Wyprawa do El Dorado / The Quest for El Dorado (Reiner Knizia)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
agt
Posty: 1180
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 628 times
Been thanked: 320 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: agt »

MowMiStefan pisze: 05 cze 2023, 00:14 No i jako trzeci rowniez potwierdze, ze zapis byl dla mnie niezrozumialy i szukalem wyjasnienia. Z drugiej strony jak je znalazlem, to byl facepalm, bo rzeczywiscie zapisane zostalo to w sumie doslownie :)
Kiedy się wie o co chodzi, to wszystko wydaje się być bardziej jasne i oczywiste.
Dlatego tak trudno napisać dobrą instrukcję :)

I też dlatego, gdy się np. instrukcję pisze, warto robić "test babci" ;)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: BartP »

A ja od zawsze kładłem bariery na kafle, bo wydawało mi się to praktyczniejsze. Dosuwanie kafelków musi być uciążliwe.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1444 times
Kontakt:

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: MichalStajszczak »

BartP pisze: 05 cze 2023, 09:07 A ja od zawsze kładłem bariery na kafle, bo wydawało mi się to praktyczniejsze. Dosuwanie kafelków musi być uciążliwe.
Jak już wcześniej pisałem, w pierwszym wydaniu Ravensburgera bariery kładło się na krawędzi płytek a nie między nimi. Byłem więc bardzo zdziwiony, gdy w drugim wydaniu, m.in. polskim, zasada ta została zmieniona. Prawdopodobnie zmiana wynikała z wątpliwości, zgłaszanych przez graczy, a dotyczących sposobu liczenia przesunięcia, którego częścią było przejście przez blokadę.
Wozik
Posty: 91
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: Wozik »

Znacie jakiś sensowny insert mieszczący grę i wszystkie dodatki?
Awatar użytkownika
miker
Posty: 696
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
Has thanked: 535 times
Been thanked: 423 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: miker »

Wozik pisze: 12 cze 2023, 12:48 Znacie jakiś sensowny insert mieszczący grę i wszystkie dodatki?
Insertu nie znam, ale spokojnie da radę upchnąć wszystko co wyszło po polsku do tej pory w pudełku od podstawki.
I piszę o kartach w koszulkach.
poxi
Posty: 240
Rejestracja: 28 kwie 2020, 21:37
Has thanked: 51 times
Been thanked: 106 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: poxi »

miker pisze: 12 cze 2023, 13:03
Wozik pisze: 12 cze 2023, 12:48 Znacie jakiś sensowny insert mieszczący grę i wszystkie dodatki?
Insertu nie znam, ale spokojnie da radę upchnąć wszystko co wyszło po polsku do tej pory w pudełku od podstawki.
I piszę o kartach w koszulkach.
i to nawet bez usuwania oryginalnej kartonowej wkładki
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: warlock »

Wrzuć każdy dodatek/moduł do podpisanego woreczka strunowego, to będzie milion razy lepsze niż jakikolwiek insert w przypadku tej gry ;).
K@mil
Posty: 291
Rejestracja: 03 cze 2020, 09:03
Been thanked: 69 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: K@mil »

Ciekawe, czy wyjdzie jakiś dodatek zwiększający liczbę graczy.
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: Grzdyll »

K@mil pisze: 13 cze 2023, 19:15 Ciekawe, czy wyjdzie jakiś dodatek zwiększający liczbę graczy.
Czy wyjdzie to nie wiem ale w międzyczasie można przetestować całkiem udany wariant dla 5 graczy z BGG, który opisałem tutaj.
agt
Posty: 1180
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 628 times
Been thanked: 320 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: agt »

Grzdyll pisze: 14 cze 2023, 23:33
K@mil pisze: 13 cze 2023, 19:15 Ciekawe, czy wyjdzie jakiś dodatek zwiększający liczbę graczy.
Czy wyjdzie to nie wiem ale w międzyczasie można przetestować całkiem udany wariant dla 5 graczy z BGG, który opisałem tutaj.
A ja dodam, jak zwykle to robię, że kart nie trzeba koszulkować (jak mówi opis wariantu), jeżeli użyjemy dodatkowych trzech kart - np. kart promocyjnych, których działanie nas nie urzekło, i długopisem lub flamastrem oznaczymy ich nowe działanie.
Wersja dla tych, którzy wolą pisanie po kartach od kupna/używania koszulek :wink:
K@mil
Posty: 291
Rejestracja: 03 cze 2020, 09:03
Been thanked: 69 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: K@mil »

Grzdyll pisze: 14 cze 2023, 23:33 Czy wyjdzie to nie wiem ale w międzyczasie można przetestować całkiem udany wariant dla 5 graczy z BGG, który opisałem tutaj.
Dzięki za link. Na pewno przetestuję, chociaż do pełni szczęścia potrzebowałbym czegoś na 6 osób.
agt
Posty: 1180
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 628 times
Been thanked: 320 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: agt »

K@mil pisze: 15 cze 2023, 12:48
Grzdyll pisze: 14 cze 2023, 23:33 Czy wyjdzie to nie wiem ale w międzyczasie można przetestować całkiem udany wariant dla 5 graczy z BGG, który opisałem tutaj.
Dzięki za link. Na pewno przetestuję, chociaż do pełni szczęścia potrzebowałbym czegoś na 6 osób.
Można by próbować dalej to ciągnąć i coś zdziałać. Ale w pewnym momencie nie udźwignie tego plansza i ilość kart..
Więc pewnie taki dodatek sensowny do 6 osób miałby po min. 1 dodatkowej karcie każdego rodzaju. Nie wiem jaki pomysł na planszę :)
Może rozgałęzione od początku trasy, żeby towarzystwo się podzieliło i tłok był mniejszy?

Może na 6 łatwiej by było grać drużynowo?
Hm. Gdyby drużyny były dwuosobowe, to każda osoba z pary mogła by mieć trochę inną talię startową. Czyli 3 talie jednego rodzaju i 3 drugiego.
Może da się to jakoś sensownie zrobić? :)

Edit:
Np.
1. talia: 2x globtroter, 3x turystka, 1x marynarz.
2. talia: 2x globtroter, 2x turystka, 1x przewodnik.

W rynku podstawowym zamiast przewodnika dziennikarka albo podróżniczka.

O. Albo może nic. Niech lud zadecyduje co chce tam poprzez zakup umieścić :)

Edit 2.
Jednak zamiast przewodnika dziennikarka. W tych taliach jest o 1 mniej kasy niż w normalnych, więc żeby móc robic sensowne zakupy trzeba najpierw doposażyć się w kasę. I tak będzie trudno, bo do tej samej ilości kart co w normalnej grze, startuje teraz 6 osób.

To może jeszcze zasada, że jeśli gracze z jednej drużyny stoją na sąsiadujących polach, to mogą sobie na wzajem przekazywać karty lub żetony jaskiń.
A może nie przekazywać, tylko wymieniać 1:1 ilościowo. Jeszcze nie wiadomo co lepiej.
Zapraszam więc do testów :D
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: ave.crux »

Eldorado Mokradła i Smoki, ale bez smoków.

Świątynie
Zmiana warunku zwycięstwa na mus zebrania 4 artefatków zanim wejdzie się do eldorado zmieniło dla mnie rozgrywkę na lepsze. Teraz już nie tylko musisz znaleźć optymalny tor pędząc do mety, ale również dochodzą interesujące wybory taktyczne w postaci wybrania dróg. Wyścig nie jest już tak mierzalny na pierwszy rzut oka, ciężej ocenić kto zaraz wygra, a rozgrywka jest emocjonująca do samego końca. Samo odrzucanie kart w kolorze świątyni aby zdobyć artefakt, również wymusza dobre przygotowanie, bo można na 2 tury się tam zasiedzieć.
Czaszki
Czyli nowa ikona w grze, która powoduje, że nie możemy skończyć swojej tury stojąc na czaszce to sowite utrudnienie zapewniające budowanie różnorodnej talii aby się przedrzeć. Często powoduje przestój wsród nieuważnych graczy i pozwala tym sposobem trochę nadgonić będąc z tyłu, chyba, że dochodząc do czaszek sami nie mamy odpowiednich kart aby przez taką płytkę przejść.
Rwący nurt
Mądrze ustawiony może srogo pokrzyżować plany poszukiwaczy. Przesunięcie poszukiwacza o jedno pole zgodnie z nurtem na papierze wydaje się niezbyt mocnym czynnikiem, ale o ikony wioseł najciężej. Wymusza kupowanie kart, które wcześniej się raczej pomijało, bo przejście tych kafli może być nie lada wyzwaniem i nie zawsze najlepszym wyjściem mimo tego, że symboli wioseł nie ma tam wiele. Fajnie współgra przy płytkach czaszki.
Mokradła
W końcu pole, które premiuje pozostawianie jedynek w talii. Oczywiście można mieć jakikolwiek symbol na karcie, ale w końcu nie ma tak bezmyślnego wyrzucania słabych kart z talii byle mielić 8-10kartowe mięsko.
Plemię muisca
Dodatkowe czerwone karty, które pozwalają zagrać kartę w nowy sposób: Zostawić do 2 czerwonych kart na planszetce i wykorzystać w przyszłych turach. Same karty nie są przesadzone, a na rynku często są lepsze ikonkowo wybory. Nie mniej jednak pozostawienie ich na planszy w dobrym momencie pozwoli swobodnie przejść trudną sekcję/czaszki
Mgła
Czyli mniejsze płytki nakładane na teren, które są odwracane na stronę z punktami dopiero jak jakiś poszukiwać obok nich stanie. Dodają fajny czynnik losowości do trasy i może okazać się, że jednak nie mamy symboli pozwalającym nam na przejście mgły. Świetnie rozwiązane jest to, że trasa mgły będzie inaczej ułożona w zależności od tego od której strony podejdzie poszukiwacz

Z resztą modułów nie grałem.

Całościowo o dodatku.
W końcu zrobił z eldorado grę, która drapie mnie tam, gdzie akurat zaswędziało. Trasa jest teraz jeszcze bardziej modułowa i w bardzo szybki sposób możemy podnosić jej poziom trudności. Koniec ze ścieżkami czy zakrętami, które odbywały się gęsiego, bo tamtędy się najbardziej opłacało przejść. Z jednej strony czaszki, które trzeba przejść na raz, z drugiej strony rzeka, na której można stanąć, ale będzie nas sukcesywnie cofała z nurtem. Dobrze ułożone krokodyle to zagwozdka do której trzeba zbierać karty już na 2 tury przed wejściem żeby nie stać jak słup, a czerwone karty plemienia skutecznie w tym pomagają, bo można je zostawić na później.
No i wreszcie creme de la creme czyli świątynie i nowy warunek zwycięstwa, gdzie można ułożyć mapę w taki sposób aby gracze wybierali czy najpierw iść do tej, czy może do tej, jaką kartę usunę w świątyni. Świątynie to coś bez czego w eldorado nie będę chciał grać, gra dzięki temu modułowi urosła w skali BGG najbardziej, dodając do tego resztę modułów z którymi grałem to już dla mnie gra podchodząca nawet pod 9 w 10pkt skali. Nie mogę się doczekać przetestowania smoków i skarbów. Idźcie do sklepu i kupujcie, bo warto.

Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: warlock »

Nic dodać nic ująć, ja w tej chwili podbiłem El Dorado do dychy na BGG, razem z Dominionem to w tej chwili mój ulubiony deckbuilder. Coś pięknego się zrobiło z tej gry z tymi modułami ;).

Świątynie są cudowne, bo teraz można budować planszę, która nie jest tylko "wężem", tylko ma różne rozgałęzienia. ;)

*też nie grałem jeszcze ze Smokiem
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2092 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: PytonZCatanu »

Widzę wspólny mianownik w tym wątku: wszyscy zostawiają skarby i smoki na sam koniec 😁

Chyba najwięcej zmieniają, więc w sumie to zrozumiałe.
Awatar użytkownika
miker
Posty: 696
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
Has thanked: 535 times
Been thanked: 423 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: miker »

Zgadzam się z Wami. El Dorado to jedna z prostszych, ale nie prostakich gier, która jest chyba trochę niedoceniana. Dla mnie jedna z moich lepszych gier, szczególnie teraz po ostatnim dodatku.
Aby uzupełnić wypowiedź kolegi ave.crux, dodam tylko, że jak spróbowałem ułożyć planszę ze wszystkich kafelków i wykorzystać wszystkie moduły, to zrobiła się z tego gra na 90 minut :D
Dodatkowo nie polecam łączyć modułu Skarby z modułem Świątyń, bo zaburza to grę i warunek zwycięstwa. Nikomu nie będzie opłacało się biegać od świątyni do świątyni, aby skończyć w El Dorado i każdy wtedy skupia się na 4 Skarbach, jako warunku zwycięstwa. Szczególnie, że ułożenie Skarbów zgodnie z instrukcją robi grę nastawioną na zbieranie Skarbów.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2092 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: PytonZCatanu »

która jest chyba trochę niedoceniana.
Czy ja wiem - 130 miejsce na BGG. Tendencja lekko wzrostowa. Dodatek zachęci nowych graczy, więc gra może liznąć top100 🙂

Osobiście robię sobie przygotowanie do co półrocznej topki. Eldorado jest w TOP10 u mnie od lat, jednak tym razem przygotowałem się mentalnie do przesunięcia jej do drugiej dziesiątki (ostatnio ogrywam dobrze uznane ciężkie eurasy i one zdominują to zestawienie). Jednak dodatek nabił mi ćwieka, bo z dodatkiem to Eldorado spokojnie do 10 powinno wrócić 😁
MowMiStefan
Posty: 636
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 69 times
Been thanked: 162 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: MowMiStefan »

Zgadzam sie z przedmówcami. El Dorado z dodatkami nabiera rumieńców. Podobnie jak, wydaje sie, większość nas, na razie bez Smoków i Skarbów, ale wróciłem do Demonów. Kafle Demonów odgradzające świątynie oraz kafle mgły to absolutny hit naszych ostatnich gier. Do tego tworzenie ścieżek, gdzie z jednej strony trzeba przedzierać się przez przełęcze z czaszkami, a z drugiej krokodyle z nurtami winduje tą grę bardzo wysoko.

Mało tego, stała się ona ulubioną grą mojego 6-latka! I to jest w niej najpiękniejsze - zagra i dziecko i dorosły. Jeśli chodzi o jego możliwości (jeśli ktoś zastanawia się nad swoimi dziećmi) - to świetnie radzi sobie z zasadami i wykorzystaniem ręki. Najczęściej potrafi zostawić kluczową kartę na ręce. Nie do końca potrafi jeszcze zaplanować zakupy pod przyszłą ścieżkę i nie lubi odchudzać talii (choć świątynie mu w tym pomogły).
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 157
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: Mrukar »

Zagrałem jeden raz na dwie osoby ze smokami i póki co ten moduł wydał mi się najsłabszy (nie grałem ze skarbami). Dochodzi kolejna decyzja przy poruszaniu: my czy któryś z aktywnych smoków. Mam wrażenie, że spowolniło i zamuli to troche grę. Oczywiście na takie wrażenia mógł mieć wpływ układ planszy, ale tak narazie to widzę.

Pozostałe moduły są super i dodajemy je w różnych konfiguracjach. Męczy tylko dokładanie i wyjmowanie z puli żetonów jaskiń przynależnych do danych modułów.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: warlock »

Czy korzystacie zawsze ze wszystkich kafli demonów (zgodnie z instrukcją) czy raczej wrzucacie kilka strategicznie, dla smaczku? :) Ja zacząłem traktować demony bardzo modułowo, mimo że technicznie rzecz biorąc chyba powinno się wrzucać wszystko. Ale ostatnio dorzucam zwierzaki do talii startowych nawet grając w samą podstawkę, chyba nie ma tu żadnego ryzyka ;).
Męczy tylko dokładanie i wyjmowanie z puli żetonów jaskiń przynależnych do danych modułów.
Ja ostatnio przyjąłem takie rozwiązanie: kupiłem kilkadziesiąt szarych sześcianików i szary worek na żetony jaskiń. Podczas setupu nie kładę na planszy żetonów jaskiń, tylko po 3 kosteczki na odpowiednich polach. Jak ktoś eksploruje jaskinię, to ściąga kosteczkę, po czym losuje z wora żeton jaskini. W tym worku trzymam wszystkie żetony i po prostu jak ktoś wylosuje żeton z modułu, z którym nie gramy, to odkłada go na bok i ciągnie do skutku. Wolę coś takiego niż każdorazowe filtrowanie puli przed partyjką ;).

Na fotce widać jeszcze część kosteczek:
Obrazek

Swoją drogą, uwielbiam kłaść kafel mgły bezpośrednio przed kafelkiem El Dorado (jak na zdjęciu). To dodaje świetny element niepewności dla gracza, który jako pierwszy gna do mety.
Awatar użytkownika
miker
Posty: 696
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
Has thanked: 535 times
Been thanked: 423 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: miker »

warlock pisze: 16 cze 2023, 10:52 Ja ostatnio przyjąłem takie rozwiązanie: kupiłem kilkadziesiąt szarych sześcianików i szary worek na żetony jaskiń. Podczas setupu nie kładę na planszy żetonów jaskiń, tylko po 3 kosteczki na odpowiednich polach. Jak ktoś eksploruje jaskinię, to ściąga kosteczkę, po czym losuje z wora żeton jaskini. W tym worku trzymam wszystkie żetony i po prostu jak ktoś wylosuje żeton z modułu, z którym nie gramy, to odkłada go na bok i ciągnie do skutku. Wolę coś takiego niż każdorazowe filtrowanie puli przed partyjką ;).
Ja zacząłem tak grać pod koniec maja. Bo segregowanie żetonów zajmuje za dużo czasu. A jak chcemy je pomieszać, to również wymaga to dodatkowego czasu i setup gry ciągnie się zbyt długo.
warlock pisze: 16 cze 2023, 10:52 Na fotce widać jeszcze część kosteczek:
Obrazek
Swoją drogą, uwielbiam kłaść kafel mgły bezpośrednio przed kafelkiem El Dorado (jak na zdjęciu). To dodaje świetny element niepewności dla gracza, który jako pierwszy gna do mety.
I tu dochodzimy do sedna sprawy. Nie zawsze mam pomysł na fajne, ciężko-lekkie (gram z synem 6 lat i córką 8 lat również) ułożenie mapy, aby nie zabić dzieciaków swoimi utrudnieniami. Macie gdzieś stronkę z mapami, którą można się posiłkować? Do podstawki dało znaleźć się jakieś układy map fanowskich. Ale ze Smokami i Mokradłami nie widziałem jeszcze nic sensownego, poza Waszymi dwoma powyżej :)
Game Monkey
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2023, 16:36
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: Game Monkey »

miker pisze: 16 cze 2023, 12:01 I tu dochodzimy do sedna sprawy. Nie zawsze mam pomysł na fajne, ciężko-lekkie (gram z synem 6 lat i córką 8 lat również) ułożenie mapy, aby nie zabić dzieciaków swoimi utrudnieniami. Macie gdzieś stronkę z mapami, którą można się posiłkować? Do podstawki dało znaleźć się jakieś układy map fanowskich. Ale ze Smokami i Mokradłami nie widziałem jeszcze nic sensownego, poza Waszymi dwoma powyżej :)
Chyba pozostaje czekać, aż ktoś porobi mapy i się podzieli, ewentualnie szukać w necie lub na forum BGG :D

Nie wiem czy się tu już przewinęło, ale jest generator map (podstawka i demony, a prawdopodobnie w przyszłości najnowszy dodatek) + zdefiniowane mapy stworzone przez 1qwerty z BGG.
https://www.boardgamehelpers.com/QuestforElDorado/
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: seki »

W podstawkę pograłem parę razy ale nie chwyciło na tyle by regularnie się zagrywać. Z drugiej strony pozbywać się nie chciałem bo to sympatyczna gra. Kupię sobie nowy dodatek i liczę na to, że bardziej mnie zajmie. Ale ja właściwie nie o tym chciałem. Nie lubię łazić po sklepach i pytać się o promki. Nie odczuwam fomo przy żadnym tytule. I pytanie mam do Was czy posiadanie tych kart promo (dość licznych w sumie) jest wg Was ważne by czerpać satysfakcje z gry?
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: Mr_Fisq »

seki pisze: 16 cze 2023, 12:42 I pytanie mam do Was czy posiadanie tych kart promo (dość licznych w sumie) jest wg Was ważne by czerpać satysfakcje z gry?
Nie wiem czy dość liczne - AFAIK po polsku wyszły tylko dwa niezależne promo packi.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: The Quest for El Dorado / Wyprawa do El Dorado (Reiner Knizia)

Post autor: ave.crux »

seki pisze: 16 cze 2023, 12:42 W podstawkę pograłem parę razy ale nie chwyciło na tyle by regularnie się zagrywać. Z drugiej strony pozbywać się nie chciałem bo to sympatyczna gra. Kupię sobie nowy dodatek i liczę na to, że bardziej mnie zajmie. Ale ja właściwie nie o tym chciałem. Nie lubię łazić po sklepach i pytać się o promki. Nie odczuwam fomo przy żadnym tytule. I pytanie mam do Was czy posiadanie tych kart promo (dość licznych w sumie) jest wg Was ważne by czerpać satysfakcje z gry?
Do podstawki jakoś ich bardziej używałem, z tym dodatkiem mniej. Jak coś to warto zapytać w aleplanszówkach przy zamówieniu albo po prostu jak będziesz widział ludzi z NK na konwencie to w 95% przypadków mają ze sobą różnorakie promki.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
ODPOWIEDZ