Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Sam sobie odpowiem bo znalazłem odpowiedź na https://boardgamegeek.com/thread/231038 ... ng-no-cost
Zagrywamy i płacimy w fazie Villain.
Zagrywamy i płacimy w fazie Villain.
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
To zależy czy na karcie jest keyword 'action'. Te można zagrywać tylko w fazie graczy.seki pisze: ↑26 mar 2020, 12:07 Mam problem ze zrozumieniem momentu zagrywania Event. Powiedzmy wydarzenie, które przerywa rozpatrywanie efektu Treachery card. Czy ja to wydarzenie zagrywam w fazie gracza w ciemno nie wiedząc co wyjdzie w fazie złoczyńcy czy zagrywam dopiero gdy nastąpi pojawienie się tej karty? Wydawało mi się, że zagrywać karty i płacić ich koszt mogę tylko w fazie gracza ale wiele Eventów broni przed czymś co pojawi się w fazie Villain więc mam wątpliwości.
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
To nie zależy. Nie będziesz miał karty która przeywa rozpatrywanie efektu treachery card, która jest jednocześnie akcją. W przypadku na który odpowiadasz nic nie zależy.sliw2 pisze: ↑26 mar 2020, 12:37To zależy czy na karcie jest keyword 'action'. Te można zagrywać tylko w fazie graczy.seki pisze: ↑26 mar 2020, 12:07 Mam problem ze zrozumieniem momentu zagrywania Event. Powiedzmy wydarzenie, które przerywa rozpatrywanie efektu Treachery card. Czy ja to wydarzenie zagrywam w fazie gracza w ciemno nie wiedząc co wyjdzie w fazie złoczyńcy czy zagrywam dopiero gdy nastąpi pojawienie się tej karty? Wydawało mi się, że zagrywać karty i płacić ich koszt mogę tylko w fazie gracza ale wiele Eventów broni przed czymś co pojawi się w fazie Villain więc mam wątpliwości.
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Ale jako ogólna zasada to warto sobie to zapamiętać.
Jeśli na karcie wydarzenia jest "Action" to zagrasz tylko w PlayerPhase.
Jeśli na karcie wydarzenia jest "Interrupt" albo "Response", to już trzeba się wczytać w warunek aktywacji.
A warunki aktywacji są różne. Np. jeśli jest to atak Vilaina, to trzeba ją zagrać przed odsłonięciem karty boost, ale jeśli warinkiem aktywacji jest przyjęcie obrażeń, to jest to już po odsłonięciu boosta. Co do zasady nie ma żadnego ograniczenia, by nie dało się kiedyś karty zagrać. Wszystko zależy od warunku aktywacji karty.
Jeśli na karcie wydarzenia jest "Action" to zagrasz tylko w PlayerPhase.
Jeśli na karcie wydarzenia jest "Interrupt" albo "Response", to już trzeba się wczytać w warunek aktywacji.
A warunki aktywacji są różne. Np. jeśli jest to atak Vilaina, to trzeba ją zagrać przed odsłonięciem karty boost, ale jeśli warinkiem aktywacji jest przyjęcie obrażeń, to jest to już po odsłonięciu boosta. Co do zasady nie ma żadnego ograniczenia, by nie dało się kiedyś karty zagrać. Wszystko zależy od warunku aktywacji karty.
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Dzięki panowie. Cenne wskazówki. Zacząłem grać po przeczytaniu instrukcji i z tymi wydarzeniami miałem wątpliwości nad timingiem odpalenia. Reszta zasad narazie bez żadnych wątpliwości ale pewnie wraz z poznawaniem bardziej zaawansowanych talii mogą pojawić się dalsze dylematy.
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
generalnie te dopiski sa informacja co wlasnie wykonujesz.Atamán pisze: ↑23 mar 2020, 08:42 Czym są te dopiski w nawiasie np. Interrupt (defense) na karcie Backflip? Początkowo myślałem, że chodzi o to, że mogę tego użyć tylko wtedy, gdy jestem atakowany, że nie mogę zapobiec obrażeniom z innych źródeł, ale to wynika przecież z dalszego tekstu karty ("damage from an attack"). A może mogę zagrać taką kartę tylko, gdy się bronię (czyli użyłem bohatera do obrony)?
masz dopisek attack? to zagrywajac ta karte jak masz stuna tracisz atak.
jest to po prostu kluczowe slowo ktore moze odnosic sie do innych zasad na kartach
tutaj nie ma sie nad czym zastanawiac. tough blokuje wszystkie obrazenia. ale... jesli dostalbys 7 obrazen niebezposrednich, to na Luka (wiadomo, ze to o niego chodzi ) mozesz przydzielic tylko 5 (nawet jesli ma status taugh) pozostale dwa musza isc bezposrednio w Ciebie albo w innego sojusznika.
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
A jeżeli złoczyńca ukończył jakiś etap swojego niecnego planu i pojawia się nowy jego etap to się dzieje z żetonami przyspieszenia? Zostają czy spadają razem z ukończonym etapem?
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Zgadza się. Choć mogli to lepiej opisać.Morsereg pisze: ↑28 mar 2020, 00:10 tutaj nie ma sie nad czym zastanawiac. tough blokuje wszystkie obrazenia. ale... jesli dostalbys 7 obrazen niebezposrednich, to na Luka (wiadomo, ze to o niego chodzi ) mozesz przydzielic tylko 5 (nawet jesli ma status taugh) pozostale dwa musza isc bezposrednio w Ciebie albo w innego sojusznika.
Ciekawe, że w przypadku Overkill w kierunku Minionów napisali to precyzyjniej: że warunkiem koniecznym jest to, żeby Minion zginął. W przypadku Overkill w kierunku Ally, jest napisane tylko, że nadmiarowe punkty obrażeń ponad punkty życia przyznawane są w identity. I z tego wynikają te wątpliwości.
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Czy w trakcie grania przeciwko wrecking crew scheme breakout zawsze musi przesunąć token aktywnego villaina na innego przeciwnika czy jeśli aktywny villain ma najwięcej threat'u to token się nie ruszy?
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
1. Czy villain zawsze ciągnie kartę do swojego ataku nawet jak nie atakuje w swojej fazie tylko z tekstu jakiejś karty?
2. Czy retaliate uruchamia efekty „after attacks” „when attack”?
3. Czy RETALIATE usuwa STUNA jeśli ta postać miała być odpowiedzieć na atak?
4. FRIENDLY character - to również bohater?
5. Hero action - czy to musi być forma Hero czy po prostu tura gracza?
6. Hero action (attack) - czy to musi być użyte podczas ataku gracza? -> powyżej widzę ze odnosi się to tylko do rodzaju wykonywanej czynności tak?
7. Jeśli obaj gracze (Garcz i Villain) maja RETALIATE i zagrywam kartę która mówi ze Villain mnie atakuje a potem ja atakuje Villaina to najpierw będę odpowiadał RETALIATE po jego ataku, następnie on odpowiada RETALIATE po moim ataku?
2. Czy retaliate uruchamia efekty „after attacks” „when attack”?
3. Czy RETALIATE usuwa STUNA jeśli ta postać miała być odpowiedzieć na atak?
4. FRIENDLY character - to również bohater?
5. Hero action - czy to musi być forma Hero czy po prostu tura gracza?
6. Hero action (attack) - czy to musi być użyte podczas ataku gracza? -> powyżej widzę ze odnosi się to tylko do rodzaju wykonywanej czynności tak?
7. Jeśli obaj gracze (Garcz i Villain) maja RETALIATE i zagrywam kartę która mówi ze Villain mnie atakuje a potem ja atakuje Villaina to najpierw będę odpowiadał RETALIATE po jego ataku, następnie on odpowiada RETALIATE po moim ataku?
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
1. Tak.
2. Nie, Retaliate nie jest atakiem.
3. Nie.
4. Tak i to zarówno w Hero jak i Alter-Ego form.
5. Musisz być w formie Hero, żeby móc to aktywować.
6. Nie. Uruchomienie zdolności typu (attack) jest na potrzeby innych zasad traktowane jak wykonanie ataku, np. jeśli masz Miniona z Guard przed sobą, to Villain nie może być celem zdolności typu (attack) alno jak masz Stun to taka zdolność zostanie anulowana, a zamiast tego zdejmujesz Stun.
7. Rozpatrujesz ataki zgodnie z kolejnością, w jakiej są wypisane na karcie. Najpierw rozpatrujesz pierwszy atak w całości (w Retaliate), a dopiero potem drugi atak (w tym Retaliate).
2. Nie, Retaliate nie jest atakiem.
3. Nie.
4. Tak i to zarówno w Hero jak i Alter-Ego form.
5. Musisz być w formie Hero, żeby móc to aktywować.
6. Nie. Uruchomienie zdolności typu (attack) jest na potrzeby innych zasad traktowane jak wykonanie ataku, np. jeśli masz Miniona z Guard przed sobą, to Villain nie może być celem zdolności typu (attack) alno jak masz Stun to taka zdolność zostanie anulowana, a zamiast tego zdejmujesz Stun.
7. Rozpatrujesz ataki zgodnie z kolejnością, w jakiej są wypisane na karcie. Najpierw rozpatrujesz pierwszy atak w całości (w Retaliate), a dopiero potem drugi atak (w tym Retaliate).
- raiden25
- Posty: 1488
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Dzięki!
3. Czyli bohater w STUNIE oddaje pomijając go. Dziwne logicznie ale okej, chyba przez to wczoraj przegrałem :/
- andrzejstrzelba
- Posty: 586
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 309 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Mam do Was kilka pytań, bo średnio sobie radzę z angielskim.
1) Grając na 2-4 graczy ataki graczy i viliana następują zamiennie czyli gracz, vilian, gracz, vilian itd. czy 3 graczy na raz atakuje, a później vilian atakuje 3 graczy pod rząd ?
2) Mając 2 karty po 2 surówce mogę kupić 2 karty za 1 i 3 czy kupując np. tę za 1 i płacąc 2 reszta przepada ?
3) Zupełnie nie rozumiem jak mam rozpatrzyć kartę Swarm Attack od Ultrona. Nie grałem nim jeszcze, ale tak "na sucho" czytam i nie mogę rozgryźć.
Pozdrawiam
Andrzej
1) Grając na 2-4 graczy ataki graczy i viliana następują zamiennie czyli gracz, vilian, gracz, vilian itd. czy 3 graczy na raz atakuje, a później vilian atakuje 3 graczy pod rząd ?
2) Mając 2 karty po 2 surówce mogę kupić 2 karty za 1 i 3 czy kupując np. tę za 1 i płacąc 2 reszta przepada ?
3) Zupełnie nie rozumiem jak mam rozpatrzyć kartę Swarm Attack od Ultrona. Nie grałem nim jeszcze, ale tak "na sucho" czytam i nie mogę rozgryźć.
Pozdrawiam
Andrzej
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
1. Runda gry składa się z 2 faz: faza graczy, faza Villaina. Podczas pierwszej fazy każdy gracz wykonuje swoją turę (zagrywa karty, zmienia formę, odpala akcje, atakuje itp.). Gdy już każdy wykona swoją turę następuje odrzucenie+dobieranie kart oraz przygotowanie wszystkich kart na stole. I wtedy następuje faza Villaina - on w kroku pierwszym dokłada Threat na Main Scheme, a w kroku 2 aktywuje się on przeciwko każdemu graczowi (czyli gdy we 3 jesteście w Hero form, to tak - zaatakuje 3 razy pod rząd), a jeszcze tuż po jego aktywacji aktywują się też Miniony będące w zwarciu z danym graczem. Potem jest krok 3, 4 i 5 i koniec rundy.
2. Nadmiarowe surowce przepadają.
3. Chodzi o efekt wrzucania wierzchniej karty ze swojej talii jako Miniona do gry? Obczaj kartę Ultron Drones, wszystko się wyjaśni
2. Nadmiarowe surowce przepadają.
3. Chodzi o efekt wrzucania wierzchniej karty ze swojej talii jako Miniona do gry? Obczaj kartę Ultron Drones, wszystko się wyjaśni
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Pytania o bohatera Ant-man,team buuilding exercise jakie karty dokladnie mi obnizaja koszt?Kiedy moge zagrac karte leadership Stinger?Kolejne pytanie jesli mam tough status i sie bronie to czy wyczepuje swojego bohatera,czy sciagam sam status.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Jeśli nie blokujesz swoim bohaterem, czyli nie tapujesz go by użyć jego wartości defensywnej, tylko przyjmujesz atak, to tough status anuluje wszystkie obrażenia z tego jednego ataku i bohater pozostaje nie wyczerpany. Z kolei jeśli chcesz odpalić akcję z karty w odpowiedzi na akcję blok, to wtedy musisz ją wykonać, czyli wyczerpać swoją postać.
Należy zaznaczyć, że do zaistnienia akcji blok, należy wyczerpać postać przy ataku przeciwnika. Co niestety nie jest tak oczywiste porównując do akcji ataku czy threat, które nie wymagają tego.
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
Gram już jakiś czas ale są dwie kwestie których nie jestem pewien czy gram prawidłowo.
Jeśli boss ma kartę stun to czy powinno się dobrać i jakby spalić kartę ataku, dociągną przy ataku? Wydaję mi się, że nie i tak gram ale chętnie bym to wyklarował.
Klaw posiada pewne miniony, których bardzo nie lubię Weapons Runner. Posiadają one surge. I bardzo często tworzą kombo, które rozbija całą grę. Czy w każdym przypadku odkrycia miniona zachodzi efekt surge i odkrycie kolejnej karty? Ostatnio w ostatniej fazie bossa wyszedł mi Weapons Runner, dobrałem kolejną kartę, był kolejny Weapons Runner, dobrałem kolejną kartę i był kolejny minion.
Czasami mam wrażenie, że gram coś źle bo z Klawem wygrywam niezwykle rzadko z uwagi na jego mocne miniony.
Jeśli boss ma kartę stun to czy powinno się dobrać i jakby spalić kartę ataku, dociągną przy ataku? Wydaję mi się, że nie i tak gram ale chętnie bym to wyklarował.
Klaw posiada pewne miniony, których bardzo nie lubię Weapons Runner. Posiadają one surge. I bardzo często tworzą kombo, które rozbija całą grę. Czy w każdym przypadku odkrycia miniona zachodzi efekt surge i odkrycie kolejnej karty? Ostatnio w ostatniej fazie bossa wyszedł mi Weapons Runner, dobrałem kolejną kartę, był kolejny Weapons Runner, dobrałem kolejną kartę i był kolejny minion.
Czasami mam wrażenie, że gram coś źle bo z Klawem wygrywam niezwykle rzadko z uwagi na jego mocne miniony.
Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady
ad 1. Spada tylko status stunned, karta boostu nie jest odsłaniana.
ad 2. Zagrałeś dobrze. Surge odpala się za każdym razem kiedy karta jest reveal (odkrywana), a jej efekt karze nam reveal (odkryć) kolejną kartę, więc kolejny Weapons runner też się odpali.
Tak dla jasności efekt "when reveal" oraz surge nie odpalają się kiedy efekt jakieś karty karze nam "put in a play" jak np. strona 1A albo 1B (nie pamiętam dokładnie) głównego scheme klawa przy setupie.
Ogólnie Klaw przez wielu traktowany jest jako najtrudniejszy przeciwnik podstawki zwłaszcza z jego docelowym modular setem.
ad 2. Zagrałeś dobrze. Surge odpala się za każdym razem kiedy karta jest reveal (odkrywana), a jej efekt karze nam reveal (odkryć) kolejną kartę, więc kolejny Weapons runner też się odpali.
Tak dla jasności efekt "when reveal" oraz surge nie odpalają się kiedy efekt jakieś karty karze nam "put in a play" jak np. strona 1A albo 1B (nie pamiętam dokładnie) głównego scheme klawa przy setupie.
Ogólnie Klaw przez wielu traktowany jest jako najtrudniejszy przeciwnik podstawki zwłaszcza z jego docelowym modular setem.
Re: Marvel Champions: The Card Game
Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na pytanie: czy kartę upgrade z napisem „attach to an ally” można dać karcie postaci innego gracza? Czy tylko można dołączyć ją do kart typu „ally”?
Innymi słowami: czy karta postaci innego gracza jest traktowana jako ally?
Innymi słowami: czy karta postaci innego gracza jest traktowana jako ally?
- Coen
- Posty: 2525
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 138 times
Re: Marvel Champions: The Card Game
Możesz dołączyć tylko do karty ally, oczywiście może to być ally innego gracza, ale nie jego główna postać.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- andrzejstrzelba
- Posty: 586
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 309 times
Re: Marvel Champions: The Card Game
Mam pewną wątpliwość i chciałem żebyście mi pomogli.
Zagrywam karty boosta do ataku i je rozpatruję. Później ciągnę kartę encounter i rozpatruje. Czasem w tych kartach jest informacja, że villian atakuje mnie. Wtedy od nowa ciągnę karty do boosta i encounter czy tylko atakuje mnie tym co ma na karcie?
No i jeszcze czy w grze na dwóch daje kartę boosta 1 graczowi i później 2 graczowi i je rozpatruję, a później kartę encounter 1 graczowi i 2 graczowi i je rozpatruję? Czy może kartę boosta 1 graczowi i od razu kartę encounter też 1 graczowi, a dopiero później 2 gracz od początku do końca?
Zagrywam karty boosta do ataku i je rozpatruję. Później ciągnę kartę encounter i rozpatruje. Czasem w tych kartach jest informacja, że villian atakuje mnie. Wtedy od nowa ciągnę karty do boosta i encounter czy tylko atakuje mnie tym co ma na karcie?
No i jeszcze czy w grze na dwóch daje kartę boosta 1 graczowi i później 2 graczowi i je rozpatruję, a później kartę encounter 1 graczowi i 2 graczowi i je rozpatruję? Czy może kartę boosta 1 graczowi i od razu kartę encounter też 1 graczowi, a dopiero później 2 gracz od początku do końca?
Re: Marvel Champions: The Card Game
Ad 1. Za każdym razem jak jakaś karta nakazuje aktywować przeciwnika (czy to atak czy scheme) dociągana jest karta boostu, ale kolejny encounter nie wchodzi. Czyli atak z boostem -> encounter, który mówi żeby zaatakować jeszcze raz -> atak z boostem -> koniec tury villiana.
Ad 2. Najpierw wykonywany jest atak na pierwszego gracza, później drugiego, później rozstajesz rownolegle encountery. Czyli atak na pierwszego gracza -> decyzja co czy def czy nie -> otrzymuje i odsłania boost (tutaj może trafić się karta z boostem, która każe odkryć kolejną) -> atak na drugiego gracza -> decyzja czy def czy nie -> otrzymuje odsłania boost -> przydzielasz każdemu graczowi zakryty encounter i rozpatrujecie je po kolei.
Ad 2. Najpierw wykonywany jest atak na pierwszego gracza, później drugiego, później rozstajesz rownolegle encountery. Czyli atak na pierwszego gracza -> decyzja co czy def czy nie -> otrzymuje i odsłania boost (tutaj może trafić się karta z boostem, która każe odkryć kolejną) -> atak na drugiego gracza -> decyzja czy def czy nie -> otrzymuje odsłania boost -> przydzielasz każdemu graczowi zakryty encounter i rozpatrujecie je po kolei.