Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
witam
Jutro spróbuję zacząć kampanię Gloomhaven, ale najpierw przeczytam instrukcję drugi raz
Jakie dwie postacie polecacie na start ?
I może jakieś rady dla nowicjusza
Jutro spróbuję zacząć kampanię Gloomhaven, ale najpierw przeczytam instrukcję drugi raz
Jakie dwie postacie polecacie na start ?
I może jakieś rady dla nowicjusza
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
na początek polecam dwójkę Kark i Skałosercy, ale większość możliwych par zawierających jedną z tych dwóch postaci powinna dawać radę (raczej nie wybieraj dwóch klas o małej liczbie punktów życia).
Bardzo prawdopodobne, że nie uda Ci się przejść pierwszego scenariusza pomyślnie za pierwszym razem, ale nie ma się co zrażać. Jeśli potwory stoją daleko, staraj się iść późno - prawdopodobnie nie wszyscy (albo nawet żaden) nie będzie w stanie Cię zaatakować. Korzystaj z akcji, które powodują utracenie karty, tylko wtedy, kiedy naprawdę tego potrzebujesz - Twoja pula kart to też Twoja wytrzymałość, więc staraj się nie wypstrykać z kart zbyt szybko.
-
- Posty: 2591
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1234 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A ja proponuję próbne rozegranie pierwszego scenariusza różnymi postaciami. Biorąc pod uwagę jak gra jest długa, fajnie zacząć faktyczną zabawę tymi bohaterami, którzy rzeczywiście przypadną do gustu.
Gdybym jednak miał wybierać powiedziałbym Cragheart i Spellweaver. Tylko nie przesadzaj z optymalizacją, bo Cragheart to straszny przepak jak się go zacznie min-maxować. Gra będzie za łatwa. Najmniej chciałbym grać Brutem (nic ekscytującego) lub Mindthiefem (przekombinowany).
Gdybym jednak miał wybierać powiedziałbym Cragheart i Spellweaver. Tylko nie przesadzaj z optymalizacją, bo Cragheart to straszny przepak jak się go zacznie min-maxować. Gra będzie za łatwa. Najmniej chciałbym grać Brutem (nic ekscytującego) lub Mindthiefem (przekombinowany).
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ja polecam na początek Gloomhaven Szczęki lwa, świetnie wprowadzają w zasady gry Gloomhaven "krok po kroku". Może ktoś ze znajomych ma żeby Ci pożyczyć? Pierwsze 5 scenariuszy w pewien sposób uczy gry, stopniowo ją komplikując.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami
Z góry dzięki:)
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami
Z góry dzięki:)
- EsperanzaDMV
- Posty: 1533
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Na razie powstał tylko film promo wrzucony dwie strony wcześniej, sama kampania ma być na początku 2023.burak66 pisze: ↑04 wrz 2022, 09:47 Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami
Z góry dzięki:)
-
- Posty: 777
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 282 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jeśli to prawda, to niech meeplowa bozia Ci w planszówkach wynagrodzi za podzielenie się tą dobrą nowiną!kisiel365 pisze: ↑16 wrz 2022, 12:36 Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
- EsperanzaDMV
- Posty: 1533
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
- zioombel
- Posty: 1148
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A Rysław ostatnio wspominał, że jest 80% szansy, że jego tlumaczenie na pl będzie oficjalnym w grze a nie tylko modem pod Steam, więc tym bardziej warto przyklepać wersję na Epicu.EsperanzaDMV pisze: ↑23 wrz 2022, 00:59 Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
-
- Posty: 777
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 282 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jaws (planszowy, bo na PC nie grałem) ma przede wszystkim pierwsze kilka scenariuszy wprowadzających, gdzie powoli wchodzą zasady. Ale na pc GH chyba ma jakiś samouczek, żeby było trochę łatwiej na wejście. No i Jaws ma kilka elementów wyciętych z gry, ale to raczej detal.
Poza tym w GH są notorycznie trudne scenariusze 1-2, więc też z czapy można się odbić. W jaws za to jest jeden scenariusz, który ja jako weteran GH musiałem przechodzić 3 razy, bo jest tak trudny - ogólnie ewidentnie ma on skiełbaszony poziom trudności, na bgg są nawet o tym tematy.
Poza tym ja bym powiedział, że jaws ma raczej łatwiejsze scenariusze, grałem na trudnym (+1) i poza tym jednym scenariuszem nie miałem żadnych problemów. W GH jakoś częściej musiałem się napocić.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W momencie odpalenia gry w przegladarce powinna Ci sie wlaczyc zakladka, w której musisz zalogować się do konta Epic - potem gra zadziała.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Miałem dość długo ten loading, ale że mam dwa monitory, to nie przegapiłem otwarcia strony w przeglądarce (akurat byłem zalogowany, więc od razu przeszło) - nie mniej to nie jest tak, że to okienko wyskakuje od razu - to i tak długo trwa. Może nie mam najnowszego sprzętu, ale SSD mam top klasy z 7GB/s, więc obstawiałbym raczej na natłok graczy, na pewni nie rzeczywiste wczytywanie danych.
Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.
Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).
Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.
Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie próbowałem, ale powinno to być możliwe. Zapisy ze steama zaciągnęły mi się do epica automatycznie.
- Hardkor
- Posty: 4542
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):Hardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Spoiler:
- Hardkor
- Posty: 4542
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ehh no i namówiłeś mnie. Znowu pobrałem grę :/aeiou871 pisze: ↑24 wrz 2022, 00:41Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):Hardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.Spoiler:
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- zioombel
- Posty: 1148
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
@Hardkor
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.
Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.
Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie powiedziałbym, żeby GH było słabe mechanicznie, wręcz przeciwnie - uważam pomysł z zagrywaniem w każdej rundzie 2 kart, z których musisz wykorzystać 1 akcję górną i 1 dolną za genialny w swojej prostocie, a jednocześnie dający olbrzymią swobodę w budowaniu świata i postaci na tym silniczku. W podstawce jest 17 postaci i każdą z nich prowadzi się inaczej, znajdziesz tu typowe archetypy rodem z D&D, ale część klas wymyka się takim klasyfikacjom. Wśród ekstremów przywołam zablokowane klasy (mały spoiler bez konkretów) Odkrywanie nowych klas postaci, zdobywanie coraz lepszych przedmiotów czy znalezienie sposobu jak najlepiej wzmocnić postać podczas pierwszej kampanii jest niezwykle przyjemne - żałuję wręcz, że nie mogę tego zrobić jeszcze raz.
Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.
Spoiler:
Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A ja się zgadzam z kolegą. I to w obu kwestiach. Zagrałem na poziomie „trudny”, bo grałem trochę w Szczęki i w ogóle jestem zdolny. Kiedy moim jedynym żyjącym bohaterem z dwoma punktami życia i dwiema niespalonymi kartami otworzyłem ostatnie drzwi, to zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników. I to byłaHardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Spoiler:
Mechanika zmęczyła mnie już w Szczękach. Robię teraz już 7 czy 8 misje zmuszam się, żeby rozłożyć grę. Pomysł z kartami na pół jest ok, ale rodzi frustrujące dylematy. Najgorsze dla mnie jest to, że na start masz do wyboru wszystkie karty, co daje pozór możliwości planowania strategicznego. W teorii masz wszystko pod kontrolą, ale ataki wypadają losowo, jak i zachowanie stworów.
Misje wszystkie takie same (jak dotąd): czyszczenie terenu. Najgorsze jest to, że ja zwykle takie scenariusze lubię. Zawsze wolałem Diablo od Baldura.
Koniec końców aplikacja uzmysłowiła mi, że to nie dla gra dla mnie. Najgorsze, że w Szczękach narobiłem się już nad malowaniem figurek.
Ps. Wolę Mage Knighta.