Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 566
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 378 times
Been thanked: 214 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Namurenai »

cichywiatr pisze: 22 wrz 2023, 20:20Patrzę teraz sposób wybierania rzeczy: czy dać możliwość wyboru dowolnego elementu (teren, rasa, pałać, ulepszenie) czy po kolei wybieramy elementy (najpierw wszyscy wybierają teren itd.).
Jeśli chcesz na maksa balansować, powinieneś dać możliwość wyboru dowolnego elementu.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Fojtu »

Na pewno przy drafcie trzeba dać opcję wyboru z przynajmniej tych 3 rzeczy frakcyjnych. Wtedy prawie każdy ma też do czegoś pierwszeństwo. Snake draft wszystkiego na raz może być ciekawy - trochę by też wyszło jaka jest wartość first picka boostera. Podejrzewam, że ten z łopatą mógłby spokojnie być first pickiem prawie zawsze.

Ciekawa w ogóle w AoI jest konstrukcja mapy, bo znacznie mocniej promuje pływanie. Są tereny, które jak w T1 wezmą pływanie to mogą zrobić dwa domki po przeciwnej stronie rzeki na luzaku. Mocno to też miesza w strategiach, gdzie w TM prawie nigdy się nie pływało w early.
kamilpr
Posty: 375
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: kamilpr »

Właśnie nie uważacie ze kafelek bonusowy rundy z łopata nie jest op w 1/2 rundzie ?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Fojtu »

kamilpr pisze: 23 wrz 2023, 00:28 Właśnie nie uważacie ze kafelek bonusowy rundy z łopata nie jest op w 1/2 rundzie ?
To zawsze był jeden z najsilniejszych kafelków, w TM i PG tak samo. Do tego ten dający 2 workerów, tyle ze teraz on daje 1, ale jest inny dający 2.

IMO lekkim błędem jest to, że daje książkę, która jest sporo warta, bo może być piątą (do innowacji) lub trzecią książką (do kopania), które często ciężko znaleźć. Nie dość, że łopata jest super, to książka też jest premium.

Dobrze za to, że przez konstrukcję mapy pływanie jest trochę lepsze. IMO w T1 płytki bym oceniał mniej więcej:
Spoiler:
Oczywiście każda płytka ma jeszcze ekstra kontekst do oceny. Np. Scholar jest znacznie słabszy jak w grze jest przed Tobą w turze scholar z terenu itp.
lysakowski
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2021, 22:09
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: lysakowski »

Fojtu pisze: 22 wrz 2023, 20:47 Na pewno przy drafcie trzeba dać opcję wyboru z przynajmniej tych 3 rzeczy frakcyjnych. Wtedy prawie każdy ma też do czegoś pierwszeństwo. Snake draft wszystkiego na raz może być ciekawy - trochę by też wyszło jaka jest wartość first picka boostera. Podejrzewam, że ten z łopatą mógłby spokojnie być first pickiem prawie zawsze.

Ciekawa w ogóle w AoI jest konstrukcja mapy, bo znacznie mocniej promuje pływanie. Są tereny, które jak w T1 wezmą pływanie to mogą zrobić dwa domki po przeciwnej stronie rzeki na luzaku. Mocno to też miesza w strategiach, gdzie w TM prawie nigdy się nie pływało w early.
Zielony w TM pływa na każdej mapie (heksy nadbrzeżne naprzeciwko siebie), i jak capnie czasową żeglugę i zdąży do łopaty, to spokojnie zrobi z kilka ekstra osad. Nie wspomnę już o Syrenie, która np. na zmodyfikowanej mapie bazowej biorąc 2 łopaty mogła skończyć 1 turę z wszystkimi 8 osadami na mapie.
lysakowski
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2021, 22:09
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: lysakowski »

Fojtu pisze: 22 wrz 2023, 08:54Sam piszesz, że zbudowałeś "tylko 3 miasta". Takie zdanie w TM po prostu nie ma sensu, bo tam budujesz zazwyczaj 2, czasem 3.
Zależy jaką frakcją grasz. Fakirem, Krasnoludem i Córą Lodu można wygrać z jednym miastem, z drugiej strony Firewalkers, the Enlightened, Treasurers, Dynion Geifr, Architekci, Geolodzy, i Trytoni z landskejpem bez większych problemów robią 4 miasta (i ciężko nimi wygrać, jeśli ich nie zrobią). Nomadzi, Achemicy, Wiedźmy, Yeti, Zmiennokształtni, Rzeczni Ludzie i Akolici z landskejpem też dadzą radę, jak się zawezmą, ale nie zawsze się to opłaca (zwłaszcza Alchemikom).

Nie wspominając już o Kingdom of Ember, które, jeśli wszystko dobrze rozplanuje i nie zostanie zablokowane, to i 8 miast zrobi ;)
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Fojtu »

lysakowski pisze: 20 paź 2023, 12:18
Fojtu pisze: 22 wrz 2023, 20:47 Na pewno przy drafcie trzeba dać opcję wyboru z przynajmniej tych 3 rzeczy frakcyjnych. Wtedy prawie każdy ma też do czegoś pierwszeństwo. Snake draft wszystkiego na raz może być ciekawy - trochę by też wyszło jaka jest wartość first picka boostera. Podejrzewam, że ten z łopatą mógłby spokojnie być first pickiem prawie zawsze.

Ciekawa w ogóle w AoI jest konstrukcja mapy, bo znacznie mocniej promuje pływanie. Są tereny, które jak w T1 wezmą pływanie to mogą zrobić dwa domki po przeciwnej stronie rzeki na luzaku. Mocno to też miesza w strategiach, gdzie w TM prawie nigdy się nie pływało w early.
Zielony w TM pływa na każdej mapie (heksy nadbrzeżne naprzeciwko siebie), i jak capnie czasową żeglugę i zdąży do łopaty, to spokojnie zrobi z kilka ekstra osad. Nie wspomnę już o Syrenie, która np. na zmodyfikowanej mapie bazowej biorąc 2 łopaty mogła skończyć 1 turę z wszystkimi 8 osadami na mapie.
Zielony pływa, ale ma tylko 1 z tych pływań we w miarę sensownym miejscu IMO. Do tego w AoI masz jeszcze za to punkty, wiec też się to dokłada do odbioru tych zagrań.

Zresztą to dodatkowo się łączy z innymi aspektami. Wyrzucenie z siebie domków T1 w AoI przez pływanie jest też po prostu mocniejsze bo w grze jest odczuwalnie więcej pieniążków jeżeli setup/rasy siądą.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Fojtu »

lysakowski pisze: 20 paź 2023, 12:30
Fojtu pisze: 22 wrz 2023, 08:54Sam piszesz, że zbudowałeś "tylko 3 miasta". Takie zdanie w TM po prostu nie ma sensu, bo tam budujesz zazwyczaj 2, czasem 3.
Zależy jaką frakcją grasz. Fakirem, Krasnoludem i Córą Lodu można wygrać z jednym miastem, z drugiej strony Firewalkers, the Enlightened, Treasurers, Dynion Geifr, Architekci, Geolodzy, i Trytoni z landskejpem bez większych problemów robią 4 miasta (i ciężko nimi wygrać, jeśli ich nie zrobią). Nomadzi, Achemicy, Wiedźmy, Yeti, Zmiennokształtni, Rzeczni Ludzie i Akolici z landskejpem też dadzą radę, jak się zawezmą, ale nie zawsze się to opłaca (zwłaszcza Alchemikom).

Nie wspominając już o Kingdom of Ember, które, jeśli wszystko dobrze rozplanuje i nie zostanie zablokowane, to i 8 miast zrobi ;)
90% z tego co piszesz to albo dodatki (osobiście nie cierpię frakcji z lodu) albo w ogóle frakcje fanowskie. Porównuję tutaj AoI z TM w podstawce głównie, bo z tym większość osób ma styczność i też będzie szukać porównania.
lysakowski
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2021, 22:09
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: lysakowski »

Fojtu pisze: 23 wrz 2023, 05:01
kamilpr pisze: 23 wrz 2023, 00:28 Właśnie nie uważacie ze kafelek bonusowy rundy z łopata nie jest op w 1/2 rundzie ?
IMO lekkim błędem jest to, że daje książkę, która jest sporo warta, bo może być piątą (do innowacji) lub trzecią książką (do kopania), które często ciężko znaleźć. Nie dość, że łopata jest super, to książka też jest premium.

Dobrze za to, że przez konstrukcję mapy pływanie jest trochę lepsze. IMO w T1 płytki bym oceniał mniej więcej:
Spoiler:
Oczywiście każda płytka ma jeszcze ekstra kontekst do oceny. Np. Scholar jest znacznie słabszy jak w grze jest przed Tobą w turze scholar z terenu itp.

Jak to wszystko jest subiektywne. Ja, choć uważam Łopatę z książką za mocny bonus, bez wahania capnąłbym Pływanie z punktami przed Łopatą, bo można dzięki niemu zrobić mnóstwo warsztatów w pierwszej turze i jeszcze za to ekstra zapunktować. Gildia z 3 przesunięciami mocy jest u mnie nr. 2, bo wtedy otwieram Szkołą, a te 3pw (plus trochę leechu) dają realną szansę na bycie pierwszym do 2 łopat. 3 książki za 3 łopaty to dla mnie bardzo średni deal, nawet w pierwszej turze.
lysakowski
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2021, 22:09
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: lysakowski »

Fojtu pisze: 20 paź 2023, 12:39
lysakowski pisze: 20 paź 2023, 12:30
Fojtu pisze: 22 wrz 2023, 08:54Sam piszesz, że zbudowałeś "tylko 3 miasta". Takie zdanie w TM po prostu nie ma sensu, bo tam budujesz zazwyczaj 2, czasem 3.
Zależy jaką frakcją grasz. Fakirem, Krasnoludem i Córą Lodu można wygrać z jednym miastem, z drugiej strony Firewalkers, the Enlightened, Treasurers, Dynion Geifr, Architekci, Geolodzy, i Trytoni z landskejpem bez większych problemów robią 4 miasta (i ciężko nimi wygrać, jeśli ich nie zrobią). Nomadzi, Achemicy, Wiedźmy, Yeti, Zmiennokształtni, Rzeczni Ludzie i Akolici z landskejpem też dadzą radę, jak się zawezmą, ale nie zawsze się to opłaca (zwłaszcza Alchemikom).

Nie wspominając już o Kingdom of Ember, które, jeśli wszystko dobrze rozplanuje i nie zostanie zablokowane, to i 8 miast zrobi ;)
90% z tego co piszesz to albo dodatki (osobiście nie cierpię frakcji z lodu) albo w ogóle frakcje fanowskie. Porównuję tutaj AoI z TM w podstawce głównie, bo z tym większość osób ma styczność i też będzie szukać porównania.
Frakcje fanowskie to oficjalny dodatek Wydawcy gry (tak jak fanowskie Spotkania w Scythe), wypuszczony w pandemii jako pnp i zaimplementowany na BGA półtora roku temu. Aktualnie na BGA rozgrywki na Arenie (czyli najbardziej pro, jak się da) są z frakcjami fanowskimi, więc stały się one mainstreamem (podobnie jak landskejpy, z którymi były co najmniej 2 poprzednie sezony Areny). Ja sam nie znam już nikogo grającego w TM regularnie (graczy grających pierwszy raz czy raz na rok itp. nie liczę), kto by grał w realu częściej niż na BGA. Więc nie powiedziałbym, że większość graczy ma styczność tylko z podstawką, chyba że do tych graczy zaliczymy tych, co raz zagrali i nigdy do gry nie wrócili.
slavgne
Posty: 22
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: slavgne »

Nie wiecie czy zapowiada się polskie wydanie? Przymierzam się żeby kupić od dłuższego czasu, ale trochę odstrasza mnie instrukcja po angielsku, tym bardziej, że nie grałem w poprzedniczki.
flissak
Posty: 266
Rejestracja: 29 maja 2021, 23:12
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 79 times
Been thanked: 46 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: flissak »

Są przecieki o Gaia Project po polsku, więc pewnie ci sami wydadzą również ten tytuł.
Super
Posty: 405
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 218 times
Been thanked: 120 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Super »

Dodać trzeba, że czas odkąd pojawiły się pierwsze przecieki o polskiej wersji Gai to już w latach trzeba mierzyć :roll:
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2089 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: PytonZCatanu »

Udało się wreszcie zagrać i…nie mam do napisania nic odkrywczego.

1. Gra jest Terra Mistiką połączoną z modułami z Projektu Gaja (najbardziej rozbawiły mnie adv tech udające, że nimi nie są ;) ) i kilkoma nowymi pomysłami (neutralne budynki, smallworldowy setup rasy i Zamku, jakieś nowe fikuśne technologie i umiejki).

2. Obawy o balans są chyba uzasadnione, dla zawodowców rozwiązaniem będzie jakaś forma licytacji przed grą lub bardziej zaawansowana forma draftu.

3. Widzę faktycznie luźniejszą ekonomię, wiele pułapek zostało rozbrojonych (choćby cała masa wyjątków jak zbudować miasto). Ostatnią rundę graliśmy trochę jak ten Sknerus McKwacz na nartach z tego popularnego mema. Będzie to miało swoich fanów i przeciwników. Ta gra to trochę taki SandBox w uniwersum Terra Mistiki.

4. Dla kogoś, kto zna uniwersum, tłumaczenie zasad trwa może 20 minut max. Zastanawiam się jednak, jak wprowadzić w te grę kogoś nowego – to musi być bardzo duży prób wejścia.

5. Jakość wydania bardzo wysoka, nie mam uwag.

6. Projekt Gaja pozostaje moją ulubioną pozycją (chyba mapa + tory technologii przeważają), ale tej grze śmiało zostawię ocenę co najmniej 9/10 i zawsze chętnie usiądę do eksploracji nowych rozwiązań. Ta zmienność ras i zamków oraz nowe umiejki na boosterach i technologiach sprawiają, że czuję się trochę jakbym siadał do gry przygodowej („ciekawe, co tam ciekawego się wylosuje”) :)
Filut
Posty: 124
Rejestracja: 27 sty 2020, 12:18
Has thanked: 61 times
Been thanked: 115 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Filut »

slavgne pisze: 30 paź 2023, 00:01 Nie wiecie czy zapowiada się polskie wydanie? Przymierzam się żeby kupić od dłuższego czasu, ale trochę odstrasza mnie instrukcja po angielsku, tym bardziej, że nie grałem w poprzedniczki.
Mam frywolne tłum. z translatora i umiejętności wystarczające by zrobić pdf wyglądający jak oryginalna instr. Nie mam natomiast czasu by się tym zająć.

Gdyby komuś b. zależało na instrukcji i dysponował zasobem czasu - możemy ogarnąć razem, zadaniem jest przepisanie około 22 stron A4 tekstu (po polsku) z obrazków (jpg) do edytora tekstu - to jest robota na kilkanaście godzin (lub coś koło tego), a korektę i resztę (w kilka godzin) graficznie ogarnę.

Inna sprawa, że i tak pewnie za X miesięcy/lat pojawi się polskie wydanie, po prostu ta gierka jest tak świetna, że zrobi furorę.

Btw, jeśli ktoś chce AoI poznać a mieszka w krainie mlekiem i miodem płynącej, czyli rzecz jasna na Górnym Śląsku, to zapraszam do klubu planszówkowego Heks w Mikołowie k.Katowic, we wtorki o 18:00, w piątki od około 19, po uprzednim zaanonsowaniu się żeby dograć miejsce przy stole, aa i wstęp wyłącznie na własną odpowiedzialność.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Mr_Fisq »

Portal zapowiedział wydanie polskiej wersji - podobnie jak projektu Gaja (z dodatkiem) - viewtopic.php?t=81291.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Arachion
Posty: 413
Rejestracja: 18 wrz 2016, 15:33
Has thanked: 407 times
Been thanked: 204 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Arachion »

W jakiej cenie można kupić na portalconie?
Sucharzysta
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2089 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: PytonZCatanu »

Arachion pisze: 20 sty 2024, 12:20 W jakiej cenie można kupić na portalconie?
299 zł
khuba
Posty: 983
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: khuba »

299 w sklepie online, ze zniżkami minimum 254+ darmowa wysylka.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2089 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: PytonZCatanu »

Myślicie że w zwykłym sklepie po premierze będzie taniej?
Awatar użytkownika
vnzk
Posty: 489
Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 250 times
Been thanked: 441 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: vnzk »

PytonZCatanu pisze: 20 sty 2024, 12:39 Myślicie że w zwykłym sklepie po premierze będzie taniej?
Podwodne Miasta mają SCD 280 zł, w sklepach da się je dostać za 190 zł, a więc współczynnik 0,68.

Era Innowacji ma SCD 370 zł, więc zgodnie z tym współczynnikiem powinna być w sklepach w okolicach 252 zł :wink:
Khag
Posty: 261
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Khag »

Da się w AoI grać we dwóch? Jest jakiś sensowy tryb?
Poznań i okolice.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1017
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 427 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: karmazynowy »

Khag pisze: 20 sty 2024, 13:06 Da się w AoI grać we dwóch? Jest jakiś sensowy tryb?
Jest strona planszy na 2 osoby, wchodzi też mniej kafli technologii. Gra się bardzo dobrze w takim składzie.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 339 times
Been thanked: 309 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Chudej »

Miałem ostatnio szansę zagrać w AoI w 4-osobowym składzie, bardzo dawno nie grałem w Terra Mystica, ale ta gra wywołała u mnie flashbacki z tego właśnie tytułu, nic zresztą dziwnego. (Raz się nauczyłem nazw budynków w TM i od tamtego czasu używam jej zarówno w Gai jak i tutaj, z lenistwa).

Przechodząc od razu do sedna, podobają mi się zmiany związane z książkami, bo dodają fajny, dodatkowy wyścig po kafelki dające potencjalnie sporo punktów i nie można sobie tego odpuścić, plus te "zaklęcia" za książki też potrafią uratować tyłek. Cała reszta gry to w bardzo dużym stopniu coś co już znam z Terra Mystica. Modularne rasy (a raczej rozdzielenie terenu od ras) to coś, co już dawno powinno być w tej serii, ciekawe kiedy jeszcze wyjdzie kolejna reimplementacja, gdzie dostaniemy zarówno ten modularny setup ras, jak i planszy ;) Kafelki ze "świątyń" mam wrażenie, że są troszkę ciekawsze niż w TM (ale bardzo dawno grałem i nie pamiętam dokładnie), zdejmowanie kapłanów z torów świątyń jest miłą g*wnoakcją przywołującą na myśl mikroby z Terraformacji Marsa, pozwalającą dziubać z tego całkiem legitne punkty przy odpowiednim setupie. Neutralne budynki to nie aż taki big deal, ale potrafią ułatwić stworzenie miasta. Troszkę by się chciało, żeby w końcu ktoś się wytężył przy 3 czy 4 grze z kolei w serii (nie pamiętam już która była ta Terra Nova) i dał tej grze jakiś sensowny temat, ale jest to najwyraźniej na dużo dalszym planie dla twórców, bo gra dalej jest w moim odczuciu mega abstrakcyjna. Ale to nic, bo gameplayowo dalej jest to porządny wyciskacz ostatnich potów z mózgu. Wykonanie, o ile jest spoko, to estetycznie wygląda najgorzej z serii, te nowe budynki wyglądają tragicznie.

Nigdy nie grałem w TM z dodatkami, ale od podstawki bym wyżej ustawił Age of Innovation, zaś w porównaniu do Gai to już mi bardzo ciężko powiedzieć, bo grałem w AoI tylko jedną partię, ale są to w moim odczuciu tak mało różniące się gry, że jak ktoś ma jedną z nich w kolekcji, to moim zdaniem trochę szkoda miejsca na półce na kolejną, różnice się wydają mniejsze niż przy takim GWT Argentyna vs 2ed (również porównanie po 1 partii, więc trochę mało wiarygodne, ale jak ktoś wie lepiej to zapraszam do obalenia argumentu ;) ).
Awatar użytkownika
oduck
Posty: 149
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:37
Has thanked: 443 times
Been thanked: 73 times

Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: oduck »

Khag pisze: 20 sty 2024, 13:06 Da się w AoI grać we dwóch? Jest jakiś sensowy tryb?
Potwierdzam, gra się b dobrze, moim zdaniem podobnie jak w PG, albo i nawet lepiej (bo ze lepiej od TM, to wiadomo).
Jednak porównując do rozgrywki 3-osobowej (bo tylko w takich składach grałem) jest jednak wciąż luźniej, co dla mnie na minus (no ale ja najbardziej lubie 3-4 osobową TM właśnie za ciasnotę i te przepychanki o każde pole).
ODPOWIEDZ