Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AntBehindLeaf
Posty: 376
Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
Has thanked: 72 times
Been thanked: 137 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: AntBehindLeaf »

cezner pisze: 04 paź 2021, 10:16 Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że wrzucasz zdjęcie figurek ze starego wydania?
UUU... a to sorry, zwracam honor. W drugiej edycji Andrzej wytrzeźwiał widzę :D
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: playerator »

cezner pisze: 04 paź 2021, 10:16 Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że wrzucasz zdjęcie figurek ze starego wydania?
No właśnie tak czytam o tych gumoludkach i zastanawiam się o czym mowa. Nie ma to, jak dzielić się wiedzą prosto z...

Na tym unboxingu są pokazane figsy.

11:45 - widać figurki
13:25 - można zobaczyć, że to nie żadne gumoludki. Da się to również usłyszeć, kiedy facet grzebie w poszukiwaniu figsów.
14:05 - opinia o figurkach

Nie jest źle chyba?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Gildiril Blackcairn
Posty: 209
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 75 times
Been thanked: 15 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

Pytanko. Cena Portalu w przedsprzedaży brzmi waszym zdaniem sensownie? Czy w detalu będzie podobna raczej?
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4515
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2093 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: PytonZCatanu »

Cena w dobrych sklepach jest jakieś 20% niższa niż cena wersji angielskiej. Wydaje mi się że taniej nie będzie.
Ethin
Posty: 10
Rejestracja: 14 lut 2019, 16:38
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Ethin »

Najtaniej obecnie jest chyba za 400 zł?
Myślicie, że cena standardowa w sklepie po premierze będzie wyższa, czy niższa? Jak to wygląda z innymi grami? Pytam, bo nigdy nie kupowałem gry w przedpremierowej sprzedaży - więc nie mam żadnych doświadczeń.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 629
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 256 times
Been thanked: 288 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: trixon »

Ethin pisze: 11 paź 2021, 11:33 Najtaniej obecnie jest chyba za 400 zł?
Myślicie, że cena standardowa w sklepie po premierze będzie wyższa, czy niższa? Jak to wygląda z innymi grami? Pytam, bo nigdy nie kupowałem gry w przedpremierowej sprzedaży - więc nie mam żadnych doświadczeń.
Jeżeli chodzi o gry Portalu to z niektórymi tytułami jest tak, że pierwszy druk szybko się wyprzedaje i cena raczej wyłącznie rośnie.
Tak było np. z Bonfire, niektórymi tytułami z trylogi siedmiu królestw czy Pragą.
Jeżeli chcesz zaryzykować to możesz:
1) Czekać na drugi druk, ale nie masz pewności czy będzie i w jakiej cenie
2) Polować na używkę, ale również nie wiadomo po jakiej cenie ludzie będą sprzedawać.

W mojej ocenie jeżeli myślisz o graniu w tę grę to nie warto się zastanawiać jak przyoszczędzić te 20 zł. Jeżeli nie masz pewności czy Ci gra spasuje - sugeruję i tak kupić, jak najlepiej zabezpieczyć podczas używania i z ewentualną odsprzedażą również nie będziesz miał problemu. Jeżeli wstrzelisz się w termin przed ogłoszeniem dodruku - jest szansa, że sprzedasz w cenie zakupu lub drożej.
tomg
Posty: 404
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 124 times
Been thanked: 159 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: tomg »

Mam wrażenie że przedsprzedaż była bardzo ograniczona ilościowo. Może (ale nie musi) to świadczyć o względnie małym nakładzie. Czyli sugestie powyżej są uzasadnione.
Atk
Posty: 1394
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Atk »

Ethin pisze: 11 paź 2021, 11:33 Najtaniej obecnie jest chyba za 400 zł?
Myślicie, że cena standardowa w sklepie po premierze będzie wyższa, czy niższa? Jak to wygląda z innymi grami? Pytam, bo nigdy nie kupowałem gry w przedpremierowej sprzedaży - więc nie mam żadnych doświadczeń.
Myślę że nakład nie był duży, już się kończy i trzeba poczekać na dodruk żeby było znów mniej niż 400zl Teraz będzie szedł tylko w górę
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Jools »

Tylko czemu niektóre sklepy mają przekreśloną cenę 599 zł??
Chyba te 600 zł to nie SCD?
Atk
Posty: 1394
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Atk »

Jools pisze: 11 paź 2021, 14:08 Tylko czemu niektóre sklepy mają przekreśloną cenę 599 zł??
Chyba te 600 zł to nie SCD?
Jak wół na stronie portalu jest 599zl więc tak to scg
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4515
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2093 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: PytonZCatanu »

Clash of Cultures pojawi się prawdopodobnie już w listopadzie - info za Planszowe Newsy

Jestem w szoku, nastawiłem się na grudzień.
Tirith
Posty: 115
Rejestracja: 09 sty 2020, 10:48
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Tirith »

PytonZCatanu pisze: 25 paź 2021, 10:11 Clash of Cultures pojawi się prawdopodobnie już w listopadzie - info za Planszowe Newsy

Jestem w szoku, nastawiłem się na grudzień.
To zaiste dobry news. Ale lepiej się nastawić na grudzień i być pozytywnie zaskoczony.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: dwaduzepe »

Tirith pisze: 25 paź 2021, 11:03
PytonZCatanu pisze: 25 paź 2021, 10:11 Clash of Cultures pojawi się prawdopodobnie już w listopadzie - info za Planszowe Newsy

Jestem w szoku, nastawiłem się na grudzień.
To zaiste dobry news. Ale lepiej się nastawić na grudzień i być pozytywnie zaskoczony.
W tym tygodniu rozsylaja do preorderowiczow z ich strony, wiec to na pewno bedzie listopad.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Yuri »

dwaduzepe pisze: 25 paź 2021, 11:05
Tirith pisze: 25 paź 2021, 11:03
PytonZCatanu pisze: 25 paź 2021, 10:11 Clash of Cultures pojawi się prawdopodobnie już w listopadzie - info za Planszowe Newsy

Jestem w szoku, nastawiłem się na grudzień.
To zaiste dobry news. Ale lepiej się nastawić na grudzień i być pozytywnie zaskoczony.
W tym tygodniu rozsylaja do preorderowiczow z ich strony, wiec to na pewno bedzie listopad.
Potwierdzam. Wszedłem na pocztę, a tam cała ściana maili z Portalu dot. "Clash of Cultures" z dopiskiem "WYSŁANE". Więc jestem pewny, że w weekend zajdzie wiele przetasowań w kwestii historii cywilizacyjnych :roll: :wink:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Soul_oka
Posty: 167
Rejestracja: 13 gru 2018, 16:12
Has thanked: 71 times
Been thanked: 33 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Soul_oka »

Daj znać jak ta edycja chodzi na dwóch. Mamy zagwozdkę, czy nowy Clash, czy Eclipse 2ed.
omam
Posty: 286
Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: omam »

Grałem niejednokrotnie w pierwszą edycję i zgadzam się z głosami, które wskazują na silny akcent militarny (i bardzo dobrze 🙂). Rozwój w pozostałych dziedzinach jest dodatkiem i uzupełnieniem całości (całkiem dobrze sprawdza się jako alternatywa do Zakazanych Gwiazd). Ciekaw jestem jak te akcenty zostaną rozłożone w nowej edycji. Nie rozumiem natomiast porównań do Cywilizacji Poprzez Wieki. To są całkowicie odmienne gry.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: vinnichi »

Czy to znaczy że autor modyfikował też coś w zasadach w nowej edycji? Nie jestem na bieżąco ale wydawało mi się że to tylko połączona podstwka i dodatek plus upgrade plastiku
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4515
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2093 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: PytonZCatanu »

vinnichi pisze: 26 paź 2021, 14:20 Czy to znaczy że autor modyfikował też coś w zasadach w nowej edycji? Nie jestem na bieżąco ale wydawało mi się że to tylko połączona podstwka i dodatek plus upgrade plastiku
Zasady są zmodyfikowane.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: vinnichi »

Możesz podać jedną dwie zmiany. Przejrzałem filmik Joela z Drive thru i nic nie wspominał
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
bobiaczek
Posty: 413
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 132 times
Been thanked: 110 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: bobiaczek »

vinnichi pisze: 26 paź 2021, 14:33 Możesz podać jedną dwie zmiany. Przejrzałem filmik Joela z Drive thru i nic nie wspominał
Wydawało mi się, że zmianą jest iż wybudowane miasto jest zadowolone. W poprzedniej było chyba neutralne.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Jools »

vinnichi pisze: 26 paź 2021, 14:20 Czy to znaczy że autor modyfikował też coś w zasadach w nowej edycji? Nie jestem na bieżąco ale wydawało mi się że to tylko połączona podstwka i dodatek plus upgrade plastiku
Zmian jest sporo.
Głównie wizualne, co oczywiste, bo nowa jakość figurek, które są drastycznie lepsze.

Mechanicznie też sporo, bo z grubsza:
- walka na K12 (2x K6) ze zdolnościami,
- barbarzyńcy spawnują się z kart, nie z mapy,
- całe tech tree przetweakowane,
- dużo kart zrebalansowanych,
- startowe miasto zaczyna zadowolone,
- wydarzenia są zawsze co 3 technologie, a nie na torze zasobów,
Ostatnio zmieniony 26 paź 2021, 15:07 przez Jools, łącznie zmieniany 1 raz.
lichking
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:41
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: lichking »

Bezpośrednio z forum na BGG:


Changes that don’t affect rules:
- There is now a purple player instead of a green player.
- "Culture" advances have been renamed to "Traditions" advances.
- Building units has been renamed to Recruiting units.
- Increasing city size has been renamed to Constructing buildings. My favourite change by far. external image
- Civic Improvement has been renamed to Increase Happiness.
- Cultural Influence has been renamed to Influence Culture.

Setup:
- Your starting city is happy.
- You only have 5 of each building (still 7 settlements), even if you play without the expansion.

Leaders:
- Leaders are now land units. (They take up room on a ship, can fight on their own, count as units for the purposes of cards, etc.)
- You don't get a leader at the start of the game or in a Status Phase. Instead, leaders are recruited (for 1 mood and 1 culture) like other units. You get all 3 leader cards at the start of the game, and when you recruit a leader, you choose one. If you recruit a leader when you already have one, the old one leaves play and cannot return.

Combat:
- The old powers of cavalry and elephants are gone. Instead, the dice are now 12-sided. All die faces have an icon representing a type of army unit. For each such icon rolled, the ability of one matching unit in the army is activated. The abilities are:
--- infantry: +1 CV
--- cavalry: +2 CV
--- elephant: the value on the die does not add to CV, but cancel an opponent's hit
--- leader: reroll the die (the previously rolled value does not add to CV)
- When removing casualties, you may remove any army unit (previously: cavalry and elephants had to be removed before infantry).
- When capturing a city, you get gold according to mood-modified size of the city. (Previously: according to non-modified size and no gold at all for angry cities. In other words: happy and angry cities give 1 more gold than before.)
- The player whose city was captured gets a settler even if the city was angry.
- The following rule no longer applies: "If you do not have the pre-requisite advance for a city-piece in a captured city, then you cannot use that city-piece’s special power, nor does it count toward the completion of objectives that require these city-pieces."
- In a naval battle involving ships that carry land units - you now wait until the battle is over and then decide which land units to keep among all of them in that space. (Previously: when you lost a ship, you'd immediately lose the units that were in that ship.)

Barbarians, shortly:
Barbarians no longer teleport from 2 spaces away for 1 combat round after which they may do damage. Instead, they move on land spaces, 1 space at a time, the battle is pretty much normal battle (they just don’t play action cards) and if they win a battle in your city, they capture it (but your buildings stay intact).
In more detail:
- There's now a maximum of 10 barbarian cities (previously 7).
- Barbarians do not appear through exploring.
- Barbarian city may not be placed adjacent to any city. (If this is not possible, then it may be placed adjacent to your cities.)
- If barbarians should move, but there are no barbarians within 2 land spaces, carry out the first step of barbarians spawn icon event (i. e. place 1 settlement with 1 barbarian infantry). They don't move this time.
- When barbarians move: all barbarian armies within 2 land spaces of your cities move 1 space towards your nearest city (if any ambiguity, you choose the space). Then place 1 barbarian in all barbarian cities within two spaces of your cities.
- When barbarians move into a space with your city/units, a battle starts that is like a normal battle (no longer just 1 round followed by auto-retreat and damage on the city).
- When barbarians capture a city: settlement is replaced with a barbarian settlement, but other buildings remain and are regarded as culturally influenced. The player who lost the city gets a settler. The city becomes angry.
- When you capture a barbarian city, then, likewise, the settlement is replaced with your settlement, but other buildings stay in their colour.
- When a barbarian city has a fortress in it, it functions when a player attacks it.
- You always gain exactly 1 gold when you win any battle against barbarians. You gain 1 extra gold when you capture a barbarian city. (Previously: 1 gold per defeated barbarian, if you attacked and won.) You can no longer raze captured barbarian city for 1 extra gold.

Pirates:
- Pirates no longer appear through exploring.
- Pirate event: First, place 2 pirate ships to spaces without player ships. If possible, one of them must go adjacent to your city. Every player with a city adjacent to any pirate ship loses a resource, mood or culture. If they cannot play, they reduce the mood of one city adjacent to a pirate. (Previously: raid happened before spawn, could not lose culture, lost a resource or a mood for every city paired with a unique pirate within 2 spaces, spawned just 1 ship).
- For every pirate ship eliminated you gain 1 gold and 1 mood/culture (previously: could not choose culture).

Advances:
- Prerequisites for five advances (Sanitation, Roads, Navigation, Taxation, Metallurgy) are gone.
- It is not possible to change Government type by doing the Advance action. Instead, changing Government type happens in Status Phase (for 1 culture and 1 mood, before determining 1st player).
- Husbandry allows to collect from 1 land space that is 2 spaces away. (Previously: from any number of land spaces, but for a cost of 1 food.) If you have Roads, you may collect from 2 land spaces 2 spaces away. (Previously, if you had Roads, the cost of 1 food did not apply.)
- Engineering - You draw 1 wonder to hand (previously: to common offer). You may construct a wonder in a happy city (previously: neutral or happy city).
- Sanitation - May buy 1 settler for 1 mood when recruiting (previously: for 1 food when increasing city size).
- Roads - When moving to/from your cities, may ignore terrain and move 2 spaces for 1 food and 1 ore (previously: could choose one or both effects for 1 or 2 resource).
- Navigation no longer gives 1 culture when getting it.
- Cartography now gives 1 culture when getting it. Its effect now gives 1 Idea when you move ships and 1 culture if by using Navigation (previously: AAA: gave ideas and culture for having ships in regions).
- Writing gives cards immediately, not upon getting a government type
- Public Education gives 1 idea when collecting in the city with an Academy, once per turn (previously: any number of times in a turn).
- Free Education - May, once per turn, exchanges 1 Idea into 1 mood if buying an advance using at least 1 gold or 1 idea (previously: gave 1 mood outright, but only if using only gold/ideas for buying an advance)
- Steel Weapons - Pay 1 ore to gain +2 CV vs an army that does not have it (or +1 CV vs an army that also has it). (Previously: cost 2 ore to research; gave +1 hit in the 1st combat round for free.)
- Draft - When Recruiting, you may buy 1 Infantry for 1 mood. Previously: could buy any Army unit.)
- Bartering - Discard a card for 1 gold or 1 culture (previously: AAA: exchange up to 3 resources into gold/culture.)
- Taxation - AAA: Pay 1 mood to gain 1 food or 1 ore or 1 wood per city you have, once per turn (previously: gave 1 gold instead).
- Currency - Trade Routes and Taxation may give gold instead of other resources (previously: affected only Trade Routes).
- Circus & Sports - AAA: Pay 1 or 2 culture to increase the mood of a city by 1 or 2 steps (previously: cities counted 1 size smaller when increasing their happiness).
- Monuments - You draw 1 wonder to hand (previously: to common offer, then pick one to hand). Your cities with wonders are immune to Cultural Influence (previously: you may build your personal wonder for no action cost).
- Metallurgy - When collecting 2 or more ore, 1 may be gold; Steel Weapons can be used at no ore cost (previously: Steel Weapons could be bought for free).
- Medicine (replaces Chemistry) - After a Recruit action, get back 1 spent resource (previously: Chemistry - Metallurgy could be bought for free).
- Economic Liberty - Pay 1 mood to Collect for no action cost, if you do, you cannot Collect any more that turn (previously: Collect for no action cost, further Collectings cost 2 mood).

- Tribute Empire (Aztecs) - You can now Collect from other cities' spaces and if you Collect this way from a barbarian city, you may instead remove a barbarian to keep it as a captive.
- Human Sacrifice (Aztecs) - You must now draw another event instead of the one you cancelled. May sacrifice to cancel until you're out of captives. Can no longer use captives as food.
- Imperial Roads (Romans) - Now you do pay for the movement but can move up to 4 spaces between your cities.
- Nomads (Huns) - You can now move neutral cities (previously: only happy cities).

Wonders:
- There is an 8th wonder – The Great Arena.
- Wonders give 4 VP (2 VP to the owner of its city, 2 VP to the original constructor).
- Wonders are city-pieces (so they count for city size), but have no colour (so they still cannot be targeted by Influence Culture and don't change colour when the city is captured).
- A city can now have multiple wonders.
- As per Engineering advance above, a wonder may only be constructed in a happy city.
- As per Engineering and Monument advance above, a wonder card is drawn to hand, not to a common offer.
- Wonder cards can now be a component of a trade.
- Wonders’ costs have been changed and the total cost is now 1 resource more than before.
- Wonders’ special powers have been made stronger and more rule-breaking. (See rulebook for what the new powers are.)

Influence Culture:
- A city under cultural influence may attempt Influence Culture, but may only target itself and may not boost the roll (previously: could not Influence Culture at all).
- Since barbarian cities can now have buildings, you may target them with Influence Culture.

Events:
- Event is triggered for every third advance the player gets. (Either through "Advance" action or during Status Phase. The civilization advances do not count.)
- There is 1 more event in the event deck.
- Great Persons have been reworked thusly: "You may pay 1 culture to keep this card as an action card. Or else pass it to the left until another player buys it for 2 culture. If no one buys it then discard." (The effect of the card can then be played AAA at any turn.)

Miscellaneous:
- Apothecary has been replaced by Observatory. The Observatory gives the player 1 action card when constructed.
- Resource track goes up to 7 (previously to 8).
- The mood/culture level markers are gone.
- There is no cap to mood/culture you can have.
- 1st player for the coming round is decided by the player with the highest combined total of mood and culture.
- If two players are tied for deciding 1st player, and one of them is the current 1st player, that player now gets to decide who goes first (previously: that player would just continue being 1st).
- When Recruiting, you may take a unit from the map if you have none in supply.
- A city that became angry can be activated one final time that turn.

external imageexternal imageexternal imageAnd finally, the most important change:external imageexternal imageexternal image
- At the end of the game, objectives are now higher than wonders in the tie-break order.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2021, 15:13 przez lichking, łącznie zmieniany 2 razy.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Jools »

Tak jak mówiłem - sporo tego :)
Można to nazwać w pełni drugą edycją.
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Clash of Cultures (Christian Marcussen)

Post autor: Darkstorm »

Miło ze strony Prezesa, że dał czas na zapoznanie się z instrukcją przed weekendem. Muszę przyznać, że instrukcja wydaje się bardzo dobrze napisana, a same zasady nie są na tyle skomplikowane jak się obawiałem. Wyzwaniem pewnie będzie na początku ogarnięcie drzewka technologii, ale same zasady gry nie wydają się trudne i nie wymagają nie wiadomo jakiej rozkminy.
ODPOWIEDZ