Poważnie? Na form BGG jest mnóstwo wątków o tym jak poprawić balans gry, aby bohaterowie mieli szansę na wygraną. SU&SD mówią to samo, aby wygrać 'dobrą stroną' należy optymalizować wszystkie ruchy i nie można sobie pozwolić na chwilę swobody, choćby po to żeby powalczyć z przeciwnikiem. Co jest przykre w grze, gdzie mamy tonę plastiku, mnóstwo bohaterów do wyboru, a walka sprawia wielką frajdę. Zamiast obijać twarze batmanem i rzucać batarangami, żeby mieć jakiekolwiek szanse na wygraną trzeba od samego początku móżdzyć nad optymalną ścieżką, a połowę każdej gry i tak zajmują rzuty na rozbrojenie bomb czy hakowanie komputera oraz odpoczywanie bohaterem. Trochę szkoda.pan_satyros pisze: ↑08 cze 2019, 13:15mówisz? dotychczas czytałem zgoła odmienne opinie, że to zły nie ma szans.
Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
- Dejw87
- Posty: 111
- Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Na te 14 gier bohaterowie wygrali 4-5 razy, praktycznie każde zwycięstwo było "rzutem na taśme", przez co gra robi się bardzo emocjonująca. Wydaje mi się, że bohaterowie mają mniejszy margines błędu, trzeba dobrze zaplanować ruchy i wybierać odpowiedni sprzęt, do tego jeszcze mieć trochę szczęścia. Nie zgodzę się, że nie ma tutaj miejsca na walkę bo jest jej całkiem sporo.pan_satyros pisze: ↑08 cze 2019, 13:15mówisz? dotychczas czytałem zgoła odmienne opinie, że to zły nie ma szans.
Taką czystą nowalankę powinien dostarczyć tryb versus ale to na razie tylko przypuszczenia bo nie miałem okazji w niego zagrać.
- Tyrek
- Posty: 679
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 155 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Po kolejnych grach bardziej bolesnym faktem dla mnie staje się kwestia losowości, która potrafi grę uprzykrzyć w krytycznych momentach.
Doceniam aspekt podążania optymalną ścieżką - cenię sobie to w grach 1 vs many, że ma nie być łatwo, zegar tyka, nie można sobie pozwolić na radosne klepanie po głowach, bo gdzieś tam cel misji zaczyna się oddalać. Trzeba przemyśleć każdy ruch, skalkulować co się opłaca a co nie. To daje satysfakcję.
Problem pojawia się, gdy bardzo skrupulatnie dziergany plan, zaczyna nam się walić przez kostki. Wiem, że jest to wpisane w design tej gry, ale potrafi strasznie uprzykrzyć życie i odebrać radość z grania. W sytuacji gdy przeznaczamy 4 kostki akcji na manipulację przy bombie (czerwone), a potem kolejne dwie na przerzuty i nadal nie osiągamy potrzebnego wyniku i wiemy, że wyłącza nam to postać na kolejną turę - no bo musimy w tym momencie odpocząć, aby przy tej bombie znowu pomajstrować. Ok, jest to naturalny element tego projektu, ale jeśli wkładam pełen wysiłek w jakąś akcję, z zamiarem, ze musi się udać bo inaczej po ptakach (i jest to duży koszt) to oczekiwaniem naturalnym jest to, że się uda. Szczególnie, że akcja ta przyczynia się do wygrania scenariusza. W takim wypadku tracę kolejne dwie tury na tą samą bombę, nie posuwając gry do przodu, licząc, że przeciwnicy nie zdążą zrobić mi dostatecznego łupnia, który zredukuje moje szanse w kolejnej turze.
W tej grze, w której zaszła powyższa sytuacja, grałem jako zły. Nie dotknęło mnie to osobiście, ale widziałem po współgraczach, którzy robili co mogli, jak takie akcje odbierają radochę (nie była to jedna akcja). Oczywiście nie zdążyli z realizacją celu (zostały im dwie bomby), pomimo, że zagrali naprawdę dobrze (konsekwencja w realizacji celów), a ja w ostatniej turze nie miałem już jak im przeszkodzić, poza dostawieniem jednego kolesia, który utrudni w rozbrojeniu bomby (który i tak został zabity). Nie chodzi mi tutaj o żal, że kostki się nie pokulały jak trzeba, ale o to jak ten jeden rzut, który pochłonął wszystkie dostępne akcje postaci, powoduje wyłączenie tej postaci i podatność na ataki.
Gra jest sztywna - w sensie czasowym i bardzo wymagająca - nie przeszkadza mi to. To bardzo duży plus. Losowość potrafi zabić przyjemność z realizacji perfekcyjnego planu. Nie jestem przeciwnikiem kostek. Gram w bardzo dużo "kostkowych" gier, ale cenię sobie w nich to, że jeden rzut, ważny rzut, nie psuje mi całości. Wczoraj poczułem jakąś słabość tej olbrzymiej mechaniki, którą dano nam w Batmanie. Trochę za wcześnie na wyroki, ale mam obawę, że w gronie doświadczonych graczy, którzy będą mieli rozpykane optymalne podejścia do każdego scenariusza, o wyniku ostatecznym będą decydowały rzuty kostkami w krytycznych momentach, psując grę jednej lub drugiej stronie.
Zobaczymy. Co myślicie?
Doceniam aspekt podążania optymalną ścieżką - cenię sobie to w grach 1 vs many, że ma nie być łatwo, zegar tyka, nie można sobie pozwolić na radosne klepanie po głowach, bo gdzieś tam cel misji zaczyna się oddalać. Trzeba przemyśleć każdy ruch, skalkulować co się opłaca a co nie. To daje satysfakcję.
Problem pojawia się, gdy bardzo skrupulatnie dziergany plan, zaczyna nam się walić przez kostki. Wiem, że jest to wpisane w design tej gry, ale potrafi strasznie uprzykrzyć życie i odebrać radość z grania. W sytuacji gdy przeznaczamy 4 kostki akcji na manipulację przy bombie (czerwone), a potem kolejne dwie na przerzuty i nadal nie osiągamy potrzebnego wyniku i wiemy, że wyłącza nam to postać na kolejną turę - no bo musimy w tym momencie odpocząć, aby przy tej bombie znowu pomajstrować. Ok, jest to naturalny element tego projektu, ale jeśli wkładam pełen wysiłek w jakąś akcję, z zamiarem, ze musi się udać bo inaczej po ptakach (i jest to duży koszt) to oczekiwaniem naturalnym jest to, że się uda. Szczególnie, że akcja ta przyczynia się do wygrania scenariusza. W takim wypadku tracę kolejne dwie tury na tą samą bombę, nie posuwając gry do przodu, licząc, że przeciwnicy nie zdążą zrobić mi dostatecznego łupnia, który zredukuje moje szanse w kolejnej turze.
W tej grze, w której zaszła powyższa sytuacja, grałem jako zły. Nie dotknęło mnie to osobiście, ale widziałem po współgraczach, którzy robili co mogli, jak takie akcje odbierają radochę (nie była to jedna akcja). Oczywiście nie zdążyli z realizacją celu (zostały im dwie bomby), pomimo, że zagrali naprawdę dobrze (konsekwencja w realizacji celów), a ja w ostatniej turze nie miałem już jak im przeszkodzić, poza dostawieniem jednego kolesia, który utrudni w rozbrojeniu bomby (który i tak został zabity). Nie chodzi mi tutaj o żal, że kostki się nie pokulały jak trzeba, ale o to jak ten jeden rzut, który pochłonął wszystkie dostępne akcje postaci, powoduje wyłączenie tej postaci i podatność na ataki.
Gra jest sztywna - w sensie czasowym i bardzo wymagająca - nie przeszkadza mi to. To bardzo duży plus. Losowość potrafi zabić przyjemność z realizacji perfekcyjnego planu. Nie jestem przeciwnikiem kostek. Gram w bardzo dużo "kostkowych" gier, ale cenię sobie w nich to, że jeden rzut, ważny rzut, nie psuje mi całości. Wczoraj poczułem jakąś słabość tej olbrzymiej mechaniki, którą dano nam w Batmanie. Trochę za wcześnie na wyroki, ale mam obawę, że w gronie doświadczonych graczy, którzy będą mieli rozpykane optymalne podejścia do każdego scenariusza, o wyniku ostatecznym będą decydowały rzuty kostkami w krytycznych momentach, psując grę jednej lub drugiej stronie.
Zobaczymy. Co myślicie?
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Jeśli na.planszy nie ma złych to.dobrzy nie grali dobrze;) z resztą się w miarę zgadzam;) W.grze najważniejsze dobrymj to uzmysłowić sobie, że źli to tylko przeszkadzacze, to nie odcinek kreskówki, że trzeba ich wyłapać i zamknąć w więzieniu. Na to na początku się łapaliśmy;)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Tyrek
- Posty: 679
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 155 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Źli byli na planszy Niemoc wynikała z odległości do przejścia i deficytu kostek na ostatnią turę (tylko 5 po regeneracji). Ale nie dotyczy to zupełnie tematu o którym piszę
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 98 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Właśnie skończyłem tłumaczenie skrótu zasad. Z grafikami wyszło 11 stron. Mam zgodę autora angielskiej wersji na publikacje, więc przejrzę jeszcze tekst na świeżo jutro i podlinkuję plik.
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 98 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Przetłumaczony skrót zasad
https://boardgamegeek.com/filepage/1826 ... krot-zasad
Wersja edytowalna. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące:
- błędów,
- niejasności,
- propozycji polskiego tłumaczenia terminów związanych z mechaniką gry.
Co do tego ostatniego punktu do zdaję sobie sprawę, że niektóre tłumaczenia mogą budzić kontrowersje, ale w większości wypadków są one skutkiem świadomych decyzji. Na przykład thought nie przetłumaczyłem jako myślenie, bo kojarzy się to bardziej z rozmyślaniem niż np. z hakowaniem. Dlatego zastosowałem główkowanie, które pewnie też nie jest idealne, ale pasuje do komiksowego rodowodu gry. Jestem otwarty na inne propozycje.
Przy zgłaszaniu uwag pamiętajcie jednak, że to tłumaczenie skrótu zasad, a nie pełnej instrukcji. Nie spodziewajcie się więc pięknego, kwiecistego języka.
https://boardgamegeek.com/filepage/1826 ... krot-zasad
Wersja edytowalna. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące:
- błędów,
- niejasności,
- propozycji polskiego tłumaczenia terminów związanych z mechaniką gry.
Co do tego ostatniego punktu do zdaję sobie sprawę, że niektóre tłumaczenia mogą budzić kontrowersje, ale w większości wypadków są one skutkiem świadomych decyzji. Na przykład thought nie przetłumaczyłem jako myślenie, bo kojarzy się to bardziej z rozmyślaniem niż np. z hakowaniem. Dlatego zastosowałem główkowanie, które pewnie też nie jest idealne, ale pasuje do komiksowego rodowodu gry. Jestem otwarty na inne propozycje.
Przy zgłaszaniu uwag pamiętajcie jednak, że to tłumaczenie skrótu zasad, a nie pełnej instrukcji. Nie spodziewajcie się więc pięknego, kwiecistego języka.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2021, 12:17 przez mluckner, łącznie zmieniany 1 raz.
- upadly_bankowiec
- Posty: 256
- Rejestracja: 11 lis 2018, 13:48
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 124 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Dzisiaj przede mną pierwsza rozgrywka. Gram bohaterami z dwoma niedzielnymi graczami przeciwko właścicielowi gry. Widzę, że nie ma co się nastawiać na zwycięstwo
Mój kanał na youtube na którym możesz poznać/przypomnieć sobie zasady gier.
- Dejw87
- Posty: 111
- Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Mam jedną uwagę co do tłumaczenia,a raczej jego brak. Chodzi o określanie celu podczas ataku w ręcz: Cel musi być na tym samym polu co atakujący ale również może być na sąsiednim, jeżeli cel jest na polu przepełnionym.mluckner pisze: ↑19 cze 2019, 23:16 Przetłumaczony skrót zasad
https://www.dropbox.com/s/y82bb4jc45bfl ... .docx?dl=0
Wersja edytowalna. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące:
- błędów,
- niejasności,
- propozycji polskiego tłumaczenia terminów związanych z mechaniką gry.
Co do tego ostatniego punktu do zdaję sobie sprawę, że niektóre tłumaczenia mogą budzić kontrowersje, ale w większości wypadków są one skutkiem świadomych decyzji. Na przykład thought nie przetłumaczyłem jako myślenie, bo kojarzy się to bardziej z rozmyślaniem niż np. z hakowaniem. Dlatego zastosowałem główkowanie, które pewnie też nie jest idealne, ale pasuje do komiksowego rodowodu gry. Jestem otwarty na inne propozycje.
Przy zgłaszaniu uwag pamiętajcie jednak, że to tłumaczenie skrótu zasad, a nie pełnej instrukcji. Nie spodziewajcie się więc pięknego, kwiecistego języka.
The defender must be located:
- In the same area as the attacker
- In an adjacent area that the attacker would
over-occupy (explanation page 43) and to which
they have a clear line of sight.
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 98 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Podaj proszę źródło angielskiego cytatu. Opierałem się na skrócie zasad i choć mogłem coś przegapić to możliwe, że tej reguły w nim nie było.
Ponieważ mam aktualnie ograniczony dostęp do komputera to trudno mo to zweryfikować.
Ponieważ mam aktualnie ograniczony dostęp do komputera to trudno mo to zweryfikować.
- Dejw87
- Posty: 111
- Rejestracja: 24 lis 2016, 12:56
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Instrukcja, strona 13:
The defender must be located:
- In the same area as the attacker
- In an adjacent area that the attacker would
over-occupy (explanation page 43) and to which
they have a clear line of sight
The defender must be located:
- In the same area as the attacker
- In an adjacent area that the attacker would
over-occupy (explanation page 43) and to which
they have a clear line of sight
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Przetłumaczyłem/zrobiłem po polsku dokument z ikonografią - 2 strony na jednej alfabetycznie, na drugiej w/g umiejętności, proszę o komentarze:
PDF
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
https://www.kickstarter.com/projects/80 ... ts/2714213
O ludzie, jeśli ten update okaże się rzeczywistością to będę mieć ogromny szacun dla tej firmy. Mój drugi a pierwszy planszówkowy Kickstarter dostarczony przed czasem! A nawet uwzględniając liczbę wspierających i tak powinni wyrobić się na czas. Czyli można. Można oszacować termin tak, żeby dać radę. Ba, nawet przygotowali się na zaskakujący dla wielu czas chińskiego Nowego Roku. Przy czym mam świadomość, że akurat ogromną część gry w zasadzie mieli gotową i wystarczył dodruk. Niemniej i tak jest to osiągnięcie niesamowite w skali KS. Czekam niecierpliwie
O ludzie, jeśli ten update okaże się rzeczywistością to będę mieć ogromny szacun dla tej firmy. Mój drugi a pierwszy planszówkowy Kickstarter dostarczony przed czasem! A nawet uwzględniając liczbę wspierających i tak powinni wyrobić się na czas. Czyli można. Można oszacować termin tak, żeby dać radę. Ba, nawet przygotowali się na zaskakujący dla wielu czas chińskiego Nowego Roku. Przy czym mam świadomość, że akurat ogromną część gry w zasadzie mieli gotową i wystarczył dodruk. Niemniej i tak jest to osiągnięcie niesamowite w skali KS. Czekam niecierpliwie
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
ja bym miał do nich szacun jakby te zasady na nowo napisali
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Pytanko czy jest sens kupic podstawowy pledge czy tylko all in?
O ile batmobile mnie srednio interesuje o tyle tryb vs moze byc ciekawy jakie jest Wasze zdanie?
O ile batmobile mnie srednio interesuje o tyle tryb vs moze byc ciekawy jakie jest Wasze zdanie?
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Versus mode jest najlepszy Przygodowy też fajny, ale versus to właśnie pojedynek mastermindów
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Nikt nie psize, że zapowiedziano S3 wraz z poprawionym rulebookiem?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 28 sty 2015, 12:17
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 3 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
I nie tylko- mają zrobić zupełnie osobne zasady dla trybu pełnej kooperacji/solo
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Powinni poprawiony rulebook i zasady dosyłać za darmo graczom poprzednich sezonów, ile osób się odbiło od tej gry właśnie przez to...
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Jeśli dobrze rozumiem to będą za darmo
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Jeśli usprawnią to może nawet ściągnę z wątku sprzedażowego
- garg
- Posty: 4599
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1575 times
- Been thanked: 1148 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Czy jest już gdzieś draft kampanii?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Batman: Gotham City Chronicles (Frédéric Henry)
Zapowiedzieli 20.09, że będzie S3, a ty chcesz juz draft?
Obstawiam, ze jak zwykle bedzie styczen/luty
Obstawiam, ze jak zwykle bedzie styczen/luty
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk