Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kamilpr pisze: ↑15 lis 2019, 20:57
1. Sojusz leśny Operacje Militarna "Przegrupowanie" sojusz usuwa wojownika żeby rozmieścić żeton wojownika. Czy musi za to dopłacać karty stronników czy nie ?
Nie musi. Wszystkie akcje wykonywane w fazie Wieczoru nie wymagają jakichkolwiek kart.
2. Czy jak Sojusz Leśny wystawia sympatyków na polanie gdzie 2 graczy ma po 3 wojowników to musi dołożyć 1 czy 2 karty dodatkowe ?
Zawsze tylko jedną kartę dodatkowo, niezależnie od tego, czy więcej graczy ma co najmniej 3 wojowników na polanie.
Cześć.
Zagraliśmy ostatnio w dodatek (Kompania Rzeczna i Jaszczurzy Kultyści) i za cholerę nie łapię opcji pola Inwestycje na planszy frakcji Kompanii. Według mnie to inwestowanie służy w zasadzie na blokowaniu pionków, które tam odłożymy i najlepiej będzie blokować pionki innych graczy - a nie swoje. Czy coś przeoczyliśmy?
Poza tym po dwóch partiach - jedna trzyosobowa i jedna czteroosobowa - stwierdziliśmy że w takiej konfiguracji ciężko się gra przynajmniej Kompanią - za małe płatności przy takiej ilości graczy, jeżeli już w ogóle są.
Na polanie sojusz ma bazę i żeton sympatyków. Przegrywa walkę, traci wszystkich wojowników i musi przyjąć jeszcze jedno obrażenie.
Co obrywa - baza czy żeton sympatyków ?
yaro_ pisze: ↑17 lis 2019, 20:43
Na polanie sojusz ma bazę i żeton sympatyków. Przegrywa walkę, traci wszystkich wojowników i musi przyjąć jeszcze jedno obrażenie.
Co obrywa - baza czy żeton sympatyków ?
Semen pisze: ↑17 lis 2019, 20:15
Cześć.
Zagraliśmy ostatnio w dodatek (Kompania Rzeczna i Jaszczurzy Kultyści) i za cholerę nie łapię opcji pola Inwestycje na planszy frakcji Kompanii. Według mnie to inwestowanie służy w zasadzie na blokowaniu pionków, które tam odłożymy i najlepiej będzie blokować pionki innych graczy - a nie swoje. Czy coś przeoczyliśmy?
Poza tym po dwóch partiach - jedna trzyosobowa i jedna czteroosobowa - stwierdziliśmy że w takiej konfiguracji ciężko się gra przynajmniej Kompanią - za małe płatności przy takiej ilości graczy, jeżeli już w ogóle są.
Według zasad.
11.4.3 Zebranie Funduszy.
Gracz przenosi wszystkich wojowników na swojej planszy Frakcji na pole Funduszy.
Wynika z tego, że nie blokujesz wojowników na polu Inwestycje, tylko o Świcie przenosisz ich na właściwe pole Fundusze, by ponownie wykorzystać ich do działania.
Dodatkowo z pól torów Faktorii przenosisz modele, jeżeli zostały tam położone.
Tak graliśmy, mam nadzieję, że jest to poprawne.
Proszę o sprostowanie jeżeli się mylę.
Semen pisze: ↑17 lis 2019, 20:15
Cześć.
Zagraliśmy ostatnio w dodatek (Kompania Rzeczna i Jaszczurzy Kultyści) i za cholerę nie łapię opcji pola Inwestycje na planszy frakcji Kompanii. Według mnie to inwestowanie służy w zasadzie na blokowaniu pionków, które tam odłożymy i najlepiej będzie blokować pionki innych graczy - a nie swoje. Czy coś przeoczyliśmy?
Poza tym po dwóch partiach - jedna trzyosobowa i jedna czteroosobowa - stwierdziliśmy że w takiej konfiguracji ciężko się gra przynajmniej Kompanią - za małe płatności przy takiej ilości graczy, jeżeli już w ogóle są.
Według zasad.
11.4.3 Zebranie Funduszy.
Gracz przenosi wszystkich wojowników na swojej planszy Frakcji na pole Funduszy.
Wynika z tego, że nie blokujesz wojowników na polu Inwestycje, tylko o Świcie przenosisz ich na właściwe pole Fundusze, by ponownie wykorzystać ich do działania.
Dodatkowo z pól torów Faktorii przenosisz modele, jeżeli zostały tam położone.
Tak graliśmy, mam nadzieję, że jest to poprawne.
Proszę o sprostowanie jeżeli się mylę.
Dzięki - o to mi chodziło, teraz wszystko gra Nie ma to jak zaufać małolatowi (ogranemu ale jednak dalej małolatowi) w kwestii instrukcji do gry.
Witam, zapoznaję się właśnie z zasadami gry, ponieważ pierwsza partia jeszcze przede mną, a będziemy raczej grali od razu w czwórkę to mam takie dwa szybkie pytania.
W sytuacji, gdy inny gracz usuwa żeton Sympatyków lub przemieszcza swoich wojowników na polanę
z żetonem Sympatyków, musi wybrać z ręki kartę o symbolu odpowiadającym tej polanie i odłożyć ją na
twój stos Stronników
Pytanie 1.Czy ta zasada dotyczy również Włóczęgi, tzn. jeżeli gram Włóczęgą i przemieszczę swój pionek na polanę z żetonem Sympatyków muszę oddać kartę? Czy może skoro Włóczęga nie jest Wojownikiem ta zasada go nie dotyczy?
Pytanie 2. Kiedy Sojusz Stworzeń Leśnych dokonuje Rewolty na polanie na której stoi Włóczęga, to co się z nim wtedy dzieje?
gyds pisze: ↑19 lis 2019, 20:14
Pytanie 1.Czy ta zasada dotyczy również Włóczęgi, tzn. jeżeli gram Włóczęgą i przemieszczę swój pionek na polanę z żetonem Sympatyków muszę oddać kartę? Czy może skoro Włóczęga nie jest Wojownikiem ta zasada go nie dotyczy?
Jak słusznie zauważyłeś Włóczęga nie jest wojownikiem, dlatego też nie oddaje karty Sojuszowi.
Pytanie 2. Kiedy Sojusz Stworzeń Leśnych dokonuje Rewolty na polanie na której stoi Włóczęga, to co się z nim wtedy dzieje?
We wcześniejszych edycjach nic się nie działo. I jak widzę w polskiej wersji również nie zostało to uwzględnione - w nowych zasadach jeśli Włóczęga jest gdzieś, gdzie dochodzi do Rewolty, to musi uszkodzić 3 przedmioty. Dla potwierdzenia tu można zobaczyć w dalszej części wątku screen z angielskiej instrukcji czwartej edycji.
Po dzisiejszej partii mamy następujące wątpliwości:
1. Łotr, czyli piromańskie alter-ego włóczykija z dodatku. Na karcie ma napisane, że ściąga z polany wszystkie komponenty wroga. Czy to jakiś błąd w tłumaczeniu i chodzi o komponenty przeciwników (czyli wszystkich pozostałych graczy), czy może faktycznie wroga w myśl rozumienia zasad gry, czyli frakcji, która ma taki status relacji na jego planszetce, i wtedy komponenty pozostałych graczy zostają na tej polanie?
2. Powiązane z pyt 1., czyli o zdobywanie punktów na wrogu. Jak rozumiem, włóczykij zdobywa punkty za wojowników wroga jedynie w trakcie walki, a nie np po strzale z kuszy, albo w wyniku spalonej ziemi?
3. Z instrukcji wynika, że karta Dominacji zagrana jest wtedy, kiedy - zagrana "na symbol" - ma zostać odrzucona na stos kart odrzuconych. Wtedy - zamiast odrzucenia - wędruje na środek i staje się dostępna dla wszystkich graczy. Czyli z tego wynika, że karty, które Ptak zagrywa na dekrety, nie są w tym rozumieniu zagrywane (bo karta dominacji wędruje pod dekret, a nie na stos kart odrzuconych), natomiast karty Stronników Sojuszu, zagrywane np dla wystawienia Sympatyków czy na rebelię, już zostały zagrane na symbol i jeśli wśród nich jest dominacja, to - zamiast zostać odrzucona - trafia na środek?
Pytanie 2. Kiedy Sojusz Stworzeń Leśnych dokonuje Rewolty na polanie na której stoi Włóczęga, to co się z nim wtedy dzieje?
We wcześniejszych edycjach nic się nie działo. I jak widzę w polskiej wersji również nie zostało to uwzględnione - w nowych zasadach jeśli Włóczęga jest gdzieś, gdzie dochodzi do Rewolty, to musi uszkodzić 3 przedmioty. Dla potwierdzenia tu można zobaczyć w dalszej części wątku screen z angielskiej instrukcji czwartej edycji.
O to jest ciekawe. To ja jeszcze uzupełnię pytanie Odiego - czy jeśli gra się na dwóch Włóczęgów i jeden spali polanę gdzie stał aktualnie drugi, to czy ten drugi będzie miał uszkodzone 3 przedmioty, ale może zostać na tej polanie do czasu aż jej nie opuści którąś z dróg lub wychodząc do lasu?
Odi pisze: ↑19 lis 2019, 23:58
1. Łotr, czyli piromańskie alter-ego włóczykija z dodatku. Na karcie ma napisane, że ściąga z polany wszystkie komponenty wroga. Czy to jakiś błąd w tłumaczeniu i chodzi o komponenty przeciwników (czyli wszystkich pozostałych graczy), czy może faktycznie wroga w myśl rozumienia zasad gry, czyli frakcji, która ma taki status relacji na jego planszetce, i wtedy komponenty pozostałych graczy zostają na tej polanie?
Błąd w tłumaczeniu. W angielskich zasadach jest jak byk: 2.7 Enemy
An enemy is any other faction not in a coalition with you (9.2..
Z kolei najgorsze możliwe relacje Wagabundy są określane jako "Hostile", a w polskiej wersji obie definicje są przetłumaczone jako "Wróg".
Odi pisze: ↑19 lis 2019, 23:58
3. Z instrukcji wynika, że karta Dominacji zagrana jest wtedy, kiedy - zagrana "na symbol" - ma zostać odrzucona na stos kart odrzuconych. Wtedy - zamiast odrzucenia - wędruje na środek i staje się dostępna dla wszystkich graczy. Czyli z tego wynika, że karty, które Ptak zagrywa na dekrety, nie są w tym rozumieniu zagrywane (bo karta dominacji wędruje pod dekret, a nie na stos kart odrzuconych), natomiast karty Stronników Sojuszu, zagrywane np dla wystawienia Sympatyków czy na rebelię, już zostały zagrane na symbol i jeśli wśród nich jest dominacja, to - zamiast zostać odrzucona - trafia na środek?
Jest taki ciekawy wątek na BGG, gdzie ludzie się zastanawiają czy Ptaki mogą przechwycić kartę dominacji która w momencie ich Turmoil'u idzie z ich Dekretów na Discard. To chyba pośrednia odpowiedź na naszą wątpliwość - na pewno inni gracze mogą to zrobić: https://boardgamegeek.com/thread/228958 ... rmo/page/2
Witam. Jestem jeszcze przed pierwszą rozgrywką, ale podczas czytania instrukcji narodziły się pewne wątpliwości:
1. Czy zadając obrażenia Włóczędze zdobywa się punkty zwycięstwa? Podejrzewam, że nie, ponieważ nie usuwamy żetonu przeciwnika, ale wolę się upewnić. 2. Czy gracz atakując włóczęgę praktycznie wymusza na nim przejście w stan wojny? (Włóczęga najpewniej zabije chociaż jednego wojownika przeciwnika).
3. Czy Włóczęga atakując komponent inny niż wojownik wrogiej frakcji przechodzi w stan wojny?
Konik_Stepowy pisze: ↑21 lis 2019, 22:32
1. Czy zadając obrażenia Włóczędze zdobywa się punkty zwycięstwa? Podejrzewam, że nie, ponieważ nie usuwamy żetonu przeciwnika, ale wolę się upewnić.
Dobrze podejrzewasz. Nie dostaje się za to punktów zwycięstwa.
2. Czy gracz atakując włóczęgę praktycznie wymusza na nim przejście w stan wojny? (Włóczęga najpewniej zabije chociaż jednego wojownika przeciwnika).
Nie do końca. Można przykładowo zaatakować go, kiedy jest bezbronny, tj. nie ma żadnego odkrytego, nieuszkodzonego miecza. Poza tym 0 na kości też może wypaść
3. Czy Włóczęga atakując komponent inny niż wojownik wrogiej frakcji przechodzi w stan wojny?
Nie przechodzi. Dzieje się to jedynie, kiedy ściągnie chociaż jednego wojownika z planszy - nie dotyczy to innych komponentów.
2.8 Kontrola
Polana znajduje się pod kontrolą tego gracza, który posiada
na tej polanie najwięcej wojowników i budynków. (Żetony i pionki
nie są brane pod uwagę przy ustalaniu kontroli). W przypadku
posiadania takiej samej liczby budynków i wojowników przez
kilku graczy na jednej polanie, żaden z nich jej nie kontroluje. (I tutaj w nawiasie pojawia się symbol Dynastii Orlich Gniazd, Włóczęgi i jaszczurek)
Moje pytanie brzmi, do czego odnosi się ten symbol Włóczęgi w tym miejscu? Czy może chodzi tylko i wyłącznie o to:
Za każdym razem,
gdy Włóczęga inicjuje walkę, może traktować
wojowników jednego ze swoich Sojuszników
znajdujących się na polanie, na której dochodzi
do walki, jako swoich własnych wojowników.
I dzięki temu brać wyższy wynik z kostek. Czy może jest jeszcze coś innego co można pod tamten symbol podpisać?
Jeśli w nawiasie pojawia się jakaś frakcja, to znaczy, że dla niej ta zasada jest zmodyfikowana (i trzeba przeczytać zasady danej frakcji, żeby dowiedzieć się dlaczego). Dynastia jest dlatego, że jeśli ma tyle samo komponentów na polanie co inny gracz, to kontroluje polanę. Kult jest dlatego, że jeśli ma Ogród na polanie, to ją kontroluje, niezależnie od liczby komponentów innych graczy. Włóczęga za to jest dlatego, że on w ogóle nie może kontrolować żadnej polany (Księga Praw 9.2.2).
Odi pisze: ↑25 lis 2019, 23:11
Moim zdaniem nie. Rzeka nie jest ścieżką, natomiast dzieli las na pół (inaczej niż na mapie jesiennej) co robi różnicę włóczęgom.
Z angielskich zasad (wydaje mi się, że w polskiej widniał podobny zapis):
"Many clearings are linked by rivers, which act as paths for only the Riverfolk Company. Rivers do not divide clearings or forests"
Czyli nie dzieli inaczej niż wizualnie i nie robi różnicy Włóczęgom. Ale mogło mi coś umknąć.
Są osobne zasady co do rzeki na mapie jesiennej i zimowej. Na zimowej nie grałem, więc nie będę tutaj próbował przywołać z pamięci co dokładnie jak działa. Ale wszystko jest w instrukcji, albo w księdze praw.
Faktycznie, w tym "Learn to play", czy jak się to zwie, stoi:
"The Raging River
On the winter map, the river divides forests as if it were a path."
Ciekawe, że nie zostało to ujęte w samej instrukcji.
Dotyczy to chyba tylko przepisów zimowej strony mapy, ale nie podoba mi się to, że nie ma jakiegoś ujęcia zbiorczego całości zasad.
Bo ta książeczka do nauki gry opuszcza trochę drobnych zasad.
Czy gracz wykupujac ta usluge od Plemion Rzecznych moze zainicjowac walke w przypadku np. 2 pionki Plemiona, 1 Pionek gracza lub go w ogole nie ma co i Faktoria na tym Polu. Gracz przejmuje piony Plemion i one defakto same sobie atakuje faktorie czyli atakuja sami siebie.
Wg mnie to expoilt. Gracz wynajmuje Piony Kompanii Plemion i niszczy jego wlasne faktorie np. bez Pionkow przeciwnika. Co on tym sadzicie?
Czy grając dynastią Orlich gniazd, mając 2 lisie karty na werbunku i 2 na ruchu mogę 2 razy werbować na tej samej lisie polanie i ruszyć się 2 razy z tej samej polany np jednym wojownikiem za każdym razem?