Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2091 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: PytonZCatanu »

Nieustraszeni Normadia 7/10

Pierwszy scenariusz był letni, ale drugi scenariusz był już 10x ciekawszy niż pierwszy. Wciąż nie graliśmy z pełną różnorodnością akcji i jednostek. Jeśli jednak tendencja jest utrzymana w kolejnych scenariuszach to to może być świetna gra. Ja jestem zaintrygowany co dalej się pojawi. Mam tylko wątpliwości co do regrywalnosci scenariuszy po ich dwukrotnym zagraniu (obiema stronami). Scenariusz to ok 45 minut.
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

PytonZCatanu pisze: 23 wrz 2020, 23:06 Mam tylko wątpliwości co do regrywalnosci scenariuszy po ich dwukrotnym zagraniu (obiema stronami). Scenariusz to ok 45 minut.
Zależy, czego oczekujesz po ponownej rozgrywce. W sumie widać, że jest zawsze kilka dróg do osiągnięcia celu, więc można zawsze próbować na różne sposoby. Plus losowość też zmusi do różnych działań. Szczerze mówiąc nie martwiłbym się aż tak o regrywalność. Jak dla mnie to bardzo solidna gra w swojej kategorii.

Co ciekawe, Normandia jakoś bardziej mi podchodzi, niż Afryka, pomimo ciekawej mechaniki pojazdów. W Normandii podział na różne oddziały i ogólnie większe talie dają mi więcej satysfakcji z rozgrywki. Afryka sprawia wrażenie, że dłużej się daną misję rozstawia, niż ją rozgrywa.
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: zbajszek »

Jakby ktoś był ciekawy jak gra wygląda "w akcji" to zacząłem właśnie serię poświęconą temu tytułowi.

Link: Undaunted: Normandy
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 155 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: EVOCATVS »

Na razie tylko odpakować zdążyłem, ale duży plus za to, że "medal" za GoldenGeeka był naklejką na folii, zamiast zapaskudzać nim okładkę, jak to niektóre wydawnictwa mają w zwyczaju.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: woytas »

Na BGG można znaleźć coś takiego do do gry solo. Ktoś próbował?
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1903
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: tomuch »

Do gry solo jest też http://www.unbotted.ga/
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: woytas »

tomuch pisze: 03 paź 2020, 14:43 Do gry solo jest też http://www.unbotted.ga/
Ciekawe, ale wolałbym coś na papierze. Samej gry jeszcze nie mam, ale gdyby trafił się dobry tryb solo (nawet nieoficjalny), to bym chętnie kupił.
pioma10
Posty: 299
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: pioma10 »

woytas pisze: 03 paź 2020, 18:05
tomuch pisze: 03 paź 2020, 14:43 Do gry solo jest też http://www.unbotted.ga/
Ciekawe, ale wolałbym coś na papierze. Samej gry jeszcze nie mam, ale gdyby trafił się dobry tryb solo (nawet nieoficjalny), to bym chętnie kupił.
W kolejnym dodatku ma być dołączony tryb solo.
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: mnw »

Jest jeszcze coś takiego od Mike'a z One Stop Co-op Shop: https://boardgamegeek.com/filepage/2064 ... co-op-shop
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: woytas »

Miałem nadzieję, że jednak ktoś próbował grać solo i podzieli się wrażeniami.
pioma10 pisze: 03 paź 2020, 19:25 W kolejnym dodatku ma być dołączony tryb solo.
Kiedy? Co? Jak? Zaciekawiłeś mnie. Wiadomo już coś więcej? Jakieś daty, pierwsze wrażenia itp?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Jiloo »

woytas pisze: 04 paź 2020, 19:57
pioma10 pisze: 03 paź 2020, 19:25 W kolejnym dodatku ma być dołączony tryb solo.
Kiedy? Co? Jak? Zaciekawiłeś mnie. Wiadomo już coś więcej? Jakieś daty, pierwsze wrażenia itp?
https://boardgamegeek.com/boardgame/313 ... forcements
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: woytas »

O kurka wodna, prawie rok czekania :mrgreen:
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1903
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: tomuch »

woytas pisze: 04 paź 2020, 22:13 O kurka wodna, prawie rok czekania :mrgreen:
Dlatego zostałem przy angielskiej wersji, żeby zachować spójność, bo - znając życie - o ile polska wersja się przyjmie, to ten dodatek będzie za 5 lat...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Jiloo »

tomuch pisze: 05 paź 2020, 01:02 Dlatego zostałem przy angielskiej wersji, żeby zachować spójność, bo - znając życie - o ile polska wersja się przyjmie, to ten dodatek będzie za 5 lat...
Tym bardziej ze na samych kartach tego angielskiego nie ma za dużo. Wszystkie akcje są tylko pojedynczymi słowami.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Lubel »

Byłby ktoś tak miły i podrzucił skan książki scenariuszy, bo mi gdzieś wcięło.
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: hutriel »

Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Lubel »

Ale wolałbym PL.
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: mnw »

Lubel pisze: 05 paź 2020, 10:06
Ale wolałbym PL.
U Ogrów na stronie jest tylko instrukcja, więc najlepiej zapytaj ich bezpośrednio, czy Ci udostępnią.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Zagrałem sobie partię testową czyli scenariusz nr 1. Grałem solo, operując obiema stronami i rozgrywka mnie wciągnęła. Garść pierwszych spostrzeżeń:
Setup troszkę może potrwać przy układaniu talii graczy, dlatego przydałaby się jakaś wypraska w której można by było sobie posortować rodzaje kart. Poza tym ułożenie scenariusza 1 trwało z 5 minut.
Mechanika deckbuilding została świetnie wpasowana w tematykę wojenną. Przypomina mi to trochę War Chesta i jest to komplement dla NN. Też liczba kart w talii danego oddziału mocno wpływa na jego operatywność. Straty są bolesne bo należy odrzucać karty z gry i jednostka staje się coraz słabsza. Tak jak w każdym deckbuilderze, talia gracza musi być efektywna przy każdym dociągu, zwłaszcza że nie można przetrzymywać kart na ręce. I tutaj będzie zagwozdka, jak tę talię sobie zbudować w czasie gry. Opcja przeczekania pozwala odchudzać deck i położyć nacisk na bardziej kluczowe jednostki w danym momencie. Świetnym rozwiązaniem jest to, że teren musi być rozpoznany przez Zwiadowców, żeby był dostępny dla innych jednostek. Do tego Zwiadowcy pozwalają usuwać z ręki karty Mgły Wojny, więc są przydatni przez cały scenariusz. Z kolei Strzelcy to "toporna" jednostka, ale jako jedyna może przejąć kontrolę nad terenem, co oznacza, że nie można jej traktować jako mięso armatnie.
Podsumowując, nie dziwię się, że gra odniosła sukces i zebrała pochlebne recenzje. Myślę, że Nieustraszeni mogą się podobać nie tylko wojennym casualom, ale również weterani odnajdą tutaj wiele fajnych smaczków. I piszę to z perspektywy scenariusza szkoleniowego, więc już zacieram ręce na to co będzie dalej!
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1558
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 106 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Muad'Dib »

Jeśli pierwszy scenariusz się podobał to dalej jest tylko lepiej. My po nim na chwilę się odbiliśmy, ze względu na jego "symetryczność". Potem, kiedy każdy gracz ma inny cel, gra jeszcze więcej zyskuje.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Zastanawiam się jak funkcjonują w tej mechanice pojazdy? Ponoć w U:Afryka występują?
I chętnie bym zobaczył potyczki w Wietnamie. Silnik wydaje się być mocno elastyczny.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

RUNner pisze: 16 paź 2020, 12:27 Zastanawiam się jak funkcjonują w tej mechanice pojazdy? Ponoć w U:Afryka występują?
I chętnie bym zobaczył potyczki w Wietnamie. Silnik wydaje się być mocno elastyczny.
W U:Afryka żetony nie reprezentują jednostek, tylko pojedynczych żołnierzy, którzy mogą znaleźć się w pojeździe i wykonywać w nim akcje dozwolone przez miejsce, w którym się znajdują - kierowca prowadzi, operator kmu strzela itp. Pojazdy mają też swój współczynnik obrony ppanc. Trochę się ten system komplikuje w tym momencie i o ile pomysł z pojazdami jest bardzo ciekawy, to akurat to zejście z poziomu drużyny do poziomu pojedynczego żołnierza jakoś mnie nie przekonało.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Jedyne czego mi w tej grze brakuje, to linia strzału, chowanie się za budynkami i drzewami. Wszyscy są narażeni na trafienie przez cały czas, a wyrzucone na kostce „0” zawsze oznacza hita. Wiem, że założeniem gry jest prostota i to całkiem nieźle działa, ale chętnie pograłbym na kaflach z Mage Knighta, gdzie jeden kafel przedstawia 7 pól, a każde z nich traktowane jest indywidualnie. W NN kafel jest całością, dodaje stałą premię do obrony. Na kaflu z 7 polami, każde z nich miałoby inne znaczenie taktyczne. Tu budynek, tam lasek czy wysokie krzewy blokujące widoczność. To już by była inna gra, ale kto wie czy nie jeszcze lepsza?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1017
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 427 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: karmazynowy »

RUNner pisze: 11 lis 2020, 13:06 Jedyne czego mi w tej grze brakuje, to linia strzału, chowanie się za budynkami i drzewami. Wszyscy są narażeni na trafienie przez cały czas, a wyrzucone na kostce „0” zawsze oznacza hita. Wiem, że założeniem gry jest prostota i to całkiem nieźle działa, ale chętnie pograłbym na kaflach z Mage Knighta, gdzie jeden kafel przedstawia 7 pól, a każde z nich traktowane jest indywidualnie. W NN kafel jest całością, dodaje stałą premię do obrony. Na kaflu z 7 polami, każde z nich miałoby inne znaczenie taktyczne. Tu budynek, tam lasek czy wysokie krzewy blokujące widoczność. To już by była inna gra, ale kto wie czy nie jeszcze lepsza?
To wymagałoby też zmodyfikowania ruchu, co pociągnęłoby za sobą konieczność zmodyfikowania zwiadu i przejmowania kontroli. W zasadzie to byłaby inna gra już.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Ruch należałoby zapewne podwoić, ale kontrola i zwiad bez zmian dla całego kafla.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ODPOWIEDZ