Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: rattkin »

dannte pisze: 11 gru 2020, 11:38 Nie, to nie to, specjalnie sprawdziłem reguły kilka razy. Nie chodziło mi o to, że wygrywam 100% gier, chodziło mi o to co napisałem: gra nie stwarza wyzwania. Wygranie w nią nie daje mi satysfakcji.
Rozumiem co chciałeś przekazać, ale to trochę nie fair chyba - o każdej grze solo bez presji można powiedzieć, że nie stwarza wyzwania, bo nad każdą decyzją możesz ślęczeć nieskończoną ilość czasu i podjąć optymalną decyzję. Gry jednak zakładają, że umysł ludzki jest jednak zawodny / niecierpliwy i nie będzie min/maxował w ten sposób - bo tak można zniszczyć każdą grę (a ograniczenie czasowe jest sztuczne i niesprawiedliwe, bo różni ludzie myślą w różny sposób i z inną szybkością). Tak czy siak, mi wygrać w Sprawlopolis jest dość ciężko i udaje mi się średnio co 5 grę. Skoro wygrane są tak rzadkie, to - zgodzisz się? - znaczy jednak, że gra wyzwanie stwarza. Natomiast doskonale mogę zrozumieć, że komuś takie zwycięstwo nie przynosi satysfakcji - to już bardzo subiektywna rzecz.
dannte pisze: 11 gru 2020, 11:38 Chodziło mi o to, że od początku do końca wiesz co "musisz" zrobić, nie ma tutaj wyboru
Ależ jest. To, że wiesz co musisz zrobić, wcale nie sprawia, że wykonanie tego jest łatwe i że nie masz wyboru. Masz zawsze kilka kart w ręku z różnym układem tras i bardzo wiele możliwości ułożenia jednej z nich. I rzadko jest tak, że ułożenie jest "idealnie", tzn. popycha jeden lub wszystkie cele do przodu, nie ujmując przy tym punktów.

Podam inny przykład - Codenames. Widzisz kartkę z kodem, widzisz słowa. Doskonale wiesz co masz zrobić (jakie słowa podpowiedzieć i ile), ale cała gra zasadza się na tym JAK to zrobić. (sidenote: nie lubię Codenames, ale akurat nie z tego powodu :P)
dannte pisze: 11 gru 2020, 11:38 PS: Intencją mojego posta nie było zniechęcenie kogokolwiek do zakupu. Jedynie chciałem wiedzieć co mi umyka. Dowiedziałem się w sumie, że muszę dorosnąć - pozostaje mi w takim razie przenieść się do przyszłości, czyli czekać aż gra mi się zacznie podobać ;)
Ja tam lubię takie posty, bo można sobie podyskutować. Ale też i nie bez kozery mawia się, że "simplicity is the ultimate sophistication". Ta wartość jest w Sprawlopolis bardzo wyraźnie zaprezentowana. Jako wannabe designer, zrobienie drugiego Fedum w mojej głowie jest dużo prostsze, niż wymyślenie takiego genialnego (choć, wydawałoby się, bardzo trywialnego przecież) Sprawlopolis.
dannte pisze: 11 gru 2020, 12:14 Format gry nie ma dla mnie znaczenia
Mi się wydaje, że właśnie powinien i to bardzo. I że to jest największa bolączka polskiego i brytyjskiego wydania, bo rujnują tę największą zaletę. Sprawlopolis to gra w malutkim portfeliku. Mam ją zawsze przy sobie, często nawet zapominam, że mam ją przy sobie. Posiadanie gry "zawsze przy sobie" i to takiej, którą można zagrać i coop i pvp i solo, bez setupu i w kilka-kilkanaście minut, na niewielkiej powierzchni - to tworzy gigantyczną wartość kontekstową, która wypycha tę grę na piedestał. Opakowanie naprawdę tutaj ma znaczenie i definiuję tę grę i pryzmat przez jaki wypadałoby ją postrzegać.
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 474
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1028 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: Lucky Duck Games »

Chcielibyśmy małe wytłumaczenie co do portfelika wrzucić.
Tak więc sami bardzo doceniamy to rozwiązanie i czyniliśmy starania, żeby i taki portfelik znalazł się w naszym wydaniu.
Robiliśmy wyceny i kalkulacje, żeby taki portfelik dorzucić do środka pudełka, ale wtedy gra nie mogłaby kosztować 39,99 (SCD) a 49,99-54,99.
I oczywiście wiemy, że są osoby, które powiedzą, że chętnie by tę dyszkę więcej dały za portfelik, ale my tworząc tę linię karcianek założyliśmy sobie za podstawę, że wszystkie gry kosztować będą właśnie 39,99 pln.
Stety-niestety nie mogliśmy wziąć pod rozwagę, aby grę wydać po prostu w portfeliku - zwyczajnie nie jest to optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o prezencję w sklepie - zwyczajnie takiej gry nie byłoby widać na półkach. O ile sklepy hobbystyczne jeszcze by to pewnie przebolały, ale już takie bardziej casualowe czy sieci nie chciałby tego produktu od nas w takiej formie kupić. Oczywiście rozważaliśmy też zrobienie jakiś opakowań zbiorczych, displejów - ale znów - przez ten zabieg nie zmieścilibyśmy się w 39,99 i tu zataczamy koło.
Kolejny aspekt to fakt, że gry w całości drukowane są w Polsce. Portfeliki musielibyśmy ściągać z Chin. To znacznie zmniejsza elastyczność przy dodrukach.
Powiedzmy, że Urbanista zaczyna sprzedawać się bardzo dobrze (co się akurat na szczęście dzieje :) ) i potrzebny jest szybki dodruk.
W Polsce grę mamy gotową do odbioru w ok 50-60 dni i można wysyłać do sklepów. W Chinach czekalibyśmy na to ok 45 dni, ale dochodzi czas transportu i nagle kompletny produkt możemy wysyłać po ok 100 dniach. To spora różnica.

Niemniej słyszymy Was i chcemy wyjść na przeciw oczekiwaniom.
Nie będzie pewnie tajmenicą, że chcemy kontynuować tę linię i na 2021 szykujemy kolejne karciane pozycje za 39 zł, również od Button Shy.
Szykujemy coś na kształt małego upgrade packa dla całej linii, który zawierać będzie taki portfelik + jakieś małe, niewydane jeszcze dodatki.
Za wcześnie jednak, żeby pisać o szczegółach/cenie, ale jest wysoce prawdopodobne, że taki produkt powstanie.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: rattkin »

Bardzo rozsądne rozwiązanie. Oczywiście, wersja portfelikowa była zasadna tylko w trybie KS, w retailu takie coś zrealizować to problematyczna sprawa. Ale "duch" tej gry zawiera się w portfeliku - i wrócenie go do tegoż to fajny ruch.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: dannte »

rattkin pisze: 11 gru 2020, 14:30 o każdej grze solo bez presji można powiedzieć, że nie stwarza wyzwania, bo nad każdą decyzją możesz ślęczeć nieskończoną ilość czasu i podjąć optymalną decyzję. Gry jednak zakładają, że umysł ludzki jest jednak zawodny / niecierpliwy i nie będzie min/maxował w ten sposób - bo tak można zniszczyć każdą grę (a ograniczenie czasowe jest sztuczne i niesprawiedliwe, bo różni ludzie myślą w różny sposób i z inną szybkością).
To zależy w jakie gry gramy, bo ograniczenie czasowe niekoniecznie traktujemy jako czas w sekundach. Może to być ograniczenie rund, ograniczenie kart w talii, ograniczenie twojego HP, kart w ręce, innych zasobów, którymi musisz mądrze zarządzać . Ja znam gry, które w bardzo elegencki sposób "oszukują" mnie, że mam decyzję (bo wiadomo, że wszystkie gry można sprowadzić do tego, że zależą od szczęścia dociągu kart, ale staram się tego tak nie postrzegać). Z reguły bardzo gruntownie analizuję gry zanim je kupię i jestem bardzo krytyczny, szczególnie przy grach o abstrakcyjnej tematyce, bo jak gra ma temat Aliena, Predatora, The Thinga, Firefly, Star Treka, itp. to jestem w stanie przymknąć oko na jakieś małe wady;)
rattkin pisze: 11 gru 2020, 14:30Tak czy siak, mi wygrać w Sprawlopolis jest dość ciężko i udaje mi się średnio co 5 grę. Skoro wygrane są tak rzadkie, to - zgodzisz się? - znaczy jednak, że gra wyzwanie stwarza. Natomiast doskonale mogę zrozumieć, że komuś takie zwycięstwo nie przynosi satysfakcji - to już bardzo subiektywna rzecz.
Kurczę, i to jest bardzo fajne, rozumiem, że może rzeczywiście tak być.
To jest w sumie też fajny materiał na nowy wątek: co sprawia, że lubimy daną grę. Bo spotkałem się często z opiniami, których też nie byłem w stanie zrozumieć, gdzie np. Tom Vasel zgnoił jakąś grę za konkretną mechanikę, a inne gry (pewnie nieświadomie) uwielbia, mimo, że robią to samo. Może kiedyś taki wątek założę jak zrobię jakieś szersze rozeznanie. Chociaż o gustach się nie dyskutuje, więc to pewnie nie jest dobry pomysł.
rattkin pisze: 11 gru 2020, 14:30Ależ jest. To, że wiesz co musisz zrobić, wcale nie sprawia, że wykonanie tego jest łatwe i że nie masz wyboru. Masz zawsze kilka kart w ręku z różnym układem tras i bardzo wiele możliwości ułożenia jednej z nich. I rzadko jest tak, że ułożenie jest "idealnie", tzn. popycha jeden lub wszystkie cele do przodu, nie ujmując przy tym punktów.
Tak, to miałem na myśli mówiąc, że na końcu wychodzi brzydactwo, bo gracz skupia się na najbardziej lukratywnym celu i ma gdzieś pozostałe (tzn. nie opłaca się ich nadmiernie realizować, bo mogą przynieść więcej problemów niż korzyści). Tu też pewnie oceniłem grę nie-fair, bo starałem się ją "zepsuć", tzn. od początku do końca budowałem miasto "na jedno kopyto" i na koniec wychodziło, że wyrównałem próg punktowy albo przekroczyłem. Bo nie obchodziło mnie budowanie miasta, tylko realizowanie abstraktyjnych celów.
Ale ja generalnie nie jestem fanem typowych eurasów i wariantów solo typu "beat your own score" czy automa. Więc pewnie dlatego miałem z tym problem w tej grze.
rattkin pisze: 11 gru 2020, 14:30Podam inny przykład - Codenames. Widzisz kartkę z kodem, widzisz słowa. Doskonale wiesz co masz zrobić (jakie słowa podpowiedzieć i ile), ale cała gra zasadza się na tym JAK to zrobić. (sidenote: nie lubię Codenames, ale akurat nie z tego powodu :P)
Haha, nie znoszę Codenames :D z wielu powodów. Z kolei bardzo lubię Dixita, ale nie pamiętam kiedy w niego ostatnio grałem...
rattkin pisze: 11 gru 2020, 14:30 Ja tam lubię takie posty, bo można sobie podyskutować. Ale też i nie bez kozery mawia się, że "simplicity is the ultimate sophistication". Ta wartość jest w Sprawlopolis bardzo wyraźnie zaprezentowana. Jako wannabe designer, zrobienie drugiego Fedum w mojej głowie jest dużo prostsze, niż wymyślenie takiego genialnego (choć, wydawałoby się, bardzo trywialnego przecież) Sprawlopolis.
Pełna zgoda, ja w zasadzie to jestem w stanie zrozumieć czemu taka gra jest popularna, tylko usilnie starałem się do niej przekonać i chciałem wiedzieć czy czegoś nie pominąłem. Sam jestem wielkim zwolennikiem Love Lettera - ba! nawet dla mnie jest to gra bardzo tematyczna! Więcej: uważam, że Seiji Kanai jest geniuszem - stworzył grę typu social deduction (typu Mafia/Avalon) na 5-8 osób zamkniętą w 8 kartach (plus 8 kart z numerkami), która jest mocno niedoceniana moim zdaniem (chodzi o Secret Moon).
rattkin pisze: 11 gru 2020, 14:30Mi się wydaje, że właśnie powinien i to bardzo. I że to jest największa bolączka polskiego i brytyjskiego wydania, bo rujnują tę największą zaletę. Sprawlopolis to gra w malutkim portfeliku. Mam ją zawsze przy sobie, często nawet zapominam, że mam ją przy sobie. Posiadanie gry "zawsze przy sobie" i to takiej, którą można zagrać i coop i pvp i solo, bez setupu i w kilka-kilkanaście minut, na niewielkiej powierzchni - to tworzy gigantyczną wartość kontekstową, która wypycha tę grę na piedestał. Opakowanie naprawdę tutaj ma znaczenie i definiuję tę grę i pryzmat przez jaki wypadałoby ją postrzegać.
Ja też noszę przy sobie dwie gry, zawsze w portfelu, właśnie w takim formacie (jedna solo, jedna na dwóch graczy) i czasami zdarzało się zagrać w pociągu, więc całkowicie rozumiem docenienie formatu. I porównując je obie do Sprawlopolis, to ta ostatnia przegrywa (w moich oczach oczywiście). Ale nie wiem czy byłbym w stanie wygodnie zagrać w Sprawlopolis w pociągu, więc w tym przypadku ten format dla mnie ma małe znaczenie.

Dzięki za podjęcie tematu.

mecenas pisze: 11 gru 2020, 12:23A ja Cię zachęcę do offtopu - z chęcią się dowiem jakie są inne tytuły na 15 minut, które wyplują ze mnie multum emocji, jest to specyficzna kategoria, która nie ma aż tylu gier i sądzę, że warto je przywołać jako alternatywa dla Sprawlopolis
Nie wiem czy zachęcanie do offtopu jest legalne xD
Poniższe pozycje to oczywiście moja subiektywna lista, w żadnym razie nie sugeruję, że są lepsze od Sprawlopolis - jedynie że ja stawiam je wyżej.
Spoiler:
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: warlock »

Wielkie tak dla upgrade packów z portfelikami!!! <3
PanFantomas
Posty: 593
Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
Has thanked: 136 times
Been thanked: 507 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: PanFantomas »

.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 21:00 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: warlock »

Uzależnienia ciąg dalszy :D - wiem, że cele wyszły dość zbieżne, ale jeśli dobrze rozumiem punktowanie "Dwa na dwa" to chyba ustrzeliłem Personal Best jeśli chodzi o przebicie wymaganego progu :D

Obrazek
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: warlock »

OK znalazłem solidny fakap tłumaczeniowy w dodatku Plaże.

Karta Trasa widokowa mówi o "tej drodze", a to kompletnie nie ma sensu, bo cały ten wysiłek oznaczałby, że unikamy otrzymania tylko jednego ujemnego punktu. Angielska wersja mówi, że jeśli wykonamy ten cel, to W OGÓLE nie dostajemy ujemnych punktów za WSZYSTKIE drogi na planszy. Foty w spojlerze:
Spoiler:
dawid
Posty: 516
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: dawid »

Na FB zauważono, że chyba kolejny babol się wkradł. Cel półwysep jest nadrukowany na jednej z kart z plażą północ/południe przez co nie da się go wykonać.
Spoiler:
W angielskim wydaniu ten cel jest umieszczony na innej karcie.
Spoiler:
Lucky Duck Games potwierdzicie ?
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: EMI_NAT »

warlock pisze: 12 gru 2020, 01:07 Uzależnienia ciąg dalszy :D - wiem, że cele wyszły dość zbieżne, ale jeśli dobrze rozumiem punktowanie "Dwa na dwa" to chyba ustrzeliłem Personal Best jeśli chodzi o przebicie wymaganego progu :D

Obrazek
proszę wytłumacz mi punktowanie w tej rozgrywce, bo według mojego rozumowania nie wygląda to tak różowo jak na Twojej karcie punktacji, przede wszystkim rażą mnie te -3 za tereny przemysłowe, widzę 4 tereny bez ujemnej punktacji
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: EMI_NAT »

pierwszy cel z karty , też w sumie odnosi się tylko to terenów zielonych więc nie wiem skąd ta 7
Ostatnio zmieniony 13 gru 2020, 20:57 przez EMI_NAT, łącznie zmieniany 1 raz.
dawid
Posty: 516
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: dawid »

1. Cel: 6 kwadratów 2x2 czyli 7 punktów
2. Cel: 15 rejonów zielonych - 3 x 4 szare, zostaje 3
3. Cel: Nie ma rejonów zielonych na granicy miasta, więc zostaje 15 za 15 zielonych rejonów.

Edit:
EMI_NAT pisze: 13 gru 2020, 20:54 pierwszy cel z karty , też w sumie odnosi się tylko to terenów zielonych więc nie wiem skąd ta 7
Liczy się za każdy zaznaczony (patrz zdjęcie)
Spoiler:
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: EMI_NAT »

to gdzie jest zachowany warunek drugiej karty -3 za każdy teren przemysłowy, według mnie minus 12 pkt
mecenas
Posty: 762
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 157 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: mecenas »

EMI_NAT pisze: 13 gru 2020, 21:12 to gdzie jest zachowany warunek drugiej karty -3 za każdy teren przemysłowy, według mnie minus 12 pkt
Zwróciłeś uwagę, że ta karta ma również część +1 punkt za każdy zielony teren? Czyli + 15 za zielone, -12 za szare, co daje 3 punkty.
dawid
Posty: 516
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: dawid »

No dokładnie tak. Na obrazku jest 15 zielonych. Za każdy zielony jest 1 punkt. Są też 4 szare czyli minus 12. 15-12=3 i to ma wpisane na karteczce przy numerze 2.

Później jest wpisane 15 za cel 3. I przy podliczaniu największych regionów dodatkowe 15. W tym przypadku zielone punktowały właściwe 4 razy.
EMI_NAT
Posty: 104
Rejestracja: 15 lip 2016, 21:33
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: EMI_NAT »

No tak🤪, ślepy nie powinien w karty grać 👍
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: lesar »

Wiem, że na kilku kartach wersji polskiej są błędy. Proszę o wskazanie jakie.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
dawid
Posty: 516
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: dawid »

Póki co tylko dwa błędy są znalezione i oba z dodatku z plażami:
1. Trasa widokowa - powinno być tak, że nie dostaje się punktów ujemnych za wszystkie drogi
2. Półwysep - tutaj tekst jest ok, ale zadanie umieszczono na złej karcie i nie da się tego celu zrealizować. Ja sobie zamieniam północ/południe na wschód/zachód i rząd na kolumnę. Wtedy to ma jakiś sens.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2092 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: PytonZCatanu »

dawid pisze: 15 gru 2020, 13:57 Póki co tylko dwa błędy są znalezione i oba z dodatku z plażami:
1. Trasa widokowa - powinno być tak, że nie dostaje się punktów ujemnych za wszystkie drogi
2. Półwysep - tutaj tekst jest ok, ale zadanie umieszczono na złej karcie i nie da się tego celu zrealizować. Ja sobie zamieniam północ/południe na wschód/zachód i rząd na kolumnę. Wtedy to ma jakiś sens.
Czyli w podstawowej wersji gry, wygląda na to, że jest wszystko okej?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: warlock »

Nie zauważyłem żadnych błędów w podstawce Urbanisty póki co ;).
dawid
Posty: 516
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: dawid »

Porównałem sobie z angielskimi kartami podstawkę i wychodzi, że w kartach nie ma żadnego błędu.

Robiąc pierwsze porównanie znalazłem różnice w 6 kartach. Okazało się, że porównywałem do wersji prototypowej.
Pozostawię to poniżej jako ciekawostkę.
Spoiler:
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: mnw »

Ja też akurat zrobiłem porównanie, oto efekty:

Różnice kosmetyczne bez znaczenia dla rozgrywki:
- angielska wersja jest wydrukowana na kartach z efektem "linen finish";
- karty z dodatku "W budowie" - awersy (rejony) są wydrukowane do góry nogami;
- brak konsekwencji w pogrubianiu nazw rejonów.

Różnice pomniejsze:
- 4. "Block party" / "Dwa na dwa" - polska wersja jest klarowniejsza i ma dodatkowy przykład.

Różnice znaczące:
- karty 5 i 10 mają zamienione awersy (rejony) - potencjalnie może to zaburzać balans, ale w jakim stopniu, nie wiem;
- karty 16 i 17 mają zamienione awersy (rejony) - jak wyżej;
- karty z dodatku "Plaże": "Półwysep" i "Punkt widokowy" mają zamienione awersy (rejony) - jak ktoś zauważył, uniemożliwia to punktowanie w przypadku karty "Półwysep";
- karta z dodatku "Plaże": "Trasa widokowa" ma błąd - jak już ktoś zauważył, oryginał mówi "you will not receive a Road Tax" a tłumaczenie "nie odejmujecie punktów za tę drogę". Ta wątpliwość została już wyjaśniona na bgg przez Jasona: https://boardgamegeek.com/thread/252503 ... enic-route - czyli poprawnie jest w oryginale (nie odejmuje się punktów za drogi w ogóle, nie tylko za tę konkretną).

Tytułem komentarza: no tak średnio to wygląda. Kilkanaście kart i tyle błędów? Kto ten skład robił? Biorąc pod uwagę lepszą jakość kart, jednak będę grał w oryginał, zwłaszcza, że mam go w portfelu. Myślałem, że jak porównam z ciekawości Sprawlopolis, to nie będzie żadnych problemów i sobie daruję pozostałe, a tu jednak pora się wziąć za Tussie Mussie i Circle the Wagons...
Spoiler:
Edit: coś dodawanie obrazków chyba nie działa :/
Edit 2: już działa, jest wszystko w spoilerze :)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2020, 18:00 przez mnw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: krisow »

Kurczę, 18 kart i takie kwiatki? Wychodzi teraz, że każde wydawnictwo musi przynajmniej jeden błąd w grze lub instrukcji zrobić. Pośpiech? Zbyt dużo gier i brak personelu?

PS. @ mnw, Skopiowałem treść Twojego wpisu na facebooku oraz tutaj w ich wątku Lucky Duck Games. Może coś odpiszą.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2020, 17:30 przez krisow, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: rattkin »

Wszystkie osoby zaangażowano do wymyślania tytułu...
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Urbanista / Sprawlopolis (Steven Aramini, Danny Devine, Paul Kluka)

Post autor: mnw »

krisow pisze: 15 gru 2020, 17:13 PS. @ mnw, Skopiowałem treść Twojego wpisu na facebooku oraz tutaj w ich wątku Lucky Duck Games. Może coś odpiszą.
Dzięki, zobaczymy co z tego wyniknie.
rattkin pisze: 15 gru 2020, 17:19 Wszystkie osoby zaangażowano do wymyślania tytułu...
Dzięki za poprawę humoru :lol:
ODPOWIEDZ