Maracaibo (Alexander Pfister)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
autopaga
Posty: 1424
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 319 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: autopaga »

Czy grając w 3 osoby przetrzepanie talii 2 razy można nazwać elegencją ;) Ma 3 mocno losowe elementy. Jeden o którym nie wspomniałem, to karta celu za 20 monet, która ujawnia się po 3/4 gry. Idealnie jest to rozwiązane w palladynach, karty z celami pojawiają się przez pierwsze 3 rundy na 7, i każdy kolejny jest wyżej punktowany bo trudniej go zrobić z racji że jest na niego mniej czasu. A w Maracaibo wszystkie są równie i ostatni to po prostu loteria.
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Posty: 998
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
Has thanked: 173 times
Been thanked: 48 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: konrad.rymczak »

elayeth pisze: 15 gru 2019, 20:50
Fingus pisze: 15 gru 2019, 10:31
elayeth pisze: 15 gru 2019, 10:28Czy ktoś będzie wydawał po polsku?
https://fishbonegames.pl/gra/maracaibo/
W tym linku nie znajduje info czy i kiedy wyjdzie po polsku.
To strona wydawnictwa, jaki byłby cel wrzucania gry na stronę jeśli nie planują jej wydać. Na stronie jest informacja "przedsprzedaż wkrótce", więc data nieznana.
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4521
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1674 times
Been thanked: 2100 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: PytonZCatanu »

Wydaje mi się, że gdzieś widziałem info, że I kwartał. Ale nie mogę teraz znaleźć.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7333
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1106 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: detrytusek »

elayeth pisze: 15 gru 2019, 20:50
W tym linku nie znajduje info czy i kiedy wyjdzie po polsku.
Tu masz czarno na białym
https://fishbonegames.pl/maracaibo-w-na ... awniczych/
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: playerator »

detrytusek pisze: 16 gru 2019, 00:04 Tu masz czarno na białym
https://fishbonegames.pl/maracaibo-w-na ... awniczych/
FTFY - https://fishbonegames.pl/maracaibo-w-na ... awniczych/

Ale daty wydania nie ma.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7333
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1106 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: detrytusek »

playerator pisze: 16 gru 2019, 00:24
detrytusek pisze: 16 gru 2019, 00:04 Tu masz czarno na białym
https://fishbonegames.pl/maracaibo-w-na ... awniczych/
FTFY - https://fishbonegames.pl/maracaibo-w-na ... awniczych/

Ale daty wydania nie ma.
Nie dalej niż wczoraj albowiem było to wczoraj pisałem:
detrytusek pisze: 15 gru 2019, 13:01 Ktoś się natknął na chociaż orientacyjną datę wydania? Ze strony wyczytałem, że ponad miesiąc temu miała być polska instrukcja ale takowej nie znalazłem.
Odpowiedziałem na pytanie elayeth "czy", nie "kiedy".
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: dwainlittle »

A ja gdzieś widziałem info, że 1kw 2020. Teraz jednak tego nie widzę.

Edit. Już wiem - na forum w wątku plany wydawnicze tego wydawnictwa jest taka data.
sewerjan
Posty: 50
Rejestracja: 11 maja 2017, 19:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 59 times
Been thanked: 8 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: sewerjan »

Było info na Planszowych Newsach (9 grudnia)
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: cactusse »

autopaga pisze: 15 gru 2019, 21:00 Czy grając w 3 osoby przetrzepanie talii 2 razy można nazwać elegencją ;) Ma 3 mocno losowe elementy. Jeden o którym nie wspomniałem, to karta celu za 20 monet, która ujawnia się po 3/4 gry. Idealnie jest to rozwiązane w palladynach, karty z celami pojawiają się przez pierwsze 3 rundy na 7, i każdy kolejny jest wyżej punktowany bo trudniej go zrobić z racji że jest na niego mniej czasu. A w Maracaibo wszystkie są równie i ostatni to po prostu loteria.
Autor na BGG potwierdził, że nie ma żadnego problemu, by grać ze wszystkimi budynkami odsłoniętymi od początku gry.
Zresztą te budynki są tak drogie, że wejście na więcej niż dwa z nich jest na oko nie lada wyczynem ;-)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7333
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1106 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: detrytusek »

Trochę pograłem to się wypowiem...
Na początek zaznaczę, że jest to opinia osoby, która nie lubi Pfistera. Mombasa jest uciążliwa i męcząca w kwestiach, w których gra być nie powinna, takie utrudnianie dla samego utrudniania. Potem to już się odbijałem od gameplayów na tyle skutecznie by nawet nie próbować. Nawet nie wiecie jak ja bardzo nie chciałem zagrać w Blackout po zapoznaniu się z nią. No także ten tego nie po drodze nam było ze sobą.
Jakiś jednak wewnętrzny głosik mówił, żeby spróbować w Maracaibo. Próbowałem z nim zrobić wiele rzeczy: otumanić alkoholem, kupiłem mu inną planszówkę, obiecałem lody ale nic nie pomogło i rozwrzeszczał się na dobre.
Nie będę się wdawał w detale ale w skrócie jest to wyścig, jednak dość specyficzny bo podczas sprintu rzucane są nam kłody pod nogi słoiki z miodem. No niby można postawić żagle i gnać do mety jak w pucharze Ameryki ale jak tu się nie zatrzymać by skorzystać z pomocy asystenta lub sprzedać tytoń. Kusi, po prostu kusi. Pojawiły się przez to głosy na BGG, że gra jest bez sensu bo po prostu ten, który pierwszy odpali żagle naddźwiękowe wygra, bo konstrukcja gry jest taka, że im dalej się poruszysz tym więcej akcji w wiosce otrzymasz. Tyle, że to bzdura. Przy sprincie nie zrobi się miliona rzeczy (no dobra kilku), które ewidentnie pomogą nam w zwycięstwie np. w zdobyciu kasy albo w ulepszaniu łajby. Dodatkowo te akcje w wioskach, które mamy dostępne są kiepskie. Możemy mieć dostęp do lepszych ale je trzeba najpierw odblokować, a to robi się głównie przez sprzedaż. Jak sprzedaż to trzeba się zatrzymywać w miastach. Tak naprawdę twierdzenie, że gra jest wyścigiem jest bardzo wielkim uproszczeniem. Strusie pędziwiatry przegrają z kretesem z kimś, kto zdobędzie dużo kasy i np zainwestuje w punktujące budynki na koniec gry, które są bardzo drogie, a pędząc ślepo do mety nie ma czasu na zarobek. To gra kompromisów. Z jednej strony chce się płynąć szybko by mieć więcej akcji (bo nie płynie się po 3 pkt bonusowe za 1 miejsce [to bardzo mało]), a z drugiej trzeba wyważyć gdzie się zatrzymać i zwolnić.
Gra jest mocno taktyczna. Ciężko sobie założyć przed grą, że się pójdzie np w tor Odkrywcy bo wystarczy, że się nie dostanie potem kart pod to i po planie.
Regularnie mamy sytuację z kategorii...oo mam kartę asystenta...fajna...zagrywam, ale kasy mi brakuje...aaaleee przecie jak się zatrzymam w następnym mieście to mogę sprzedać tytoń co mi odblokuje bonus 5 monet...genialne!...to płynę....sprzedaję...ok mam kasę, to to teraz wystarczy popłynąć do wioski i zatrudnić asyst...kur gdzie mój asystent??...aaa był na tej samej karcie co tytoń!...AAAAA. No rozumiecie jak to działa. A kart mamy tylko 4 ew. 6 po upgrejdzie i często taki konflikt interesów się zdarza.
"Co chodzi o" (T. Hajto) klimat. No nie bardzo...ale przecież są QUESTY! Taa ale to zwykłe realizowanie kontraktu...ale przecież jest WALKA! Taa ale z nikim się nie walczy tylko zdobywa pkt do zainwestowania, do tego takie perły jak ...walka w miejscu X by efekt tej walki był w zupełnie w innym miejscu na Karaibach. Także klimatu jest mało ale autor mi zaimponował, bo zrobił kampanię. Każda rozgrywka kampanijna stawia nas przed pewnymi wyborami, które to np zmienią nam planszę. No któremu autorowi w mięsistej grze euro się to do tej pory chciało? Jest też opcja dla 1 gracza ale jeszcze nie próbowałem.
Jest trochę małych regułek, które osobiście bym wywalił. No np po co dawać 2 pkt za nie skorzystanie ze swojego asystenta? Balans gry by na tym wogóle nie ucierpiał. Idea z kompasami też jest na siłę.
Instrukcja...niby wszystko jest ale jakoś tak nie do końca w tych miejscach, w których bym chciał. Dobra ale mogło być lepiej.

Czas by to jakoś podsumować. To wszystko co napisałem po stronie wad to są pierdoły. Gra jest fenomenalna, a rzadko używam słów na F. Nieustanne kombinowanie co zrobić z kartą, którą by się chciało mieć w 3 kopiach, jak zdobyć kasę, asystentów (których tak samo można sobie przez nieuwagę wydać jak ten tytoń w przykładzie powyżej). Nieustanne kontrolowanie gdzie jest przeciwnik i czy zdążę dopłynąć jeszcze w 3 miejsca bo ten coś dziwnie przyśpiesza. Dzięki temu mamy tu ciągłą interakcję ale właśnie na takim poziomie. Nikt nikomu nic nie zniszczy ale za to może nam podpieprzyć questa, na którego się ślinimy, ech to może i ja przyśpieszę ale wtedy opuszczę asystenta! Gra targa nami na lewo i prawo bo tu nigdy nie ma łatwych wyborów i to jest jej największa siła. Tu nie ma nic innowacyjnego. Bo to że ruszam się na rondlu 7 pól, a nie 3? (Wzruszenie ramionami). Wyścig na torach, karty wielofunkcyjne, rozbudowa planszetki czy tory inwestycji. To wszystko było zylion razy. No i co z tego...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Posty: 998
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
Has thanked: 173 times
Been thanked: 48 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: konrad.rymczak »

Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1151 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Bruno »

Planszowe Newsy podają, że ruszyła przedsprzedaż!

https://fishbonegames.pl/produkt/maracaibo/

Gra ma być wysyłana w marcu :D


I teraz zgryz: czy mając i lubiąc GWT, jest sens dokupować Maracaibo... :roll:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 155 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: EVOCATVS »

Ciekawe za ile będzie dostępna w innych sklepach, bo tutaj z ceną trochę ich poniosło.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: kastration »

Ja zwrócę z kolei uwagę na nieziemsko ładną mapę, jak na grę euro. Podobne wrażenie miałem przy Kupcach i Korsarzach, ale to inny typ gry, wiadomo. W ogóle gra wydaje się estetycznie całościowo dopracowana i jest to jedna z najbardziej oczekiwanych premier roku. Przy czym też mam pewne wątpliwości co do zbyt dużego podobieństwa do GWT.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 155 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: EVOCATVS »

Oj dużo ładniejszych euro mi się przez oczy przewinęło. Tutaj graficznie mapa jest ok, karty i plnszetki gorzej, ikony wydają się czytelne, drewienka standardowe.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Largo »

Gra wydaje się naprawdę ciekawa ale te 209 zł to gruba przesada wg mnie.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4521
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1674 times
Been thanked: 2100 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: PytonZCatanu »

EVOCATVS pisze: 05 sty 2020, 21:53 Ciekawe za ile będzie dostępna w innych sklepach, bo tutaj z ceną trochę ich poniosło.
Nie będę się powtarzał 😉
PytonZCatanu pisze: 05 sty 2020, 22:22
rastula pisze: 05 sty 2020, 21:48 ależ mnie niemiło zaskoczyła cena Maracaibo...

abdolutnie popieram wolność ustalania cen i może tyle musi kosztować, ale moja granica psychologiczna za grę z "kostkami i kartami" zostala niestety przekroczona calkiem sporo...
Widziałem angielskie wydanie Macaraibo. Pfister ma mój pełen szacun, bo gra spokojnie mogłaby być o połowę chudsza i nadal by działała, a potem mogłaby dostać 3-4 dodatki. Tak przecież robi dziś wielu, marketing i zarządzanie tfu....

Tymczasem oni wydają absolutnie kompletna grę wypakowana po brzegi. Ilość kart oraz możliwych modyfikacji planszy jest ogromna. Jakiś ktoś lubi styl gier, jaki ma Pfister, to to jest jego święty grall, nie tylko że względu na projekt gry, ale też na jej wypasione wydanie.

Zamiast dostać grę za 160 zł i 3 dodatki po 60-80 zł dostajesz całość za 200 zł.

Nie narzekaj! 🙂
dave8
Posty: 744
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 71 times
Been thanked: 93 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: dave8 »

Obejrzałem gameplay. Też się boje zbyt dużego podobieństwa do GWT.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4521
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1674 times
Been thanked: 2100 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: PytonZCatanu »

dave8 pisze: 06 sty 2020, 00:35 Obejrzałem gameplay. Też się boje zbyt dużego podobieństwa do GWT.
30% GWT, 30% Mombasa, 40% coś nowego.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4092
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: brazylianwisnia »

Poza rondlem to co tu jest z GWT?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1151 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Bruno »

brazylianwisnia pisze: 06 sty 2020, 14:57 Poza rondlem to co tu jest z GWT?
Niekoniecznie "z", ale "podobnie do":

https://boardgamegeek.com/thread/230821 ... yer-review
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Posty: 998
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
Has thanked: 173 times
Been thanked: 48 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: konrad.rymczak »

Planszostrefa.PL pisze: 16 sty 2020, 18:06 spodziewamy się dostawy poprawionych kart do Maracaibo. Dodatkowo przyjedzie też kilkanaście sztuk mini dodatku Armada, który także dodatkowo zawiera poprawione karty.
Jakby ktoś potrzebował.
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
_leigam_
Posty: 944
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: _leigam_ »

Kiedy ma ruszyć normalna przedsprzedaż?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
_leigam_
Posty: 944
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: _leigam_ »

Widzę że w końcu rusza powoli.

Nie uważacie że to trochę dziwny rozkład:

48 metalowych monet:
28 monet o nominale 5 dublonów
12 monet o nominale 2 dublonów
8 monet o nominale 1 dublona

8 jedynek tylko?
Myślałem że mogły by posłużyć też do innych gier ale sam nie wiem czy przy takim układzie w ogóle je brać. Będzie trzeba bardzo często wymieniać.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1151 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Bruno »

_leigam_ pisze: 30 sty 2020, 20:02 Widzę że w końcu rusza powoli.

Nie uważacie że to trochę dziwny rozkład:

48 metalowych monet:
28 monet o nominale 5 dublonów
12 monet o nominale 2 dublonów
8 monet o nominale 1 dublona

8 jedynek tylko?
Myślałem że mogły by posłużyć też do innych gier ale sam nie wiem czy przy takim układzie w ogóle je brać. Będzie trzeba bardzo często wymieniać.
Przedsprzedaż już dawno ruszyła, nawet cena wersji bez metalowych monet zdążyła już podskoczyć...
Rozkład metalowych monet tłumaczony jest przez Alexa Pfistera podobnie jak rozmiar pudełka do Paladynów Z.K. przez Shema Philipsa: "nie narzekajcie, da się!" :roll:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
ODPOWIEDZ