Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Toboe
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2021, 00:35
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Toboe »

Na podstawie kilku rozgrywek na 2osoby, również potwierdzam, że bot dodaję dodatkową zmienną na planszy. Często uprzedzał moje ruchy (rozbicie prostego/zwycięskiego planu) lub narobił zamieszania w bitwie (pozbywając mnie intryg), a ta dodatkowa trudność podbija fun. Bez bota zagralismy raz i więcej tego błędu nie popełnimy.

Oczywiście bot nie zastąpi 3 gracza, ale dzięki temu jest co najmniej bardzo grywalnie :-)
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1540
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 307 times
Been thanked: 321 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Hej, czy nie powinnam dostać karty promocyjnej do dodatku, jeśli zamówiłam go w przedsprzedaży? Kojarzycie może jaka to powinna być karta? Bo nic nie mam, a dodatek właśnie do mnie przyszedł.
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
MichalCh132
Posty: 216
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

Tringa pisze: 18 lut 2022, 12:38 Hej, czy nie powinnam dostać karty promocyjnej do dodatku, jeśli zamówiłam go w przedsprzedaży? Kojarzycie może jaka to powinna być karta? Bo nic nie mam, a dodatek właśnie do mnie przyszedł.
Powinieneś dostać taką kartę z sygnetem:

https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... promo-card
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Arkhon »

Tringa pisze: 18 lut 2022, 12:38 Hej, czy nie powinnam dostać karty promocyjnej do dodatku, jeśli zamówiłam go w przedsprzedaży? Kojarzycie może jaka to powinna być karta? Bo nic nie mam, a dodatek właśnie do mnie przyszedł.
Jest to ostatnia karta "zgrzana", z barem vładem, ambicje ma w nazwie i sygnetem.
Też pierwsza myśl była taka - że nie ma promki.
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 475
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1028 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Lucky Duck Games »

Karta "nieposkromiona ambicja" jest już dodana do pudełka (tylko w pierwszym druku).

Errata - Diuna: Imperium - Potęga Ix
Oryginalny wydawca Diuny: Imperium ogłosił, że do dodatku Potęga Ix musi zostać wprowadzona errata. Nie był to nasz błąd w tłumaczeniu - dostaliśmy od DWD takie poprawki jak gra wjeżdżała na nasz magazyn.

Zmianie podlegać będzie karta zasad rywala i dwie strony instrukcji:
📄 Karta zasad rywala
Jest: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 2 lub więcej żołnierzy.
Powinno być: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 4 lub więcej siły.
📄 Instrukcja
Strona 4: Używanie technologii
Jest: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas tury agenta (ale nie podczas tury odkrywania).
Powinno być: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas swojej tury (agenta lub odkrywania).
📄 Instrukcja
Strona 8: Tor dostaw
Dopisano jedno zdanie na końcu akapitu:
Gdy rywal zdobywa punkt wpływu z drugiego pola, wybiera frakcję, w której ma najmniej wpływu. W razie remisu gracz ze znacznikiem pierwszego gracza (lub następny w kolejności, gdy rywal go ma) decyduje, w której z tych frakcji rywal zdobędzie wpływ.
Kolejne wydanie gry będzie już poprawione, a w razie czego erratę znajdziecie też na naszej stronie: http://ow.ly/YESs50HXr5N
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: rastula »

za 199 PLN to błędy niewielkie ...

można sobie poprawić pisakiem :mrgreen: ...
sasquach
Posty: 1842
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 939 times
Been thanked: 588 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Jak kupujesz po zawyżonej cenie (da się kupić tak od 135zł) to stać cię i na pisak :P
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 990
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 241 times
Been thanked: 241 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Moonday »

Błędy w grach zawsze zniechęcają mnie do zakupu. Wiem, w tym przypadku jest to wina oryginalnego wydawcy, ale nie podoba mi się brak dobrego dla graczy rozwiązania. Errata to opcja z czasów, kiedy gry chodziły po max 200 zł. W obliczu wciąż rosnących cen gier spodziewam się, że wydawcy, również w przypadku Diuny, znajdą jakieś dobre dla graczy rozwiązanie problemu. Tymczasem wolę wstrzymać się zakupem dodatku i poczekać na ewentualny i pozbawiony błędów dodruk. Już się naciąłem kupując z miejsca podstawkę Diuny, w której też są błędy. Bardzo to jest nieprofesjonalne.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 606
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 68 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Bludgeon »

sasquach pisze: 18 lut 2022, 13:32 Jak kupujesz po zawyżonej cenie (da się kupić tak od 135zł) to stać cię i na pisak :P
Dokładnie, ja kupiłem za 137.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
sasquach
Posty: 1842
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 939 times
Been thanked: 588 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Moonday pisze: 18 lut 2022, 14:10 Błędy w grach zawsze zniechęcają mnie do zakupu. Wiem, w tym przypadku jest to wina oryginalnego wydawcy, ale nie podoba mi się brak dobrego dla graczy rozwiązania. Errata to opcja z czasów, kiedy gry chodziły po max 200 zł. W obliczu wciąż rosnących cen gier spodziewam się, że wydawcy, również w przypadku Diuny, znajdą jakieś dobre dla graczy rozwiązanie problemu. Tymczasem wolę wstrzymać się zakupem dodatku i poczekać na ewentualny i pozbawiony błędów dodruk. Już się naciąłem kupując z miejsca podstawkę Diuny, w której też są błędy. Bardzo to jest nieprofesjonalne.
Tylko, że to jest trochę błędne koło. Ceny rosną, więc gracze chcą lepszej jakości. Ale lepsza jakość wymaga lepszych procesów testów i nadzoru (bo błędy to nie tylko wewnętrzna kwestia wydawnictwa, ale i pod wykonawców). A to już kosztuje, więc cena znów musiała by pójść w górę... a jak cena rośnie to gracze chcą lepszej jakości i tak w kółko... :)

Wyjściem jest na pewno poczekanie, ale nie masz gwarancji, że dodruk będzie. Plus w dodrukach też zdarzają się błędy i to nowe, np. w angielskim Spirit Island prawie co druk to była nowa errata i pakiet naprawczy :)
manicminer
Posty: 855
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 114 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: manicminer »

Błędy w instrukcji to jeszcze ok, zawsze można sobie ją wydrukować, razem z aktualnym FAQ. Błędy na kartach do gry inne niż literówki, tutaj powinny być wysyłane nowe karty do graczy, albo z automatu poprzez sklep albo po zgłoszeniu się do wydawcy.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2826
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 846 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gromb »

Niby tak, ale do tej pory każdą grę, która mam od kaczuch, mam z błędami :|
Diuna Imperium: błędna karta i błędy w instrukcji
Diuna potęga IX: jak wyżej
Pionierzy : błędne karty...
Na tych ostatnich machnąłbym ręką, ale diuna imperium, to inna liga i oczekiwałbym działań i wyjścia na przeciw graczom.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 990
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 241 times
Been thanked: 241 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Moonday »

sasquach pisze: 18 lut 2022, 15:06
Tylko, że to jest trochę błędne koło. Ceny rosną, więc gracze chcą lepszej jakości. Ale lepsza jakość wymaga lepszych procesów testów i nadzoru (bo błędy to nie tylko wewnętrzna kwestia wydawnictwa, ale i pod wykonawców). A to już kosztuje, więc cena znów musiała by pójść w górę... a jak cena rośnie to gracze chcą lepszej jakości i tak w kółko... :)

Wyjściem jest na pewno poczekanie, ale nie masz gwarancji, że dodruk będzie. Plus w dodrukach też zdarzają się błędy i to nowe, np. w angielskim Spirit Island prawie co druk to była nowa errata i pakiet naprawczy :)
Gdyby tak było, to każda gra bez błędów kosztowałaby krocie, bo przecież musieli więcej zainwestować, prawda? Mógłbym wymieniać przypadki, gdzie mali wydawcy potrafili dosyłać graczom poprawione karty, a nawet instrukcję i nie zbankrutowali. Teraz wciąż są na rynku i wydają fajne gry, które ludzie chętnie kupują. Grunt, to nie pozostawać obojętnym. Osobiście, przy takiej ilości gier na rynku i wysokich cenach uważam, że mam prawo oczekiwać od wydawcy, że znajdzie właściwe rozwiązanie.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: rastula »

zgadzam się z przedmówcą

skoro gry kosztują teraz krocie, to trudno przymykać oko na bylejakość...
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 359 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Otorek »

Fowers Games od Burgle Bros 2 dosłało mi zamienniki za uszkodzoną kartę i maty do gry, które były nieodwracalnie zagniecione. Da się.
pike
Posty: 270
Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: pike »

A jak rozgrywka z dodatkiem, bo zakupiłem, ale będę mógł zagrać dopiero za tydzień po powrocie do domu?
Suchy777
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2019, 15:52
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Suchy777 »

Miałem dzisiaj przyjemność zagrać w Diunę Imperium: Potęga IX po raz pierwszy (i do tego od razu na żywo). Graliśmy na 4 osoby-wszyscy nowymi liderami. Grało się całkiem fajnie, o wiele trudniej jest zebrać te 8$ na 3 agenta (rozładowanie frachtowca to 5, jest pole z jedną monetką, a tak to oczywiście pole na frakcji imperatora). Mogą się oczywiście trafić w konfliktach albo w talii intryg. Przez tę zmianę z usunięciem pola sprzedawania przyprawy za $$$, dość często dochodziło do sytuacji, że gromadziły się pokaźne zasoby przypraw. Zaskoczył mnie trochę fakt, że sporo doszło możliwości do podbijania się na torach frakcji bez używania ich torów (nowe karty, tor frachtowca czy awanse z technologii). Ogólnie po pierwszej partii jestem na tak, zobaczymy czy po kolejnej będzie tak samo :wink: :D
konik
Posty: 44
Rejestracja: 17 sie 2021, 09:52
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: konik »

Lucky Duck Games pisze: 18 lut 2022, 12:56 Karta "nieposkromiona ambicja" jest już dodana do pudełka (tylko w pierwszym druku).

Errata - Diuna: Imperium - Potęga Ix
Oryginalny wydawca Diuny: Imperium ogłosił, że do dodatku Potęga Ix musi zostać wprowadzona errata. Nie był to nasz błąd w tłumaczeniu - dostaliśmy od DWD takie poprawki jak gra wjeżdżała na nasz magazyn.

Zmianie podlegać będzie karta zasad rywala i dwie strony instrukcji:
📄 Karta zasad rywala
Jest: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 2 lub więcej żołnierzy.
Powinno być: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 4 lub więcej siły.
📄 Instrukcja
Strona 4: Używanie technologii
Jest: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas tury agenta (ale nie podczas tury odkrywania).
Powinno być: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas swojej tury (agenta lub odkrywania).
📄 Instrukcja
Strona 8: Tor dostaw
Dopisano jedno zdanie na końcu akapitu:
Gdy rywal zdobywa punkt wpływu z drugiego pola, wybiera frakcję, w której ma najmniej wpływu. W razie remisu gracz ze znacznikiem pierwszego gracza (lub następny w kolejności, gdy rywal go ma) decyduje, w której z tych frakcji rywal zdobędzie wpływ.
Kolejne wydanie gry będzie już poprawione, a w razie czego erratę znajdziecie też na naszej stronie: http://ow.ly/YESs50HXr5N
Karta jest potwierdzam. Tylko takie pytanie mam: w czym tkwi problem, żeby udostępnić poprawioną instrukcję do Ix?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 501
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 350 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Wczoraj graliśmy pierwszy raz z dodatkiem.

Ogólnie moim zdaniem wpływ deckbuildingu jest mocno osłabiony za to ważniejsze jest operowanie surowcami a co się z tym łączy - losowość jest mniejsza. Punkty wpływu jest o wiele łatwiej zdobyć nie wykorzystując nawet pól frakcji. Rzeczywiście karty z dodatku są silniejsze niż podstawki.

Co dziwne pierwszy raz grając w D:I odczułem brak kart z zielonym pentagonem gdzie zwykle jeden zielony symbol na +-10 kart w decku wystarczał w zupełności. Wczoraj skończyłem grę z 8 kartami w decku mając 2 zielone pentagony w decku i coś jakby mało.

Żona twierdzi, że z dodatkiem gra się jej gorzej (a D:I to jak mówi jej top1 gra) ja twierdzę, że z dodatkiem jest ciekawiej i fajniej. Ja myślę, że dodatek nie jest must-have ale po jednej partii myślę, że będę nalegać na granie z dodatkiem zawsze.
ahoytosemja
Posty: 34
Rejestracja: 24 lut 2022, 23:59
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: ahoytosemja »

itsthisguyagain pisze: 26 lut 2022, 11:58 Wczoraj graliśmy pierwszy raz z dodatkiem.

Ogólnie moim zdaniem wpływ deckbuildingu jest mocno osłabiony za to ważniejsze jest operowanie surowcami a co się z tym łączy - losowość jest mniejsza. Punkty wpływu jest o wiele łatwiej zdobyć nie wykorzystując nawet pól frakcji. Rzeczywiście karty z dodatku są silniejsze niż podstawki.

Co dziwne pierwszy raz grając w D:I odczułem brak kart z zielonym pentagonem gdzie zwykle jeden zielony symbol na +-10 kart w decku wystarczał w zupełności. Wczoraj skończyłem grę z 8 kartami w decku mając 2 zielone pentagony w decku i coś jakby mało.

Żona twierdzi, że z dodatkiem gra się jej gorzej (a D:I to jak mówi jej top1 gra) ja twierdzę, że z dodatkiem jest ciekawiej i fajniej. Ja myślę, że dodatek nie jest must-have ale po jednej partii myślę, że będę nalegać na granie z dodatkiem zawsze.
u nas w domu po zagraniu z dodatkiem juz bez niego nie siadamy nawet do Diuny
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 507 times
Been thanked: 123 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: NestorZolo »

My również wczoraj zagraliśmy pierwszą partię z dodatkiem. Zaznaczam jednak, że nie zrezygnowaliśmy z Fojtu's home rule i przy zakupie dwóch kart odrzucaliśmy jedną. Partii 4-osobowa, tryb epicki do 12 punktów. Zgodnie stwierdziliśmy, że dla nas to za długo i następne partie będziemy grać standardowo do 10 punktów. Doszło wiele ciekawych kart, które zmniejszają moim zdaniem znaczenie worker-placement, niektóre zezwalają na odwiedzanie zajętych pól. Dla mnie to duży plus, bo WP to nie to co mnie kręci w planszówkach. Jeśli chodzi o deckbuilding, to raczej stawiałbym tezę, że balans został zachowany. Natomiast faktycznie wzrosło znaczenie surowców. Czyli ja bym to podsumował, że to znaczenie surowców zmniejszyło WP, a nie DB. Doszły technologie, drednoty i tor rozładunku. Fajne rzeczy, które z kolei zmniejszyły moim zdaniem rywalizację na torach frakcji. Aczkolwiek to była pierwsza partia, daleki jestem od tego, żeby stwierdzić że tory straciły na znaczeniu. Po prostu bardziej jaraliśmy się nowymi mechanizmami. Walka dzięki drednotom jest ciekawsza. Technologie mogą namieszać. Podsumowując dodatek oceniam na mocny plus, jednak łapie się na tym, że info o kolejnym dodatku by mnie nie ucieszyło. Bałbym się już rozwodnienia rozgrywki, że gra pójdzie w stronę sandboxa.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
pike
Posty: 270
Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: pike »

Pierwsza partia z dodatkiem wciąż przede mną, ale mam pytanie czy przypadkiem dodatek nie skrócił czasu rozgrywki, co byłoby in plus?
ahoytosemja
Posty: 34
Rejestracja: 24 lut 2022, 23:59
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: ahoytosemja »

pike pisze: 27 lut 2022, 17:56 Pierwsza partia z dodatkiem wciąż przede mną, ale mam pytanie czy przypadkiem dodatek nie skrócił czasu rozgrywki, co byłoby in plus?
nic takiego nie zauwazylem
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 606
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 68 times
Been thanked: 89 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Bludgeon »

Też nie zauważyłem żeby było szybciej. Chyba raczej ciut wolniej bo nowe obszary są bardziej skomplikowane niż te usunięte i więcej opcji na kartach do kupienia.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Stodd
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2019, 05:24

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Stodd »

Pamięta ktoś może gdzie jest promo karta Jessica z Arrakis w podstawce? Nie mogę znaleźć w swoim egzemplarzu.
ODPOWIEDZ