Gloomhaven: Szczęki Lwa / Jaws of the Lion (Isaac Chidres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: Kal-El83 »

Nie zaglądając do scenariuszy układam sobie stwory wraz z taliami zachowań i tak się zastanawiam czy talie „potworność” oraz „chochlik” odnoszą się do dwóch rodzajów jednostek (na zdrowy rozum tak to wygląda =) ) ?.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: aeiou871 »

Azazelek pisze: 17 sie 2021, 20:52 Nie zaglądając do scenariuszy układam sobie stwory wraz z taliami zachowań i tak się zastanawiam czy talie „potworność” oraz „chochlik” odnoszą się do dwóch rodzajów jednostek (na zdrowy rozum tak to wygląda =) ) ?.
tak, dokładnie tak jest
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: litk »

Z pewnością czytał. I z pewnością nie raz.
Sorry ale nie rozumiem, bo jakby czytał to by chyba widział, że np. tekst zamiast być po polsku jest po angielsku, albo że numeracja stron się nie zgadza.
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 300 times
Been thanked: 63 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: Aadaan »

litk pisze: 17 sie 2021, 22:06
Z pewnością czytał. I z pewnością nie raz.
Sorry ale nie rozumiem, bo jakby czytał to by chyba widział, że np. tekst zamiast być po polsku jest po angielsku, albo że numeracja stron się nie zgadza.
Zaręczam Ci, kiedy czytasz piąty raz ten sam tekst przestajesz zauważać błędy. Serio. Dlatego ważne jest żeby korektę robił również ktoś z zewnątrz. A z tą pomyloną kolejnością stron przypuszczam, że schrzanili to w drukarni. Tak poszło pewnie do pudełka w Chinach i nikt nie wiedział dopóki nabywca nie otworzył pechowej paczki.
Oczywiście obowiązkiem wydawnictwa jest wymienić wadliwy element.
M_T
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2019, 21:35
Has thanked: 343 times
Been thanked: 20 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: M_T »

Ja ze swojej strony - do 10 scenariusza - nie natrafiłem na błędy uniemożliwiające, bądź utrudniające rozgrywkę (w dodatku swój egzemplarz otrzymałem "przedpremierowo" :). Nie mam problemów księgą scenariuszy, zaś jedynymi babolami, na które trafiłem jest powtórzony akapit w instrukcji wprowadzającej, no i to:


Obrazek
Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 115
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 20 times
Been thanked: 46 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: sinbad78 »

Nie mogli spierniczyć tego w Chinach. Ktoś albo wysłał niedokończone KarTa_pomocy_v3_final_final_JENAK_NIE_FINAL.TIFF Bo w Chinach na 100% tego nie składają.
Zawalił ktoś z korekty, o ile Albi taką posiada. Zawalił grafik. Zawalił ktoś decyzyjny - tak puszczamy to i to.
PawelWAW
Posty: 182
Rejestracja: 06 lut 2017, 16:56
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: PawelWAW »

Czy ktoś kto już ograł Jotl może się wypowiedzieć czy warto po jednym przejściu grać w to drugi raz inną postacią ?
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 300 times
Been thanked: 63 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: Aadaan »

W drukarni popsuli kolejność stron w księdze scenariuszy. A karta pomocy to ewidentnie przeoczenie w składzie w PL. Na trzech podmieniono tekst na polski, na jednej nie. Ale w tym że profesjonalnej korekty nie było masz 100% racji.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: dwaduzepe »

PawelWAW pisze: 17 sie 2021, 23:02 Czy ktoś kto już ograł Jotl może się wypowiedzieć czy warto po jednym przejściu grać w to drugi raz inną postacią ?
jestem na 10 scenariuszu i wiem, ze spokojnie warto to ograc jeszcze raz innymi postaciami.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2088 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: PytonZCatanu »

Jesteśmy po 2 scenariuszach i na razie jest bardzo dobrze. System wprowadzenia w grę jest genialny, szczególnie dla nas (2 dzieciatych facetów), a sam rozgrywka coraz ciekawsza.

Pytanie do bardziej doświadczonych:

Czy jeśli na razie mamy poczucie, że idzie nam trochę za łatwo, to czy warto zmienić poziom potworów na 2 w trzecim scenariuszu, czy trzymać się intrukcji bo nas zniszczą? (Obaj nie mamy doświadczenia z dużym GH)
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: aeiou871 »

PytonZCatanu pisze: 19 sie 2021, 08:35 Jesteśmy po 2 scenariuszach i na razie jest bardzo dobrze. System wprowadzenia w grę jest genialny, szczególnie dla nas (2 dzieciatych facetów), a sam rozgrywka coraz ciekawsza.

Pytanie do bardziej doświadczonych:

Czy jeśli na razie mamy poczucie, że idzie nam trochę za łatwo, to czy warto zmienić poziom potworów na 2 w trzecim scenariuszu, czy trzymać się intrukcji bo nas zniszczą? (Obaj nie mamy doświadczenia z dużym GH)
Spróbujcie. Nawet jeśli Was "zniszczą", to te scenariusze rozgrywa się bardzo szybko i możecie powtórzyć na niższym poziomie, a będziecie mieli porównanie ile zmienia różnica jednego stopnia trudności
Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 115
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 20 times
Been thanked: 46 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: sinbad78 »

My zaczęliśmy od 2 poziomu mobków i do 4 scenariusza było ok. W 5 jest boss i nie jest już tak łatwo, ale jest bardzo ciekawie i taktycznie. Przeczytaj w instrukcji nt. lvl scenariusza. Ma to znaczenie, szczególnie ze względu na XP i nagrody za skończenie scenariusza.
Próbuj podnieść poziom. Najwyżej powtórzysz go jeszcze raz.
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: Sever »

Jak dobra jest historia waszym zdaniem? Nie miałem jeszcze okazji grać w żadnego gloomhaven'a. Czy jest to typowe fantasy? Czy bardziej dark i czy są jakieś konkretne wybory w fabule?
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: litk »

Czy bardziej dark i czy są jakieś konkretne wybory w fabule?
Dark fantasy, jakieś tam drobne ścieżki.
Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 115
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 20 times
Been thanked: 46 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: sinbad78 »

Sever pisze: 19 sie 2021, 19:24 Jak dobra jest historia waszym zdaniem? Nie miałem jeszcze okazji grać w żadnego gloomhaven'a. Czy jest to typowe fantasy? Czy bardziej dark i czy są jakieś konkretne wybory w fabule?
Nie ma zażenowania kiedy czytamy ten lore. Tekstu nie jest dużo. To jednak bardziej Dung.Craw/Brawler niż RPG.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: RUNner »

Fabuła w dużym Gloomhavenie za bardzo nie porywa, ale też nie przeszkadza graczom. Ot, coś się tam dzieje, ale po kilkunastu partiach pewnie mało kto się tym przejmuje. To nie jest solą gry.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: litk »

Ja po kilku pierwszych scenariuszach już sobie odpuściłem, gdy uświadomiłem sobie że gra polega tylko na kombinowaniu jak najoptymalniej używać umiejętności. Wielką porażką dla mnie w tej grze jest drugorzędne znaczenie przedmiotów, których jest jak na lekarstwo, ledwie 36.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: kozz84 »

Po 5 partiach tutorialu gra również mnie nie zachwyciła. Możliwe, że jestem nowicjuszem i jeszcze nie liznąłem głębi rozgrywki Gloomhaven, ale parę rzeczy jest "dziwnych" i upierdliwych:

- stany, które dostaje postać są nielogiczne. Zatrucie nie działa jak zatrucie. Już bardziej zrazienie działa jak zatruciem.
- plansza żywiołów to gimmick i więcej z nią roboty niż pożytku
- nie widzę aż takiego wpływu wartości inicjatywy na decyzję o doborze kart. Z reguły biorę dwie karty, które chcę wykorzystać a do inicjatywy wybieram mniejszą wartość.
- ręczne podnoszenie monet to jakiś okrutny żart. Gracz powinien dostawać monety automatycznie przy pokonaniu.
- syntax, design kart i ikonografia jest okropna.
- karty są mało tematyczne. Każda ma dwa efekty (z reguły jakiś atak oraz jakiś ruch), ale nazwa karty jest tylko jedna i często nie wiąże się z którymś efektem.
- karty zdolności potworów dziwnie łączą się z kartą statystyk potworów. np atak - 1, trzeba zerknąć na kartę statystyk, zrobić działanie, sprawdzić, czy na kartach nie ma innych efektów (obydwu) Mało eleganckie rozwiązanie.
- karty w talii modyfikatorów powinny być większe. Małe karty źle się tasuje, a tutaj trzeba je tasować co chwila.

To co grę dla mnie uratowało to implementacja aplikacji. Dzięki niej nie trzeba używać talii potworów (i końcowe ataki są od razu wyliczane), talii modyfikatorów ataków potworów, karty statystyk potworów, planszy żywiołów (nie trzeba co rundę osłabiać ich), większość znaczników jest zbędna. Od razu na stole jest mniejszy bałagan, gra szybciej przebiega i upkeep jest zminimalizowany. Każdemu szczerze polecam aplikację.
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 179 times
Been thanked: 144 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: aduko »

kozz84 pisze: 20 sie 2021, 14:57 To co grę dla mnie uratowało to implementacja aplikacji. Dzięki niej nie trzeba używać talii potworów (i końcowe ataki są od razu wyliczane), talii modyfikatorów ataków potworów, karty statystyk potworów, planszy żywiołów (nie trzeba co rundę osłabiać ich), większość znaczników jest zbędna. Od razu na stole jest mniejszy bałagan, gra szybciej przebiega i upkeep jest zminimalizowany. Każdemu szczerze polecam aplikację.


Co to za apka?
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: aeiou871 »

aduko pisze: 20 sie 2021, 20:57
kozz84 pisze: 20 sie 2021, 14:57 To co grę dla mnie uratowało to implementacja aplikacji. Dzięki niej nie trzeba używać talii potworów (i końcowe ataki są od razu wyliczane), talii modyfikatorów ataków potworów, karty statystyk potworów, planszy żywiołów (nie trzeba co rundę osłabiać ich), większość znaczników jest zbędna. Od razu na stole jest mniejszy bałagan, gra szybciej przebiega i upkeep jest zminimalizowany. Każdemu szczerze polecam aplikację.


Co to za apka?
Gloomhaven Helper
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 405
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: kci83 »

Osobiście "odbiłem się" od tej aplikacji, według mnie jest słabo zaprojektowana, zbyt dużo klikania, interfejs jest za mały (nawet przy zoomie) i sama obsługa nie należy do przyjemnych, na biurku jest wszystko czytelniejsze i pod ręką, niż małe ikonki w appce. Jak dla mnie zastępuje zbyt wiele rzeczy zamiast tylko wspomagać i odciąga mnie za bardzo od samej planszy.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: Cyel »

sinbad78 pisze: 19 sie 2021, 20:00 Dung.Craw
:shock: o fuj!!!



Co do apki, również polecam. Bardzo nam ułatwiła sprawę. W niektórych scenariuszach oryginału naprawdę robiło się przy 4 graczach mnóstwo potworów i ich ogarnianie żetonikami byłoby koszmarnie czasochłonne. W ogóle nie miałem wrażenia że ikonki na ekranie laptopa są za małe.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: odmu »

kozz84 pisze: 20 sie 2021, 14:57 - ręczne podnoszenie monet to jakiś okrutny żart. Gracz powinien dostawać monety automatycznie przy pokonaniu.
To jest akurat jeden z moich ulubionych aspektów gloomhaven. Jeśli gram na odpowiednio ustawionym poziomie trudności podjęcie decyzji aby poświęcić czas na podnoszenie monet może doprowadzić do porażki w scenariuszu. Szczególnie gdy gra się w ekipie gdzie każdy chciał zdobyć dla siebie jak najwięcej i nie raz robiło się głupie rzeczy by tylko trochę bardziej się wzbogacić. Nie wiem tylko czy szczęki lwa bez mechaniki ulepszania kart, emerytur oraz z dodaną możliwością przekazywania sobie przedmiotów nie doprowadzi do tego, że na dalszym etapie te monety nie będą potrzebne. O tym się dopiero przekonam.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 534
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 387 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: Gribbler »

Gdyby takiego podnoszenia nie było, postacie które są bardziej supportem byłyby biedne, a nawalecze pływaliby w złocie.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

Post autor: bartekb8 »

Ja też polecam apkę. Na początku trzeba się do niej przyzwyczaić, ale teraz już nie wyobrażam sobie gry bez niej: apka nie tylko przyspiesza setup i pozwala odrzucić część elementów z gry, ale dzięki niej nie trzeba pamiętać o wielu upierdliwych rzeczach tj. kontrolowanie stanów postaci i żywiołów. To znacznie przyspiesza (i uprzyjemnia) rozgrywkę! Co do czytelności to polecam przynajmniej tablet bo na komórce faktycznie może być trochę niewygodnie.
ODPOWIEDZ