejsce zakrytą, wierzchnią kartę z talii Przeciwników.
- Hazard – Niebezpieczeństwo
- They mostly come at night -2 - Niespodzianka- 2
ZLECENIE: Dołącz karty Pułapek Brokilonu do dwóch obszarów w Okolicy.
WYDARZENIE: Straszliwy jeż.
Wybierz gracza, który dobierze dwa obrażenia.
- Acid blood Xenomorph - Wij - ŚMIERĆ: Dobierz obrażenie.
- Sentry Guns - Pułapki Brokilonu – ODKRYCIE: Dołącz do pola Działań.
DZIAŁANIA: Zapłać 2 punkty rekrutacji, aby dołączyć tą kartę do dowolnego, pustego obszaru, w którym nie ma innych Pułapek Brokilonu.
OKOLICA: Przeciwnicy na tym obszarze mają -2 ataku.
- Newt - Księżniczka Cirilla - Jeżeli Księżniczka Cirilla znajdzie się w Okolicy, wybierz gracza, który ją weźmie. W przeciwnym razie pozwolisz jej umrzeć (zabij ją).
Dobierz kartę. Uniknij następnego obrażenia, które powinieneś dobrać w tej turze.
- Hazard - Niebezpieczeństwo
- Who's laying the eggs? – 3 - "Zawsze odchodzę" - 3
ZLECENIE: Zabij Leveneque'a..
WYDARZENIE: „To nie byle szysz, a karna eks... eks...”
Następny gracz dołącza do pola Działań jako napadniętego losowo wybraną jednostkę z kosztem rekrutacji 1 lub więcej.
Zapłać punkty rekrutacji równe kosztowi rekrutacji napadniętego, aby go uratować (weź go).
- Howling Xenomorph – Nastrogscy łucznicy - ODKRYCIE: Jeżeli ten przeciwnik jest w Okolicy odkryj sąsiadujące z nim karty zaczynając od jego lewej strony.
- Xenomorph Snatcher – Evryllowa drużyna -DKRYCIE: Dołącz wierzchnią kartę z Traktu na polu Działań jako napadniętego.
STREFA WALKI: Napadnięci nie mogą zostać uwolnieni.
- Carter Burke - Junghans - ODKRYCIE: Zabij każdego bohatera w Gospodzie.
Junghans nie atakuje. Kiedy Junghans jest w grze, Gospoda nie jest uzupełniana.
- The Queen – Levecque –ODKRYCIE: Każdy gracz dołącza do pola Działań losową kartę bohatera o koszcie rekrutacji równym 1 lub większym.
Levecque'a nie można zabić dopóki na polu Działań znajduje się co najmniej jeden napadnięty.
OBRAŻENIE: następny gracz również dobiera obrażenie.
- Hazard - Niebezpieczeństwo
HATCHERY (misja 3) - TALIE PRZECIWNIKóW:
Akapit dotyczący Talii Przeciwników 3 zlecenia należy traktować w całości jako nowy.
- Where are the Brothers? - 1 - Konwój o specjalnym znaczeniu – 1
ZLECENIE: Spróbuj uratować Krasnoludzkich Konwojentów (kiedy obaj zostaną uratowani i/lub są martwi, zakończ pierwszy etap Zlecenia).
WYDARZENIE: Grad strzał.
Dobierz obrażenie. Jeżeli Wydarzenie zostało ujawnione w Strefie Walki, dobierz kolejne obrażenie.
- Xenomorph Runner – Wiewiórka - OKOLICA: Na początku tury każdego gracza po dodaniu karty z talii Przeciwników do Okolicy, przesuń tego przeciwnika o jedno pole w lewo.
- Missing Brother - Krasnoludzki Konwojent -
ODKRYCIE: Jeżeli Krasnoludzki Konwojent znajduje się w Okolicy, dołącz go do pola Działań. W przeciwnym razie zabij go.
DZIAŁANIA: Zapłać 2 punkty rekrutacji aby go uratować (weź go).
- Hazard – Niebezpieczeństwo
- The Beast is out there - 2 - "Miły przyjacielu..."- 2
ZLECENIE: Dołącz Linusa Pitta do obszaru w Okolicy.
WYDARZENIE: „Cofnąć się bo zarżnę gówniarza.”
Następny gracz odrzuca ze swojej ręki losowo wybraną jednostkę, która kosztuje 1 lub więcej.
- Xenomorph Screecher - Temerski łże-strażnik - OBRAŻENIE: Kiedy dobierasz nową rękę na koniec tej tury, weź jedną kartę mniej.
- Armored Xenomorph - Żagnica – Za pierwszym razem gdy zabijesz tego przeciwnika, tylko go ranisz (odwróć go bokiem aby zaznaczyć jego zranienie).
- Bishop's Head - Linus Pitt - ODKRYCIE: Dołącz go do pola Działań.
DZIAŁANIA: Zapłać 3 punkty rekrutacji aby dołączyć go do dowolnego pustego obszaru w Okolicy.
OKOLICA: Zapłać 3 punkty rekrutacji aby dokonać zwiadu tego obszaru.
- Hazard - Niebezpieczeństwo
- Nobody can stop it – 3 - Ciemne uliczki Oxenfurtu - 3
ZLECENIE: Zwycięż (zabij) Rience'a.
WYDARZENIE: Energia z portalu.
Jeżeli Rience jest w grze połóż kartę Wydarzenia pod jego kartą. W przeciwnym wypadku dodaj kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
- Blood-Scent Xenomorph – Bracia Michelet - STREFA WALKI: Gracze nie mogą leczyć obrażeń.
- Xenomorph Guardian – Agenci Dijkstry -STREFA WALKI: Pozostali przeciwnicy w Strefie Walki otrzymują +3 ataku.
- The Lead Works – Filippa Eilhart – ODKRYCIE: Dołącz ją do pola Działań.
DZIAŁANIA: Zapłać 5 punktów rekrutacji aby odrzucić tę kartę i zabić każdego przeciwnika w Strefie Walki.
- Michael Weyland – Toublanc Michelet - OBRAŻENIE: Zamiast dobrać obrażenie, weź kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych. (Jeżeli masz już kartę Bolesnej Przemiany, Toublanc Michelet nic Tobie nie robi).
- The Beast – Rience - ODKRYCIE: Dołącz każdą kartę Wydarzenia, którą do tej pory odkryłeś, do karty Rience'a.
Jeżeli Rience miałaby zostać zabity, zamiast tego odrzuć jedną kartę Wydarzenia.
- Hazard - Niebezpieczeństwo
CZĘŚĆ III: INNE TALIE
STRIKE DECK - TALIA OBRAŻEń:
- Close Call – Unik - Brak obrażeń, odrzuć kartę.
- Fallen Friend – Poległy Kompan - Na początku swojej tury odrzuć tą kartę i zabij losowo wybraną jednostkę ze swojej ręki o koszcie 1 lub większym
.
- Damaged Hand – Rozcięta dłoń - Na początku swojej tury odrzuć tą kartę i 2 losowo wybrane karty ze swojej ręki.
- Broken Morale – Złamane morale - Na początku swojej tury odrzuć tą kartę i wszystkie jednostki NAJEMNIKóW ze swojej ręki.
- Flesh Wound – Powierzchowna rana - „Wyliże się”
- Double Slash – Uderzenie w nogi - Dobierz kolejną kartę obrażeń.
- Splash Damage – Obrażenia obszarowe - Następny gracz również dobiera obrażenie.
- Contaminated Wound – Miejscowy Paraliż - To obrażenie nie może zostać wyleczone.
- Deep Gash – Zraniona szyja -
- Contaminated Gash – Głębokie rozcięcie - To obrażenie nie może zostać wyleczone.
- Brutal Puncture – Cios w głowę -
- Contaminated Puncture – Rana na wylot - To obrażenie nie może zostać wyleczone.
- Somebody Help! - Pomocy! - Kiedy dobierzesz tą kartę, dowolny gracz, który pokaże na ręce jednostkę PRZETRWANIE, może zapobiec działaniu tej karty.
- Massive Blow – Potężny cios -
- Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę z talii Przeklętych.
DRONE DECK - TALIA LOSOWYCH PRZECIWNIKóW:
- Acid-Spray Xenomorph – Ghul – Polowanie stadne: ŚMIERĆ: Każdy gracz zabija jedną swoją jednostkę.
K: Ghule atakują w dużych grupach, więc szanse strat są duże.
- Ambushed Medic – Utopiec – Mózg Utopca: ŚMIERĆ: Możesz wyleczyć dowolne obrażenie.
K: Mózg Utopca jest składnikiem na eliksir Jaskółka w WIII:DG.
- Camouflaged Xenomorph – Komando Scoia'tael – Zasadzka w lesie: ODKRYCIE: Z tym przeciwnikiem nie można walczyć w tej turze.
- Cornered Scientist – Bandyci – List gończy: ŚMIERĆ: Wybierz dowolną liczbę graczy, którzy dobierają kartę.
- Meddlesome Xenomorph – Kłusownicy – Znajomość terenu: ŚMIERĆ: Możesz dokonać zwiadu dowolnego obszaru.
- Noxious Xenomorph – Krabopająk – Piękna orchidea: ODKRYCIE: Gracze otrzymują -1 do zdrowia w tej turze.
- Xenomorph Stalker - Wilki - Ten przeciwnik nie może walczyć jeżeli obok jest zakryta karta.
- Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych.
HATCHERY DECK - TALIA PRZEKLĘTYCH:
- Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych.
- Chestbuster – Bolesna Przemiana - Kiedy ją otrzymasz usuń kartę Klątwy przed Tobą. Jeżeli znajduje się w Twojej talii lub stosie kart odrzuconych przeciwnicy nie atakują Cię, a kolejna Klątwa przechodzi na następnego gracza.
Kiedy dobierzesz tą kartę, doznajesz ekstremalnego bólu i umierasz.
ALIEN AVATARS - GATUNKI WILKOŁAKóW:
Ta i następna sekcja w całości są nowe, więc proszę traktować je jakby całe były na pomarańczowo.
- Hunter Xenomorph – Ulfhedinn – Raz podczas każdej z Twoich tur, wybierz gracza, który zabija losową jednostkę ze swojej ręki.
K: rodzaj Wilkołaka z wysp Skellige.Można tu rozróżnić dwa rodzaje Wilkołaków. Ulfhedinny i wilkołaki Kontynentalne. Można by jeszcze zrobić podział na wilkołaki zarażone przez ugryzienie, rzucenie klątwy oraz lykantropia od urodzenia, ale to się może przydać w talii Wilkołaka.
- Praetorian Xenomorph – Panselin - Raz podczas każdej z Twoich tur, wybierz przeciwnika w Okolicy lub Strefie Walki, aby uzyskał +3 do ataku do początku Twojej następnej tury.
K: musiałem trochę improwizować z nazwami. „Panselinos” z greckiego znaczy mw. Pełnia księżyca.
- Warrior Xenomorph – Kontynentalny - Raz podczas każdej z Twoich tur, wybierz gracza, który dobiera obrażenie.
- Xenomorph Taskamster – Arwedinn - Raz podczas każdej z Twoich tur, dodaj kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
K: z walijskiego „Arweinydd” znaczy „Przywódca”. Dostosowałem trochę nazwy do nazwy Skelligijskiej.
ALIEN PLAYER DECK - TALIA WILKOŁAKA:
- Perfect instinct – „Uderzył po wilczemu, w nogi, od tyłu” - Weź wierzchnią kartę obrażeń, a następnie odrzuć ją lub odłóż na miejsce.
- Massacre – „On żyje po to by zabijać” - Wybierz bohatera. Zabij każdą kartę tego bohatera znajdującą się w Gospodzie.
- On the time – „Wilkołaków wkrótce nie będzie...” - Weź 3 wierzchnie karty Traktu. Zabij jedną z nich a resztę odłóż w dowolnej kolejności.
- “They found a way in.” - „...skurwysyny będą zawsze.” - Weź wierzchnią kartę z talii Przeciwników. Możesz dołączyć ją zakrytą na dowolnym pustym obszarze w Okolicy. Jeżeli nie ma pustego obszaru możesz dołączyć ją do Strefy Walki.
- “Let’s book!” - „Wilczyca zawyła dziko” - Wybierz bohatera. Każdy z graczy pokazuje karty na ręce i odrzuca jednostki wskazanych bohaterów.
- Blood everywhere – „Żeby Cię lepiej widzieć” - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca Zwiadowców.
- “Now what are we supposed...” - „Żeby Cię lepiej słyszeć” - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca kartę umiejętności.
- “We’re all gonna die, man!” - „Żeby Cię zjeść!” - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca wszystkich Siepaczy.
- Left behind - „Pięćdziesiąt za Wilkołaka. Dużo.” - Wybierz gracza. Ten gracz zabija bohatera o najwyższym koszcie rekrutacji w swoim stosie kart odrzuconych. (Jeżeli jest remis wybierz jedną).
- “They’re coming outta the walls!” - Wezwanie do walki - Przenieś dowolnego odkrytego przeciwnika z Okolicy do Strefy Walki.
- Incubation – „Nie zostawiłby tyle dla padlinożerców” - Wybierz gracza, który odrzuca wszystkie karty z ręki i dobiera sześć kart.
- Everyone for themselves – Odseparowanie ofiary - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca karty Wsparcia.
- Hide in the shadows – Sprzymierzony z ciemnością - Odwróć kartę odkrytego przeciwnika w Okolicy.
- “...They’re gonna get us!” - „Wilk rozwarł straszliwą paszczękę” - Wybierz gracza, który oprócz jednej ujawnia wszystkie karty na ręce. Możesz zabić jedną z ujawnionych kart.
- “They’re gonna come and...” - „Rozdzieliły się iście po wilczemu” - Przesuń przeciwnika lub zakrytą kartę w Okolicy o jedno pole w lewo.
- “I have some bad news.” - „Wiedźminowi było go żal” - Kiedy zagrasz tą kartę działa ona jak Wydarzenie. (Traktuj ją jako normalną kartę Wydarzenia).
- Structural perfection – Zimny dreszcz - Dołącz ją do odkrytego przeciwnika. Otrzymuje on +1 ataku.
- Communications are down – Siewca grozy - Gracze nie mogą się Wspierać do momentu rozpoczęcia Twojej nowej tury.
- No hope – „Ździebko czulsze mamy powonienie” - Weź zakrytą kartę z Okolicy. Jeśli jest to Wydarzenie lub Niebezpieczeństwo możesz ją ujawnić. Jeżeli nie, odłóż ją na miejsce.
- No chance – „Szczęściarz z ciebie Dussart” - Weź zakrytą kartę z Okolicy. Jeżeli jest to przeciwnik to możesz ją odkryć.
- “I admire its purity.” - Natychmiastowa regeneracja - Wylecz obrażenie z Gracza-Wilkołaka lub połóż martwego przeciwnika na wierzchu talii Przeciwników.
- “Looks like ... resin.” - „Przypadły do ziemi, szczerząc kły” - Dołącz ją do dowolnego obszaru. Następnym razem kiedy gracze dokonają zwiadu na tym obszarze, odrzuć tą kartę zamiast odkrywać zakrytą kartę.
- Cold-blooded kill - „Wpadł niczym szary pocisk” - Weź wierzchnią kartę z talii każdego gracza. Możesz zabić jedną z nich, resztę odłóż na swoje miejsce.
- Molecular acid – Forma Wilcza - Przenieś obrażenie z ciebie lub innego gracza na innego gracza.
- Leadership vacuum – Zaskakująca inteligencja - Każdy gracz odsłania karty na ręce i zabija każdego dowódcę. Potem zabij każdego dowódcę w talii Dowódców.
- “No conscience” - „Chwycił go za głowę” - Gracz z najmniejszą ilością obrażeń dobiera kartę obrażenia. (Jeżeli jest kilku takich graczy, wybierasz jednego z nich).
- „No remorse” - Forma ludzka - Dołącz ją do postaci w Gospodzie. Kiedy ta jednostka jest dobierana, odrzuć tą kartę a ten gracz dobiera obrażenie.
- “How do we kill it?” - „Coś za tanio za takie odczarowanie” - Dołącz tą kartę do odsłoniętego przeciwnika. Kiedy ten przeciwnik ma zostać zabity, odrzuć tą kartę zamiast niego.
- Inner mouth – Atak od tyłu - Dołącz tą kartę do odsłoniętego przeciwnika. Kiedy ten przeciwnik atakuje gracza dobiera dodatkowe obrażenie.
- Unstoppable – Potworna solidarność - Dołącz tą kartę do odsłoniętego przeciwnika. Na początku tury każdego gracza, po dodaniu karty z talii Przeciwników, jeżeli ten przeciwnik jest w Okolicy, przesuń go jedno pole w lewo.
- “I won’t lie to you about your...” - Szał zabijania - Nie można unikać obrażeń do początku Twojej następnej tury.
- “...But you ... sympathies.” - Forma pośrednia - Wybierz gracza. Ten gracz nie może być leczony do początku Twojej następnej tury.
- “Game over man!” - Długie szpony - Wybierz gracza, który otrzymuje w tej turze -1 życia za każdą kartę obrażenia, którą posiada.
- “No delusions of morality” - „Ledwiem wtedy nie umarł ze strachu” - Każdy gracz musi pokazać bohatera z PRZETRWANIE lub dobiera obrażenie.
- “It’s not reading right.” - „Niewiasta już się zmienić zdążyła” - Nie można dokonać zwiadu na żadnym obszarze aż do Twojej następnej tury.
- Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych.
AGENDAS - PRZYDOMEK:
Pozytywny przydomek:
- Aggressive – Rzeźnik: W tej turze przeciwnicy otrzymują -2 ataku a pozostali gracze i Gracz-Wilkołak -2 obrony.
- Collaborative – Biały: Możesz wymienić się kartą z ręki na kartę z ręki innego gracza (obydwaj gracze muszą zgodzić się na wymianę). Karty wymieniane są na stałe.
- Deliberate – Złotousty: Odrzuć dowolną liczbę kart NAJEMNIK z ręki. Potem dobierz tyle samo kart.
- Efficient – Lis: Możesz zamienić miejscami przeciwnika lub zakrytą kartę z innym przeciwnikiem lub zakrytą kartą (obydwie muszą znajdować się w okolicy i/lub Strefie Walki.
- Fearless – Żelazny: Spójrz na trzy wierzchnie karty obrażeń, odrzuć jedną z nich a dwie pozostałe odłóż z powrotem w dowolnej kolejności.
- Implacable – Wilk: Otrzymujesz +1 do ataku za każde obrażenie jakie posiadasz.
- Brilliant – Mądry: Otrzymujesz +1 do punktów rekrutacji za każdego różnego przeciwnika na polu Pokonanych Przeciwnkiów.
- Perceptive – Sokół: Spójrz na trzy wierzchnie karty z talii przeciwników i połóż je z powrotem w dowolnej kolejności.
- Ruthless – Srogi: Możesz zabić do dwóch kart w swojej talii. Potem ją potasuj.
- Selfless – Pobożny: WSPARCIE. Kiedy wspierasz tą kartą, zamiast dobierać kartę możesz
umieścić ją z powrotem w swojej ręce na końcu tej tury.
Negatywne Przydomki:
- Captivating – Ciemiężyciel: Obejrzyj karty w ręce dowolnego gracza, a następnie weź jedną z nich do swojej ręki.
- Enthusiastic – Nekromanta: Wybierz jednego przeciwnika i połóż go w Miejscu Starcia. Uniknij wszystkich obrażeń jakie dobierzesz w tej turze.
- Inquisitive – Przeklęty: Umieść dwie Klątwy z pola Przeklętych lub pola Martwych Przeciwników
przed dowolnym graczem.
- Resurcefull – Czarny: Wylecz obrażenie dowolnego gracza, a następnie ten gracz dobiera obrażenie (możesz wybrać siebie).
- Talented – Alchemik: Wybierz nieużywaną kartę postaci i weź ją na swoją rękę.