Quadropolis

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4666
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 1975 times

Quadropolis

Post autor: warlock »

Dlaczego polskie instrukcje muszą zawierać skróty myślowe ;)?

Z instrukcji PL
Kazda aktywowana fabryka zapewnia 2 PZ za sasiadujacy sklep i 3 PZ za sasiadujacy port.
Z tego mogłoby wynikać, że niezależnie od ilości sklepów/portów wokół fabryki, dostajemy punkty tylko za jeden sklep i jeden port przy fabryce. Tymczasem angielskie reguły mówią
Each activated Factory scores 2 VPs for each adjacent Shop and 3 VPs for each adjacent Harbor.
Czyli dostajemy punkty za każdy sklep i każdy port - angielska instrukcja nie pozostawia miejsca na wątpliwości. Nie wiem dlaczego w instrukcji PL pominięto słowo each/każdy.
Pan QnshT
Posty: 102
Rejestracja: 18 paź 2015, 14:55
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 2 times

Re: Quadropolis

Post autor: Pan QnshT »

Polska instrukcja mówi dokładnie to samo. Łącznik logiczny "i" wyraźnie wskazuje że punkty dostajesz za każdą "i" fabrykę "i" port. Z goła inaczej byłoby gdyby w miejscu "i" pojawiło się "lub" a jeszcze inaczej gdyby gdzieś pojawiło się "za jedną/jeden" ;]
Hex Map Generator
Zaufani z forum:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Martens10
Posty: 136
Rejestracja: 22 mar 2015, 11:59

Re: Quadropolis

Post autor: Martens10 »

Czy dobrze rozumiem,że nie jest nigdzie zabronione aby jeden sklep (czy port) sąsiadujący z dwiema fabrykami, punktował zarówno przy jednej jak i przy drugiej fabryce?

Tapnięte z zet3ki
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4666
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 1975 times

Re: Quadropolis

Post autor: warlock »

Pan QnshT pisze:Polska instrukcja mówi dokładnie to samo. Łącznik logiczny "i" wyraźnie wskazuje że punkty dostajesz za każdą "i" fabrykę "i" port
A a skąd Ci się to "każdą" wzięło ;)?
Czy dobrze rozumiem,że nie jest nigdzie zabronione aby jeden sklep (czy port) sąsiadujący z dwiema fabrykami, punktował zarówno przy jednej jak i przy drugiej fabryce?
Rozpatrujesz sąsiedztwo każdego kafelka indywidualnie. :wink: Będzie punktował i przy jednej i przy drugiej.
Pan QnshT
Posty: 102
Rejestracja: 18 paź 2015, 14:55
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 2 times

Re: Quadropolis

Post autor: Pan QnshT »

warlock pisze:
Pan QnshT pisze:Polska instrukcja mówi dokładnie to samo. Łącznik logiczny "i" wyraźnie wskazuje że punkty dostajesz za każdą "i" fabrykę "i" port
A a skąd Ci się to "każdą" wzięło ;)?
Z umiejętności logicznego myślenia i być może doświadczenia z różnymi tytułami gdzie czasem trzeba czytać miedzy wierszami a czasem nie czytać tylko jednego akapitu ale spojrzeć na zasady całe jako takie.
Hex Map Generator
Zaufani z forum:
Spoiler:
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4666
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 1975 times

Re: Quadropolis

Post autor: warlock »

Mi trzeba tłumaczyć jak chłop krowie na miedzy, niestety. I dla mnie zapis w formie, w jakiej jest w instrukcji pozostawia miejsce na wątpliwości, bo sugeruje, że maksymalny bonus jaki mogę dostać, to 5 pkt (2 pkt za sklep i 3 pkt za port). Wcale nie jest dla mnie oczywiste, że za dwa sklepy i dwa porty dostanę 4 pkt + 6 pkt. Gdyby natomiast instrukcja zawierała wyrażenie "2 pkt za każdy sąsiadujący sklep i 3 pkt za każdy sąsiadujący port", wtedy nie miałbym wątpliwości. Bycie bardziej precyzyjnym nie zaszkodzi. W szczególności, że - powtarzam po raz kolejny - angielska instrukcja JEST precyzyjna i zawiera słowo EACH. Zawiera również łącznik AND . Według Ciebie polskie "i" wystarczy, a według mnie anglojęzyczna instrukcja nie bez powodu dodała słowo EACH.

Dlatego chciałbym, żebyś mi wyjaśnił, dlaczego polski wydawca przetłumaczył tylko "AND" jako "I", a całkowicie pominął "EACH", które jest w angielskiej instrukcji razem ze słowem "AND". Anglojęzyczny wydawca najwidoczniej stwierdził, że osoby, które nie posiadają umiejętności logicznego myślenia i nie mają umiejętności czytania między wierszami (takie jak ja) będą potrzebować takiego precyzyjnego zwrotu. :wink:
Pan QnshT
Posty: 102
Rejestracja: 18 paź 2015, 14:55
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 2 times

Re: Quadropolis

Post autor: Pan QnshT »

Masz rację dlatego też uznaj to za pierwszą erratę do instrukcji :D
Hex Map Generator
Zaufani z forum:
Spoiler:
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Quadropolis

Post autor: krisow »

Ostatnio grałem w Quadropolis i mam podobny problem z punktowaniem za porty. Punktuję jeden raz za najdłuższą linię w poziomie i drugi raz za najdłuższą w pionie? Czy też wybieram tylko jedną, najdłuższą z nich i punktuję tylko jeden raz?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4778
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1037 times

Re: Quadropolis

Post autor: Trolliszcze »

Ciach, bo piszę głupoty. Dzięki, hipcio.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 08:37 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 78 times
Been thanked: 334 times

Re: Quadropolis

Post autor: hipcio_stg »

Punktujesz tylko jedno najdłuższe połączenie w poziomie i jedno najdłuższe połączenie w pionie ;) Minimalnie jest 3pkt za 2 porty w linii (3 +0), maksymalnie w trybie ekspert 30pkt (18+12).
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Quadropolis

Post autor: krisow »

Ok, czyli dobrze zrozumiałem instrukcję. Jeden raz punktujemy za najdłuższą linię w pionie i drugi raz za najdłuższą w poziomie. Dziękuję :)
mko13
Posty: 93
Rejestracja: 07 lis 2014, 23:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Quadropolis

Post autor: mko13 »

Czy biurowce stawia się na takich samych zasadach jak budynki mieszkalne?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Quadropolis

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

mko13 pisze: 10 cze 2020, 22:47 Czy biurowce stawia się na takich samych zasadach jak budynki mieszkalne?
Kafelki wykłada się jak każde inne, różnica jest w punktowaniu, budynki mieszkalne punktują za stosy a biurowce mają dodatkowy bonus za to że są obok siebie.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
mko13
Posty: 93
Rejestracja: 07 lis 2014, 23:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Quadropolis

Post autor: mko13 »

Dr. Nikczemniuk pisze: 11 cze 2020, 21:38
mko13 pisze: 10 cze 2020, 22:47 Czy biurowce stawia się na takich samych zasadach jak budynki mieszkalne?
Kafelki wykłada się jak każde inne, różnica jest w punktowaniu, budynki mieszkalne punktują za stosy a biurowce mają dodatkowy bonus za to że są obok siebie.
Nie o to mi chodziło. Chodziło mi o kolejne kondygnacje biurowców. Bo w instrukcji wyraźnie jest napisane, że kolejne kondygnacje budynków mieszkalnych można budować przy pomocy architektów na 2 sposoby. Czy z biurowcami też tak jest? Czy np 2 piętro biurowca mogę wybodować architektem np numer 4 jeśli budynek jest na tym polu?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Quadropolis

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

mko13 pisze: 12 cze 2020, 07:30
Dr. Nikczemniuk pisze: 11 cze 2020, 21:38
mko13 pisze: 10 cze 2020, 22:47 Czy biurowce stawia się na takich samych zasadach jak budynki mieszkalne?
Kafelki wykłada się jak każde inne, różnica jest w punktowaniu, budynki mieszkalne punktują za stosy a biurowce mają dodatkowy bonus za to że są obok siebie.
Nie o to mi chodziło. Chodziło mi o kolejne kondygnacje biurowców. Bo w instrukcji wyraźnie jest napisane, że kolejne kondygnacje budynków mieszkalnych można budować przy pomocy architektów na 2 sposoby. Czy z biurowcami też tak jest? Czy np 2 piętro biurowca mogę wybodować architektem np numer 4 jeśli budynek jest na tym polu?
Dokładnie :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ