1. Jest kilka mocnych kart w talii, jest też kilka słabych, natomiast w trakcie rozgrywek nie ma korelacji 1:1 między wygraną a konkretnymi kartami. Bardzo mocno pomaga w tym aspekcie pełny draft, który minimalizuje losowość i pozwala dobierać strategię gry już na samym początku, jednocześnie dając lepszym graczom większe pole do pokazania swoich umiejętności.
2. Po Twoim opisie nie mogę jednoznacznie stwierdzić, bo jest to bardzo mocno zależne od kilku rzeczy, w tym od skilla graczy. Zasadniczo jeśli grają doświadczeni zawodnicy to w grach na 2 osoby zwycięża budowa silnika, natomiast im więcej osób, tym skuteczniejsza jest szybka terraformacja (bo gra jest krótsza, więc silniczek po prostu nie zdąży się rozkręcić i zwrócić). Oczywiście są odstępstwa od tej reguły i czasami rush w grze na dwie osoby będzie gwarantować wygraną.
3. Osobiście TM to moje Top1 (przed Agricolą i Terrą Mysticą). Oczywiście wraz z rosnącą ilością dodatków gra się wydłuża (szczególnie z Niepokojami) i jeśli nie lubisz przez 3 godziny siedzieć i realizować płynny plan, przy okazji podgryzając oponentów, to ta gra raczej Cię nie zachwyci. Jestem daleki od stwierdzenia, że to pasjans, choć faktycznie TM nie jest nastawiona na mocną interakcję, co nie zmienia faktu, że Draft, Kolonie, Niepokoje, czy late game na mapie wprowadzają całkiem złożoną siatkę zależności między naszymi zagraniami a tym co robi oponent. Dodatkowo początkowy wyścig po tytuły i końcowy maraton po nagrody również dodają pewnej interakcji między graczami (aczkolwiek pośredniej, bo tutaj jest wyścig kto szybciej, a potem kto więcej).
@EDIT
Jestem kompetetywnym graczem i nie zgadzam się z tą opinią
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)