X-Wing 2.0 - pytania o zasady
-
- Posty: 1057
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Ojjjj... O ile mówimy o oficjalnych zasadach to moja odpowiedź jest poprawna To wciąż 2.0 , te 2.5 to nazwa potoczna wprowadzona przez graczy.
A nawet 2.75
A nawet 2.75
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Cześć Ponownie
Chciałem się zapytać o statek TIE/vn Silencer i zdolność statku Regulator Ciągu: Gdy Posiadam w statku podrasowane silniki - Czy mogę np zrobić akcję: skupienie/namierzenie i wykonać zdolność statku za czerwoną akcje beczkę (stres), a później czerwona akcja dopalacz (stres) kończąc z dwoma stresami ? Czy tylko mogę wybrać jedno z nich ?
Dziękuje za odpowiedź
Chciałem się zapytać o statek TIE/vn Silencer i zdolność statku Regulator Ciągu: Gdy Posiadam w statku podrasowane silniki - Czy mogę np zrobić akcję: skupienie/namierzenie i wykonać zdolność statku za czerwoną akcje beczkę (stres), a później czerwona akcja dopalacz (stres) kończąc z dwoma stresami ? Czy tylko mogę wybrać jedno z nich ?
Dziękuje za odpowiedź
-
- Posty: 1057
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Nie możesz.
Wykorzystując umiejke statku dostaniesz stres, co blokuje wykonanie akcji. Chyba że dasz mu Primed Thurstery (możliwość wykonania boost /beczka pomimo stresu) to wtedy tak.
Wykorzystując umiejke statku dostaniesz stres, co blokuje wykonanie akcji. Chyba że dasz mu Primed Thurstery (możliwość wykonania boost /beczka pomimo stresu) to wtedy tak.
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
ale kiedy mam Primed Thrusters tę kartę czy mogę zrobić akcję skupienie//namierzenie, a następnie ze zdolności statku beczkę oraz dopalacz czy tylko jedno z nich ?
-
- Posty: 1057
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Możesz zrobić normalna akcje plus obie z umiejki. Umiejka statku mówi after you perform an action -> you may perform (Red) action.
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
cześć Piloci
Właśnie awansowałem z x-wing 1.0 na wersję 2.0 i zatrzymałem się już na aplikacji.
Zainstalowałem "LaunchBayNext" i prosiłbym doświadczonych pilotów o pomoc.
1. Na samym początku wybieramy frakcję, którą chcielibyśmy grać, ale jeśli chciałbym zagrać bardziej domowo i ogólnie i średnio kanonicznie, czyli np. rebelia vs. imperium, czy muszę oddzielnie wybudować formacje dla rebeliantów i ruchu oporu, a potem zsumować ich punkty eskadry? Czy jest jakaś opcja, która pokaże mi wszystkie możliwe statki w jednym miejscu?
2. Teraz tworzenie eskadry.
Mam do dyspozycji sporo statków, łącznie z tymi największymi, więc zakładam, że interesuje mnie format 'epic'.
3. I teraz najważniejsze: jak poprawnie zbudować eskadrę z dostępnych punktów?
Weźmy jako przykład zwykłego x-winga T-65 i wsadzamy do niego Luke Skywalkera.
Załóżmy, że mam przepisowe 200 punktów.
W aplikacji oraz tabeli statków pojawiają się dwie wartości:
- koszt: 6
- ładowność 22
Wiadomo, że do statku można zamontować tylko elementy dostępne na pasku rozszerzeń i domyślam się, że pewnie do maksymalnej wartości ładowności (czyli w tym przypadku 22 lub mniej)
I teraz co wlicza się w te 200 punktów?
Czy tylko te 6 punktów kosztu, czy raczej 6 + koszt rozszerzeń?
Właśnie awansowałem z x-wing 1.0 na wersję 2.0 i zatrzymałem się już na aplikacji.
Zainstalowałem "LaunchBayNext" i prosiłbym doświadczonych pilotów o pomoc.
1. Na samym początku wybieramy frakcję, którą chcielibyśmy grać, ale jeśli chciałbym zagrać bardziej domowo i ogólnie i średnio kanonicznie, czyli np. rebelia vs. imperium, czy muszę oddzielnie wybudować formacje dla rebeliantów i ruchu oporu, a potem zsumować ich punkty eskadry? Czy jest jakaś opcja, która pokaże mi wszystkie możliwe statki w jednym miejscu?
2. Teraz tworzenie eskadry.
Mam do dyspozycji sporo statków, łącznie z tymi największymi, więc zakładam, że interesuje mnie format 'epic'.
3. I teraz najważniejsze: jak poprawnie zbudować eskadrę z dostępnych punktów?
Weźmy jako przykład zwykłego x-winga T-65 i wsadzamy do niego Luke Skywalkera.
Załóżmy, że mam przepisowe 200 punktów.
W aplikacji oraz tabeli statków pojawiają się dwie wartości:
- koszt: 6
- ładowność 22
Wiadomo, że do statku można zamontować tylko elementy dostępne na pasku rozszerzeń i domyślam się, że pewnie do maksymalnej wartości ładowności (czyli w tym przypadku 22 lub mniej)
I teraz co wlicza się w te 200 punktów?
Czy tylko te 6 punktów kosztu, czy raczej 6 + koszt rozszerzeń?
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Panie Pilotki i Panowie Piloci
podbijam moje pytanie. Codziennie patrzę na półkę z moimi statkami i walczę z myślami, czy zostać przy starej edycji, czy zmienić na nową.
Przeszukałem internet na różne sposoby i nadal nie znalazłem odpowiedzi na istotne dla mnie pytania.
W zasadzie to domyślam się odpowiedzi, ale wolę się upewnić, żeby już na początku się nie odbić od 2-giej edycji przez źle stworzone eskadry.
Pewnie dla starych graczy odpowiedź jest prosta i oczywista, ale mi nie pozwala rozpocząć przygody, więc proszę o wyrozumiałość.
Może więc skrócę i uproszczę pytania:
Każdy statek ma swój koszt i ładowność. Dodatkowe wyposażenie ma także swój koszt. Więc:
1. czy łączną sumą punktów eskadry jest koszt statku + suma kosztów wszystkich dołączonych do niego elementów wyposażenia?
2. czy koszt wyposażenia nie może przekroczyć ładowności danego statku?
3. jeśli na karcie rozszerzenia są dwa symbole, to czy zajmują one odpowiadające im dwa symbole na karcie statku?
podbijam moje pytanie. Codziennie patrzę na półkę z moimi statkami i walczę z myślami, czy zostać przy starej edycji, czy zmienić na nową.
Przeszukałem internet na różne sposoby i nadal nie znalazłem odpowiedzi na istotne dla mnie pytania.
W zasadzie to domyślam się odpowiedzi, ale wolę się upewnić, żeby już na początku się nie odbić od 2-giej edycji przez źle stworzone eskadry.
Pewnie dla starych graczy odpowiedź jest prosta i oczywista, ale mi nie pozwala rozpocząć przygody, więc proszę o wyrozumiałość.
Może więc skrócę i uproszczę pytania:
Każdy statek ma swój koszt i ładowność. Dodatkowe wyposażenie ma także swój koszt. Więc:
1. czy łączną sumą punktów eskadry jest koszt statku + suma kosztów wszystkich dołączonych do niego elementów wyposażenia?
2. czy koszt wyposażenia nie może przekroczyć ładowności danego statku?
3. jeśli na karcie rozszerzenia są dwa symbole, to czy zajmują one odpowiadające im dwa symbole na karcie statku?
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Czesc, x wing ma juz kolejne wydanie - zwane nieoficjalnie 2.5
Zerknij na oficjalna strone atomic mass games i sciagnij aktualne reguly gry.
W skrocie - masz teraz 20 pkt na statki - kazdy statek ma swoja wartosc punktowa od 2 do 10. Potem kazdy statek ma przypisana wartosc punktowa - za ktora 'kupujesz' jego wyposazenie.
A co do pkt 3 - tak, niektore typy wyposazenia wymagaja az dwoch slotow danego typu.
Wejdz na https://yasb.app/ i tam buduj eskadry.
Jesli masz/uzywasz facebooka, wpadnij na grupe x wing polska - szybciej znajdziesz pomoc, a moze i kompanow do gry
Zerknij na oficjalna strone atomic mass games i sciagnij aktualne reguly gry.
W skrocie - masz teraz 20 pkt na statki - kazdy statek ma swoja wartosc punktowa od 2 do 10. Potem kazdy statek ma przypisana wartosc punktowa - za ktora 'kupujesz' jego wyposazenie.
A co do pkt 3 - tak, niektore typy wyposazenia wymagaja az dwoch slotow danego typu.
Wejdz na https://yasb.app/ i tam buduj eskadry.
Jesli masz/uzywasz facebooka, wpadnij na grupe x wing polska - szybciej znajdziesz pomoc, a moze i kompanow do gry
- BOLLO
- Posty: 5311
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1717 times
- Kontakt:
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Czy wymagane będą zatem jeszcze jakieś inne podstawki czy te z 2.0 też będą pasować?shahiye pisze: ↑29 maja 2023, 14:52 Czesc, x wing ma juz kolejne wydanie - zwane nieoficjalnie 2.5
Zerknij na oficjalna strone atomic mass games i sciagnij aktualne reguly gry.
W skrocie - masz teraz 20 pkt na statki - kazdy statek ma swoja wartosc punktowa od 2 do 10. Potem kazdy statek ma przypisana wartosc punktowa - za ktora 'kupujesz' jego wyposazenie.
A co do pkt 3 - tak, niektore typy wyposazenia wymagaja az dwoch slotow danego typu.
Wejdz na https://yasb.app/ i tam buduj eskadry.
Jesli masz/uzywasz facebooka, wpadnij na grupe x wing polska - szybciej znajdziesz pomoc, a moze i kompanow do gry
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Po wstępnej lekturze widzę, że jednak źle kombinowałem.shahiye pisze: ↑29 maja 2023, 14:52 Czesc, x wing ma juz kolejne wydanie - zwane nieoficjalnie 2.5
Zerknij na oficjalna strone atomic mass games i sciagnij aktualne reguly gry.
W skrocie - masz teraz 20 pkt na statki - kazdy statek ma swoja wartosc punktowa od 2 do 10. Potem kazdy statek ma przypisana wartosc punktowa - za ktora 'kupujesz' jego wyposazenie.
A co do pkt 3 - tak, niektore typy wyposazenia wymagaja az dwoch slotow danego typu.
Wejdz na https://yasb.app/ i tam buduj eskadry.
Jesli masz/uzywasz facebooka, wpadnij na grupe x wing polska - szybciej znajdziesz pomoc, a moze i kompanow do gry
Czyli jeśli chciałbym zagrać na standardowych zasadach, to wybieram statki o łącznym koszcie 20 punktów i dobieram im wyposażenie do maksymalnej ich ładowności? I ta ładowność już się nie liczy do punktów eskadry?
(Wcześniej było 200 pkt)
Pewnie to profanacja gry i pewnie czeka mnie lincz, ale gdybym wobec tego (w dużym uproszczeniu) chciał zagrać w taką zwykłą domową bitwę na dużo statków, to wystarczy, że ustalę sobie limit na powiedzmy 50 pkt. i dopakuję statki wyposażeniem (oczywiście wg ustalonego limitu 'loadout value' i 'upgrade bar')?
Czy dobrze rozumiem?
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Grajac w wersje 2.5 budujesz eskadre do 20 pkt - liczac kosz statkow.
Potem kazdy statek z osobna doposazasz do jego wartosci tzw loadoutu.
200 pkt nie ma tu zadnego znaczenia.
W domowym zaciszu graj jak chcesz Ale 50 pkt na statki dla kazdej ze stron to raczej nie zmiescisz na stole
Dodam, ze nadal jest aktywne srodowisko graczy 2.0 - tzw wersji legacy. Tu mozesz skorzystac z narzedzia do budowania rozpisek na 200 pkt: https://raithos.github.io/
Potem kazdy statek z osobna doposazasz do jego wartosci tzw loadoutu.
200 pkt nie ma tu zadnego znaczenia.
W domowym zaciszu graj jak chcesz Ale 50 pkt na statki dla kazdej ze stron to raczej nie zmiescisz na stole
Dodam, ze nadal jest aktywne srodowisko graczy 2.0 - tzw wersji legacy. Tu mozesz skorzystac z narzedzia do budowania rozpisek na 200 pkt: https://raithos.github.io/
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Dzięki za pomoc. Chyba załapałem.shahiye pisze: ↑29 maja 2023, 20:53 Grajac w wersje 2.5 budujesz eskadre do 20 pkt - liczac kosz statkow.
Potem kazdy statek z osobna doposazasz do jego wartosci tzw loadoutu.
200 pkt nie ma tu zadnego znaczenia.
W domowym zaciszu graj jak chcesz Ale 50 pkt na statki dla kazdej ze stron to raczej nie zmiescisz na stole
Dodam, ze nadal jest aktywne srodowisko graczy 2.0 - tzw wersji legacy. Tu mozesz skorzystac z narzedzia do budowania rozpisek na 200 pkt: https://raithos.github.io/
Jak widzę gra z każdą kolejną edycją odstrasza od siebie zwykłych graczy, a bardziej skupia się na scenie turniejowej.
Póki co mam mieszane uczucia, ale jeszcze dam jej szansę.
Nie wykluczone, że wydrukuję sobie naklejki na karty z wartościami punktowymi i rozwinięciami
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
No właśnie zauważyłem. Dwa tygodnie temu drukowałem sobie tabele, a tu dzisiaj patrzę... wszystko nowe
Muszę coś wymyśleć, bo mi się współgracze buntują na nową edycję.
- BOLLO
- Posty: 5311
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1717 times
- Kontakt:
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
Niestety ale FFG poszło w ślad GW i ich tworu jakim jest Warhammer. Ciągle zmieniające się meta , restrykcje a nawet bany na karty spowodowały że zostaję przy 1.0 i graniu for fun.
-
- Posty: 1057
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady
FFG nie ma już nic wspólnego z X Wingiem. Zmiany punktowe są konieczne żeby przewietrzyć grę. A że nie ma wartości punktowej na kartach - tylko w aplikacji, to wszystko jest wygodne i przejrzyste.
1.0 to archaizm w który na szczęście grają już tylko nieliczni.
1.0 to archaizm w który na szczęście grają już tylko nieliczni.