Miałem już nic nie zamawiać w tym roku, ale ta gra wygląda na tyle tajemniczo i intrygująco, że się złamałem. Tym bardziej, że cena jest niższa niż na KS. Mam nadzieję, że uda mi się w to zagrać z 7-latkąW okolicy od dawna dało się słyszeć legendy o tajemniczej i pełnej mitów dolinie. Dzisiejsze przypadkowe spotkanie z niewielkimi magicznymi istotami, zwanymi duszkami, potwierdziło, że istnieje ona naprawdę. Duszki zaprosiły was, byście uczynili to miejsce waszym nowym domem.
Nie znacie co prawda ich zamiarów, ale w obliczu trudności w znalezieniu nowego domu nie możecie zmarnować takiej okazji. Fiks, duszek opiekuńczy, poprowadziła was wraz z gronem najbliższych towarzyszy przez górski przesmyk, wprost do Doliny Mitycznego Wiatru.
Jej widok zaparł wam dech, zaś piękno przewyższyło najśmielsze nawet oczekiwania. Ku waszemu zdumieniu, dostrzegliście ślady dawnych zabudowań i górującą nad nimi prastarą wieżę. Najwyraźniej nie wy pierwsi tu dotarliście...
Przypadkowe spotkanie z duszkami potwierdziło, że dolina, o której dotąd słyszeliście tylko w legendach, istnieje naprawdę. Magiczne istoty zaprosiły was, byście uczynili to miejsce waszym nowym domem. Pora zakasać rękawy i wziąć się razem do roboty!
Mityczny Wiatr jest kooperacyjną grą dla 1-4 graczy, w której każdy pokieruje unikatową postacią. W trakcie gry będziecie współpracować, aby założyć osadę w magicznej Dolinie Mitycznego Wiatru. Wspólnie realizujcie różne cele poprzez rozbudowę miasteczka, podróże po okolicy i rozwijanie własnych postaci, a wszystko to w ramach wciągającej opowieści.
Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- kruker
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 gru 2008, 00:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 55 times
Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2023, 07:25 przez kruker, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Mityczny Wiatr (Mythwind)
Dziękuję zespołowi Galakty, że już po raz drugi (i ostatni) pokazali mi aby już nigdy więcej nie wspierać czegokolwiek co ma mieć polskie wydanie retailowe.
Mam nadzieję, że gra będzie warta choć część tego co się za nią przepłaciło na KS.
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Jeszcze trzeba dodać że dostaniemy ja szybciej niż wspierający na KSie
- kruker
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 gru 2008, 00:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 55 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ale to już ostatnimi czasy, z tego co czytam, chyba standard...
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Nie standard, ale wciaz sa niechlubne wyjatki - Mythwind, Bestia czy Endless Winter - dziwnym zbiegiem okolicznosci wszytsko od Galakty
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 272
- Rejestracja: 29 maja 2021, 23:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 48 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ale to chyba uwaga na cześć Galakty. Tam, gdzie zależy coś od nich, tam termin jest szybszy i tną po swoich marżach dając tańszy produkt. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli czegoś nie rozumiem, ale wygląda na to że Galakta naświetla tylko jak czasami dymani są ludzie na KSach przez oryginalnego wydawcę. CTG zabroniło na przykład Portalowi i sklepom retailowym w Polsce sprzedawania taniej :)Wydawca MW też mógł o tym pomyśleć i ku uciesze KSowiczów nakazać Galakcie wyższe ceny w umowie.
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2334 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
No pękają dupska tym co wsparli. Łatwo jednak mówić jak się jest po stronie nie wspierających. Ile to sytuacji podobnych zawsze odbija się negatywnie. Raczej nie widziałem, by ktoś darł szaty, że po KS cena jest większa, bo tego się spodziewamy. Choć sam wsparłem w otwartej teraz przedsprzedaży, to rozumiem ból kolegów, gdyż zamrozili kasę na dłuższy okres czasu i w sumie mają parę bzdetów dodatkowo w wyższej cenie. Z drugiej strony czy ktokolwiek podczas kampanii z wydawnictwa zapewnił, że cena w retail będzie wyższa?flissak pisze: ↑05 gru 2023, 16:33 Ale to chyba uwaga na cześć Galakty. Tam, gdzie zależy coś od nich, tam termin jest szybszy i tną po swoich marżach dając tańszy produkt. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli czegoś nie rozumiem, ale wygląda na to że Galakta naświetla tylko jak czasami dymani są ludzie na KSach przez oryginalnego wydawcę. CTG zabroniło na przykład Portalowi i sklepom retailowym w Polsce sprzedawania taniej :)Wydawca MW też mógł o tym pomyśleć i ku uciesze KSowiczów nakazać Galakcie wyższe ceny w umowie.
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
W cenie ks za core i mały dodatek masz teraz w sklepie core plus duży dodatek. Przełożenie będzie takie - osoby które się sparzą raz drugi trzeci nie będą więcej wspierać na KS. Tym samym polski wydawca nie będzie miał jak wyczuc ssania na ten produkt bo wsparć z kraju nie będzie zbytnio, a więc być może nie wejdą w jakiś produkt bo nie będzie miał znaczącego zainteresowania. I na końcu ci którzy nie wspierali a może by kupili w retailu już ani nie kupią taniej ani polskiej wersji. Czy jest to wariant prawdopodobny? W moim przypadku jest to już po prostu wariant aktualny. Czy skala takie reakcji będzie spora- nie wiem. Na pewno rzeczy gdzie jest zapowiadany wydawca polski - już nie wspieram. Nie będę innym fundował.
-
- Posty: 625
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 251 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Dobra, odcinając spam.
Ktoś grał? Jakieś wrażenia? Walczę ze sobą przed kupnem
Gra podejdzie parze lubiącej spokojne coopy?
Ktoś grał? Jakieś wrażenia? Walczę ze sobą przed kupnem
Gra podejdzie parze lubiącej spokojne coopy?
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Gra nie została jeszcze dostarczona. No i gra jest spokojnym koopem. Czy podejdzie - na razie to wróżenie z fusów, nie wiemy jak będzie z gameplayem.samuraj1369 pisze: ↑05 gru 2023, 20:04 Dobra, odcinając spam.
Ktoś grał? Jakieś wrażenia? Walczę ze sobą przed kupnem
Gra podejdzie parze lubiącej spokojne coopy?
-
- Posty: 625
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 251 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Na tyle mnie zaintrygowało, że wziąłem. Czekamytommyray pisze: ↑05 gru 2023, 20:08Gra nie została jeszcze dostarczona. No i gra jest spokojnym koopem. Czy podejdzie - na razie to wróżenie z fusów, nie wiemy jak będzie z gameplayem.samuraj1369 pisze: ↑05 gru 2023, 20:04 Dobra, odcinając spam.
Ktoś grał? Jakieś wrażenia? Walczę ze sobą przed kupnem
Gra podejdzie parze lubiącej spokojne coopy?
-
- Posty: 272
- Rejestracja: 29 maja 2021, 23:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 48 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ja wszystko rozumiem, ale dlaczego ludzie siadają na Galakcie, a nie na oryginalnym wydawcy. Gdyby Galakta zażyczyła sobie więcej, to znaleźliby się krytykanci od "doją graczy"- przypominam, jak Pax Pamir chodził po 270zł, kiedy na kickstarterze był po 240(?) Było pełno ludzi nawalających w Galaktę, że to nie jest tyle warte i Galakta chciwa, mimo, że wszędzie za granicą chodziło po 100$+.Ardel12 pisze: ↑05 gru 2023, 18:32
No pękają dupska tym co wsparli. Łatwo jednak mówić jak się jest po stronie nie wspierających. Ile to sytuacji podobnych zawsze odbija się negatywnie. Raczej nie widziałem, by ktoś darł szaty, że po KS cena jest większa, bo tego się spodziewamy. Choć sam wsparłem w otwartej teraz przedsprzedaży, to rozumiem ból kolegów, gdyż zamrozili kasę na dłuższy okres czasu i w sumie mają parę bzdetów dodatkowo w wyższej cenie. Z drugiej strony czy ktokolwiek podczas kampanii z wydawnictwa zapewnił, że cena w retail będzie wyższa?
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 60 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Pod względem komponentów Mityczny Wiatr jest w czołówce gier jakie mam, a figurki zdecydowanie są moim numerem 1 pod względem jakości ( z gier planszowych)
Malowanie było czystą przyjemnością.
Malowanie było czystą przyjemnością.
Spoiler:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ktoś już rozegrał jakąś dłuższą partię i mógłby coś o grze napisać?
-
- Posty: 625
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 251 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Wszyscy jak zaczęli tak skończyć nie mogą...
Spoiler:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Ok. Taki mały unboxing z Mojej strony. Odebrałem dzisiaj grę. Pudło wypełnione po brzegi. Z Mojej strony ogromne Wow. Pierwsze co wpadło to mapa po prostu +100 do klimatu Inserty dla każdej postaci. Figurki majstersztyk. Wszelakie żetony grobosci 2-3mm. Instrukcja plus książeczki postaci jak broszurki z Muzeum. Kostki drewno kolejny plus. Nawet woreczki są absolutnie cacy. Lepiej wykonane niźli czasem na zamówienie. Karty, cienkie natomiast sztywne, po ograniu zobaczę co się przewija i wtedy ewentualnie będę koszulkował.
Podsumowanie: Na początku cena trochę mnie raziła. 270 zł za grę bez masy plastiku. Po obejrzeniu wszystkiego stwierdzam że każda złotówka ma swoje odzwierciedlenie w wykonaniu. Gdyby nie święta i wszechobecne zajęcia już by mnie było.
Podsumowanie: Na początku cena trochę mnie raziła. 270 zł za grę bez masy plastiku. Po obejrzeniu wszystkiego stwierdzam że każda złotówka ma swoje odzwierciedlenie w wykonaniu. Gdyby nie święta i wszechobecne zajęcia już by mnie było.
-
- Posty: 625
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 251 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
A czy ktoś w końcu zda relację z rozgrywki? Bo w internecie mieszane uczucia jak za grę w takiej kwocie.
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
TLDR: bardzo fajne, nie mogę się doczekać następnego grania.
Z racji tego, że mało jest opinii (sam szukałem przed zakupem) pozwolę sobie napisać dłuższy post.
Zagrałem dopiero dwie pory roku na dwóch graczy. Rozegram więcej, to napiszę więcej.
Jestem graczem, który preferuję 4x, uwielbiam negatywną interakcje i nawet w Terraformacja Marsa kradnie surowce priorytetowo. Podobnie z grami komputerowymi, Cities Skyline mnie wynudził. Najbardziej "cozy" grą w jaka grałem (zacząłem 2 dni temu) jest Stardev Valley. Bardzo ciężko było zacząć.
Jak widać nie jestem raczej graczem, który preferuję rozgrywkę na chillu, negatywna interakcja to rzecz dla mnie pożądana.
Wykonanie - gra trochę kosztuję (zakupiłem z wszystkimi dodatkami). Czy cena jest adekwatna? Uważam, że tak. Jestem zachwycony jak zorganizowane są pudełka graczy. Wcześniej myślałem, że idealny pod tym względem jest Ecpilse: drugi świt galaktyki. Tutaj jest jeszcze poziom wyżej.
Co do samej gry, trzeba mieć dobre podejście. Jak pisałem wyżej, nie jestem fanem "chillu". Tutaj zakupując ten tytuł stwierdziłem, że nie będę się spieszył. Wezmę sobie jedną z dostępnych klas i będę ją odgrywać. Padło na karczmarke. Codziennie przyjmuje nowych gości w gospodzie. Zakupuje rzeczy do karczmy, dbam o to, by byli zadowoleni, standard, dodatkowo plotkuje, a za dnia chodzę na przygody! Jak mi idzie? Tragicznie! Mam problem z zebraniem kasy, gdzie mój współgracz (rolnik) pływa w pieniądzu (ja albo on źle raczej coś robimy). Mimo to, że idzie mi tragicznie, to mega dobrze się bawie, bo nigdzie nie pędzimy.
Plusy:
1. Każda postać jest unikalna - fajnie jest wybrać to, co się komu podoba. Mnie kusi zagrać Handlarką, manipuluje ona cenami itp.
2. Brak presji - pijemy sobie drinka, jemu chipsy, gadamy o pierdołach, w tle leci muzyka z Satrdev Valley.
3. Casualowość postaci - widziałem tylko 2 postacie (rolnik i karczmarka). Przykładowo jest dbanie o karczmę i rozwój, ale taki przyjemny - na tyle mały, że nie trzeba siedzieć i kminić buildy. Jednak nadal ten aspekt istnieje.
4. Przyjemna historia - są sobie duszki oraz ludzie, pomagamy im. Czasem uratuje kotka, a innym razem rolnik zabije biednego rannego zwierza.
Minusy:
1. Tłumaczenie zasad - może trochę zająć, bo każda postać jest inna. Dodatkowo warto byłoby zagrać jedna porę roku, by wiedzieć na tyle, by być w stanie wytłumaczyć innej osobie.
2. Dbanie o powód do gry - nie ma tutaj, że zabij 100 wrogów. Sami musimy sobie wymyśleć jaki budynek wybudować itp.
3. Chyba ominie sporo frajdy z początkowego odkrywania świata osobę, która nie zagra od początku, gdyż dołączy w trakcie. Tego jeszcze nie jestem pewny.
Uważam, że pozycja warta każdej złotówki. Mam nadzieję, że dziś znów zagram. Uda mi się osiągnąć 2 poziom renomy i poznam więcej historii. Szczerze to nigdy w grach planszowych z kampanią nie miałem takiej chęci ponownego zagrania, bardzo mnie to cieszy
Z racji tego, że mało jest opinii (sam szukałem przed zakupem) pozwolę sobie napisać dłuższy post.
Zagrałem dopiero dwie pory roku na dwóch graczy. Rozegram więcej, to napiszę więcej.
Jestem graczem, który preferuję 4x, uwielbiam negatywną interakcje i nawet w Terraformacja Marsa kradnie surowce priorytetowo. Podobnie z grami komputerowymi, Cities Skyline mnie wynudził. Najbardziej "cozy" grą w jaka grałem (zacząłem 2 dni temu) jest Stardev Valley. Bardzo ciężko było zacząć.
Jak widać nie jestem raczej graczem, który preferuję rozgrywkę na chillu, negatywna interakcja to rzecz dla mnie pożądana.
Wykonanie - gra trochę kosztuję (zakupiłem z wszystkimi dodatkami). Czy cena jest adekwatna? Uważam, że tak. Jestem zachwycony jak zorganizowane są pudełka graczy. Wcześniej myślałem, że idealny pod tym względem jest Ecpilse: drugi świt galaktyki. Tutaj jest jeszcze poziom wyżej.
Co do samej gry, trzeba mieć dobre podejście. Jak pisałem wyżej, nie jestem fanem "chillu". Tutaj zakupując ten tytuł stwierdziłem, że nie będę się spieszył. Wezmę sobie jedną z dostępnych klas i będę ją odgrywać. Padło na karczmarke. Codziennie przyjmuje nowych gości w gospodzie. Zakupuje rzeczy do karczmy, dbam o to, by byli zadowoleni, standard, dodatkowo plotkuje, a za dnia chodzę na przygody! Jak mi idzie? Tragicznie! Mam problem z zebraniem kasy, gdzie mój współgracz (rolnik) pływa w pieniądzu (ja albo on źle raczej coś robimy). Mimo to, że idzie mi tragicznie, to mega dobrze się bawie, bo nigdzie nie pędzimy.
Plusy:
1. Każda postać jest unikalna - fajnie jest wybrać to, co się komu podoba. Mnie kusi zagrać Handlarką, manipuluje ona cenami itp.
2. Brak presji - pijemy sobie drinka, jemu chipsy, gadamy o pierdołach, w tle leci muzyka z Satrdev Valley.
3. Casualowość postaci - widziałem tylko 2 postacie (rolnik i karczmarka). Przykładowo jest dbanie o karczmę i rozwój, ale taki przyjemny - na tyle mały, że nie trzeba siedzieć i kminić buildy. Jednak nadal ten aspekt istnieje.
4. Przyjemna historia - są sobie duszki oraz ludzie, pomagamy im. Czasem uratuje kotka, a innym razem rolnik zabije biednego rannego zwierza.
Minusy:
1. Tłumaczenie zasad - może trochę zająć, bo każda postać jest inna. Dodatkowo warto byłoby zagrać jedna porę roku, by wiedzieć na tyle, by być w stanie wytłumaczyć innej osobie.
2. Dbanie o powód do gry - nie ma tutaj, że zabij 100 wrogów. Sami musimy sobie wymyśleć jaki budynek wybudować itp.
3. Chyba ominie sporo frajdy z początkowego odkrywania świata osobę, która nie zagra od początku, gdyż dołączy w trakcie. Tego jeszcze nie jestem pewny.
Uważam, że pozycja warta każdej złotówki. Mam nadzieję, że dziś znów zagram. Uda mi się osiągnąć 2 poziom renomy i poznam więcej historii. Szczerze to nigdy w grach planszowych z kampanią nie miałem takiej chęci ponownego zagrania, bardzo mnie to cieszy
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Spoiler:
Ja dzisiaj startuje z leśniczym 3/5.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2023, 11:30 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: CYTOWANIE
Powód: CYTOWANIE
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Akurat handlarką chce zagrać, a tutaj grałem karczmarką. Chyba ma 2/5? Nie pamiętam z głowy
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Kaczmarki nie mam. Wziąłem tylko mały dodatek. Gram solo.
-
- Posty: 1529
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 348 times
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Czy ktoś może powiedzieć jaki jest cel tej gry? Bo nie kumam tej idei nieskończonej rozgrywki? Jak się ma ta gra do charterstona i ile jest fabuły?
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Mityczny Wiatr/Mythwind (Nathan Lige, Brendan McCaskell)
Gra jest raczej eksperymentem. Nie masz tu celu innego niż rozwój wioski. Jakiś cel to jest, chociaż pamietam, że jeszcze na KS czy kolejnych aktualizacjach pisali cos o jakichś dodatkowych celach i może zagrożeniach na daną porę roku. Wydaję mi się, że nie da się tu przegrać, co najwyżej będzie się miało powolniejszy rozwój.
Dużo uwag o rozgrywce, jej sensie i celu gry pada w komentarzach pod filmem Planszowych Newsów:
https://youtu.be/LAhzRa4QsnM?si=W8rzo8Oxv9_3MpuW
W skrócie to planszowe Stardew Valley albo inna gra w rolnika z FB.