Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 501
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 350 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: itsthisguyagain »

Dodatek sam w sobie nie jest zły. Sporo komplikuje grę a dodaje masę losowości (ale teoretycznie równej dla wszystkich) przez karty wydarzeń.

Poza tym bardzo rzadko widziałem że ktoś poświęca "normalną" grę żeby iść w politykę. Max 3 delegatów w kednej turze widziałem bo 10$ to dobry deal za 1TR a więcej już nie.

Poza tym najlepsze co weszło w dodatku to przeniesienie dochodu z TR na symbole. W zależności jaka partia wygra dochód jest zależny od innych symboli ale i tak najczęściej to naukowcy (nauka ziemia wenus) albo zieloni (roślinność mikroby zwierzęta) więc wartość symboli w zasadzie po staremu.

Najgorsze co wprowadza dodatek to "automatyzacja" co pokolenie. Dociągasz karty wydarzeń rozpatrujesz liczysz na nowo dochód przestawiasz delegatów ipt gdzieś ze 3 minuty automatyzacji. Na całą grę z 20-30 minut dodatkowego downtime'u.

My już gramy bez Niepokojów bo z pozostałymi dodatkami za duży bloat się robi
Super
Posty: 408
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 219 times
Been thanked: 120 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Super »

Jak zechce Ci się poszukać, to zdarzyło mi się popełnić w tym wątku wpis o Niepokojach. Były to pierwsze wrażenia i to dość negatywne pierwsze wrażenia.

Okazuje się jednak, że dodatek przeszedł próbę czasu. W moim odczuciu dość słabo spina się z dotychczasowym klimatem rozgrywki w TM, ale nie zmienia to faktu, że stanowi dodatkowe utrudnienie i taką dodatkową łamigłówkę optymalizacyjną. Wszystko to co w pierwszym odczuciu mi przeszkadzało, z biegiem czasu przestało mieć znaczenie. A choć wydarzenia są losowe i pozornie nie można się na nie przygotować, to jak już znasz całą talię wydarzeń na pamięć, to wiesz czego się spodziewać i przygotowujesz się po prostu na wszystko :shock: a to jak tego dokonać jest samo w sobie przyjemną rozkminą.

Reasumując, Niepokoje mają taką brzydką "okładkę" (metaforycznie, nie chodzi mi o okładkę pudełka), ale jak się już tę okładkę zdejmie, to dają jak wszystkie dodatki do TM jeszcze więcej tego samego fajnego kombinowania. Nie ma się natomiast co nastawiać na jakąś nie wiadomo jaką grę polityczną. Parlament i wysyłanie delegatów to po prostu kolejna możliwa akcja do rozważenia, wykonywana po to aby został przyznany bonus, na którym zyskamy więcej niż inni gracze.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1804
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 78 times
Been thanked: 336 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: hipcio_stg »

Tutaj już wszystko o wszystkim zostało napisane przynajmniej 7 razy. A że tyle tego jest to nikt nie może nic znaleźć, albo ma zwykłego lenia, żeby poczytać obszerny wątek. Niepokoje - kozackie, ale jak ktoś nie lubi jak mu silnik hamuje to niech sobie daruje.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: playerator »

hipcio_stg pisze: 23 gru 2021, 12:59 (...) A że tyle tego jest to nikt nie może nic znaleźć, albo ma zwykłego lenia, żeby poczytać obszerny wątek (...)
Przecież samo się wyszukuje :wink: :

search.php?keywords=niepokoje&t=41381&sf=msgonly
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
dizzit
Posty: 296
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: dizzit »

Poczuli krew ... :P

Nie jestem specjalistą w terraformacje ale uważam że sama gra jest kompletna.
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Preludium - większośc pisze że to jest absloutny must have najlepszy dodatek - z mojej perspektywy super jakbym miał stały skład do grania w tą konkretną gre bo mocno będzie faworyzował graczy którzy wiedzą o co w grze chodzi. Wiem że Niepokoje dodają gratów.

Pytałem o ten dodatek w kontekście jak działa tu sam Parlament - czy jego mechanika jest dobra / średnia / słaba. W większośc postów które tu zostały przytoczone jest porównanie z innymi dodatkami. Nie mam zamiaru zaopatrywać się w inne. JAk pisałem swojego czasu szukałem czegoś gdzie dobrze by była zrobiona mechanika owego parlamentu i oto jest pytanie. Bez zagrania nie mam zielonego pojęcia jak wpływają na "liczbe głosów" delegaci nieższeszeni czy jak oni sie tam nazywają. W swoim gronie to ja przynosze pudełka z grami :P - więc nie ogram u nikogo
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1483
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 723 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: arturmarek »

dizzit pisze: 23 gru 2021, 14:10 Poczuli krew ... :P

Nie jestem specjalistą w terraformacje ale uważam że sama gra jest kompletna.
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Preludium - większośc pisze że to jest absloutny must have najlepszy dodatek - z mojej perspektywy super jakbym miał stały skład do grania w tą konkretną gre bo mocno będzie faworyzował graczy którzy wiedzą o co w grze chodzi. Wiem że Niepokoje dodają gratów.

Pytałem o ten dodatek w kontekście jak działa tu sam Parlament - czy jego mechanika jest dobra / średnia / słaba. W większośc postów które tu zostały przytoczone jest porównanie z innymi dodatkami. Nie mam zamiaru zaopatrywać się w inne. JAk pisałem swojego czasu szukałem czegoś gdzie dobrze by była zrobiona mechanika owego parlamentu i oto jest pytanie. Bez zagrania nie mam zielonego pojęcia jak wpływają na "liczbe głosów" delegaci nieższeszeni czy jak oni sie tam nazywają. W swoim gronie to ja przynosze pudełka z grami :P - więc nie ogram u nikogo
To nie kombinuj z Niepokojami. Tak jak było napisane wcześniej, parlament, nie parlament, to jest kolejne miejsce, gdzie zdobywa/traci się surowce/punkty. Nie ma klimatu politycznego, ani wpływu na tę politykę.
gogovsky
Posty: 2252
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 468 times
Been thanked: 516 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

dizzit pisze: 23 gru 2021, 14:10 Poczuli krew ... :P

Nie jestem specjalistą w terraformacje ale uważam że sama gra jest kompletna.
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Preludium - większośc pisze że to jest absloutny must have najlepszy dodatek - z mojej perspektywy super jakbym miał stały skład do grania w tą konkretną gre bo mocno będzie faworyzował graczy którzy wiedzą o co w grze chodzi. Wiem że Niepokoje dodają gratów.

Pytałem o ten dodatek w kontekście jak działa tu sam Parlament - czy jego mechanika jest dobra / średnia / słaba. W większośc postów które tu zostały przytoczone jest porównanie z innymi dodatkami. Nie mam zamiaru zaopatrywać się w inne. JAk pisałem swojego czasu szukałem czegoś gdzie dobrze by była zrobiona mechanika owego parlamentu i oto jest pytanie. Bez zagrania nie mam zielonego pojęcia jak wpływają na "liczbe głosów" delegaci nieższeszeni czy jak oni sie tam nazywają. W swoim gronie to ja przynosze pudełka z grami :P - więc nie ogram u nikogo
Nie trawie dodatków Wenus i Kolonie? Preludia premiują zaawansowanych? Koleżko co z Tobą nie tak?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Rigidigi »

dizzit pisze: 23 gru 2021, 14:10 Poczuli krew ... :P

Nie jestem specjalistą w terraformacje ale uważam że sama gra jest kompletna.
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Preludium - większośc pisze że to jest absloutny must have najlepszy dodatek - z mojej perspektywy super jakbym miał stały skład do grania w tą konkretną gre bo mocno będzie faworyzował graczy którzy wiedzą o co w grze chodzi. Wiem że Niepokoje dodają gratów.

Pytałem o ten dodatek w kontekście jak działa tu sam Parlament - czy jego mechanika jest dobra / średnia / słaba. W większośc postów które tu zostały przytoczone jest porównanie z innymi dodatkami. Nie mam zamiaru zaopatrywać się w inne. JAk pisałem swojego czasu szukałem czegoś gdzie dobrze by była zrobiona mechanika owego parlamentu i oto jest pytanie. Bez zagrania nie mam zielonego pojęcia jak wpływają na "liczbe głosów" delegaci nieższeszeni czy jak oni sie tam nazywają. W swoim gronie to ja przynosze pudełka z grami :P - więc nie ogram u nikogo
Moim zdaniem powinieneś spróbować Niepokojów. Dla mnie to jeden z najlepszych dodatków. Podkreślam dodatków, a nie uzupełnień gry.
Tak, minusem jest fakt że obsługa dodatku dokłada kilkanaście minut do rozgrywki ale nie demonizowalbym tego.
Gra z tym dodatkiem jest trudniejsza. Umiejętne zarządzanie naszymi delegatami daje dodatkowe bonusy. Karty wydarzeń powodują, że trzeba je mieć na uwadze i znów umiejętne zarządzanie delegatami powoduje, że stosunkowo łatwo przeciwdziałać ich negatywnym efektom.

Dodatek ewidentnie jest bardziej dla wyjadaczy, niż okazyjnych graczy, ale jeśli ktoś ma już te kilkanaście partii za sobą to wg mnie jest to świetny dodatek z całkiem klimatycznymi partiami i ich programem (np. Socjaliści którzy dają za darmo najsłabszemu graczowi. Jak w życiu)

Ja polecam.
dizzit
Posty: 296
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: dizzit »

Rigidigi pisze: 23 gru 2021, 16:06
Gra z tym dodatkiem jest trudniejsza. Umiejętne zarządzanie naszymi delegatami daje dodatkowe bonusy. Karty wydarzeń powodują, że trzeba je mieć na uwadze i znów umiejętne zarządzanie delegatami powoduje, że stosunkowo łatwo przeciwdziałać ich negatywnym efektom.

Dodatek ewidentnie jest bardziej dla wyjadaczy, niż okazyjnych graczy, ale jeśli ktoś ma już te kilkanaście partii za sobą to wg mnie jest to świetny dodatek z całkiem klimatycznymi partiami i ich programem (np. Socjaliści którzy dają za darmo najsłabszemu graczowi. Jak w życiu)

Ja polecam.
Pomocne - dzięki. Szczególnie z socjalistami opcja mi sie podoba. Czy "zarządzanie" spłyca się do kto wyśle więcej czy jednak to szersze zagadnienie. Bo tak naprawde o to mi dokładnie chodzi.
gogovsky
Posty: 2252
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 468 times
Been thanked: 516 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Dowiemy się co ni3 tak z niepokojami i Wenus ? A socjalisci wygrali u nas 3 razy na 100 rozgrywek po 10-14 pokoleń :p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Rigidigi »

dizzit pisze: 23 gru 2021, 17:27 Pomocne - dzięki. Szczególnie z socjalistami opcja mi sie podoba. Czy "zarządzanie" spłyca się do kto wyśle więcej czy jednak to szersze zagadnienie. Bo tak naprawde o to mi dokładnie chodzi.
Partia która uzbiera więcej delegatów (wszystkich graczy) ta wygrywa, a gracz z największą liczbą delegatów w tej partii zostaje szefem Sejmu.

Nie zastanawiałem się nigdy czy to płytkie, czy głębokie podejście w kontekście polityki. Od głębokiego podejścia jest raczej gra Die Macher.

Jak wspomniałem, dla mnie ten dodatek ma swój klimat i nie można go zbagatelizować, grając z nim.

Może splycam, ale w sumie ile zaryzykujesz 60 zeta? Nie spodoba się to na pewno jakiś chętny za parę zeta mniej się znajdzie.
gogovsky pisze: 23 gru 2021, 18:08 Dowiemy się co ni3 tak z niepokojami i Wenus ? A socjalisci wygrali u nas 3 razy na 100 rozgrywek po 10-14 pokoleń :p
Ja mogę tylko stwierdzić, że Wenus najmniej wnosi do gry. Rozszerza dostępne opcje, ale nie wnosi w zasadzie nic. Preludium daje customowy start, Kolonie dają jakieś urozmaicenie, ale nie są specjalnie przełomowe, a Niepokoje wprowadzają najwięcej zamieszania i są najtrudniejsze do ogarnięcia.

W mojej ekipie gramy ze wszystkimi dodatkami, ewentualnie wywalamy Wenus, albo Niepokoje, bo jeden kumpel narzeka, że z niepokojami zawsze przegrywa (zagraliśmy ostatnio dwie partie bez Niepokojów i obie wygrał..)
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 501
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 350 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: itsthisguyagain »

gogovsky pisze: 23 gru 2021, 18:08 Dowiemy się co ni3 tak z niepokojami i Wenus ? A socjalisci wygrali u nas 3 razy na 100 rozgrywek po 10-14 pokoleń :p
nic nie jest "nie tak".

Każdy z 3 dużych dodatków wzbogaca grę.

Wenus dodaje dużo kart projektów, które w większości wpływają na "bezużyteczny" suwak Wenus. Dodatek bardzo mini silniczkowy (silniczki z 2-3 kart) ale nie wpływający bezpośrednio na cel gry czyli Terraformowanie Marsa, dlatego nie jest za bardzo lubiany.

Niepokoje dodają losowości i komplikują grę dodając więcej decyzji, żeby zagmatwać to co w podstawce było proste.

Ubiegając kolonie też dodają problemów bo taka kolonia kosztuje 17$ i jeszcze żeby na nią latać najlepiej mieć 3 jednostki energii czyli 3 produkcji tak naprawdę zamiast tego można by robić projekty standardowe itp

Każdy dodatek dodaje mechaniki i sposoby na dekoncentrację od jasno postawionego celu z podstawki: Terraformacji Marsa.

No ale każdy dodatek dodaje coś nowego co odświeża grę.
gogovsky
Posty: 2252
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 468 times
Been thanked: 516 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

itsthisguyagain pisze: 23 gru 2021, 21:09
gogovsky pisze: 23 gru 2021, 18:08 Dowiemy się co ni3 tak z niepokojami i Wenus ? A socjalisci wygrali u nas 3 razy na 100 rozgrywek po 10-14 pokoleń :p
nic nie jest "nie tak".

Każdy z 3 dużych dodatków wzbogaca grę.

Wenus dodaje dużo kart projektów, które w większości wpływają na "bezużyteczny" suwak Wenus. Dodatek bardzo mini silniczkowy (silniczki z 2-3 kart) ale nie wpływający bezpośrednio na cel gry czyli Terraformowanie Marsa, dlatego nie jest za bardzo lubiany.

Niepokoje dodają losowości i komplikują grę dodając więcej decyzji, żeby zagmatwać to co w podstawce było proste.

Ubiegając kolonie też dodają problemów bo taka kolonia kosztuje 17$ i jeszcze żeby na nią latać najlepiej mieć 3 jednostki energii czyli 3 produkcji tak naprawdę zamiast tego można by robić projekty standardowe itp

Każdy dodatek dodaje mechaniki i sposoby na dekoncentrację od jasno postawionego celu z podstawki: Terraformacji Marsa.

No ale każdy dodatek dodaje coś nowego co odświeża grę.
dizzit pisze: 23 gru 2021, 14:10
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Do tego cytatu piję, nie musisz mi tłumaczyć co dodają dodatki bo gram z 10 ponad dodatkami i doskonale wiem, co dają i nie zgadzam się praktycznie z większością argumentów w tym temacie :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
dizzit
Posty: 296
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: dizzit »

gogovsky pisze: 23 gru 2021, 21:27
dizzit pisze: 23 gru 2021, 14:10
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Do tego cytatu piję, nie musisz mi tłumaczyć co dodają dodatki bo gram z 10 ponad dodatkami i doskonale wiem, co dają i nie zgadzam się praktycznie z większością argumentów w tym temacie :D
Brawo.. Nie wiem jak mam to skomentować. Może tylko tak że na szczęście wielcy znawcy szachów nie używają trójstopniowej planszy gdzie na górnej są jednostki latające które się wypróżniają na te pod spodem i jak się im to uda to dostają kartę z mieczem +8 i lecą na questa. Mam prawo lubić gry w których jest minimalna liczba znaczników itd. Ale gra jest dalej głęboka. Gracie na 10 dodatków to super. Zaproś 4 nowe osoby i im tłumacz że na tej planszy kolonizujemy Wenus ale są inne zasady. A na tych planszetkach jest to, a te dodatkowe różowe karty to boost który ma kolosalne znaczenie na grę ale wybierz dwie karty - zobaczysz będzie dobrze. Nie lubię czegoś takiego i nie potrzebuje nikomu tłumaczyć dlaczego.

Jak napisałem TM to wg mnie gra kompletna nie wymagająca dodatkowych gówien. Próbuje się dowiedzieć czy mechanizm Parlamentu dobrze działa bo szukałem takowego w grach ale musiał się znaleźć mądrala który będzie chciał żebym argumentował że Wenus jest do bani i w ogóle mnie nie interesuje
gogovsky
Posty: 2252
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 468 times
Been thanked: 516 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

dizzit pisze: 24 gru 2021, 01:00
gogovsky pisze: 23 gru 2021, 21:27
dizzit pisze: 23 gru 2021, 14:10
Absolutnie nie trawie w grach takich dodatków jak Wenus czy kolonie.
Do tego cytatu piję, nie musisz mi tłumaczyć co dodają dodatki bo gram z 10 ponad dodatkami i doskonale wiem, co dają i nie zgadzam się praktycznie z większością argumentów w tym temacie :D
Brawo.. Nie wiem jak mam to skomentować. Może tylko tak że na szczęście wielcy znawcy szachów nie używają trójstopniowej planszy gdzie na górnej są jednostki latające które się wypróżniają na te pod spodem i jak się im to uda to dostają kartę z mieczem +8 i lecą na questa. Mam prawo lubić gry w których jest minimalna liczba znaczników itd. Ale gra jest dalej głęboka. Gracie na 10 dodatków to super. Zaproś 4 nowe osoby i im tłumacz że na tej planszy kolonizujemy Wenus ale są inne zasady. A na tych planszetkach jest to, a te dodatkowe różowe karty to boost który ma kolosalne znaczenie na grę ale wybierz dwie karty - zobaczysz będzie dobrze. Nie lubię czegoś takiego i nie potrzebuje nikomu tłumaczyć dlaczego.

Jak napisałem TM to wg mnie gra kompletna nie wymagająca dodatkowych gówien. Próbuje się dowiedzieć czy mechanizm Parlamentu dobrze działa bo szukałem takowego w grach ale musiał się znaleźć mądrala który będzie chciał żebym argumentował że Wenus jest do bani i w ogóle mnie nie interesuje
Po 1 ta moja wypowiedzi nie była do Ciebie przecież, tylko do itsthisguyagain. Po 2 z czystej ciekawości zapytałem, co z tymi dodatkami jest nie tak. Dowiedziałem, że to dodatkowe gówna no i ok. Po 3 podstawka Terraformacji jest płytka i to lekki eurosik, jeśli takiej gry szukasz to trafiłeś w dziesiątkę. I dokładnie tak tłumacze nowym osobom wszystkie 10 dodatków, bo filozofii w większości nie ma np. kolonie za 3 energii dostajesz bonus z dołu, za 17 hajsu dostajesz bonus z góry. Wenus? Podnosisz wenus dostajesz punkt TM koniec tłumaczenia lol WTF. PRELUDIA dostajesz bonusy/zasoby z tych kart i tyle. Właśnie Ty dodatków robisz jakieś turbo przekminione właśnie dodatki do szachów. Jedyne co jest trudne to właśnie NIEPOKOJE i być może księżyc. Pozdrawiam i życzę udanych rozgrywek :)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1119 times
Been thanked: 1288 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: seki »

itsthisguyagain pisze: 23 gru 2021, 21:09
gogovsky pisze: 23 gru 2021, 18:08 Dowiemy się co ni3 tak z niepokojami i Wenus ? A socjalisci wygrali u nas 3 razy na 100 rozgrywek po 10-14 pokoleń :p
nic nie jest "nie tak".

Każdy z 3 dużych dodatków wzbogaca grę.

Wenus dodaje dużo kart projektów, które w większości wpływają na "bezużyteczny" suwak Wenus.
Chyba coś źle grasz jeśli napisałeś coś takiego. Suwak Wenus jest tak samo użyteczny jak suwaki Marsa bo podnosi Twoje punkty terraformacji a to rozwój ekonomii (kasą) i punkty na koniec gry.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 501
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 350 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: itsthisguyagain »

seki pisze: 24 gru 2021, 12:58
itsthisguyagain pisze: 23 gru 2021, 21:09
gogovsky pisze: 23 gru 2021, 18:08 Dowiemy się co ni3 tak z niepokojami i Wenus ? A socjalisci wygrali u nas 3 razy na 100 rozgrywek po 10-14 pokoleń :p
nic nie jest "nie tak".

Każdy z 3 dużych dodatków wzbogaca grę.

Wenus dodaje dużo kart projektów, które w większości wpływają na "bezużyteczny" suwak Wenus.
Chyba coś źle grasz jeśli napisałeś coś takiego. Suwak Wenus jest tak samo użyteczny jak suwaki Marsa bo podnosi Twoje punkty terraformacji a to rozwój ekonomii (kasą) i punkty na koniec gry.
Dobrze napisałem. Jest tak samo użyteczny jak karty dające TR, niby dają PZ i dochód ale nie wpływają na to co okładka obiecała, że będziesz robić. W ogóle wszystkie rzeczy które dają PZ i TR z czapy oddalają koniec gry bo zamiast Terraformować Marsa trzaskasz PZ.

Rozważ taką sytuację: Jest 8 pokolenie na 4 graczy. Tlen i temperatura jest na max, brakuje jeszcze 4 oceanów. Gracze mają jeszcze po ok 20$ ale mało kart projektów albo bezużyteczne. I w jaki teraz projekt standardowy będą inwestować: Wenus za 15$ czy Oceany za 18$? Jasne Oceany mogą wyjść koniec końców nawet za 14$ ale załóżmy, że nie w tym przypadku.
gogovsky
Posty: 2252
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 468 times
Been thanked: 516 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Oho 76sta rozmowa czy terraformować czy nie. Jako, że lubię jak świat płonie, to uważam, że gra się po to, by mieć najwięcej punktów. Wybieranie nieefektywnych badziewiastych projektów standardowych to raczej prosta droga do wywroty :) z dodatkami Wenus się terraformuje za 10$ nawet w projwkcie standardowych.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Super
Posty: 408
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 219 times
Been thanked: 120 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Super »

Podchodząc do tematu czysto tematycznie - nie terraformowanie też ma sens. Bo korporacji zależy chyba przede wszystkim na tym, żeby zyskać kasę (dochód) lub szeroko rozumiane wpływy (WT), czyli żeby się dorobić. Niejeden przykład z życia pokazuje, że firmy często pozorowały swoje działania i mogły coś zrobić szybciej i lepiej, ale przedłużały proces żeby jak najwięcej zyskać :)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3360
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1119 times
Been thanked: 1288 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: seki »

itsthisguyagain pisze: 24 gru 2021, 13:15 Dobrze napisałem. Jest tak samo użyteczny jak karty dające TR, niby dają PZ i dochód ale nie wpływają na to co okładka obiecała, że będziesz robić. W ogóle wszystkie rzeczy które dają PZ i TR z czapy oddalają koniec gry bo zamiast Terraformować Marsa trzaskasz PZ.

Rozważ taką sytuację: Jest 8 pokolenie na 4 graczy. Tlen i temperatura jest na max, brakuje jeszcze 4 oceanów. Gracze mają jeszcze po ok 20$ ale mało kart projektów albo bezużyteczne. I w jaki teraz projekt standardowy będą inwestować: Wenus za 15$ czy Oceany za 18$? Jasne Oceany mogą wyjść koniec końców nawet za 14$ ale załóżmy, że nie w tym przypadku.
No nie. Cały czas nie masz racji. Czemu przegrywając miałbym inwestować w projekty przyspieszające koniec gry? Terraformacja właśnie z Wenus jest pełniejszą, ciekawszą grą bo mamy alternatywę dającą punkty i ekonomię i jej zaletą jest właśnie to, że nie przyspiesza końca gry. Wiele projektów w TM jest sytuacyjna i nigdy nie ma bezwzględnie lepszego projektu. Wygrywając chcesz zakończyć grę, przegrywając chcesz nadrobić punkty nie wywołując końca gry.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 501
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 350 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: itsthisguyagain »

seki pisze: 24 gru 2021, 14:14
itsthisguyagain pisze: 24 gru 2021, 13:15 Dobrze napisałem. Jest tak samo użyteczny jak karty dające TR, niby dają PZ i dochód ale nie wpływają na to co okładka obiecała, że będziesz robić. W ogóle wszystkie rzeczy które dają PZ i TR z czapy oddalają koniec gry bo zamiast Terraformować Marsa trzaskasz PZ.

Rozważ taką sytuację: Jest 8 pokolenie na 4 graczy. Tlen i temperatura jest na max, brakuje jeszcze 4 oceanów. Gracze mają jeszcze po ok 20$ ale mało kart projektów albo bezużyteczne. I w jaki teraz projekt standardowy będą inwestować: Wenus za 15$ czy Oceany za 18$? Jasne Oceany mogą wyjść koniec końców nawet za 14$ ale załóżmy, że nie w tym przypadku.
No nie. Cały czas nie masz racji. Czemu przegrywając miałbym inwestować w projekty przyspieszające koniec gry? Terraformacja właśnie z Wenus jest pełniejszą, ciekawszą grą bo mamy alternatywę dającą punkty i ekonomię i jej zaletą jest właśnie to, że nie przyspiesza końca gry. Wiele projektów w TM jest sytuacyjna i nigdy nie ma bezwzględnie lepszego projektu. Wygrywając chcesz zakończyć grę, przegrywając chcesz nadrobić punkty nie wywołując końca gry.
Dobrze napisałem. Kolega @gogovsky pytał co jest "nie tak" z dużymi dodatkami to mu napisałem z perspektywy narzekacza. Jakby to ode mnie tylko zależało to ja bym grał zawsze z kompletem oficjalnych dodatków włącznie z pakietem promo #3 (najdziwniejsze karty). Niestety współgracze nie chcą z Niepokojami a czasami też wyrzucają Kolonie (moim zdaniem najlepszy z dużych dodatków).

Kiedyś druknąłem sobie taką wersję TM Junior gdzie masz tylko projekty standardowe i TM jest uproszczona maksymalnie jak to możliwe z zachowaniem ducha oryginału. Praktycznie wszystkie akcje polegają na zwiększaniu produkcji albo terraformowaniu marsa i nie gra się tak fajnie jak w normalną wersję TM.

Jednego dnia żona namówiła mnie i kolegę (fanatyka TM który by grał tylko w TM) żeby zagrać bez dodatków i było bardzo nudno. Wiele dróg do zwycięstwa, możliwość a wręcz konieczność kombinowania i adaptowania strategii do sytuacji na planszy, brak utartych schematów to to co jest dobre w TM. Nawet mimo masakratycznego rozrośnięcia TM przez dodatki i tak bardzo lubię tę grę i dla mnie to jest GOAT gier ekonomicznych.
Awatar użytkownika
citmod
Posty: 715
Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 103 times
Been thanked: 103 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: citmod »

Jakie polecacie zamienniki planszetek graczy? Najbardziej zastanawiam się na tymi dwoma opcjami, może ktoś ma i się wypowie:
https://allegro.pl/oferta/terraformacja ... 1172439865
tutaj niektóre opinie na allegro wspominają, że tył planszetki jest dosyć słaby i może się przedrzeć
https://allegro.pl/oferta/planszetka-ta ... 9185632900
tutaj jakoś wykonanie z drewna średnio mi pasuje do terraformacji.

Ogólnie zależy mi na tym aby symbole i ich kolorystyka była w miarę zachowana i żeby każda cyfra miała swoje oddzielne pole, tak aby zmiana wartości wymagała wyjęcia i włożenia kostki a nie przesunięcia w lewo czy prawo.

Wyszukałem w wątku tylko jakieś stare wpisy na ten temat, a teraz jest chyba więcej opcji dostępnych, więc może ktoś coś poleci.
Awatar użytkownika
esubotowicz
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:59
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 442 times
Been thanked: 135 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: esubotowicz »

Jeśli uda Ci się dostać, to te są fajne:
https://grybezpradu.eu/Terraformacja-Ma ... aczy-sklep
i są super, bo właśnie kolory są zachowane, a dodatkowo każda sekcja ma z lewej strony pole na dziesiątki.
Nie wspominając o cenie...
Ewa
Awatar użytkownika
citmod
Posty: 715
Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 103 times
Been thanked: 103 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: citmod »

esubotowicz pisze: 03 sty 2022, 09:09 Jeśli uda Ci się dostać, to te są fajne:
https://grybezpradu.eu/Terraformacja-Ma ... aczy-sklep
i są super, bo właśnie kolory są zachowane, a dodatkowo każda sekcja ma z lewej strony pole na dziesiątki.
Nie wspominając o cenie...
Widziałem je w meplu, ale tam też niedostępne. Właśnie cena była bardzo atrakcyjna, ale wątpię, że jeszcze wrócą do sprzedaży. Szczególnie w takiej cenie.
Awatar użytkownika
esubotowicz
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:59
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 442 times
Been thanked: 135 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: esubotowicz »

Może warto zapytać w Rebelu, czy będą dodrukowywać :)
Ewa
ODPOWIEDZ