Root - pytania i wątpliwości
Re: Root - pytania i wątpliwości
Mam pewnie banalne pytanie, ale nie mogę ogarnąc kwestii przekuwania.
Jak wygląda przekuwanie kart z efektem trwałym, np. Saperzy.
Jeżeli ją przekuje, to co odrzucam podczas walki? Saperów - co by powodowało, że jej przekuwanie jest bez sensu. Czy inna kartę z ręki?
Bo logicznym by było jakbym odrzucał inną kartę z ręki, a nie tak jak w opisie saperów "jako obrońca możesz odrzucić tę kartę".
Dzięki
Jak wygląda przekuwanie kart z efektem trwałym, np. Saperzy.
Jeżeli ją przekuje, to co odrzucam podczas walki? Saperów - co by powodowało, że jej przekuwanie jest bez sensu. Czy inna kartę z ręki?
Bo logicznym by było jakbym odrzucał inną kartę z ręki, a nie tak jak w opisie saperów "jako obrońca możesz odrzucić tę kartę".
Dzięki
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
tę kartęSzmiko pisze: ↑27 sty 2022, 20:05 Mam pewnie banalne pytanie, ale nie mogę ogarnąc kwestii przekuwania.
Jak wygląda przekuwanie kart z efektem trwałym, np. Saperzy.
Jeżeli ją przekuje, to co odrzucam podczas walki? Saperów - co by powodowało, że jej przekuwanie jest bez sensu. Czy inna kartę z ręki?
Bo logicznym by było jakbym odrzucał inną kartę z ręki, a nie tak jak w opisie saperów "jako obrońca możesz odrzucić tę kartę".
Dzięki
Tak, odrzucasz saperów. Są efektem jednorazowym. Tak, craftowe karty w bazowe talii ssą. Talia partyzantów jest dużo lepsza (tj. ma więcej efektów faktycznie trwałych )
Re: Root - pytania i wątpliwości
Ale jak rozumiem saperzy mogą być też wydani z ręki, to po co przekuwanie? Jak i w tym i w tym przypadku mam ją odrzucić.
Edit. Czyli nie jest to efekt trwały, okej rozumiem.
Edit. Czyli nie jest to efekt trwały, okej rozumiem.
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Nie mogą być wydani z ręki dla tego efektu. Dlatego trzeba ich przekuć i efekt można wykorzystać raz.
Przeczytaj efekt Saperów a dowolnej Zasadzki.
Zasadzka ma coś w stylu "możesz zagrać z ręki"
Re: Root - pytania i wątpliwości
Spoiler:
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej!
Po długiej przerwie wracam do rozgrywki Root i w pudełku znalazłem dwie plansze Włóczęgi. Jedyna różnica to, że jeden otrzymuje 15 kart misji (D) oraz biały pionek, a drugi nie otrzymuje kart misji (E) i gra czarnym pionkiem.
Szukałem w instrukcji i nie wiem skąd plansza E. Mam tylko wrażenie, że to do rozgrywki z dwoma włóczęgami. Jeden wtedy gra bez kart misji?
Po długiej przerwie wracam do rozgrywki Root i w pudełku znalazłem dwie plansze Włóczęgi. Jedyna różnica to, że jeden otrzymuje 15 kart misji (D) oraz biały pionek, a drugi nie otrzymuje kart misji (E) i gra czarnym pionkiem.
Szukałem w instrukcji i nie wiem skąd plansza E. Mam tylko wrażenie, że to do rozgrywki z dwoma włóczęgami. Jeden wtedy gra bez kart misji?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Apos pisze: ↑12 maja 2022, 22:25 Hej!
Po długiej przerwie wracam do rozgrywki Root i w pudełku znalazłem dwie plansze Włóczęgi. Jedyna różnica to, że jeden otrzymuje 15 kart misji (D) oraz biały pionek, a drugi nie otrzymuje kart misji (E) i gra czarnym pionkiem.
Szukałem w instrukcji i nie wiem skąd plansza E. Mam tylko wrażenie, że to do rozgrywki z dwoma włóczęgami. Jeden wtedy gra bez kart misji?
Obydwoje grają z kartami misji, tylko karty misji są wspólne dla obu włóczęgów.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 lip 2016, 21:56
- Lokalizacja: Poznań
Re: Root - pytania i wątpliwości
(Orle gniazda) czy jak wybuchają zamieszki to za karty wyzerów też są odejmowane punkty zwycięstwa?
Które efekty przekutych kart są jednorazowe, a które trwałe?
Czy jak na polanie markiza ma koszary, a inny gracz wojowników (Markiza nie ma tam wojowników) to czy markiza dostaje wojownika w akcji werbunku za te koszary?
Które efekty przekutych kart są jednorazowe, a które trwałe?
Czy jak na polanie markiza ma koszary, a inny gracz wojowników (Markiza nie ma tam wojowników) to czy markiza dostaje wojownika w akcji werbunku za te koszary?
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Tak.piotrekr1992 pisze: ↑15 maja 2022, 11:39 (Orle gniazda) czy jak wybuchają zamieszki to za karty wyzerów też są odejmowane punkty zwycięstwa?
Jeśli ramka z tekstem ma żółte tło, to jest to nazywane "efektem natychmiastowym" - kartę rozpatrujesz od razu i karta trafia do odrzuconych.piotrekr1992 pisze: ↑15 maja 2022, 11:39 Które efekty przekutych kart są jednorazowe, a które trwałe?
Natomiast niebieskie tło oznacza tzw. "efekt trwały", tzn. po wykuciu ta karta zostaje z tobą (kartę umieszczasz przy swojej planszy frakcji), a to kiedy i jak ona działa zależy już od tekstu na karcie. Przy czym niektóre takie karty mają na sobie tekst "odrzuć te kartę, aby...", a to oznacza, że efekt takiej karty odpalisz tylko raz - ale to nie jest natychmiastowe tuż po wykuciu, tylko wtedy kiedy wystąpi warunek na karcie i zdecydujesz się ją odpalić.
Tak. Jak koszary są na planszy, to generalnie działają przy każdej akcji werbunku. Musiałaby być jakaś szczegółowa zasada, która np. blokuje umieszczania komponentów na danej polanie (w dodatku Podziemia jest frakcja Krucza Konspiracja, która ma pewien żeton, który ma taki efekt).piotrekr1992 pisze: ↑15 maja 2022, 11:39 Czy jak na polanie markiza ma koszary, a inny gracz wojowników (Markiza nie ma tam wojowników) to czy markiza dostaje wojownika w akcji werbunku za te koszary?
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Root - pytania i wątpliwości
witam, pytania początkującego:
1) WŁÓCZĘGA - jest taki zapis, że dzbanek,moneta czy worek po użyciu trafiają do plecaka. A jak trafiają spowrotem na właściwe miejsce, na ich tory?
2) czy WŁÓCZEGĘ można zaatatkować każdą frakcją w dowolnym momencie, bez względu na relacje i co dalej? relacje trafiają do wrogów i WŁÓCZEGA już nie może nic zrobić( poza koalicją)?
3) jest przygotowanie rozgrywki na dwa sposoby: z tych małych kart i jest opcja z dużych plansz. Czy mam rozumieć, że chodzi o łatwość rozgrywki dla początkujących, a jak juz nabierzesz doświadczenia, możesz korzystać z dużych plansz?
1) WŁÓCZĘGA - jest taki zapis, że dzbanek,moneta czy worek po użyciu trafiają do plecaka. A jak trafiają spowrotem na właściwe miejsce, na ich tory?
2) czy WŁÓCZEGĘ można zaatatkować każdą frakcją w dowolnym momencie, bez względu na relacje i co dalej? relacje trafiają do wrogów i WŁÓCZEGA już nie może nic zrobić( poza koalicją)?
3) jest przygotowanie rozgrywki na dwa sposoby: z tych małych kart i jest opcja z dużych plansz. Czy mam rozumieć, że chodzi o łatwość rozgrywki dla początkujących, a jak juz nabierzesz doświadczenia, możesz korzystać z dużych plansz?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
W fazie odświeżania przedmiotów.
Trafiają do wrogow tylko jeśli WŁÓCZĘGA zabije wojownika danej frakcji.
Zawsze można atakować włóczęgę, trzymając się standardowych zasad walki
[quote=cahir post_id=1482010 time=1656491970 user_id=4599
3) jest przygotowanie rozgrywki na dwa sposoby: z tych małych kart i jest opcja z dużych plansz. Czy mam rozumieć, że chodzi o łatwość rozgrywki dla początkujących, a jak juz nabierzesz doświadczenia, możesz korzystać z dużych plansz?
[/quote]
Eeee.. Jakie małe plansze? O co chodzi?
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Root - pytania i wątpliwości
Eeee.. Jakie małe plansze? O co chodzi?[quote=cahir post_id=1482010 time=1656491970 user_id=4599
3) jest przygotowanie rozgrywki na dwa sposoby: z tych małych kart i jest opcja z dużych plansz. Czy mam rozumieć, że chodzi o łatwość rozgrywki dla początkujących, a jak juz nabierzesz doświadczenia, możesz korzystać z dużych plansz?
[/quote][/quote]
No takie małe karty z przygotowaniem rozgrywki dla każdej frakcji, jest tam napisane np. jakie 3 karty są początkowe ze wspólnej talii. A w instrukcji, że dobierasz 3 dowolne.
kolejne pytanie: jaki dodatek najpierw kupić: rzeki czy podziemia, i czy te małe dodatki można kupować nie mając tych dużych?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
[/quote]cahir pisze: ↑29 cze 2022, 10:55Eeee.. Jakie małe plansze? O co chodzi?[quote=cahir post_id=1482010 time=1656491970 user_id=4599
3) jest przygotowanie rozgrywki na dwa sposoby: z tych małych kart i jest opcja z dużych plansz. Czy mam rozumieć, że chodzi o łatwość rozgrywki dla początkujących, a jak juz nabierzesz doświadczenia, możesz korzystać z dużych plansz?
No takie małe karty z przygotowaniem rozgrywki dla każdej frakcji, jest tam napisane np. jakie 3 karty są początkowe ze wspólnej talii. A w instrukcji, że dobierasz 3 dowolne.
kolejne pytanie: jaki dodatek najpierw kupić: rzeki czy podziemia, i czy te małe dodatki można kupować nie mając tych dużych?
[/quote]
ŁO panie, co za cuda Pan tu masz, ja tego nie miałem ale od razu wyrzuciłem.
Wydaje mi się że to przykład po prostu, używaj dużych planszetek, ciekawiej jest
W moim sercu Podziemne Królestwa, krety to moja miłość.
Te małe można kupić bo to jest druga talia (lepsza!) albo paczka włóczęgów (fuj).
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Rozumiem, że chodzi ci o przykładową rozgrywkę, w której instrukcja wypisuje jakie 3 karty z talii powinieneś dobrać aby przejść przez początkowe rundy za rączkę.cahir pisze: ↑29 cze 2022, 10:55
No takie małe karty z przygotowaniem rozgrywki dla każdej frakcji, jest tam napisane np. jakie 3 karty są początkowe ze wspólnej talii. A w instrukcji, że dobierasz 3 dowolne.
kolejne pytanie: jaki dodatek najpierw kupić: rzeki czy podziemia, i czy te małe dodatki można kupować nie mając tych dużych?
W normalnym przygotowaniu po prostu tasujesz talię i rozdajesz losowo po trzy karty każdemu graczowi (+ 3 karty przed tym, jeżeli ktoś gra sojuszem stworzeń leśnych)
U mnie pierwsze były rzeki, ale dodatek podziemia jest bardziej interesujący pod względem gameplayowym. Masz nowe mapy, co jest fajnym odświeżeniem. Nie mniej jednak oba dodatki są świetnie, a dobrze też do tego dokupić taniutką talię banitów i partyzantów, która powoduje, że gracze chcą częściej przekuwać karty.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Root - pytania i wątpliwości
Te karty opisują przygotowanie rozgrywki do zagrania pierwszej rozgrywki wprowadzającej (tutorial), której dwie pierwsze rundy są dokładnie opisane na ostatniej stronie Księgi Praw.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2021, 06:14
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej.
Zastanawiam się czy dobrze interpretuje zasady włóczęgi, dotyczące odświeżania przedmiotów bo mam zgrzyt w interpretacji ze znajomymi z którymi gram.
Włóczęga zużyte przedmioty musi ściągnąć z odpowiadających im torów do plecaka, oczywiste.
Jak przychodzi świt to może odświeżyć po 2 przedmioty za każdą herbate na odpowiadającym jej torze a potem 3 przedmioty z plecaka
I tu jest nasz zgrzyt, jeżeli np. jedna herbata jest zużyta w plecaku a druga na torze to czy można herbatką odnowić herbatkę i mieć od razu z tego tytułu dwa dodatkowe odnowienia?
Ja uważam że nie, czyli najpierw rozpatruję herbatki te co mam na torze czyli jedną w moim przykładzie a potem odnawiam tylko 3 przedmioty niezależnie od tego czy wśród dwóch wcześniejszych odnowiłem herbatę.
Zastanawiam się czy dobrze interpretuje zasady włóczęgi, dotyczące odświeżania przedmiotów bo mam zgrzyt w interpretacji ze znajomymi z którymi gram.
Włóczęga zużyte przedmioty musi ściągnąć z odpowiadających im torów do plecaka, oczywiste.
Jak przychodzi świt to może odświeżyć po 2 przedmioty za każdą herbate na odpowiadającym jej torze a potem 3 przedmioty z plecaka
I tu jest nasz zgrzyt, jeżeli np. jedna herbata jest zużyta w plecaku a druga na torze to czy można herbatką odnowić herbatkę i mieć od razu z tego tytułu dwa dodatkowe odnowienia?
Ja uważam że nie, czyli najpierw rozpatruję herbatki te co mam na torze czyli jedną w moim przykładzie a potem odnawiam tylko 3 przedmioty niezależnie od tego czy wśród dwóch wcześniejszych odnowiłem herbatę.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
MaTSoN1906 pisze: ↑16 lip 2022, 10:15 Hej.
Zastanawiam się czy dobrze interpretuje zasady włóczęgi, dotyczące odświeżania przedmiotów bo mam zgrzyt w interpretacji ze znajomymi z którymi gram.
Włóczęga zużyte przedmioty musi ściągnąć z odpowiadających im torów do plecaka, oczywiste.
Jak przychodzi świt to może odświeżyć po 2 przedmioty za każdą herbate na odpowiadającym jej torze a potem 3 przedmioty z plecaka
I tu jest nasz zgrzyt, jeżeli np. jedna herbata jest zużyta w plecaku a druga na torze to czy można herbatką odnowić herbatkę i mieć od razu z tego tytułu dwa dodatkowe odnowienia?
Ja uważam że nie, czyli najpierw rozpatruję herbatki te co mam na torze czyli jedną w moim przykładzie a potem odnawiam tylko 3 przedmioty niezależnie od tego czy wśród dwóch wcześniejszych odnowiłem herbatę.
Można, czemu by nie. Odnawiasz zgodnie z każdą herbatka po kolei, czyli najpierw herbatki a potem trzy przedmioty włóczęgi.
Czyli w twoim przykładzie - ta głupia ku.. (to coś) :
Ma 1 herbatkę (nazwijmy ją A) , zużyta herbatkę (nazwijmy ją B), zużyty miecz, zużyty miecz, zużyty but, zużyta kusze.
W czasie świtu głupia (wiadomo co) ma tak:
1. Odświeża sobie miecz i herbatkę B za pomocą herbatki A
2. Sprawdza czy ma jeszcze herbatki.
3. O ma, herbatkę B więc ja też wykorzystuje by odświeżyć oba miecze.
4. Po czym wykorzystuje jeszcze swoje 3 darmowe odświeżenia by odświeżyć but i kusze.
Koniec części pierwszej świtu głupiej...
Proszę pamiętac tylko o tym że ZAWSZE najpierw odświeża się za herbatki a potem 3 bo tak.
Jest to mega ważne i często gracze zapominają bo na planszetce głupiej (yhy) jest na odwrót.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2021, 06:14
Re: Root - pytania i wątpliwości
Nie określałbym kogoś mianem głupiej/głupiego bo inaczej interpretuje zasady niż ja :p po to napisałem by się doradzić bo skłaniałem się ku obu opcjom ale bez wyraźniej pewności dla mojej wersji, szczególnie że różnica to chyba zysk/strata jednego odnowienia per herbata w zależności do której interpretacji się zastosować więc podchodziłem do tego luźno
Tej wersji z planszetki nie stosowaliśmy nigdy, była sprzeczna z księgą praw a ja uznaliśmy tu za ważniejszą.
Tej wersji z planszetki nie stosowaliśmy nigdy, była sprzeczna z księgą praw a ja uznaliśmy tu za ważniejszą.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Nie mówię że ty jesteś głupi, tylko po prostu nienawidzę włóczęgi tak bardzo, że zawsze jak jest okazja nazwać go głupia kur... (wiadomo czym) to nie odpuszczamMaTSoN1906 pisze: ↑16 lip 2022, 11:25 Nie określałbym kogoś mianem głupiej/głupiego bo inaczej interpretuje zasady niż ja :p po to napisałem by się doradzić bo skłaniałem się ku obu opcjom ale bez wyraźniej pewności dla mojej wersji, szczególnie że różnica to chyba zysk/strata jednego odnowienia per herbata w zależności do której interpretacji się zastosować więc podchodziłem do tego luźno
Tej wersji z planszetki nie stosowaliśmy nigdy, była sprzeczna z księgą praw a ja uznaliśmy tu za ważniejszą.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2021, 06:14
Re: Root - pytania i wątpliwości
Nie nie nie, ja nie uznałem że uważasz mnie za głupka tylko że że głupi jest ten kto inaczej interpretuje przepisy niż ja i przyjąłem to pół żartem pół serio
A chodzi o włóczęgę.... No włóczęga to ciężki temat, nie jestem dla niego może tak krytyczny jak Ty ale nazwijmy to dyplomatycznie, ma skompilowaną osobowość
A chodzi o włóczęgę.... No włóczęga to ciężki temat, nie jestem dla niego może tak krytyczny jak Ty ale nazwijmy to dyplomatycznie, ma skompilowaną osobowość
- wrojka
- Posty: 477
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 217 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Nie może.kasztan4321k pisze: ↑16 lip 2022, 10:49MaTSoN1906 pisze: ↑16 lip 2022, 10:15 Jak przychodzi świt to może odświeżyć po 2 przedmioty za każdą herbate na odpowiadającym jej torze a potem 3 przedmioty z plecaka
I tu jest nasz zgrzyt, jeżeli np. jedna herbata jest zużyta w plecaku a druga na torze to czy można herbatką odnowić herbatkę i mieć od razu z tego tytułu dwa dodatkowe odnowienia?
Ja uważam że nie, czyli najpierw rozpatruję herbatki te co mam na torze czyli jedną w moim przykładzie a potem odnawiam tylko 3 przedmioty niezależnie od tego czy wśród dwóch wcześniejszych odnowiłem herbatę.
Można, czemu by nie. Odnawiasz zgodnie z każdą herbatka po kolei, czyli najpierw herbatki a potem trzy przedmioty włóczęgi.
Czyli w twoim przykładzie - ta głupia ku.. (to coś) :
Ma 1 herbatkę (nazwijmy ją A) , zużyta herbatkę (nazwijmy ją B), zużyty miecz, zużyty miecz, zużyty but, zużyta kusze.
W czasie świtu głupia (wiadomo co) ma tak:
1. Odświeża sobie miecz i herbatkę B za pomocą herbatki A
2. Sprawdza czy ma jeszcze herbatki.
3. O ma, herbatkę B więc ja też wykorzystuje by odświeżyć oba miecze.
4. Po czym wykorzystuje jeszcze swoje 3 darmowe odświeżenia by odświeżyć but i kusze.
Koniec części pierwszej świtu głupiej...
Proszę pamiętac tylko o tym że ZAWSZE najpierw odświeża się za herbatki a potem 3 bo tak.
Jest to mega ważne i często gracze zapominają bo na planszetce głupiej (yhy) jest na odwrót.
Liczba przedmiotów jakie możesz odświeżyć herbatkami ustalasz na początku poranka. Jeżeli w trakcie poranka przybędzie ci 'face up' (przygotowanych) herbatek, to liczba odświeżeń się nie aktualizuje.
9.4.1. Refresh. Flip two exhausted items face up for each face up [tea] at the start of your Birdsong[/color]. Then flip up three more exhausted items.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
Jest to w takim razie niedokładny przykład tłumaczenia ponieważ w polskiej instrukcji mamy:wrojka pisze: ↑16 lip 2022, 14:16Nie może.kasztan4321k pisze: ↑16 lip 2022, 10:49MaTSoN1906 pisze: ↑16 lip 2022, 10:15 Jak przychodzi świt to może odświeżyć po 2 przedmioty za każdą herbate na odpowiadającym jej torze a potem 3 przedmioty z plecaka
I tu jest nasz zgrzyt, jeżeli np. jedna herbata jest zużyta w plecaku a druga na torze to czy można herbatką odnowić herbatkę i mieć od razu z tego tytułu dwa dodatkowe odnowienia?
Ja uważam że nie, czyli najpierw rozpatruję herbatki te co mam na torze czyli jedną w moim przykładzie a potem odnawiam tylko 3 przedmioty niezależnie od tego czy wśród dwóch wcześniejszych odnowiłem herbatę.
Można, czemu by nie. Odnawiasz zgodnie z każdą herbatka po kolei, czyli najpierw herbatki a potem trzy przedmioty włóczęgi.
Czyli w twoim przykładzie - ta głupia ku.. (to coś) :
Ma 1 herbatkę (nazwijmy ją A) , zużyta herbatkę (nazwijmy ją B), zużyty miecz, zużyty miecz, zużyty but, zużyta kusze.
W czasie świtu głupia (wiadomo co) ma tak:
1. Odświeża sobie miecz i herbatkę B za pomocą herbatki A
2. Sprawdza czy ma jeszcze herbatki.
3. O ma, herbatkę B więc ja też wykorzystuje by odświeżyć oba miecze.
4. Po czym wykorzystuje jeszcze swoje 3 darmowe odświeżenia by odświeżyć but i kusze.
Koniec części pierwszej świtu głupiej...
Proszę pamiętac tylko o tym że ZAWSZE najpierw odświeża się za herbatki a potem 3 bo tak.
Jest to mega ważne i często gracze zapominają bo na planszetce głupiej (yhy) jest na odwrót.
Liczba przedmiotów jakie możesz odświeżyć herbatkami ustalasz na początku poranka. Jeżeli w trakcie poranka przybędzie ci 'face up' (przygotowanych) herbatek, to liczba odświeżeń się nie aktualizuje.9.4.1. Refresh. Flip two exhausted items face up for each face up [tea] at the start of your Birdsong[/color]. Then flip up three more exhausted items.
" Przygotowanie. Na początku Świtu należy odkryć po
dwa wyczerpane przedmioty za każdą odkrytą (herbatkę) na
odpowiednim torze. Następnie należy odkryć trzy ko-
lejne wyczerpane przedmioty (o ile to możliwe)" .
Brzmi bardzo podobnie, jednak dla mnie po angielsku ma to więcej sensu
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2021, 06:14
Re: Root - pytania i wątpliwości
Polska wersja jest bardzo podobna ale pozostawia pole do interpretacji a angielska nie. Dzięki wam za pomoc, mogę forsować swoją wersję
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 sie 2022, 15:01
Re: Root - pytania i wątpliwości
Hej!
Karta Bank „Bezpieczny Barłóg”
„Na początku świtu Ty i inny gracz dobieracie po jednej karcie”
1. Czy po zagraniu ja wybieram osobę która dobiera kartę?
2. Czy osoba dobiera w tym samym momencie kartę czy podczas swojego świtu?
Karta Bank „Bezpieczny Barłóg”
„Na początku świtu Ty i inny gracz dobieracie po jednej karcie”
1. Czy po zagraniu ja wybieram osobę która dobiera kartę?
2. Czy osoba dobiera w tym samym momencie kartę czy podczas swojego świtu?
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Root - pytania i wątpliwości
1. TakDobidek123 pisze: ↑01 sie 2022, 15:23 Hej!
Karta Bank „Bezpieczny Barłóg”
„Na początku świtu Ty i inny gracz dobieracie po jednej karcie”
1. Czy po zagraniu ja wybieram osobę która dobiera kartę?
2. Czy osoba dobiera w tym samym momencie kartę czy podczas swojego świtu?
2. Podczas twojego świtu, ona nie ma tej karty.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.