Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Nedved
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2024, 20:52
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Nedved »

Mam podstawową grę,oraz 4 dodatki w sumie 12 samurajów. Zacząłem od kampanii,lecz po kilku rozgrywkach, odłożyłem chwilowo na bok, skupiając się na pojedynkach 1x1,mając tyle przeciwników Si do przetestowania.Po paru rozgrywkach,i wprowadzeniu własnych usprawnień , gra działa super. Na ten moment około 25 partii i muszę powiedzieć że to jedna z lepszych gier solo jakie było dane mi zagrać.
Obrazek
Pompex
Posty: 40
Rejestracja: 02 paź 2023, 20:10
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Pompex »

Nedved pisze: 15 lut 2024, 21:26 Po paru rozgrywkach,i wprowadzeniu własnych usprawnień , gra działa super. Na ten moment około 25 partii i muszę powiedzieć że to jedna z lepszych gier solo jakie było dane mi zagrać.
Obrazek
A możesz powiedzieć co to za usprawnienia?
Nedved
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2024, 20:52
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Nedved »

Obszernie napiszę jutro,bo trochę tego jest,na razie to partia za partią istne kumite,który najlepszy,na razie rozgrywki grupowe, 4 grupy po 3 zawodników,każdy z każdym awansuje dalej po 2 z grupy,tworząc 2 grupy po 4 ,awansuje po 2 najlepszych tworząc finał; 4 najlepszych,ale to dopiero początek wiadomo praca ,obowiązki.Tak się można zabawiać :D wiadomo trzeba dobrze poznać zasady,które nie są takie trudne.
kolosm
Posty: 306
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 460 times
Been thanked: 53 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: kolosm »

A to mnie zachęciliście! Mam all in jeszcze nie rozpakowany, a że lubię skirmishe to tym bardziej trzeba sprawdzić, w tym solo!:)
Również chętnie posłucham o tych usprawnieniach.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Dhel »

Zasiadam na widowni i zamieniam się w słuch :D
filip91
Posty: 68
Rejestracja: 18 sty 2022, 19:42
Has thanked: 55 times
Been thanked: 35 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: filip91 »

Czy sama podstawka wystarczy, czy to jedna z tych gier gdzie jak nie wejdziesz all in to dużo tracisz? ;p
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Mr_Fisq »

Dobrze widzę, że Wiatr zmian nie jest w ogóle dostępny w sprzedaży?
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1284
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 360 times
Been thanked: 214 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: ShapooBah »

Ogry dziś ogłosiły, że dopiero kończą wysyłkę do ludzi z przedsprzedaży ze względu na opóźnienia w druku i dostawie, pewnie jak zamkną ten temat, nakład pojawi się w sklepie (zakładam początek przyszłego tygodnia)
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 127
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Gun3R »

filip91 pisze: 16 lut 2024, 08:39 Czy sama podstawka wystarczy, czy to jedna z tych gier gdzie jak nie wejdziesz all in to dużo tracisz? ;p
gram na ttsie i zagrałem już prawie każdą postacią (lub grałem przeciwko). Każda jest ciekawa i niektóre mają zgoła inny playstyle (są takie które chcą tylko z dystansu nawalać, jest taki pijak, który tylko wali stuny i chce uciekać) :D ale sama podstawka wystarczy do opanowania zasad (a na to potrzebujesz trochę pograć bo kilka zasad nie jest prostych). Potem warto urozmaicić ale nie musisz kupować przecież wszystkiego tylko jakiś jeden dodatek i znowu masz sporo zabawy :D
Nedved
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2024, 20:52
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Nedved »

Na początek pole bitwy, może być akurat ta,wybrałem te tereny, które są poukładane symetrycznie, samuraje zaczynają na tych polach,żeby nie blokował ruchu efekt terenu.Kolce-rana+utykanie,kapliczka- żeton skupienia opcjonalnie,reszta tak jak w instrukcji, oczywiście każdy według uznania.
Obrazek
Nedved
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2024, 20:52
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Nedved »

Ruch przeciwników SI,jak i bochaterów,zastosuj zasady Wakou,tyle że Wakou ma każdy ruch obowiązkowy, ( chyba że odrzuci żeton skupienia).My mamy ruch opcjonalny,możemy a nie musimy.Chyba że ruch obowiązkowy to wtedy tak.SI w miarę możliwości będzie się starał jak najlepiej ustawić zgodnie z preferowanym dystansem , ustawiając się frontem,i ewentualnie faworyzując stronę z ich zachowaniem.Strona 31.Przykłady;
Obrazek
SI u góry,bochater na dole, symulowane ruchy SI. 1.w lewo,w prawo, 2.w lewo, prosto, obrót 3.w lewo, prosto, obrót. 4.w lewo, w prawo. Oczywiście to tylko przykłady, wiadomo, że są incjatywy, i nie wiadomo kto pierwszy wykona ruch.My grając bochaterami,musimy kombinować,jak się poruszyć,czy wykonać,jeden ruch czy dwa.Dużo kart z podwójnym ruchem jest niewiele,ale jak się trafią można wykorzystać a nie tak jak w większości przypadków nie było sensu robić drugiego ruchu w Lini prostej.Gram w trybie ofensywnym, defensywny mnie nie przekonuje, że względu na małą ilość kart ataku, ( dolna część po słowie < lub>,w większości niska incjatywa.Zwróć uwagę na tor ZACHOWANIA SI, zawsze staram się obracać w kierunku strony frontowej bochatera. Później podam zastosowanie medytacji SI , następnie limit ran, ogłuszenia, z ilu kart decki SI,ewentualnie jakie karty ( nie ma losowania kart), bochaterów używam popisowych, jest okey, oraz jak opcjonalnie punktować.
Nedved
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2024, 20:52
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Nedved »

Budowa talii,limit ran i ogłuszeń,zastosowanie medytacji i punktacja.Najpierw odrzuć dwie karty;
Obrazek
Deck składa się z 1-medytacji, 3-ataków, 2-karty obrony.Czyli 6 kart.Talie SI zaznaczam że każdy może budować po swojemu, jak sugerowałem się trochę tematycznie, np.obrona -rzeczna zapora,(Żeglarz, Wakou),medytacja-okrzyk wojenny ( Ronin) itp.oczywiście z zachowaniem budowy talii z instrukcji. TALIE SI+ wybrane karty ogólne. 1.Mistrz-017,026,028 2.Ronin-009,029 3.Uczeń-006,021 4.Wojowniczka-016,029 5.Musashi-008,035 6.Kojiro-010,028 7.Yasuke-008,027 8.Wakou-032,033 9.Yojimbo-001,035 10.Onna Bugeisha-011,029 11.Mnich-003,013,030 12.Żeglarz-024,032. LIMIT RAN; 9, a ogłuszeń połowę ran zaokrąglając w górę czyli 5. Myślę że 7 troszkę za mało 9 w sam raz,tak samo ogłuszenia wiadomo że dużo zadaje Wakou oraz Ronin ale jakość przeważnie brakowało mi 1 trafienia by pokonać SI. Jeśli chodzi o ilość kart to sprawdza się dobrze, fajnie się to zazębia tylko kwestia karty medytacji otóż; JEŚLI -SI- BĘDZIE W PREFEROWANEJ POZYCJI I FRONTEM DO BOCHATERA + 1 ROTACJA (w lewo czy prawo),TO GDY DOBIERZESZ KARTĘ MEDYTACJI TO JĄ ODRZUĆ I WEŹ NASTĘPNĄ. Przykłady;
Obrazek oraz;

Obrazek Dlaczego ma medytować jak tu trzeba atakować albo się bronić, dobrze się sprawdza. Samuraje mają limit zdrowia tyle co na kartach, oprócz Wakou który ma 7 życia.Może jeszcze punktacja; Samuraj; 5 życia- gdy wygra z: 0 ran+ 5 / 1 raną +4 / 2 rana.+3 / 3 ranami +2 / 4 ranami +1 / 5 ranami porażka.Wakou liczy oczywiście od 7 czyli 0 ran + 7 / 1 rana + 6 itd. SI ma 9 życia gdy wygra z : 0 ran.minus 9
1 rana -8 / 2 rany - 7 / 3 rany - 6 itd. Ogłuszenie limit 5 kto pierwszy zarobi przegrywa, i wtedy przejść do wyżej wymienionych punktów życia.Udanych pojedynków.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1284
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 360 times
Been thanked: 214 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: ShapooBah »

Jak w tej grze z deckbuildingiem, widziałem że można tworzyć własne talie do rozgrywki dla każdego bohatera pod siebie, ma to jakiś głębszy sens, czy granie sugerowanymi jest wystarczające i optymalne dla tych postaci?

Szukam kolejnych pretekstów do kupienia, bo mam konflikt mózg i serce więc liczę na wsparcie z waszej strony :D
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 127
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Gun3R »

ShapooBah pisze: 22 lut 2024, 11:28 Jak w tej grze z deckbuildingiem, widziałem że można tworzyć własne talie do rozgrywki dla każdego bohatera pod siebie, ma to jakiś głębszy sens, czy granie sugerowanymi jest wystarczające i optymalne dla tych postaci?

Szukam kolejnych pretekstów do kupienia, bo mam konflikt mózg i serce więc liczę na wsparcie z waszej strony :D
to zanim kupisz pograj na TTS, tam masz dostęp do wszystkich postaci :) jak coś to mogę pograć z każdym kto chce sprawdzić tą gre a przy okazji pomoge w zrozumieniu zasad
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4514
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1669 times
Been thanked: 2090 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: PytonZCatanu »

Zagrałem 2vs2. Mocno przypomina mi Gloomhaven... W sumie jestem ciekawy jak zagrałbym drugi raz że znajomością talii.

Ogólnie jednak pierwsza partia mocno mnie nie porwała.

ShapooBah pisze: 29 sty 2024, 10:35 Czy wiadomo o jakichś babolach i błedach na kartach w związku z polską wersją gry? Mam ją w koszyku, ale ciągle się waham czy jest coś co zagubione w tłumaczeniu blokuje zabawę :)

Obrazek

Jest epicki błąd na pudełku 😁
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 127
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Gun3R »

Spoiler:
nie grałem w większym składzie niż 1vs1 i wg mnie ta gra jest stworzona do typowych pojedynków 1vs1, a tryb wieloosobowy ma tyle sensu co w neuroshimie hex :D
Ostatnio zmieniony 01 mar 2024, 07:52 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
kolosm
Posty: 306
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 460 times
Been thanked: 53 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: kolosm »

Miałem przyjemność zagrać póki co jedną partyjkę 1vs1 i mi się bardzo spodobało. Przed grą miałem obawy czy tylko jedna postać na raz walcząca wystarczy? czy mapka / pole bitwy nie jest za małe ale...te rzeczy prysnęły po pierwszej potyczce. Dzięki sporemu zróżnicowaniu kart, skilli, pozycjonowania bohatera + jego kierunku walki gra nabrała fajnej głębi i wyborów, decyzji. Same próby przewidzenia co zrobi oponent a co ja powinienem zrobić już wnoszą do gry sporo emocji, a przy odkrywaniu kart jest jeszcze lepiej.
Póki co wstępnie dobra 8 z tendencją do wzrostu po poznaniu innych bohaterów, dodatków, plansz czy tworzeniu własnego decka. Aż dziw bierze , że tak mało o tej grze na forum.
samuraj1369
Posty: 421
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: samuraj1369 »

Hej.
Chciałem dopytać czy ktoś posiadający wersję z KSa ma kampanię kooperacyjną "Brothers in Arms" po polsku?

Obrazek
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Evenfall »

Też się nad tym zastanawiałem, mam wersję KS (po polsku) i mam jedną kampanię.
samuraj1369
Posty: 421
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: samuraj1369 »

Evenfall pisze: 12 mar 2024, 08:54 Też się nad tym zastanawiałem, mam wersję KS (po polsku) i mam jedną kampanię.
U mnie są dwie:
- Droga Ronina - czyli podstawowa kampania (czerwona)
- Wiatr Zmian - dodatkowa (niebieska)

Ale właśnie zastanawiam się czy Ogry w ogóle tłumaczyły tę kampanię kooperacyjną. Napisałem do nich i czekam na odpowiedź.
samuraj1369
Posty: 421
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: samuraj1369 »

Pogrzebałem w aktualizacjach na Kickstarterze i znalazłem:
Brothers In Arms:

Brothers In Arms features the Student and the Ronin (and their decks) in four tense Co-op scenarios. You can play these scenarios two-handed or with a friend.

Each scenario feels very different from the scenarios featured in Path Of The Ronin despite also being fully playable only using the components from the Core Game. It lacks the narrative choices from Path Of The Ronin but balances this with longer, harder scenario battles that due to their co-op nature, have more paths to victory (or defeat!).

Like Path Of The Ronin. there are opportunities to change the decks of both fighters and we made sure that Brothers In Arms also got the same full 'graphic novel' treatment as Path Of The Ronin.

Brothers In Arms has been placed into the same "book" as Path Of The Ronin under advice from the manufacturers. This has resulted in a more durable, high quality finish product (more on that at the end of the segment).
I jest to prawda, totalnie to przeoczyłem, bo zagrałem tylko dwa scenariusze z Drogi Ronina i nie chciałem podglądać co jest dalej.

Obrazek

Towarzysze broni zawierają 4 scenariusze kooperacyjne. Fajnie, jest wszystko :D
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: Evenfall »

samuraj1369 pisze: 12 mar 2024, 09:20 Pogrzebałem w aktualizacjach na Kickstarterze i znalazłem:

I jest to prawda, totalnie to przeoczyłem, bo zagrałem tylko dwa scenariusze z Drogi Ronina i nie chciałem podglądać co jest dalej.

Obrazek

Towarzysze broni zawierają 4 scenariusze kooperacyjne. Fajnie, jest wszystko :D
Ok, dzięki za info. Ja też nie oglądałem dalej i stąd to zamieszanie. Ale wszystko jest. :)
sputnik
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2023, 21:25
Has thanked: 4 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: sputnik »

Ogrywał ktoś już "Kampania wiatr zmian"?
Chętnie bym ją kupił, ale w opisie jest że oprócz podstawki potrzebne są również wszystkie rozszerzenia.
samuraj1369
Posty: 421
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: samuraj1369 »

sputnik pisze: 15 mar 2024, 08:16 Ogrywał ktoś już "Kampania wiatr zmian"?
Chętnie bym ją kupił, ale w opisie jest że oprócz podstawki potrzebne są również wszystkie rozszerzenia.
Potrzebne są rozszerzenia, bo każdy scenariusz odnosi się do innego bohatera z rozszerzeń, jednak nic nie stoi na przeszkodzie grać własną talią i bohaterem z podstawki.
sputnik
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2023, 21:25
Has thanked: 4 times

Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan

Post autor: sputnik »

To super, bo planuje jakieś dodatki, ale na pewno nie wszystkie :roll:
ODPOWIEDZ