Mój błąd na głównej stronie kampanii KS te dwa dodatki nie były ujęte w ogólnym spisie. Zostały odblokowane w ramach trwania kampanii na kickstarterze.
Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gab
- Posty: 631
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 90 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
-
- Posty: 2658
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1285 times
- Been thanked: 1507 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
No dobrze, drodzy Państwo, pograłem sobie i solo i drużynowo i pytanie, które wciąż czeka na dobrą odpowiedź to:
Co do cholery zrobić z tym poziomem trudności?
Żeby nie było, już przed zakupem zapoznałem się z opiniami i wiedziałem, że gra jest łatwa. Dlatego od pierwszej rozgrywki wprowadzałem zaproponowaną chyba na BGG opcję, żeby do mobów dodawać 1 figurkę więcej. Czyli te mobki+1 to dla mnie poziom normal, bo tak gram od pierwszych partii.
Tyle, że to nadal żadne wyzwanie. Nie dość, że żadna partyjka nie została przegrana to jeszcze ani razu ani ja sam ani moja ekipa nie musieliśmy używać choćby jednego żetonu ratującego postać przed zgonem. Co więcej, zrobienie z potworków nieco bardziej chłonnych "damage sponges" nijak nie zwiększa presji z ich strony, podobnie jak w grach video gdzie poziom trudności podnoszony jest bezmyślnym dodaniem przeciwnikom HPsów. Nadal walczy się łatwo, tylko dłużej.
Bardzo chciałbym grać więcej w MD:2,H bo mechaniki postaci i to jak można z nimi kombinować jest super. Ale ta pewność, że wynik jest z góry przesądzony odbiera chęć do rozkładania tytułu. Może więc macie jakieś dodatkowe propozycje jak zwiększyć presję ze strony przeciwników? Chodziło mi po głowie np dodanie im ruchu o 2 pola zamiast o 1 jako pierwszej akcji, żeby jednak plugawce mocniej deptały bohaterom po piętach i szybciej skracały dystans. Jestem otwarty na wszelkie pomysły, nie mam nic przeciwko zainstalowaniu przeróżnych modów i house rules, żeby ratować tę - nie licząc dyskutowanego problemu - bardzo fajną grę.
Co do cholery zrobić z tym poziomem trudności?
Żeby nie było, już przed zakupem zapoznałem się z opiniami i wiedziałem, że gra jest łatwa. Dlatego od pierwszej rozgrywki wprowadzałem zaproponowaną chyba na BGG opcję, żeby do mobów dodawać 1 figurkę więcej. Czyli te mobki+1 to dla mnie poziom normal, bo tak gram od pierwszych partii.
Tyle, że to nadal żadne wyzwanie. Nie dość, że żadna partyjka nie została przegrana to jeszcze ani razu ani ja sam ani moja ekipa nie musieliśmy używać choćby jednego żetonu ratującego postać przed zgonem. Co więcej, zrobienie z potworków nieco bardziej chłonnych "damage sponges" nijak nie zwiększa presji z ich strony, podobnie jak w grach video gdzie poziom trudności podnoszony jest bezmyślnym dodaniem przeciwnikom HPsów. Nadal walczy się łatwo, tylko dłużej.
Bardzo chciałbym grać więcej w MD:2,H bo mechaniki postaci i to jak można z nimi kombinować jest super. Ale ta pewność, że wynik jest z góry przesądzony odbiera chęć do rozkładania tytułu. Może więc macie jakieś dodatkowe propozycje jak zwiększyć presję ze strony przeciwników? Chodziło mi po głowie np dodanie im ruchu o 2 pola zamiast o 1 jako pierwszej akcji, żeby jednak plugawce mocniej deptały bohaterom po piętach i szybciej skracały dystans. Jestem otwarty na wszelkie pomysły, nie mam nic przeciwko zainstalowaniu przeróżnych modów i house rules, żeby ratować tę - nie licząc dyskutowanego problemu - bardzo fajną grę.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5021
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1370 times
- Been thanked: 1592 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Oprócz "HP", dochodzi dodatkowa czarna kostka wroga. To tak pro forma.Cyel pisze: ↑23 sty 2024, 16:50 Tyle, że to nadal żadne wyzwanie. Nie dość, że żadna partyjka nie została przegrana to jeszcze ani razu ani ja sam ani moja ekipa nie musieliśmy używać choćby jednego żetonu ratującego postać przed zgonem. Co więcej, zrobienie z potworków nieco bardziej chłonnych "damage sponges" nijak nie zwiększa presji z ich strony, podobnie jak w grach video gdzie poziom trudności podnoszony jest bezmyślnym dodaniem przeciwnikom HPsów. Nadal walczy się łatwo, tylko dłużej.
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Tu masz całą listę modyfikacji jakie możesz wprowadzić: https://boardgamegeek.com/thread/306844 ... ulty-guide
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Pytanie, które z wspomnianych modyfikacji najlepiej się sprawdzają? Może macie jakieś rekomendacje, żeby nie musieć też tego samemu odkrywać.akasha_wl pisze: ↑23 sty 2024, 17:05 Tu masz całą listę modyfikacji jakie możesz wprowadzić: https://boardgamegeek.com/thread/306844 ... ulty-guide
-
- Posty: 2658
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1285 times
- Been thanked: 1507 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Super lista, wielkie dzięki, na pewno coś z niej ukręcę do swoich rozgrywek:)akasha_wl pisze: ↑23 sty 2024, 17:05 Tu masz całą listę modyfikacji jakie możesz wprowadzić: https://boardgamegeek.com/thread/306844 ... ulty-guide
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 56 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Ok pierwsze 3 scenariusze na 4 osoby za nami. Jest dokładnie to co oczekiwałem (i od Was czytałem) czyli taka sieczka na planszy! Czas gry leci szybko i przyjemnie, trup i skarb ściele się gęsto Faktycznie poziom jest dość łatwy ( można zaradzić linkiem powyżej) , nieco brakuje przenoszenia rozwoju bohaterów na późniejsze scenariusze ale tu zapewne kampanie przyjdą z pomocą.
Do pogrania z młodzieżą czy kumplami do pivka sprawdza się znakomicie, wykonanie bardzo dobre, mnóstwo figurek całkiem niezłej jakości.
Wadą jest czas rozłożenia / złożenia bez insertu oraz stołożerność....
Bardzo fajnie spędzony czas i pod tym względem można śmiało polecić, jednak dzięki tej grze już myślę aby wrócić do Machina Arcana...
Do pogrania z młodzieżą czy kumplami do pivka sprawdza się znakomicie, wykonanie bardzo dobre, mnóstwo figurek całkiem niezłej jakości.
Wadą jest czas rozłożenia / złożenia bez insertu oraz stołożerność....
Bardzo fajnie spędzony czas i pod tym względem można śmiało polecić, jednak dzięki tej grze już myślę aby wrócić do Machina Arcana...
-
- Posty: 2658
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1285 times
- Been thanked: 1507 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Wypróbowałem utrudnienie, które wydało mi się najciekawsze, czyli ograniczenie liczby akcji bohaterów do 2. W połączeniu z +1 minionem w każdym mobie zadziałało bardzo solidnie - dość szybko ugrzęzłem w falach potworów (patrz zdjęcie) i poddałem grę, co, biorąc pod uwagę, że jestem zupełnym początkującym MD2 było rezultatem oczekiwanym. Następne podejście do tego scenariusza spróbuję zrobić tylko i wyłącznie z ograniczeniem do 2 akcji, powinno być wtedy w sam raz.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Dobry.
Mam prośbę o informację. Zakupiłem grę z drugiej ręki i sprawdzam kompletność. Problem mam z kartami przedmiotów. Wg instrukcji jest 220 kart przedmiotów: w tym 60 kart przedmiotów zagraj ( tu się zgadza) i 160 kart pozostałych. Po przeliczeniu mam 56 epickich, 50 rzadkich, 50 zwykłych co daje w sumie 156. Brakuje mi początkowych, ale coś mi się nie spina bo talia początkowych na moje oko powinna liczyć co najmniej 6x3 czyli 18, tak więc pozostałych powinno być 142 karty. Czy ja coś mieszam czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz gry?
Mam prośbę o informację. Zakupiłem grę z drugiej ręki i sprawdzam kompletność. Problem mam z kartami przedmiotów. Wg instrukcji jest 220 kart przedmiotów: w tym 60 kart przedmiotów zagraj ( tu się zgadza) i 160 kart pozostałych. Po przeliczeniu mam 56 epickich, 50 rzadkich, 50 zwykłych co daje w sumie 156. Brakuje mi początkowych, ale coś mi się nie spina bo talia początkowych na moje oko powinna liczyć co najmniej 6x3 czyli 18, tak więc pozostałych powinno być 142 karty. Czy ja coś mieszam czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz gry?
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Epickich skarbów (z fioletowym tyłem) powinno być w podstawce 40.
Przedmiotów początkowych:
- 6 mikstur (po 3 czerw i nieb)
- 6 zbroi
- 8 broni
powinno być razem 20.
Z 50 skarbami zwykłymi (ziel) i 50 rzadkimi (nieb) daje to w sumie 160 kart o których mówi instrukcja.
Przedmiotów początkowych:
- 6 mikstur (po 3 czerw i nieb)
- 6 zbroi
- 8 broni
powinno być razem 20.
Z 50 skarbami zwykłymi (ziel) i 50 rzadkimi (nieb) daje to w sumie 160 kart o których mówi instrukcja.
- warlock
- Posty: 4768
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1109 times
- Been thanked: 2106 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Szczerze mówiąc zmniejszenie sprawczości gracza to najgorsze, co sobie mogę wyobrazić w tego typu grze...
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 2658
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1285 times
- Been thanked: 1507 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
A ja jestem bardzo zadowolony ze zmiany. Grałem solo na 3 bohaterów. Z rąbanki gra zmieniła się w bardzo taktyczną rozkminę, każda tura zaczynała się od dokładnego rozplanowania kto, gdzie i kiedy co zrobi dla maksimum efektu. Dodatkowo zacząłem testowanie tej zmiany od scenariusza z przeklętym mieczem, który ranił/zabijał bohatera, który nosi go zbyt długo, czyli do tej, bardzo już napiętej action economy dodana została konieczność zużywania akcji na żonglowanie tym "gorącym ziemniakiem". Wrogów nie dało się wszystkich zabić, trzeba było wykorzystać każdą opcję by ich opóźniać, przesuwać. Finał był na styk, z wykorzystaniem do końca wszystkich dostępnych zasobów w tym żetonów wskrzeszenia. Dla mnie ta rozgrywka wreszcie była odczuwalna jako interesujące, satysfakcjonujące wyzwanie i nie mam zamiaru wracać do grania na 3 akcjach, co najwyżej po nabraniu wprawy dodam kolejne utrudnienia. Jeśli kolejne partie zmienią moje zdanie na ten temat, dam znać.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Ja przy grze na 2 postaci wypróbowałem ostatnio wariant z BGG, który dokłada zielony portal namnażania potworów (oprócz standardowego fioletowego). Kładę go zwykle w miejscu, gdzie na mapie jest zaznaczony portal dla 5+, bo jest on zazwyczaj przy końcu questa i gwarantuje to natknięcie się na dodatkowe potwory i trochę bardziej klimatyczny koniec misji.
- warlock
- Posty: 4768
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1109 times
- Been thanked: 2106 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
OK, nie wiedziałem że grałeś solo na 3 ręce. To wtedy nadal masz poczucie, że robisz dużo, bo non stop robisz "coś". Ale jakbym grał w to na 3 osoby i miał tylko dwie akcje w turze, to umarłbym z nudów. Mała tura ---> upkeep ---> downtime ----> downtime ----> mała tura ---> upkeep... Aż mi się przypomina Eldritch Horror. Brr.... .Cyel pisze: ↑05 mar 2024, 15:13A ja jestem bardzo zadowolony ze zmiany. Grałem solo na 3 bohaterów. Z rąbanki gra zmieniła się w bardzo taktyczną rozkminę, każda tura zaczynała się od dokładnego rozplanowania kto, gdzie i kiedy co zrobi dla maksimum efektu. Dodatkowo zacząłem testowanie tej zmiany od scenariusza z przeklętym mieczem, który ranił/zabijał bohatera, który nosi go zbyt długo, czyli do tej, bardzo już napiętej action economy dodana została konieczność zużywania akcji na żonglowanie tym "gorącym ziemniakiem". Wrogów nie dało się wszystkich zabić, trzeba było wykorzystać każdą opcję by ich opóźniać, przesuwać. Finał był na styk, z wykorzystaniem do końca wszystkich dostępnych zasobów w tym żetonów wskrzeszenia. Dla mnie ta rozgrywka wreszcie była odczuwalna jako interesujące, satysfakcjonujące wyzwanie i nie mam zamiaru wracać do grania na 3 akcjach, co najwyżej po nabraniu wprawy dodam kolejne utrudnienia. Jeśli kolejne partie zmienią moje zdanie na ten temat, dam znać.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
-
- Posty: 2658
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1285 times
- Been thanked: 1507 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Szczerze, to jedyną grą tego typu, gdzie grałem z innymi ludźmi po jednym bohaterze na głowę i każdy miał wrażenie, że robi dużo i się nie nudzi, było Gloomhaven.
Gdy polecam, nawet na tym forum, jakiekolwiek inne DC, które lubię, zawsze mówię, że granie w nie 1postać=jeden gracz to proszenie się o nudę i downtime. Czasem jakaś postać jest dość pasywnym supportem. Czasem jedyne co postać robi to ma gdzieś pobiec. I taki gracz ma czekać potem tury wszystkich innych+ potworów na to, żeby znów móc coś zrobić? Bez sensu.
Gdy polecam, nawet na tym forum, jakiekolwiek inne DC, które lubię, zawsze mówię, że granie w nie 1postać=jeden gracz to proszenie się o nudę i downtime. Czasem jakaś postać jest dość pasywnym supportem. Czasem jedyne co postać robi to ma gdzieś pobiec. I taki gracz ma czekać potem tury wszystkich innych+ potworów na to, żeby znów móc coś zrobić? Bez sensu.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- psia.kostka
- Posty: 4360
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 512 times
- Been thanked: 1173 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Massive Darkness 2 - Une Quête de Cristal et de Lave
Jakby co, to niby wersja ENG-FR, i moge dodawac do koszyka kilka sztuk
Moj MD2 "we folii", wiec wybaczcie noobowe podejscie
Czy to jest cos =łał= i importujemy do kraju? Czy tez bez posiadania "jedynki" nie ma czego upgradowac? A moze wystarczy proxowac figurki? Czy to jakis EX, czy tez jest planowane wydanie w PL?A quest for crystal and lava is a pack containing the 15 tiles of the first Massive Darkness of the editor Cmon and an unprecedented campaign to stage them.
French, English
Upgrades all Heroes and Masters from Massive Darkness to Massive Darkness 2.
Jakby co, to niby wersja ENG-FR, i moge dodawac do koszyka kilka sztuk
Moj MD2 "we folii", wiec wybaczcie noobowe podejscie
Szukam/Kupie: Doomtown: Reloaded, Xcom, Fanzin Sherwood #1;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Z postu na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/307912 ... s-this-for
"So in your case, these do nothing for you unless purchased alongside the upgrade pack. Hope that helps!"
Wyglada na to ze potrzebny jest upgrade pack z kickstartera (nie wiem czy takie cos jest dostepne w sklepach).
https://boardgamegeek.com/thread/307912 ... s-this-for
"So in your case, these do nothing for you unless purchased alongside the upgrade pack. Hope that helps!"
Wyglada na to ze potrzebny jest upgrade pack z kickstartera (nie wiem czy takie cos jest dostepne w sklepach).
- psia.kostka
- Posty: 4360
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 512 times
- Been thanked: 1173 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Dzieki. Teraz widze, ze na okladce jest MD, bez "2", wiec nazwa produktu w sklepie mnie zmylila. Odnioslem wrazenie, ze to wlasnie jest swego rodzaju upgrade pack. No trudno, mozna sie rozejsc
Edit:
Dla ustalenia uwagi, sam upgrade pack (francuski) jest do wgladu i zakupu tu:
https://www.philibertnet.com/en/cool-mi ... 95088.html
Angielski juz w philibercie wyprzedany.
Edit:
Dla ustalenia uwagi, sam upgrade pack (francuski) jest do wgladu i zakupu tu:
https://www.philibertnet.com/en/cool-mi ... 95088.html
Angielski juz w philibercie wyprzedany.
Szukam/Kupie: Doomtown: Reloaded, Xcom, Fanzin Sherwood #1;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ