Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

Cloud Games na FB
Cloud Games na Instagramie
xINGRAMx pisze:Jeśli oglądaliście dzisiejsze wydanie Board News na YouTubie to już wiecie, że Piotrek Piechowiak z Granie W Chmurach ogłosił otwarcie własnego studia zajmującego się tworzeniem, rozwojem i wydawaniem gier planszowych, czyli Cloud Games!

Najważniejsze cechy przyszłych gier z logiem Cloud Games to:
➡️ Atrakcyjna oprawa graficzna.
➡️ Elegancja mechaniczna - zasady proste do wytłumaczenia.
➡️ Głębia strategiczna - ciekawe decyzje do podjęcia w czasie rozgrywki.

Cloud Games będzie wprowadzało głównie gry autorskie Piotrka (tworzone od zera) i maksymalnie 1-2 tytuły rocznie.

Piotrek oczywiście nie wyklucza współpracy z innymi wydawnictwami, czego przykładem może być nadchodząca, świetna gra Entity, która ukaże się we współpracy z wydawnictwem RedImp.

Zdradzę również, że udało mi się już zagrać we wczesny prototyp nowej gry Piotrka i jest naprawdę BOMBA. Nowy wydawca urywa głowę za spoilery rodzaju gry/tematu/komponentów także więcej nie zdradzam ;)

POWODZENIA PIOTREK!

Tutaj zapowiedź usłyszycie od Piotrka: https://bit.ly/33lj6qH
A tutaj możecie znaleźć stronę FB Cloud Games: https://bit.ly/2vqBAJS
Oryginalne info tutaj: https://bit.ly/38NHHpj
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 08:53 przez Piehoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11831
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3521 times
Been thanked: 3546 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: japanczyk »

Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 504
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: jnowaczy »

Sukcesu życzę i oby nie skończyło się jak u wydawnictwa chłopaków z Pogramy, nad czym strasznie ubolewam
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11831
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3521 times
Been thanked: 3546 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: japanczyk »

jnowaczy pisze: 15 mar 2020, 13:15 Sukcesu życzę i oby nie skończyło się jak u wydawnictwa chłopaków z Pogramy, nad czym strasznie ubolewam
Tyle ze Piehoo swoje gry bedzie robił:-)
Ale Watermelon szkoda, wciaz czelam na powrót
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2812 times
Been thanked: 2501 times
Kontakt:

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 15 mar 2020, 12:54 Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Ze spokojem, za obopólną zgodą wyżej wymienionych, zmieni się autora posta i już 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 270 times
Been thanked: 276 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: lotheg »

Nie rozumiem tylko tego ruchu z Entity. Nie można było poczekać i już wydać to jako Cloud? Chyba, że to sposób na porównanie efektu ;)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 350 times
Been thanked: 83 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Kurczu »

Z tego co się orientuję to Piotrek wcześniej nie wydawał gry, a raczej nie jest to prosta sprawa, zwłaszcza bez doświadczenia. Natomiast wydając we współpracy z innym wydawnictwem może się wiele nauczyć.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

Curiosity pisze: 15 mar 2020, 14:45
japanczyk pisze: 15 mar 2020, 12:54 Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Ze spokojem, za obopólną zgodą wyżej wymienionych, zmieni się autora posta i już 8)
Wyrazam zgode!
lotheg pisze:Nie rozumiem tylko tego ruchu z Entity. Nie można było poczekać i już wydać to jako Cloud? Chyba, że to sposób na porównanie efektu ;)
Kurczu pisze:Z tego co się orientuję to Piotrek wcześniej nie wydawał gry, a raczej nie jest to prosta sprawa, zwłaszcza bez doświadczenia. Natomiast wydając we współpracy z innym wydawnictwem może się wiele nauczyć.
Kurczu trafil w srodek tarczy. :) Entity to dosyc skomplikowany projekt, mimo ze sama gra ma wygladzone zasady. Bez wsparcia Red Imp nie byloby mozliwosci zeby zrobic tego typu gre na wysokim poziomie. (brak doswiadczenia, branzowego know how, szukania bledow, rozwijania pomyslow i wiele innych czynnikow) Mega duzo sie nauczylem i nadal ucze. Dlatego w przyszlosci nie wykluczam takich kooperacji. To jest wrecz niesamowite jak rozne podejscie do wydawania maja poszczegolne firmy.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
xINGRAMx
Posty: 214
Rejestracja: 23 gru 2018, 21:49
Has thanked: 1 time

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: xINGRAMx »

Curiosity pisze: 15 mar 2020, 14:45
japanczyk pisze: 15 mar 2020, 12:54 Moze niech Piehoo założy ten temat żeby mógł aktualizowac :-P
Ze spokojem, za obopólną zgodą wyżej wymienionych, zmieni się autora posta i już 8)
Jak najbardziej się zgadzam :)
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2154
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 191 times
Been thanked: 507 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: walkingdead »

Powodzenia! :mrgreen:

PS.
Dziwnie się czyta pierwszy post, który teraz widnieje jako post Piehoo, ale jest pisany w trzeciej osobie o nim samym :wink:
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7353
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 467 times
Been thanked: 1120 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: detrytusek »

I jeszcze sobie życzy powodzenia :D
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl

Wątek sprzedażowy
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

shuji pisze: 15 mar 2020, 23:21 Możesz coś więcej powiedzieć o tym jak gry będą powstawać ? W sensie jak je będziesz wybierał, jak będą rozwijane, czy zamierzasz brać dojrzałe projekty czy bardziej wstepne pomysły, a może łączył ludzi z pomysłem na oprawę z innymi np z samym pomysłem na mechanikę ?
Planujesz dystrybucję i finansowanie przez crowdfunding ?
Hej,
dzieki zaa pytania! Musialbym dosyc dokladnie to wszystko opisac na forum, a i tak planowalem wieszksosc tych spraw poruszyc w Q+A na YouTube. Zapisze sobie te wszystkie kwestie, a pozniej podrzuce tutaj link.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2081
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1529 times
Been thanked: 1185 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Bruno »

detrytusek pisze: 16 mar 2020, 13:01 I jeszcze sobie życzy powodzenia :D
Przynajmniej ma pewność, że to szczere życzenia! 😁
Piehoo pisze: 15 mar 2020, 16:28 Mega duzo sie nauczylem i nadal ucze.
Piotrku, powodzenia! Mam tylko nadzieję, że recenzje wrócą w nieco większej niż obecnie ilości na kanał 😉 Mimo iż nie zawsze podzielam Twoje opinie (jak można nie lubić Pól Arle??!! 😉), to ze swoim charakterystycznym temperamentem, nieosiągalną dla wielu jutuberów kulturą słowa i przemyślaną formą prezentacji i recenzji gry (dyscyplina czasowa, treściwość, klarowność) jesteś zdecydowanie jasną gwiazdą na rodzimym firmamencie 😉
(wazelina-mode off)
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2154
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 191 times
Been thanked: 507 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: walkingdead »

Bruno pisze: 19 mar 2020, 02:57

Piotrku, powodzenia! Mam tylko nadzieję, że recenzje wrócą w nieco większej niż obecnie ilości na kanał 😉 Mimo iż nie zawsze podzielam Twoje opinie (jak można nie lubić Pól Arle??!! 😉), to ze swoim charakterystycznym temperamentem, nieosiągalną dla wielu jutuberów kulturą słowa i przemyślaną formą prezentacji i recenzji gry (dyscyplina czasowa, treściwość, klarowność) jesteś zdecydowanie jasną gwiazdą na rodzimym firmamencie 😉
(wazelina-mode off)
Ode mnie również powodzenia i mam nadzieję, że te zmiany w życiu nie uśmiercą kanału z recenzjami (choć zakładam, że przy obłożeniu pracą tak może się stać). To jedno z niewielu recenzenckich miejsc w sieci, w którym nie męczę się słuchając urytujących dla mnie manier "wokalnych" ( a niestety mam tak np z Wookie i Gambitem) :mrgreen:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11831
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3521 times
Been thanked: 3546 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: japanczyk »

No i hyc - zapowiedziano dzisiaj grę Nanaki
Budowanie tableu, brzmi troche jak wariacja osadników. Na razie z checia zobaczyłbym cos poza pudełkiem :P
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

Obrazek
Nanaki to gra karciana, (1-4 graczy, 45 minut), w której wcielisz się w przywódce plemienia zamieszkującego dolinę. Zbliża się Święto Gwiazd - nie masz dużo czasu na rozbudowę swojej osady. Wybuduj najwyższy totem, wznos potężne monumenty! Niech prowadza Cie duchy przodków!
Profil BGG
Nanaki to tableu building z krótkim setupem i dynamiczna rozgrywka. Wznosimy budowle w naszej osadzie wydając inne karty z naszej reki. Gra kończy się po wzniesieniu 12 karty w osadzie jednego z graczy. Dogrywamy do równej liczby tur, następnie przechodzimy przez finałową rundę. Każda akcja wymaga odrzucania kart, niektóre maja w koszcie surowce: drewno i/lub kamień. Surowce mogą pochodzić z własnych kart produkcyjnych, kart przeciwnika lub możemy skorzystać z surowców Świętej Równiny - co skutkuje kara ujemnych punktów.
Każdy gracz wciela się w jedno z plemion zamieszkujących dolinę, dzięki czemu uzyskuje specjalne umiejętności danej frakcji. Gra posiada prosty wariant solo. Po każdej turze dociągamy kartę akcji dla wioski neutralnej i stosujemy polecenia z karty. (odrzuć surowce, wznieś tartak/kamieniołom/odrzuć karty z rynku) Staramy się uzyskać jak najwięcej punktów w ograniczonej liczbie rund.

Już bardzo niedługo więcej informacji na temat mechaniki, rodzajów kart i przedsprzedaży gry.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 09:14 przez Piehoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 1039
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 466 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: KurikDeVolay »

Z polskimi znakami byłoby to dużo bardziej czytelne. Wygląda to niechlujnie, jak na zajawkę pierwszej gry. :X
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7353
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 467 times
Been thanked: 1120 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: detrytusek »

Mocno mi zaleciało ONI po tym opisie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl

Wątek sprzedażowy
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

KurikDeVolay pisze: 31 mar 2020, 08:55 Z polskimi znakami byłoby to dużo bardziej czytelne. Wygląda to niechlujnie, jak na zajawkę pierwszej gry. :X
Wybacz, przestawiony język. Już powinno być ok.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4746
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 392 times
Been thanked: 925 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: BartP »

Jak wygląda interakcja w grze?
Doszło do tego, że obecnie jak czytam "tableau building", to słyszę "pasjans" :/.
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 350 times
Been thanked: 83 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Kurczu »

Piotrek napisał, że można wykorzystywać surowce innych graczy do budowy, więc jest nadzieja na interakcję 😀
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

BartP pisze: 31 mar 2020, 09:16 Jak wygląda interakcja w grze?
Doszło do tego, że obecnie jak czytam "tableau building", to słyszę "pasjans" :/.
Glowna interakcja to rynek zasobów. Możesz inwestować w swoje budynki produkcyjne, albo być pasożytem i brać od innych (jednocześnie ułatwiając im zdobywanie punktów). Druga sprawa to budynki, które dają graczowi punkty za określone struktury u przeciwników i np. posiadanie przewagi w określonym typie. Na koniec jeszcze rynek kart, możemy podebrać komuś taka która akurat potrzebuje. (w tym aspekcie bardziej interakcja ala TTR/Splendor/Na skrzydłach, czyli przeszkadzasz, ale nie budujesz na tym wielkiej strategii... ;) )


Podsumowując. Interakcja mniej więcej na poziomie 7 Cudów. Tam militaria i kupowanie zasobów od sąsiadów. Tutaj wykorzystywanie zasobów i wyścig po osiągnięcia.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Cloud Games - plany wydawnicze nowego studia

Post autor: Piehoo »

Obrazek
Jak wielu graczy przewidziało, kampania Nanaki pojawi się na platformie Wspieram.to już w środę 15.04.2020! Ciężko przed Wami coś ukryć! ;)
Na www.wspieram.to/Nanaki już pojawił się zegar, który odlicza do startu naszej wspólnej przygody. Sama kampania będzie trwała tradycyjne 30 dni i nie przewiduję opcji early bird (kto pierwszy ten lepszy). Nie jestem wielkim zwolennikiem nakładania dodatkowego ciśnienia związanego z terminem wsparcia. Każdy zainteresowany będzie miał równe 30 dni na podjęcie decyzji i data wsparcia nie będzie faworyzowała kogokolwiek.
Nie martwcie się! Od wielu miesięcy pracujemy nad kilkoma innymi niespodziankami! Pierwszą, którą możecie zobaczyć na załączonej grafice, to limitowana figurka totemu.
Jest to zamiennik znacznika pierwszego gracza. Wykonany z żywicy w kolorze brązowym. (około 8 centymetrów).

Nanaki będzie można kupić w wersjach:
A) Klasyczna - żeton pierwszego gracza.
B) Kolekcjonerska - figurka totemu zastępująca żeton.

Po premierze gry, odbędzie się konkurs z nagrodami, w którym fani będą wybierać najlepiej pomalowany totem!

Patroni medialni gry:
ZnadPlanszy
Planszowe Newsy
Board News
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2812 times
Been thanked: 2501 times
Kontakt:

Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04

Post autor: Curiosity »

Piehoo pisze: 16 kwie 2020, 10:59 Ja nie zarabiam praktycznie nic
Dlaczego wydajesz grę, na której nie zarobisz? Rozumiałbym to, gdybyś nie założył wydawnictwa i chciał sobie wydać grę dla własnej satysfakcji. Ale założyłeś wydawnictwo, więc myślisz o wydawaniu gier jako o pracy. Praca ma przynosić dochód. Twoja gra nie przyniesie dochodu, a do tego angażujesz w nią własny czas i energię. Czy wydanie tej gry ma Cię jako wydawce do czegokolwiek przybliżyć? Zakładasz, że staniesz się rozpoznawalny i ceniony na rynku i dotrzesz tak do większej liczby klientów? A jeśli tak, to czy nie byłoby mądrzej wydać jakiś sprawdzony hit? Zobacz na początki Games Factory (Publishing): poszli w Roll for the Galaxy (hicior) a potem w Steampunk Rally (tez hicior z KS). Zarobili kasę, stworzyli markę, wiele osób im zaufało, a że to padło to już inna bajka.

Jak Nanaki ma Ci w przyszłości zaprocentować, jeśli nie zastrzykiem gotówki? Liczysz, że to będzie wielki hit?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 270 times
Been thanked: 276 times

Re: (Wspieram.to) Nanaki - start 15.04

Post autor: lotheg »

Curiosity pisze: 16 kwie 2020, 12:49
Piehoo pisze: 16 kwie 2020, 10:59 Ja nie zarabiam praktycznie nic
Dlaczego wydajesz grę, na której nie zarobisz? Rozumiałbym to, gdybyś nie założył wydawnictwa i chciał sobie wydać grę dla własnej satysfakcji. Ale założyłeś wydawnictwo, więc myślisz o wydawaniu gier jako o pracy. Praca ma przynosić dochód. Twoja gra nie przyniesie dochodu, a do tego angażujesz w nią własny czas i energię. Czy wydanie tej gry ma Cię jako wydawce do czegokolwiek przybliżyć? Zakładasz, że staniesz się rozpoznawalny i ceniony na rynku i dotrzesz tak do większej liczby klientów? A jeśli tak, to czy nie byłoby mądrzej wydać jakiś sprawdzony hit? Zobacz na początki Games Factory (Publishing): poszli w Roll for the Galaxy (hicior) a potem w Steampunk Rally (tez hicior z KS). Zarobili kasę, stworzyli markę, wiele osób im zaufało, a że to padło to już inna bajka.

Jak Nanaki ma Ci w przyszłości zaprocentować, jeśli nie zastrzykiem gotówki? Liczysz, że to będzie wielki hit?
Też o tym myślałem, ale wyszedłem z założenia, że ten projekt ma na celu pokazać, że Piotrek to w miarę dobry autor i napędzić kolejne rzeczy - jak chociażby Entity.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
ODPOWIEDZ