Galakta – Plany wydawnicze 2022

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 274
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 64 times
Been thanked: 109 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: yaro_ »

Tak sobie przypomniałem że była przecież kampania Skyrima niedawno i nie ujawnił się chyba jeszcze żaden wydawca PL.
Może Galakta to przygarnęła? Tylko czy to by pasowało pod którąkolwiek kategorie którą podali?
Swoją drogą rok temu jakoś to ciekawiej wyglądało z podpowiedziami graficznymi.
mineralen
Posty: 961
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 563 times
Been thanked: 644 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: mineralen »

yaro_ pisze: 08 lut 2022, 08:34 Tak sobie przypomniałem że była przecież kampania Skyrima niedawno i nie ujawnił się chyba jeszcze żaden wydawca PL.
Może Galakta to przygarnęła? Tylko czy to by pasowało pod którąkolwiek kategorie którą podali?
Swoją drogą rok temu jakoś to ciekawiej wyglądało z podpowiedziami graficznymi.
Jak dla mnie te zagadki/podpowiedzi są naciągane w opór, więc mogą zapowiedzieć wszystko ;)
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 781
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: VivoBrezo »

Ardel12 pisze: 07 lut 2022, 20:50
EDIT:
A co do poprzedniego roku to w sumie dla mnie najciekawsze były:
- Machina Arcana(dopiero teraz dowożona)
- Pax Pamir

I tyle...w sumie żadnej gry w zeszłym roku nie kupiłem od Galakty prócz AH LCG, ale kontynuacji serii tu nie liczymy. Obu wymienionych jeszcze nie kupiłem i jak Paxa z premedytacją odpuściłem, bo nie miałem z kim grać, a z drugiej strony tam gdzie gram to jest. Tak MA jeszcze ma szanse być kupioną, ale ta cena, ta cena, która jeży włos forumowiczom...
My w poprzednim roku kupiliśmy: Nidavellir, Władcy Nocy, Wojna Nemo, Załoga, Oriflamme. Mamy angielskie wersje: Dinosaur Island, Pax Pamir i Machina Arcana. Z każdej tej gry byliśmy mega zadowoleni (no z Władców Nocy może mniej), a czekamy jeszcze na Tidal Blades, Shadow Planet i the Thing.
Więc szczerze w zeszłym roku, Galakta miała dla nas bardzo mocny lineup i ciężko będzie im to przebić w tym roku.

A co do 2022, to mam nadzieję, że pod tajemniczym hasłem ,,Napęd na cztery koła", będzie Horseless Carriage :D
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 769
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 669 times
Been thanked: 781 times
Kontakt:

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: anitroche »

Kolejna zapowiedź to The Ratcatcher: https://bit.ly/3gw3d86. Szczerze mówiąc z jednej strony to cieszę się, że jakiś wydawca tak otworzył się na gry true solo, ale z drugiej to ta gra to dość ryzykowne posunięcie. Nie ma ona takiej "renomy" jak Wojna Nemo. Osobiście nie załapałam się na kickstarter i kupiłam później pliki pnp i sobie ją wydrukowałam i jakoś super mnie gra nie zachwyciła. Tzn. jest spoko, ale jakoś, jak rok temu pograłam kilka razy, to od tego czasu na stół nie wyjęłam.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4516
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2093 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: PytonZCatanu »

Nie znam żadnej z zaproponowanych dziś i wczoraj gier.... 🤷
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Shodan »

Jeszcze o 17 mają coś ujawnić.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Gatherey »

Taki trochę piach te zapowiedzi. Nie oczekiwałem czegoś w stylu Paxa albo Nemo z zeszłego roku, no ale tutaj jest druga strona bieguna. :D
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: shuji »

mnie ten ratcather zaciekawił. Słyszał ktos coś o tym i może coś więcej napisać?
azazelmo
Posty: 897
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 281 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: azazelmo »

Jest chyba wątek na forum i była nawet dyskusja. Już wtedy mnie zainteresował ten tytuł, a teraz to jeszcze ciekawsza opcja.
Słabo trochę pod kątem marketingu, bo tworzy alternatywę dla Nemo. Przynajmniej dla mnie.
loaru
Posty: 302
Rejestracja: 13 sty 2015, 10:07
Has thanked: 65 times
Been thanked: 118 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: loaru »

Takie dość egzotyczne propozycje, dla smakoszy danego typu gier :D Szczurołap to nie za mały kaliber jak na Galaktę?

I to raczej nie jest alternatywa dla Nemo, bardziej uzupełnienie oferty o coś szybszego. Coś jak One Deck Dungeon vs epicki DC
Ostatnio zmieniony 08 lut 2022, 15:58 przez loaru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rand
Posty: 485
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 114 times
Been thanked: 85 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: rand »

Dla kogo piach dla tego piach. Ja z chęcią przygarnę dodatek do Wyspy Dinozaurów i Wild, obie gry lądują na wish listę. Dla mnie dużo lepsze zapowiedzi niż wczoraj :)
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: IrasArgor »

Dla mnie nie jest problemem, że Galakta zapowiada gry o których nigdy nie słyszałem, jakby byli dobrzy w marketing to tak bardzo bym się nie obawiał. Ale dobrze wiemy, że oni nie są mistrzami promocji, a przy takich tytułach które niewiele mówią to w mojej opinii podejmują ogromne ryzyko. Nie oszukujmy się konkurencja nie śpi, a rok nie zapowiada się dobrze więc walka o klienta może być bardzo zaciekła. Martwi mnie brak potencjalnych hitów, czegoś co przyciągnie uwagę bardziej nie przysłowiowe "mhm", choć czekam jeszcze co ogłoszą w następnych dniach.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 769
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 669 times
Been thanked: 781 times
Kontakt:

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: anitroche »

azazelmo pisze: 08 lut 2022, 15:47 Jest chyba wątek na forum i była nawet dyskusja. Już wtedy mnie zainteresował ten tytuł, a teraz to jeszcze ciekawsza opcja.
Słabo trochę pod kątem marketingu, bo tworzy alternatywę dla Nemo. Przynajmniej dla mnie.
To zupełnie różne gry. Ratcatcher z gier, w które grałam najbardziej przypomina mi Cthulu Death May Die, ale tutaj rozgrywka zamyka się zazwyczaj w pół godziny z tego co pamietam. Poczatkowo na planszy masz zwykłe szczury w trzech rodzajach (kazdy inaczej się rusza z tego co pamiętam, a gralam ostatni raz rok temu), to są tacy jakby kultyści, będą chcieli cię atakować, potem w czasie gry mogą wyjść szczury po mutacji, no to wtedy losujesz kartę szczura i on ma swoje specjalne zdolności, a na końcu (nie pamiętam czy od poczatku wiemy gdzie jest, czy pojawia się w jakims momencie, ale chyba to drugie) boss szczurów (w pudełku jest kilka bossow przeciw ktorym możemy walczyć) no i musimy go ukatrupic przy czym jego "moc" rośnie, jak zjada radioaktywny ser i dostaje nowe możliwości, coś jak kolejne stadia Przedwiecznego w CDMD. Ale to wszystko bardzo luźne porównanie, bo przedwieczni i ich przyzywanie działa zupełnie inaczej niż szczury w ratcatcher. No i wszystkie walki odbywają się przez rzuty kośćmi, przy czym możesz sobie trochę pomagać eliksirami znajdowanymi w miasteczku oraz zdobyte sery też dają tobie benefity podobnie jak wielkiemu szczurowi, więc to taki trochę wyscig po nie na planszy też jest. No i tutaj nie mamy gotowej całej planszy a chodząc po mieście dokładamy kolejne karty z ulicami, więc mamy element odkrywania mapy. Gra ciekawa, ale wolałabym usiąść do CDMD jednak :).
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Moonz
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Moonz »

Dodatek do Wyspy Dinozaurów i teraz zapowiadają Świat Dinozaurów BGG!

No nie wiem nie wiem, mi ŚD całkiem spoko siadł, ale te posunięcie jakieś nie tędy. A chyba nie każdemu siadł, bo widziałem trochę ofert ŚD na forum.

Oni tak do piątku będą te gry "obwieszczać"?
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Shodan »

Zeszłoroczne zapowiedzi w dniu 2, to było dla mnie meh.
W tym roku nie jest lepiej.
Dodatek do Wyspy Dinozaurów czyli gry, której nie mam i nie zamierzam mieć, która jednak zbiera niezłe opinie. Automatycznie Świat Dinozaurów również zyskuje moje desinteressement.
Serengeti - kolejna gra o zwierzątkach, taka teraz moda.
Ratcatcher - pozycja ok. 6000 na bgg, WTF? Poza tym nie gram solo.
Czekam co będzie dalej.
dave20_
Posty: 56
Rejestracja: 18 sie 2021, 18:43
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: dave20_ »

Serengeti biorę w ciemno :mrgreen:
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Shodan »

Moonz pisze: 08 lut 2022, 17:16
Oni tak do piątku będą te gry "obwieszczać"?
Niestety tak.
A ludzie sarkali na zapowiedzi Portalu...
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: japanczyk »

Shodan pisze: 08 lut 2022, 17:26 Ratcatcher - pozycja ok. 6000 na bgg, WTF? Poza tym nie gram solo.
A to w rankingu popularnosci na dalszych miejscach nie moze byc dobrych gier?
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Shodan »

Mogą, mogą, ale tutaj nie wróżę hitu. Ale to tylko ja i mogę się mylić ;-)
Po prostu mam jeszcze kilka stów budżetu na gry w tym roku i jak dotąd Galakta nic z tego nie zgarnie.
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 624
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 193 times
Been thanked: 175 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Michito »

Szczurołapem kiedyś się zainteresowałem, można było bez problemu upolować na OLX wersję KS, ale lektura opinii użytkowników ma BGG (W szczególności wysoka częstotliwość narzekania na niejasność zasad) skutecznie mnie "wyleczyła" z tego tytułu.
Dinozaury to może być mimo wszystko silna pozycja, ale pod warunkiem że sami gracze zrobią tym tytułom marketing szeptany, bo Galakta, to wiadomo...
Awatar użytkownika
Beowulfik
Posty: 274
Rejestracja: 30 sie 2019, 21:16
Has thanked: 204 times
Been thanked: 31 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Beowulfik »

Michito pisze: 08 lut 2022, 18:18 Szczurołapem kiedyś się zainteresowałem, można było bez problemu upolować na OLX wersję KS, ale lektura opinii użytkowników ma BGG (W szczególności wysoka częstotliwość narzekania na niejasność zasad) skutecznie mnie "wyleczyła" z tego tytułu.
Bez przesady, instrukcja pozostawia rzeczywiście wiele do życzenia (jak w wielu KSach), ale w przypadku wersji angielskiej można było spokojnie ogarnąć dobrze zasady dzięki forum BGG i gameplayom (choćby Quackalope).

Jeśli Galakta odpowiednio uzupełni polską instrukcję, polscy gracze w ogóle nie będą mieli tego problemu. A gra jest dla graczy solo bardzo fajna - i faktycznie trudna. Nie wiem, ile będzie przeciwników i szczurolapow w polskim retailu, ale wersja KSowa ma gigantyczna regrywalnośc.
Awatar użytkownika
Michito
Posty: 624
Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
Has thanked: 193 times
Been thanked: 175 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Michito »

Beowulfik pisze: 08 lut 2022, 18:23 Bez przesady, instrukcja pozostawia rzeczywiście wiele do życzenia (jak w wielu KSach), ale w przypadku wersji angielskiej można było spokojnie ogarnąć dobrze zasady dzięki forum BGG i gameplayom (choćby Quackalope).
Patrzę na sprawę nieskalany wspieraczkowym doświadczeniem (którego nie mam): jeżeli gra ma tak skopaną instrukcję, że sami gracze muszą wyjaśniać innym graczom jak poprawnie grać, to gra jest skopana. Tym bardziej jeżeli jest to gra solo.

Ale mimo wszystko, jeżeli polska edycja ustrzeże się błędów oryginału, to coś może z tego być.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: sliff »

O Ratcatcher. Fajnie, że po under falling skies pojawia się kolejne solo pnp od nowego designera.

Ogolnie trend gier true solo widać coraz mocniej. Jeszcze 3-4 lata wstecz o takim nemo po polsku można by było zapomnieć.
Awatar użytkownika
Beowulfik
Posty: 274
Rejestracja: 30 sie 2019, 21:16
Has thanked: 204 times
Been thanked: 31 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Beowulfik »

Michito pisze: 08 lut 2022, 18:32
Beowulfik pisze: 08 lut 2022, 18:23 Bez przesady, instrukcja pozostawia rzeczywiście wiele do życzenia (jak w wielu KSach), ale w przypadku wersji angielskiej można było spokojnie ogarnąć dobrze zasady dzięki forum BGG i gameplayom (choćby Quackalope).
Patrzę na sprawę nieskalany wspieraczkowym doświadczeniem (którego nie mam): jeżeli gra ma tak skopaną instrukcję, że sami gracze muszą wyjaśniać innym graczom jak poprawnie grać, to gra jest skopana. Tym bardziej jeżeli jest to gra solo.

Ale mimo wszystko, jeżeli polska edycja ustrzeże się błędów oryginału, to coś może z tego być.
To chyba faktycznie kwestia doświadczeń z KS. Ja dobrze pamiętam, jak musiałem się przebijać przez fora BGG, żeby zrozumieć dobrze instrukcję z tak wyczekiwanego dziś przez wielu "Trickeriona" (mowa o pierwszym KS). Teraz gra ma świetną instrukcję i mało kogo obchodzi, że to był cały proces. ;)

W każdym razie, ja wolę ambitna grę, która wymaga dodatkowego "wkładu własnego", od gry z idealna instrukcja, która jest taka jak dziesięć innych gier. I piszę to nie po to, żeby się chwalić czy przemądrzać, ale żeby zachęcić do zmierzenia się z tym tytułem, gdy już wyjdzie po polsku. Trzymam mocno kciuki za polską instrukcję do "Ratcatchera", i żeby Galakta i inni wydawali więcej gier true solo! :D
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

Post autor: Mr_Fisq »

Na podstawie dzisiejszych podpowiedzi:
a) Krasnoludzcy najemnicy
b) Astronomiczne inwestycje
c) Ku chwale trolli!
d) Płonące sztandary
Przewiduję dodatek do Nidavellir.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Zablokowany