Circadians: First Light (S J Macdonald)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Jak dla mnie zdecydowanie nie warto. Sojusz to na pewno karta, którą autor udostępnił na bgg do samodzielnego druku. Nawet jeśli będziesz tego potrzebował to zawsze możesz wydrukować sobie sam.
-
- Posty: 1906
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 978 times
- Been thanked: 620 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Tak. Jedno i drugie to pliki z bgg. Do tego Sojusz Dyad jest już zawarty w instrukcji do nowej edycji. Do co jest na grafice to plik dla pierwszej edycji gdzie były to dodatkowe zasady pnp. Troszkę wtopa po stronie portalu.
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Wie ktoś czy w sklepie portalu będzie to to dostępne przed premierą? Mają ustawione "październik" także ten...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Do mnie gra już doszła, więc mieć - mają. Pewnie zaczną sprzedawać "normalnie" z dniem premiery.detrytusek pisze: ↑30 paź 2023, 01:25 Wie ktoś czy w sklepie portalu będzie to to dostępne przed premierą? Mają ustawione "październik" także ten...
- rand
- Posty: 533
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 103 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Co myślicie o dwóch modułach do tej gry? Jeden kosztem paru surowców początkowych pozwala grać dwoma liderami, natomiast drugi pozwala na odpalanie kości nie po kolei. Tak mnie zastanawiają te moduły. Ten drugi niby ułatwia grę ale ostatnio grając we dwie osoby, żona planowała turę ponad 20 minut. Zastanawia mnie czy to planowanie i wymuszenie żeby odpalać kości po kolei nie powoduje więcej down time'u niż to warte. Grało się całkiem nieźle ale czy to planowanie w grze na 4 osoby nie zabije gry? Ciężko przewidzieć ruchy 3ech graczy a co dopiero zaplanować co zrobić w zależności od ruchów innych. Planuje przetestować te moduły, póki co mogę tylko teoretyzować ale może ktoś już testował?
Macie jakieś przemyślenia co do tych wariantów?
Macie jakieś przemyślenia co do tych wariantów?
- maciejos91
- Posty: 73
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 17 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Bardzo przyjemna rozgrywka. Dopiero pierwsza gra z dodatkiem Specjaliści ale jest naprawdę miodnie. Nie jest to ekstremalnie ciężki tytuł ale miejsca do kombinowania jest bardzo dużo. Wiele dróg do zwycięstwa + ogromna regrywalność.
Polecam. Kupiłem kosztem przehypowanych Obsesji !!!
Polecam. Kupiłem kosztem przehypowanych Obsesji !!!
Always Whyduck
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Czy te specjalisty to wejdo do pudełka z podstawki czy im łebki bedo wystawać?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- garg
- Posty: 4599
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1575 times
- Been thanked: 1148 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
W angielskiej wersji mieszczą się bezproblemowo.detrytusek pisze: ↑07 gru 2023, 14:16 Czy te specjalisty to wejdo do pudełka z podstawki czy im łebki bedo wystawać?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
A one się mogą różnić?garg pisze: ↑07 gru 2023, 14:30W angielskiej wersji mieszczą się bezproblemowo.detrytusek pisze: ↑07 gru 2023, 14:16 Czy te specjalisty to wejdo do pudełka z podstawki czy im łebki bedo wystawać?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- garg
- Posty: 4599
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1575 times
- Been thanked: 1148 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Nie mam pojęcia
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- maciejos91
- Posty: 73
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 17 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Wszystko zmieści się do podstawki. Świetna wypraska
Always Whyduck
-
- Posty: 1906
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 978 times
- Been thanked: 620 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Szkoda tylko, że pojemniki na zasoby są mało wygodne. Ale to detal.
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Lubię gry na kościach. Wpadło na radar, potem stół i szczególnie z dodatkiem jest dobrze. Właściwie bez dodatku już nie zagram ale gra ma jeden problem i to ogromny. Niesamowitą podatność na AP. Są ludzie, którzy mają crash system i planowanie trwa długie minuty z tendencją do kwadransa. Jak zaplanują to ma to sens ale autentycznie słyszę jak siwieje w trakcie czekania. Przy 6 kościach na starcie rozwikłanie tej zagadki bywa sporym wyzwaniem. Pytanie do ludzi, którzy też się z tym mierzą. Próbowaliście tego wariantu unii jakiejś tam? Chodzi o to by kości można było kłaść w dowolnej kolejności. Dla mnie krok w dobrą stronę ale przecież i tak muszę wymyślić wcześniej gdzie co kładę bo koszt kości się zmienia. Czy nie lepiej zastosować metodę, że graną kość zamieniam najpierw z tą, która leży najbardziej na lewo i potem dopiero ją zagrywać? Nie pomogło by na to AP? Co myślicie?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- maciejos91
- Posty: 73
- Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 17 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Jest na to sposób. U mnie problem rozwiązał zakup 2 klepsydr do gier planszowych. Twoja runda trwa np. 2 x po 2 minuty odmierzane na klepsydrze. Szybkie myślenie i downtime nie jest już problemem w żadnej grze.
Always Whyduck
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
To wyjątkowo głupie rozwiązanie. Zmusza graczy do robienia durnych ruchów byle szybciej. Na pewno wszyscy będą się świetnie bawić będąc tak traktowani.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- Namurenai
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 225 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Skąd potrzeba takiej skrajności? Dlaczego zmusza do durnych ruchów, a nie po prostu do szybszych, ale nadal dobrych, z mniejszą ilością czasu na optymalizację?detrytusek pisze: ↑30 gru 2023, 23:44 To wyjątkowo głupie rozwiązanie. Zmusza graczy do robienia durnych ruchów byle szybciej. Na pewno wszyscy będą się świetnie bawić będąc tak traktowani.
Limit czasu na ruch może przecież być dostosowany do grupy tak, żeby pozwalał na sensowną analizę sytuacji i jednocześnie utrudniał absurdalne poziomy min-maxowania, o których sam wspomniałeś
Jeśli masz gracza, któremu ok 2min zajmuje wymyślenie optymalnego ruchu z 90% pewnością, ale co turę postanawia spędzić dodatkowe 8min na te extra 5pkt% (które najczęściej sprawi, że faktycznie wykona ruch, który wymyślił po 2min), to dość sensowne (pod kątem całego spotkania i szacunku do współgraczy) wydaje się być ograniczenie czasu do tych 2-3min
Żeby było jasne - wszystko to przy założeniu, że grupa akceptuje taki system i rozumie skąd realna potrzeba takiego rozwiązania.
No i też nigdy do pierwszej/pierwszych rozgrywek - dopiero jak gracze znają już grę i rozumieją zależności.
My dość często używamy darmowej appki Clepsydris (stworzonej w ogóle przez jednego z użytkowników forum - viewtopic.php?f=64&t=62103) - świetnie się sprawdza również w wariancie całkowitego czasu per gracz zamiast na ruch (dobrze działa się w grach, w których pierwsze tury lecą niemal z automatu, ale im dalej tym więcej możliwości jak np Terra Mystica - zachowując jednocześnie ustalony wcześniej czas całkowitej rozgrywki).
Gorąco polecam spróbować i zobaczyć jak w ogóle ludzie wtedy grają
Taki jednorazowy eksperyment nie jest szkodliwy (najwyżej zagracie jedną rozgrywkę nieco mniej komfortowo niż do tej pory, ale hej - zdążycie przed świtem ), a może wnieść naprawdę dużo dobrego
- detrytusek
- Posty: 7352
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 466 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Ale skąd te wyliczenia? Skąd założenie, że chodzi o jakieś masterowanie planu do idealnego? A może chodzi o to, że tyle czasu potrzeba na jakikolwiek sensowny plan?
W moim pierwszym poście pytałem o sensowność wariantów, a nie jak kogoś zmusić do ruchu albo go ukarać. Kompletnie mnie takie rozwiązania nie interesują.
W moim pierwszym poście pytałem o sensowność wariantów, a nie jak kogoś zmusić do ruchu albo go ukarać. Kompletnie mnie takie rozwiązania nie interesują.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2023, 09:43 przez detrytusek, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Pomijając już fakt wprowadzenia nerwowej atmosfery "tykającą" klepsydrą (która potrafi sparaliżować myślenie u niektórych graczy) to moim zdaniem ta gra się po prostu do tej metody nie nadaje:) Z naszego doświadczenia wynika że wśród 7 faz planowania jakie mamy w grze to zazwyczaj 4-5 wychodzi szybko i naturalnie, a pozostałe 2 lub maksymalnie 3 są dopiero tym generatorem downtime'u.
Ta gra jest po prostu tak skonstruowana, że ma kilka kluczowych momentów, co uważam za jej wielki atut, a z drugiej strony nie wyobrażam sobie, by w grze trwającej 60-90 minut nie dać sobie więcej czasu w dwóch najważniejszych decyzjach.
Ta gra jest po prostu tak skonstruowana, że ma kilka kluczowych momentów, co uważam za jej wielki atut, a z drugiej strony nie wyobrażam sobie, by w grze trwającej 60-90 minut nie dać sobie więcej czasu w dwóch najważniejszych decyzjach.
- Namurenai
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 225 times
Re: Circadians: First Light (S J Macdonald)
Z naszych rozgrywek, dziękuję, że pytasz
Jeśli kogoś w ogóle trzeba zmuszać do robienia ruchu, to nie za bardzo widzę po co w ogóle gra w daną grędetrytusek pisze: ↑31 gru 2023, 07:19W moim pierwszym poście pytałem o sensowność wariantów, a nie jak kogoś zmusić do ruchu albo go ukarać.
Co do kar - bardzo wyraźnie zaznaczyłem, że "wszystko to przy założeniu, że grupa akceptuje taki system i rozumie skąd realna potrzeba takiego rozwiązania".
I masz ku temu całkowite, pełne prawo.
I pewnie jakbyś tak napisał, zamiast pisać "To wyjątkowo głupie rozwiązanie." i zakładać w bardzo passive-agressive sposób "Na pewno wszyscy będą się świetnie bawić będąc tak traktowani.", to pewnie bym w ogóle nie skomentował
Odpisałem tylko dlatego, że brzmiałeś jakbyś odtrącał ideę "bo jest głupia i tyle" - teraz wyraziłeś się w zupełnie inny sposób (który całkowicie szanuję), możemy się rozejść
Pełna zgoda, do zwykłej klepsydry/ileś minut na turę pewnie nie - opcja "całościowo ileś czasu na gracza w ciągu całej rozgrywki" brzmi tu dużo bardziej sensownie (tak samo jest z Terra Mystica).nomalas pisze: ↑31 gru 2023, 09:17Pomijając już fakt wprowadzenia nerwowej atmosfery "tykającą" klepsydrą (która potrafi sparaliżować myślenie u niektórych graczy) to moim zdaniem ta gra się po prostu do tej metody nie nadaje:) Z naszego doświadczenia wynika że wśród 7 faz planowania jakie mamy w grze to zazwyczaj 4-5 wychodzi szybko i naturalnie, a pozostałe 2 lub maksymalnie 3 są dopiero tym generatorem downtime'u.