Grasz też na BGA?ave.crux pisze: ↑13 gru 2023, 07:41 Udało mi się wziąć udział w turnieju na Arenie Gliwice i wygrałem go tak jak wydawało mi się, że się stanie. Jeżeli nie jest to mapa USA to można powiedzieć, że mam kilkadziesiąt wygranych z rzędu. Ciekawe czy dodatek wprowadzi cokolwiek co spowoduje, że emocje do gry wrócą oraz czy doda coś do podstawowych torów.
Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 796
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 533 times
- Been thanked: 154 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Czyli znalazłeś strategię wygrywającą? Tylko nie pisz tutaj jak to robisz.ave.crux pisze: ↑13 gru 2023, 07:41 Udało mi się wziąć udział w turnieju na Arenie Gliwice i wygrałem go tak jak wydawało mi się, że się stanie. Jeżeli nie jest to mapa USA to można powiedzieć, że mam kilkadziesiąt wygranych z rzędu. Ciekawe czy dodatek wprowadzi cokolwiek co spowoduje, że emocje do gry wrócą oraz czy doda coś do podstawowych torów.
- ave.crux
- Posty: 1602
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1088 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
!!!PONIŻEJ MOJE WSKAZÓWKI DO WYGRYWANIA, NIE CZYTAĆ JEŻELI KTOŚ UWAŻA, ŻE NIE CHCE SOBIE PSUĆ ZABAWY!!!
Spoiler:
Nie, nie zdarzyło mi się.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2023, 12:49 przez ave.crux, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- PytonZCatanu
- Posty: 4532
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1679 times
- Been thanked: 2122 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
No to teraz nie wiadomo
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 796
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 533 times
- Been thanked: 154 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Nie ma różnicy czy talia podstawowa czy z draftem?
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- ave.crux
- Posty: 1602
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1088 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Na turnieju była talia podstawowa, ale ta z draftem jest łatwiejsza w użytkowaniu, gdzie najważniejsze jest to abyś miał kartę, która pozwala się schłodzić. Wtedy nie trzeba tak mieszać biegami.
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna, czułem się trochę jakbym grał w 7CŚ:Pojedynek podstawkę, gdzie mogłem sobie obliczyć czy i za ile rund wygram. W zaawansowanej będzie to trochę bardziej losowe, ale ostatecznie jeżeli masz chłodzenie to i tak bez problemu stosując to co stosuje raczej wygram. Raz nawet zdarzyło mi się specjalnie wypaść z pierwszego zakrętu i nadganiać przeciwników, też wygrałem.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 796
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 533 times
- Been thanked: 154 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Ok. Jak masz czas i chęć to spróbuj na BGA pograć.ave.crux pisze: ↑14 gru 2023, 10:26Na turnieju była talia podstawowa, ale ta z draftem jest łatwiejsza w użytkowaniu, gdzie najważniejsze jest to abyś miał kartę, która pozwala się schłodzić. Wtedy nie trzeba tak mieszać biegami.
Talia podstawowa ma to do siebie, że jest niesamowicie policzalna, czułem się trochę jakbym grał w 7CŚ:Pojedynek podstawkę, gdzie mogłem sobie obliczyć czy i za ile rund wygram. W zaawansowanej będzie to trochę bardziej losowe, ale ostatecznie jeżeli masz chłodzenie to i tak bez problemu stosując to co stosuje raczej wygram. Raz nawet zdarzyło mi się specjalnie wypaść z pierwszego zakrętu i nadganiać przeciwników, też wygrałem.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Ja to nazwałem dla siebie schematycznością Turbo (w szczególności jego wariantu podstawowego). Nie chcę znać Twojego patentu na wygraną ale po kilkunastu rozgrywkach niejako samemu dochodzi się do optymalnego (faktycznie prawdoodobnie subotymalnego) algorytmu zarządzania talią. Gra staje się przewidywalna.
Ale ja jestem generalnie z obozu Flamme Rouge w wersji wyścigu wieloetapowego z jego nieprzewidywalnoscią i taktyczną rozgrywką na poziomie poszczególnych etapów
- itsthisguyagain
- Posty: 494
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 347 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Ten sekret wcale nie jest jakiś tajemniczy. Skrócę ci go i pewnie Cię wcale nie zaskoczy. Sekret ave.crux'a to
Spoiler:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Czy z bootem jesteś w stanie wygrać grając podstawową talią kart?
Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.
Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.
Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.
Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 423 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Samochody nigdy nie stoją, ruch o 20 pól w jednej turze jest abstrakcyjny: traktuj to jako prędkość chwilową, nie przebytą drogę. Gdy jeden samochód rusza się o 16 pól, a drugi o 18 i się zrównują, natomiast potem trzeci samochód rusza się o 21 pól i ich "przeskakuje" to wcale nie tak to działa: wyobraź sobie, że samochody jadą "łeb w łeb", i ten trzeci w pewnym momencie wyprzedza drugiego, a potem pierwszego i dopiero wtedy drugi zrównuje się z pierwszym (z powodu ruchu turowego tego nie widać jak na dłoni).bdm pisze: ↑21 gru 2023, 10:49 Nie pasuje mi trochę w tej grze, że możesz przeskakiwać wyścigówki. Mało to klimatyczne. Kwestia blokowania nie istnieje.
W Snow Tails nie ma takiej opcji. Walisz w sanie przeciwnika to dobierasz uszkodzenia i zostajesz z tyłu.
Zaznaczam, że nie grałem jeszcze w Turbo. Jestem na etapie czytania instrukcji.
Gdy inny samochód zatrzymuje się za dwoma samochodami i je "przeskakuje" to też wcale tego nie oznacza: slipstream nie działa na końcu ruchu, tylko powoduje, że jesteś w stanie się bardziej rozpędzić i dzięki temu wyprzedzić przeciwnika na prostej.
Traktuj wszystkie ruchy w jednej rundzie jako odbywające się jednocześnie, stopniowo, a nie skokowo.
W SnowTails nie grałem, ale tam chyba chodzi o wyścig przy mniejszych prędkościach, więc ciasnota ma większe zastosowanie (i w związku z tym inna mechanika). W Turbo czasem tę ciasnotę widać na zakrętach, ale nadal jest to abstrakcyjne.
Nie wiem czy to pytanie do wszystkich czy tylko do powyższej dyskusji? Ale tak, jak najbardziej da się wygrać z wieloma botami podstawową talią kart. Czasem użycie talii z modułu garażu daje niesprawiedliwą przewagę (tak jak granie z warunkami pogodowymi, które dają przewagę tylko botom jest nie do końca sprawiedliwe).
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Ma to sens. Tylko dlaczego podzielili tor wszerz na dwie części skoro można byłoby zrobić szerszy, jednoczęściowy i wyścigówki mogłyby stać obok siebie. Tu jednak tracisz na prędkości (zostajesz pole z tyłu) jak nie ma miejsca (stoją dwie wyścigówki).
W Snow Tails oczywiście jest większa ciasnota. Z tego co pamiętam nie ma prędkości dwucyfrowych.
W Snow Tails oczywiście jest większa ciasnota. Z tego co pamiętam nie ma prędkości dwucyfrowych.
-
- Posty: 2518
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1017 times
- Been thanked: 492 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Tor ma miejsce na 2, bo na tyle go wybudowano , 3 samochody nie mogą jechać obok siebie. W pewnym momencie po prostu "robisz zdjęcie" z wyścigu - i to jest koniec tury - i widzisz, że dwa jadą obok siebie, a trzeci musiał przyhamować żeby w nich nie wjechać, jedzie z tyłu.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Dzień dobry/wieczór.
Zapraszam do śledzenia wydarzenia z gry „Turbo”, którego jestem sprawcą . Będziemy jechać we czterech (ja i mój kolega i nasi synowie) wyścig 24H Le Mans przez dwadzieścia cztery godziny. Startujemy dziś wieczorem, około godziny 23.
Jedziemy dziesięcioma bolidami (czterech graczy żywych, sześć Legend - karty legend są zmodyfikowane i pobrane z BGG). Tor też fanowski z BGG, a dokładnie Le Mans, pętla Bugatti Circuit. Kilka zasad musieliśmy dostosować, ale wszystko jest opisane na stronie wydarzenia w sekcji „Dyskusja”. Planuję robić na stronie wydarzenia relacje co jakiś czas z wydarzeń na torze.
Zapraszam do śledzenia wydarzenia z gry „Turbo”, którego jestem sprawcą . Będziemy jechać we czterech (ja i mój kolega i nasi synowie) wyścig 24H Le Mans przez dwadzieścia cztery godziny. Startujemy dziś wieczorem, około godziny 23.
Jedziemy dziesięcioma bolidami (czterech graczy żywych, sześć Legend - karty legend są zmodyfikowane i pobrane z BGG). Tor też fanowski z BGG, a dokładnie Le Mans, pętla Bugatti Circuit. Kilka zasad musieliśmy dostosować, ale wszystko jest opisane na stronie wydarzenia w sekcji „Dyskusja”. Planuję robić na stronie wydarzenia relacje co jakiś czas z wydarzeń na torze.
-
- Posty: 2518
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1017 times
- Been thanked: 492 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Powiem że szacun.
Będą jakieś przerwy na jedzenie czy coś? Czy jedziecie na kroplówce i nocniku?
Będą jakieś przerwy na jedzenie czy coś? Czy jedziecie na kroplówce i nocniku?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Dziękuję.
Będą, będą. W zakładce „Dyskusja” w wydarzeniu jest opisane jak to organizacyjnie rozplanowaliśmy.
Będą, będą. W zakładce „Dyskusja” w wydarzeniu jest opisane jak to organizacyjnie rozplanowaliśmy.
- Apos
- Posty: 981
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 359 times
- Been thanked: 771 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że w sumie niewiele tego? Na plus dodatek superchłodzenia oraz możliwość gry na 7 osób. Szkoda, że te zalane pola są w stałych miejscach na torze.Leoś pisze: ↑09 sty 2024, 16:10 Można już pobrać instrukcję nadchodzącego dodatku.
https://www.daysofwonder.com/heat/heavy-rain/
Tak porównując do konkurencji - w Race! Formula 90 ciekawiej rozwiązano pogodę oraz jazdę po torze w trudnych warunkach. Mamy tam też planowanie toru jazdy, pit stopy, strategie jazdy, dobór opon i dla najważniejszy punkt prawdziwe tory - przez co emocji i frajdy ze ścigania się więcej.
Sądziłem, że dodatek doda do Heat więcej "gamerskich" elementów
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Musiałbyś mieć specjalnie nakładki na planszy żeby zalane pola mogły być co grę w innych miejscach. A to zawsze jest problem z przesuwaniem się tych żetonów. Ewentualnie plansza mogłaby być składana typu puzzle ale to już chyba zbyt duża rewolucja.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
Krótkie podsumowanie naszego wyścigu 24H Le Mans w grze planszowej Turbo , który odbył się jeszcze w zeszłym roku . Tor pochodził od użytkownika Logicwarrior ze strony Board Game Geek, a modyfikacja kart Legend dla dziesięciu graczy od użytkownika valiante z tejże strony. Jedno okrążenie liczyło pól i zakrętów. Było czterech żywych graczy i sześć Legend kierowanych przez mechanikę gry. Zgodnie z założeniami jechaliśmy (graliśmy) dwadzieścia cztery godziny, od 21:30 w środę 27. grudnia do 21:30 w czwartek 28. grudnia. Mieliśmy cztery przerwy techniczne na jedzenie i inne potrzeby. Niestety jeden zawodnik odpadł nam nad ranem i przez pięć godzin musiał go zastąpić zmiennik (bot) .
Garść statystyk .
Czas wydarzenia to godziny, a czas samej jazdy po torze to godzin.
Przejechaliśmy okrążeń co daje średnio godzinę na okrążenie (początkowe były wolniejsze, końcowe szybsze).
Pokonaliśmy zakrętów i pól.
Najdłużej na prowadzeniu był bolid niebieski - okrążeń.
Od . okrążenia prowadził bolid kierowany przez żywego gracza.
Dwóch graczy przestrzeliło zakręt łącznie razy.
Pierwsze cztery okrążenia to badanie toru i Legend. Później już poszło . Między czasie kilka błędów i wypadnięcia z toru. Zaważyło to niestety na wyniku tych graczy, którzy zaryzykowali.
Kilka okrążeń przed końcem wywiązała się ciekawa walka pomiędzy dwoma bolidami Legend, żółtym, a fioletowym. Ostatecznie wygrał żółty.
Podobna sytuacja była między czarnym bolidem Legendy, a bolidem czerwonym i szarym kierowanymi przez ludzi. Na ostatnich zakrętach, heroiczną walką wyprzedzili czarny bolid, a czerwony dodatkowo zdobył punkt. Pogodowo mieliśmy przeplatankę. Na przemian słońce i deszcz. W trakcie wyścigu były dwa znaczne kryzysy: około godziny szóstej oraz szesnastej.
W planach mamy już wyścigi nieco lżejsze: sześciogodzinny wyścig na torze Spa w Belgi oraz sześciogodzinny wyścig na torze Fuji w Japonii .
Klasyfikacja generalna:
: Pomarańczowy (Oliwier) - 9 pkt.
: Niebieski (Adrian) - 6 pkt.
: Biały (Legenda AI) - 4 pkt.
: Różowy (Legenda AI) - 3 pkt.
: Zielony (Legenda AI) - 2 pkt.
: Czerwony (Daniel) - 1 pkt.
: Szary (Tobiasz) - 0 pkt.
: Czarny (Legenda AI)
: Żółty (Legenda AI)
: Fioletowy (Legenda AI)
Wydarzenie można było śledzić tu:
https://facebook.com/events/s/le-mans-2 ... 114208902/
Dziękuję chłopakom za świetną zabawę i wytrwałość .
Garść statystyk .
Czas wydarzenia to godziny, a czas samej jazdy po torze to godzin.
Przejechaliśmy okrążeń co daje średnio godzinę na okrążenie (początkowe były wolniejsze, końcowe szybsze).
Pokonaliśmy zakrętów i pól.
Najdłużej na prowadzeniu był bolid niebieski - okrążeń.
Od . okrążenia prowadził bolid kierowany przez żywego gracza.
Dwóch graczy przestrzeliło zakręt łącznie razy.
Pierwsze cztery okrążenia to badanie toru i Legend. Później już poszło . Między czasie kilka błędów i wypadnięcia z toru. Zaważyło to niestety na wyniku tych graczy, którzy zaryzykowali.
Kilka okrążeń przed końcem wywiązała się ciekawa walka pomiędzy dwoma bolidami Legend, żółtym, a fioletowym. Ostatecznie wygrał żółty.
Podobna sytuacja była między czarnym bolidem Legendy, a bolidem czerwonym i szarym kierowanymi przez ludzi. Na ostatnich zakrętach, heroiczną walką wyprzedzili czarny bolid, a czerwony dodatkowo zdobył punkt. Pogodowo mieliśmy przeplatankę. Na przemian słońce i deszcz. W trakcie wyścigu były dwa znaczne kryzysy: około godziny szóstej oraz szesnastej.
W planach mamy już wyścigi nieco lżejsze: sześciogodzinny wyścig na torze Spa w Belgi oraz sześciogodzinny wyścig na torze Fuji w Japonii .
Klasyfikacja generalna:
: Pomarańczowy (Oliwier) - 9 pkt.
: Niebieski (Adrian) - 6 pkt.
: Biały (Legenda AI) - 4 pkt.
: Różowy (Legenda AI) - 3 pkt.
: Zielony (Legenda AI) - 2 pkt.
: Czerwony (Daniel) - 1 pkt.
: Szary (Tobiasz) - 0 pkt.
: Czarny (Legenda AI)
: Żółty (Legenda AI)
: Fioletowy (Legenda AI)
Wydarzenie można było śledzić tu:
https://facebook.com/events/s/le-mans-2 ... 114208902/
Dziękuję chłopakom za świetną zabawę i wytrwałość .
Spoiler:
-
- Administrator
- Posty: 4710
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1233 times
- Been thanked: 1452 times
- Seraphic_Seal
- Posty: 853
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 289 times
- Been thanked: 195 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
To już wiem co ja chcę w tym roku zrobić xD
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- ave.crux
- Posty: 1602
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1088 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
142zł. Trochę przesadzili jak na to co ten dodatek oferuje. Dla mnie pass, poczekam na jakieś wyprzedaże, bo nie widzę powodu żeby miało to kosztować więcej niz 80zł
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen)
W reszcie sklepów będzie sporo taniej, stawiam, że koło stóweczki.
A powiedzcie mi jak ta gra chodzi na 2os