Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 754
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 72 times
Been thanked: 111 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: pingus »

PytonZCatanu pisze: 22 sty 2024, 11:55 2. Nie rozumiem o czym mówisz - co znaczy "z każdą kolejną wersją temat jest coraz słabszy"? 🤷 I jakim cudem "temat" jest silniejszy w Terra Novie?
Będzie sporo czepiania się ostrzegam wrażliwych. ;)

W spoilerze uwagi do poprzednich gier z serii:
Spoiler:
W Age of Innovation jest zdecydowanie najgorzej. Rasy to pomieszanie z poplątaniem mamy nazwy cechów i nazwy bardzo dziwnych ras. Nazwy ras mają dość mało wspólnego z ich umiejętnością. Najlepsze na plus to Blessed, Inventors, Moles, Philosophers, Navigators i może Monks. Chociaż nawet z tych tylko Inventors i Navigators bym zostawił, resztę można było nazwać lepiej. Ale Felines, Lizards czy Omar to tak średnio bym powiedział. Ale dla mnie na minus to nazwanie nowych tracków słowami, które niosą za sobą duże znaczenie, a nie wnoszą prawie nic do rozgrywki: banking daje grosiki na 9tym stopniu, law powiedzmy, że mógłby dawać power gdyby to power nie było wcześniej powiązane z magią przez iluzjonistów/telepatów. Ostatnia rzecz to koncepcja abstrakcyjnej "nauki" w tej grze, która jest w kilkunastu miejscach na różny sposób: są tory nauki, są płytki kompetencji, są innowacjem, są pałace dające zdolność, są kafle pasowania. Wszystko z grubsza robi to samo na różne sposoby i raczej konfunduje niż pomaga na początek.

I oczywiście po dwóch, trzech rozgrywkach nikt nie zauważy i tak tematu i wszystko ma tylko tak naprawdę kolorki.
Ale eurogry mają temat po to żeby przyciągać ludzi do gry (tutaj raczej się nie uda) i po to żeby się to łatwiej tłumaczyło (tutaj też się nie udało). Czyli nawet jak na abstrakcyjnego eurosa słabo.

Ale jestem pewien, że większości osób nie będzie to przeszkadzało w cieszeniu się grą, mnie po prostu dziwi marnowany potencjał, bo mam wrażenie, że trochę mało się uczą, co też widać po historiach z playtestingu.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: bogas »

Łyżka dziegciu do tej beczki miodu: Iluzjoniści. Czy ktoś to testował? :shock: Zaczęło się od małej wątpliwości, bo w instrukcji (EN i PL jest tak samo) czy Iluzjoniści dostają jednorazowo na start te dodatkowe punkty czy za każdym razem jak robią akcję mocy. Nie to niemożliwe, tyle punktów za każdym razem?! Wchodzę na BGG, a tam sugestia/wariant autorów żeby zmienić te punkty z 3/4 na 0/1!!! Serio? :shock: Z 3 na ZERO?! To jest ewidentny babol i brak testowania. Frakcja do wywalenia albo trzeba wprowadzić homerula i przyjąć sugestię graczy na BGG żeby to 3VP przy grze na 1-3 graczy zamienić na 1VP, a 4VP przy grze na 4-5 graczy zamienić na 2VP.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: XLR8 »

bogas pisze: 24 sty 2024, 20:49 Łyżka dziegciu do tej beczki miodu: Iluzjoniści. Czy ktoś to testował? :shock: Zaczęło się od małej wątpliwości, bo w instrukcji (EN i PL jest tak samo) czy Iluzjoniści dostają jednorazowo na start te dodatkowe punkty czy za każdym razem jak robią akcję mocy. Nie to niemożliwe, tyle punktów za każdym razem?! Wchodzę na BGG, a tam sugestia/wariant autorów żeby zmienić te punkty z 3/4 na 0/1!!! Serio? :shock: Z 3 na ZERO?! To jest ewidentny babol i brak testowania. Frakcja do wywalenia albo trzeba wprowadzić homerula i przyjąć sugestię graczy na BGG żeby to 3VP przy grze na 1-3 graczy zamienić na 1VP, a 4VP przy grze na 4-5 graczy zamienić na 2VP.
Ile partii zagrałeś żeby móc wypowiadać się o balansie? Stąpasz po cienkim lodzie,
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 754
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 72 times
Been thanked: 111 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: pingus »

bogas pisze: 24 sty 2024, 20:49 Łyżka dziegciu do tej beczki miodu: Iluzjoniści. Czy ktoś to testował? :shock: Zaczęło się od małej wątpliwości, bo w instrukcji (EN i PL jest tak samo) czy Iluzjoniści dostają jednorazowo na start te dodatkowe punkty czy za każdym razem jak robią akcję mocy. Nie to niemożliwe, tyle punktów za każdym razem?! Wchodzę na BGG, a tam sugestia/wariant autorów żeby zmienić te punkty z 3/4 na 0/1!!! Serio? :shock: Z 3 na ZERO?! To jest ewidentny babol i brak testowania. Frakcja do wywalenia albo trzeba wprowadzić homerula i przyjąć sugestię graczy na BGG żeby to 3VP przy grze na 1-3 graczy zamienić na 1VP, a 4VP przy grze na 4-5 graczy zamienić na 2VP.
To faktycznie jest za każdym razem i tak jest to zdaniem osób biorących udział w testach strasznie przegięte.
Cytuję: "robiliśmy wszystko w playtestingu, żeby coś z nimi zrobili, ale nikt nas nie słuchał" :mrgreen:

I naprawdę nie trzeba wielu partii w AOI znając tę serię gier, żeby na pierwszy rzut oka widzieć, że to może być problematyczne. Zdolność Yetich plus kilkanaście punktów w ciągu gry. Wystarczy porównać z nawigatorami (same punkty warunkowo kontra zdolność i podobne punkty na znacznie łatwiejszym warunku).
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: bogas »

XLR8 pisze: 24 sty 2024, 21:01 Ile partii zagrałeś żeby móc wypowiadać się o balansie? Stąpasz po cienkim lodzie,
Ale to nie ja tylko gracze na BGG. Ja tylko chciałem upewnić się czy dobrze rozumiem jak oni działają, a tu: "autorzy sugerują wariant żeby zamiast trzech punktów było ZERO". No heloł!
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: XLR8 »

bogas pisze: 24 sty 2024, 21:34
XLR8 pisze: 24 sty 2024, 21:01 Ile partii zagrałeś żeby móc wypowiadać się o balansie? Stąpasz po cienkim lodzie,
Ale to nie ja tylko gracze na BGG. Ja tylko chciałem upewnić się czy dobrze rozumiem jak oni działają, a tu: "autorzy sugerują wariant żeby zamiast trzech punktów było ZERO". No heloł!
Jak napisałem wcześniej:
Jednakże polecam grać bez iluzjonistów bo są kompletnie op. Reszta frakcji jest już bardziej zbalansowana i oczywiście są bardzo mocne ale te średnie i słabe w odpowiednim setupie potrafią wygrać.
Taki funfact fojerland przepuścił ich w takiej formie bo playtesterzy wiedząc że są z czapy dawali ich nowicjuszom i dane były bardzo zakłamane.
To tylko pokazuje jak ważne jest aby odpowiednio analizować dane przed wydaniem gry…
Partie

Ale oczywiście gdy pisałem o problemach z balansem zaraz po premierze to zostałem wyśmiany i zlinczowany.
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: wajwa »

Nie mam aż takich doświadczeń ani aż takich obserwacji jak przedmówcy :wink: ot zagrałem dwie partyjki dwuosobowe i powiem krótko: grało się świetnie.
Nie mam gry, ani nie pamiętam nazw tych frakcji ale kojarzę, że były takie myśli, że coś tam jest naprawdę mocne i czy aby napewno tak to działa...
Tymniemniej po wcześniejszych doświadczeniach z Terrą Mysticą, takich sobie powiem od razu, nie liczyłem na nic w tym przypadku, tymczasem świetna giera, super się to grało i na ten moment chcę więcej :lol:
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: bogas »

wajwa pisze: 25 sty 2024, 09:08 Nie mam aż takich doświadczeń ani aż takich obserwacji jak przedmówcy :wink:
To, że Iluzjoniści są mocni to było tylko moje "wydawanie się". Tak jak często graczom coś tam się wydaje, ale to wynika z braku ogrania albo grania w jednej ekipie, która nie potrafi wyjść poza pewne schematy. Ale jak wchodzę na BGG i widzę, że sami autorzy z grubej rury dowalają żeby to zmienić, to jest to ewidentne przeoczenie i niedoróbka.
Na szczęście frakcji jest 12, a losuje się 7. Jak jedną wywalę czy skoryguję wg sugestii graczy na BGG to gra nic nie straci ze swojej fajności, ale niesmak pozostanie i gdzieś tam czerwona lampka chwilę jeszcze będzie się świeciła, czy aby na pewno jeszcze jakiejś frakcji nie skopali.
Niemniej gra jest grana i szybko ze stołu nie zniknie, a z kolekcji to już na pewno.
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 92 times
Been thanked: 93 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Rigidigi »

Czy jeśli wylosujecie plansze planowania np. Pustynia, to gracie wtedy obligatoryjnie "żółtymi", czy każdy gra swoim kolorem?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Fojtu »

Rigidigi pisze: 25 sty 2024, 22:11 Czy jeśli wylosujecie plansze planowania np. Pustynia, to gracie wtedy obligatoryjnie "żółtymi", czy każdy gra swoim kolorem?
Kolor odpowiada terenowi, więc osoba grająca na pustyni gra żółtym. Inaczej byłby straszny sajgon na planszy.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: bogas »

Rigidigi pisze: 25 sty 2024, 22:11 Czy jeśli wylosujecie plansze planowania np. Pustynia, to gracie wtedy obligatoryjnie "żółtymi", czy każdy gra swoim kolorem?
Przy grze w 2 osoby to jeszcze byłoby do ogarnięcia, ale ostatnio stwierdziliśmy, że to w sumie ciekawa odmiana grać innymi kolorami niż zawsze.
slavgne
Posty: 22
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:19
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: slavgne »

Jeśli chodzi o mocniejsze frakcje, to oprócz Iluzjonistów są jeszcze Filozofowie. Trochę za dużo tych ksiąg wpada podczas rozgrywki, aż do tego stopnia, że na końcu gry, trzeba je przepalać na monety :)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Mr_Fisq »

Albo Portal ostrożnie dobrał nakład, albo gra bardzo dobrze chwyciła - wydawcy już nic nie zostało w magazynach.

Źródło: FB Planszowych Newsów
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 589 times
Been thanked: 384 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: kuleczka91 »

Mr_Fisq pisze: 30 sty 2024, 07:29 Albo Portal ostrożnie dobrał nakład, albo gra bardzo dobrze chwyciła - wydawcy już nic nie zostało w magazynach.
Raczej standardowa zagrywka Portalu, że zamówią niski nakład, a potem szybko się chwalą, że się rozeszło. Ja już się na to nie nabieram, bo tak u nich jest z większością gier :)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: ave.crux »

Nie dziwię się, że się szybko rozeszła, bo gra jest całkiem dobra i w mojej bańce graczy jest już 5 ezgemplarzy. Sam chętnie zagram, ale sama rozgrywka jest trochę toporna i lekko trąci myszką jak na mój gust.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Apos »

ave.crux pisze: 30 sty 2024, 10:42 Nie dziwię się, że się szybko rozeszła, bo gra jest całkiem dobra i w mojej bańce graczy jest już 5 ezgemplarzy. Sam chętnie zagram, ale sama rozgrywka jest trochę toporna i lekko trąci myszką jak na mój gust.
W naszej grupie, aż takiego fomo nie było, ale jest zainteresowanie wśród osób, które bywają na naszych spotkaniach planszowych. Chcą poznać o co ten cały hype.
AoI moim zdaniem: kolorowa i sucha gra, która może być o wszystkim. Klimatu w niej zero, (za) dużo zasad na to co oferuje rozgrywka, czas rozgrywki też za długi jak na mój gust. Zgadzam się, że jest toporna i trąci myszką. Brakuje jej elegancji.
Cała seria "TM" od początku nie przypadła mi do gustu z w/w powodów i tu nie jest inaczej. Zawsze lepiej się bawiłem przy Klanach Kaledonii - a ten też ostatecznie poszedł pod młotek.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: japanczyk »

Apos pisze: 30 sty 2024, 11:14 Brakuje jej elegancji.
Co jak co, ale tego bym w Tm/AoI nie rzucil jako argument
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 863
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 201 times
Been thanked: 304 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: konradstpn »

japanczyk pisze: 30 sty 2024, 11:22
Apos pisze: 30 sty 2024, 11:14 Brakuje jej elegancji.
Co jak co, ale tego bym w Tm/AoI nie rzucil jako argument
+1
Brak zbędnych udziwnień, licznych wyjątków i nieintuicyjnych, mało klarownych zasad to raczej oznaka elegancji. To właśnie oferuje AoI
No chyba, że niedawno coś się zmieniło w postrzeganiu elegancji...
Gram, więc jestem.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2090 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: PytonZCatanu »

Mi z tą elegancją trudno ocenić, bo żeby zagrać w AoI potrzebowałem...nie wiem, 10 minut tłumaczenia? 🤷

Jak ktoś zupełnie nie zna systemu to domyślam się, że tłumaczenie pewnie trwa z godzinę i może przytłoczyć.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: Apos »

PytonZCatanu pisze: 30 sty 2024, 11:37 Mi z tą elegancją trudno ocenić, bo żeby zagrać w AoI potrzebowałem...nie wiem, 10 minut tłumaczenia? 🤷

Jak ktoś zupełnie nie zna systemu to domyślam się, że tłumaczenie pewnie trwa z godzinę i może przytłoczyć.
Yup, dokładnie.
Gdy koleżanka przedstawia AoI nowym, to godzinka lekko mija na samo tłumaczenie zasad, niuansów i szczególików. Ponado rozgrywka też trwa wtedy z ~4h.
W mniej można wytłumaczyć i zagrać super ciężkie gry takie jak Lacerda, Splotter czy 18XX.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: BOLLO »

Czy ktoś może mi powiedzieć jak działa na 2 graczy? To będzie mój najczęstszy skład a z tego co czytałem na bgg to jednak rekomendowany jest 4+.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: japanczyk »

ale nawet jak nie znasz systemu to same zasady sa proste jak budowa cepa, eleganckie i bez udziwnien
to ze system oferuje wiele mozliwosci, jet zlozony i ma wiele zebatek to jest inna sprawa, dla mnie sprawa glebi przy prostocie podstawowych zasad

To samo oferuje wiele innych starszych gier - Hansa, Marco Polo itp.
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: wajwa »

PytonZCatanu pisze: 30 sty 2024, 11:37 Mi z tą elegancją trudno ocenić, bo żeby zagrać w AoI potrzebowałem...nie wiem, 10 minut tłumaczenia? 🤷

Jak ktoś zupełnie nie zna systemu to domyślam się, że tłumaczenie pewnie trwa z godzinę i może przytłoczyć.
Jak ktoś grał wcześniej w TM to bez większych problemów z ogarnięciem zasad.
Ja grałem sto lat temu, ale takie rzeczy się pamięta :wink:
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 754
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 72 times
Been thanked: 111 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: pingus »

konradstpn pisze: 30 sty 2024, 11:35 Brak zbędnych udziwnień, licznych wyjątków i nieintuicyjnych, mało klarownych zasad to raczej oznaka elegancji. To właśnie oferuje AoI
No chyba, że niedawno coś się zmieniło w postrzeganiu elegancji...
Ogólnie uważam, że jak na cięższą grę jest bardziej elegancka niż mniej, ale jest kilka rzeczy które może ukłuć

Tożsame z poprzedniczką:
Zbieranie mocy za budowę obok, tory nauki(świątyń), zasady podwójnych (tutaj też potrójnych) łopat i to że łopaty otrzymane z rundy działają inaczej, mnóstwo sposobów na granie w grę (tutaj: draft, snake, losowanie i draft)

Nowe nabyte (ale te są raczej mniejsze):
Neutralne budynki, różne kolory książek, kafelki które mają specjalne wymagania co do setupu
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)

Post autor: bogas »

Apos pisze: 30 sty 2024, 11:52 Yup, dokładnie.
Gdy koleżanka przedstawia AoI nowym, to godzinka lekko mija na samo tłumaczenie zasad, niuansów i szczególików. Ponado rozgrywka też trwa wtedy z ~4h.
Koleżanka widocznie nie umie w tłumaczenie zasad. Nie piszę tego złośliwie, ale niektórym osobom idzie to ciężko. Tłumaczą chaotycznie, bez schematu, przeskakują z zasady na zasadę, przeskakują do przodu, albo znów niepotrzebnie wracają, albo za długo tłumaczą jakąś prostą rzecz. Miałem do czynienia z wieloma tłumaczącymi i na palcach jednej ręki mogę policzyć tych którzy robili to dobrze. Nieskromnie powiem, że moje tłumaczenia wszyscy chwalą i mi tłumaczenie zasad 5 osobom, które z grami z serii Terra Mystica nie miała żadnego kontaktu, zajęło niecałe pół godziny. I to na portalconie wśród dosyć głośnego tłumu. Także zasad jest dużo (pół godziny to tłumaczenie mało której gry mi zajmuje), ale są eleganckie. Gra trwała jakieś 3,5 godziny i były tylko jakieś pojedyncze pytania. Także Francja elegancja 8)
ODPOWIEDZ