Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: polwac »

Darkstorm pisze: 24 maja 2021, 13:05
Vijas pisze: 24 maja 2021, 13:01 Jakie ceny obstawiacie na starcie kampanii? Praktycznie wszyscy są zgodni, że jest to tytuł lżejszy, którego targetem są bardziej casualowi gracze. Dlatego też wydaje mi się, że rzucenie takiego 250-300PLN może owego casuala skutecznie odstraszyć.

Chociaż z drugiej strony pytanie jak bardzo obchodzi ich gracz polski. Większa część przychodów pewnie spłynie z kickstartera, nie z zagramw.to.
Goła podstawka totalnie bez niczego - 200pln.
Jeśli core box faktycznie będzie poniżej 250zł to będę pozytywnie zaskoczony.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1683 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

Darkstorm pisze: 24 maja 2021, 13:05
Vijas pisze: 24 maja 2021, 13:01 Jakie ceny obstawiacie na starcie kampanii? Praktycznie wszyscy są zgodni, że jest to tytuł lżejszy, którego targetem są bardziej casualowi gracze. Dlatego też wydaje mi się, że rzucenie takiego 250-300PLN może owego casuala skutecznie odstraszyć.

Chociaż z drugiej strony pytanie jak bardzo obchodzi ich gracz polski. Większa część przychodów pewnie spłynie z kickstartera, nie z zagramw.to.
Goła podstawka totalnie bez niczego - 200pln.
Jeżeli tak będzie to nawet taki wybredny gość jak ja wesprę żeby Wookie miał na kolejne projekty.
Hardkor pisze: 24 maja 2021, 11:24
Darkstorm pisze: 24 maja 2021, 11:12 I bezwzględnie jakieś klimatyczne kości muszą się pojawić.
na 99% będą jako SG albo add-on. Nie wierze, by zostawili takie zwyczajne :D
Też liczę na to że kostki mogłyby być jak chociażby te :
https://aleplanszowki.pl/kosci-rpg/8579 ... owe-7.html
takimi właśnie szczególikami tworzy się klimat w grach.
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Darkstorm »

Asurmar
Posty: 324
Rejestracja: 22 mar 2019, 08:54
Has thanked: 117 times
Been thanked: 174 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Asurmar »

Ja po cichu liczę na to, że będzie też wersja bez żadnych figurek w kwocie około 150 - 200 zł. Bo pewnie cena wersji z 20 figurkami będzie oscylowała w gdzieś w granicach 100$ - 100£, co było by już sporym wydatkiem.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Asurmar pisze: 24 maja 2021, 13:40 Ja po cichu liczę na to, że będzie też wersja bez żadnych figurek w kwocie około 150 - 200 zł. Bo pewnie cena wersji z 20 figurkami będzie oscylowała w gdzieś w granicach 100$ - 100£, co było by już sporym wydatkiem.
Nie będzie takiej wersji. Ma być core box z figurkami wiedźminów i delux z wszystkimi figurkami.

Tak w ogóle liczyłem na standees dla potworów a na filmie widziałem tylko żetony, których praktycznie na mapie nie widać bo tak się z planszą zlewają. Mam nadzieje, że żetony są tylko pod prototyp i w core box będą normalnie standees.
Z drugiej strony w taki sprytny sposób mogą "zmusić" większą liczbę wspierających do wzięcia delux.

Edit:
No i sam sobie znalazłem odpowiedź. Jestem zawiedziony.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 maja 2021, 13:57 przez polwac, łącznie zmieniany 2 razy.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
MichalCh132
Posty: 215
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: MichalCh132 »

Asurmar pisze: 24 maja 2021, 13:40 Ja po cichu liczę na to, że będzie też wersja bez żadnych figurek w kwocie około 150 - 200 zł. Bo pewnie cena wersji z 20 figurkami będzie oscylowała w gdzieś w granicach 100$ - 100£, co było by już sporym wydatkiem.
https://youtu.be/ifs4V0uW9Nw?t=460

Jak widać jest wersja która ma tylko figurki wiedzminów i tokeny zamiast figurek potworów. Też raczej będę wspierać tę wersję.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4515
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2093 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: PytonZCatanu »

W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie.

Widać w wiedźminie figurkoza będzie postępować.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Backero »

Zgodzę się z tym zlewaniem, ale może wystarczyłoby, by te żetony potworów miały białą lub po prostu jasno widoczną obramówkę wokół sylwetki potwora?
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

PytonZCatanu pisze: 24 maja 2021, 14:01 W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie.

Widać w wiedźminie figurkoza będzie postępować.
Mało praktyczne tokeny to wydaje mi się przemyślana strategia, żeby jeszcze bardziej "zachęcić" do deluxe.
Zobaczymy jak ceny, ale wole nawet dopłacić(jeśli deluxe będzie w rozsądnej cenie), ale za to widzieć co się na mapie dzieje.

Ewentualnie może kupić jakieś plastikowe standy i z płaskich żetonów zrobić stojące i lepiej wydoczne :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: autopaga »

Gambit będzie dzisiaj recka?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1683 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: BOLLO »

Chciec to bym chcial ale wiem ze tak kolorowo to nie bedzie.
Z plastikowych pod klimat bym sie i tak cieszyl. Ale kosciany poker i tak bym zastapil czyms innym w stylu walki z pomniejszym pomiotem lub sledzeniem bossa o ktorym wiem coraz wiecej.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4515
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2093 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: PytonZCatanu »

Super, że pojawiły się dzień przed, jak człowiek nie będzie miał czasu do z nimi zapoznać.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: japanczyk »

PytonZCatanu pisze: 24 maja 2021, 15:53 Super, że pojawiły się dzień przed, jak człowiek nie będzie miał czasu do z nimi zapoznać.
Masz cala kampanie zeby sie z nimi zapoznac, ona nie trwa 24h
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: polwac »

PytonZCatanu pisze: 24 maja 2021, 15:53 Super, że pojawiły się dzień przed, jak człowiek nie będzie miał czasu do z nimi zapoznać.
2 dni przed
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
kuchar
Posty: 104
Rejestracja: 05 lip 2019, 18:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: kuchar »

Jeszcze gorący filmik z rozgrywką od Before You Play - https://youtu.be/4GqZcOie4Tw
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Moonday »

W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie
Najlepsze rozwiązanie jest takie, które daje graczom wybór. Osobiście wolę figurki lub tokeny, czyli tak, jak w Wiedźminie. Tokeny można sobie powkładać w kapsle i od razu zaczną się wyróżniać na planszy. Standy, to moim zdaniem relikt przeszłości - niszczą się i wyglądają tak sobie.

Ps. Sporo tych recenzji, kampania może być gorąca :)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Moonday pisze: 24 maja 2021, 16:41
W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie
Najlepsze rozwiązanie jest takie, które daje graczom wybór. Osobiście wolę figurki lub tokeny, czyli tak, jak w Wiedźminie. Tokeny można sobie powkładać w kapsle i od razu zaczną się wyróżniać na planszy. Standy, to moim zdaniem relikt przeszłości - niszczą się i wyglądają tak sobie.

Ps. Sporo tych recenzji, kampania może być gorąca :)
Dobry pomysł!
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Backero »

Moonday pisze: 24 maja 2021, 16:41 Tokeny można sobie powkładać w kapsle i od razu zaczną się wyróżniać na planszy.
Mógłby ktoś rozwinąć o co chodzi? Jakie kapsle? I nie bijcie, jeśli jest to zbyt oczywiste, by tego nie wiedzieć.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Backero pisze: 24 maja 2021, 16:51
Moonday pisze: 24 maja 2021, 16:41 Tokeny można sobie powkładać w kapsle i od razu zaczną się wyróżniać na planszy.
Mógłby ktoś rozwinąć o co chodzi? Jakie kapsle? I nie bijcie, jeśli jest to zbyt oczywiste, by tego nie wiedzieć.
Spoiler:
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gromb »

Moonday pisze: 24 maja 2021, 16:41
W Szczękach Lwa mamy figurki bohaterów i standy dla potworów i jest to super rozwiązanie
Standy, to moim zdaniem relikt przeszłości - niszczą się i wyglądają tak sobie.

Ps. Sporo tych recenzji, kampania może być gorąca :)
Standy z pleksy, to jest to, czasem wyglądają lepiej niż figurki i dają odczucie 3D. Widzę, że coraz więcej wydawców idzie w tę opcję. Na pewno są trwalsze niż tekturowe kartoniki i nie trzeba już niczego malować. W produkcji też wychodzą taniej.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
bobiaczek
Posty: 413
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 132 times
Been thanked: 110 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: bobiaczek »

Kilka pomysłów:

Aspekt przygodowy
W grze o charakterze przygodowym strasznie istotne jest, by nie spowszedniało zbyt szybko. Kart zadań nie jest za dużo i wybory A/B dość szybko zostaną zapamiętane. Nie wiem jak bardzo by się sprawdziła prosta modyfikacja, by wybierający (i postronni) nie wiedział jakie jest kryterium wyboru. To kryterium zna tylko osoba czytająca zadanie. Kryterium wybiera przed czytaniem - niech to zawsze będzie liczba w zakresie 1-6 (potencjalnie rzut kostką K6, ale to może wprowadzań niepotrzebne zamieszanie, szczególnie że powinno być ukryte).

Na kartach mamy nie 2 a 4 wyniki (lub nawet więcej) -> A/B dla "kryterium 1" / A'/B' dla "kryterium 2" (kryteria na kartach powinny być maksymalnie różne i dziwne, parzyste/nieparzyste, 1-3/4-6, (1,2,5)/(3,4,6) itd ).

Dzięki takiemu zabiegowi nie ma tak strasznie oczywistych powiązań, które doprowadzą do znużenia warstwą fabularną. Z jednego zadania mogą być rezultaty dobre jak i złe. Jeśli jest miejsce to mało prawdopodobne (1 cyfra) super złe lub super dobre. Karty przygód powinny być większe, by to wszystko zmieścić (np jak w Zona, sekret Czarnobyla).

walka z potworem
Ta część mi się niezbyt podoba. Zapewne to aspekt ekonomiczny mocno rzutował na uproszczenie rozwiązania - stała talia, brak powiązania typu potwora z ogólnymi kartami ataku. Stawiam, iż nie ma najmniejszej szansy by to znacząco zmienić, więc co najwyżej można dodawać jakieś proste zmiany w obrębie tego co jest.
- Za 5 przywali potwór 1 jak i 3 poziomu. Potencjalna zmiana: siła ataku potwora to siła wynikająca z karty + poziom potwora. Więc warto ryzykować i szybko gonić cieniaków.
- Potwór powiązany ze swoim ulubionym leżem (oznaczenie na karcie) ma o n więcej życia.
- Potwór, który wklepał wiedźminowi leje dodatkowo +1, niezależnie czy szarża czy ugryzienie. Równie dobrze może lepiej się bronić (losowo)
- Wiedźmin, który pokonał potwora z danej grupy (kolor) ma +1 do ataku, albo +1 do obrony (decyzja po pokonaniu potwora)
- karty specyficzne dla potwora w ilości związanej z poziomem np razy 2). Talię potwora tworzymy mieszając karty typu potwora z ogólnymi kartami. Przy odpowiedniej ilości kart "ogólnych" można to przygotować ustawiając potwora na planszy. Generalnie karty specjalne powinny mieć dodatkowy efekt, zarówno dla szarży jak i ugryzienia.

eliksiry
Za mało się przyglądałem, by wyciągnąć jakieś wnioski, ale być może tu jest obszar większego zróżnicowania wiedźminów. Jedne eliksiry mogłyby lepiej działać na wiedźminów stawiających na szybkość a inne na tych co preferują obronę albo atak. Równie dobrze można by było to powiązać z jakimś zadaniem, które trzeba wykonać. Po wykonaniu zadania (ubicie potwora + coś tam jeszcze?) dany eliksir działa mocniej.
Awatar użytkownika
ssebqq
Posty: 113
Rejestracja: 23 maja 2020, 11:30
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ssebqq »

Uncle_Grga pisze: 24 maja 2021, 18:32 Było już? Jeśli tak to ciach..

Jeśli nie to Monique i Naveen z BYP

https://youtu.be/4GqZcOie4Tw
Tak jest ten filmik w temacie:
Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
MichalCh132
Posty: 215
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: MichalCh132 »

Łukasz na BGG zapowiedział advanced mode :D Odpowiedź na pytanie 8
8. Some potions may have different effects on different monsters once we introduce an advanced expansion (hopefully in the Stretch Goals).
https://boardgamegeek.com/thread/266420 ... out-combat
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

MichalCh132 pisze: 24 maja 2021, 19:31 Łukasz na BGG zapowiedział advanced mode :D Odpowiedź na pytanie 8
8. Some potions may have different effects on different monsters once we introduce an advanced expansion (hopefully in the Stretch Goals).
https://boardgamegeek.com/thread/266420 ... out-combat
Tak, już chwile temu były zapowiedziane zmiany jeśli chodzi o talię potworów. Ma pojawić się moduł, który bardziej uatrakcyjni i rozróżni potwory.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: MiXB »

A wiadomo coś o cenach czy będą trzymać to w tajemnicy do startu kampanii?
Zablokowany