Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Mam podstawową grę,oraz 4 dodatki w sumie 12 samurajów. Zacząłem od kampanii,lecz po kilku rozgrywkach, odłożyłem chwilowo na bok, skupiając się na pojedynkach 1x1,mając tyle przeciwników Si do przetestowania.Po paru rozgrywkach,i wprowadzeniu własnych usprawnień , gra działa super. Na ten moment około 25 partii i muszę powiedzieć że to jedna z lepszych gier solo jakie było dane mi zagrać.
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Obszernie napiszę jutro,bo trochę tego jest,na razie to partia za partią istne kumite,który najlepszy,na razie rozgrywki grupowe, 4 grupy po 3 zawodników,każdy z każdym awansuje dalej po 2 z grupy,tworząc 2 grupy po 4 ,awansuje po 2 najlepszych tworząc finał; 4 najlepszych,ale to dopiero początek wiadomo praca ,obowiązki.Tak się można zabawiać wiadomo trzeba dobrze poznać zasady,które nie są takie trudne.
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 479 times
- Been thanked: 53 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
A to mnie zachęciliście! Mam all in jeszcze nie rozpakowany, a że lubię skirmishe to tym bardziej trzeba sprawdzić, w tym solo!:)
Również chętnie posłucham o tych usprawnieniach.
Również chętnie posłucham o tych usprawnieniach.
-
- Administrator
- Posty: 4716
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Dobrze widzę, że Wiatr zmian nie jest w ogóle dostępny w sprzedaży?
- ShapooBah
- Posty: 1293
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 216 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Ogry dziś ogłosiły, że dopiero kończą wysyłkę do ludzi z przedsprzedaży ze względu na opóźnienia w druku i dostawie, pewnie jak zamkną ten temat, nakład pojawi się w sklepie (zakładam początek przyszłego tygodnia)
- Gun3R
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 44 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
gram na ttsie i zagrałem już prawie każdą postacią (lub grałem przeciwko). Każda jest ciekawa i niektóre mają zgoła inny playstyle (są takie które chcą tylko z dystansu nawalać, jest taki pijak, który tylko wali stuny i chce uciekać) ale sama podstawka wystarczy do opanowania zasad (a na to potrzebujesz trochę pograć bo kilka zasad nie jest prostych). Potem warto urozmaicić ale nie musisz kupować przecież wszystkiego tylko jakiś jeden dodatek i znowu masz sporo zabawy
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Na początek pole bitwy, może być akurat ta,wybrałem te tereny, które są poukładane symetrycznie, samuraje zaczynają na tych polach,żeby nie blokował ruchu efekt terenu.Kolce-rana+utykanie,kapliczka- żeton skupienia opcjonalnie,reszta tak jak w instrukcji, oczywiście każdy według uznania.
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Ruch przeciwników SI,jak i bochaterów,zastosuj zasady Wakou,tyle że Wakou ma każdy ruch obowiązkowy, ( chyba że odrzuci żeton skupienia).My mamy ruch opcjonalny,możemy a nie musimy.Chyba że ruch obowiązkowy to wtedy tak.SI w miarę możliwości będzie się starał jak najlepiej ustawić zgodnie z preferowanym dystansem , ustawiając się frontem,i ewentualnie faworyzując stronę z ich zachowaniem.Strona 31.Przykłady;
SI u góry,bochater na dole, symulowane ruchy SI. 1.w lewo,w prawo, 2.w lewo, prosto, obrót 3.w lewo, prosto, obrót. 4.w lewo, w prawo. Oczywiście to tylko przykłady, wiadomo, że są incjatywy, i nie wiadomo kto pierwszy wykona ruch.My grając bochaterami,musimy kombinować,jak się poruszyć,czy wykonać,jeden ruch czy dwa.Dużo kart z podwójnym ruchem jest niewiele,ale jak się trafią można wykorzystać a nie tak jak w większości przypadków nie było sensu robić drugiego ruchu w Lini prostej.Gram w trybie ofensywnym, defensywny mnie nie przekonuje, że względu na małą ilość kart ataku, ( dolna część po słowie < lub>,w większości niska incjatywa.Zwróć uwagę na tor ZACHOWANIA SI, zawsze staram się obracać w kierunku strony frontowej bochatera. Później podam zastosowanie medytacji SI , następnie limit ran, ogłuszenia, z ilu kart decki SI,ewentualnie jakie karty ( nie ma losowania kart), bochaterów używam popisowych, jest okey, oraz jak opcjonalnie punktować.
SI u góry,bochater na dole, symulowane ruchy SI. 1.w lewo,w prawo, 2.w lewo, prosto, obrót 3.w lewo, prosto, obrót. 4.w lewo, w prawo. Oczywiście to tylko przykłady, wiadomo, że są incjatywy, i nie wiadomo kto pierwszy wykona ruch.My grając bochaterami,musimy kombinować,jak się poruszyć,czy wykonać,jeden ruch czy dwa.Dużo kart z podwójnym ruchem jest niewiele,ale jak się trafią można wykorzystać a nie tak jak w większości przypadków nie było sensu robić drugiego ruchu w Lini prostej.Gram w trybie ofensywnym, defensywny mnie nie przekonuje, że względu na małą ilość kart ataku, ( dolna część po słowie < lub>,w większości niska incjatywa.Zwróć uwagę na tor ZACHOWANIA SI, zawsze staram się obracać w kierunku strony frontowej bochatera. Później podam zastosowanie medytacji SI , następnie limit ran, ogłuszenia, z ilu kart decki SI,ewentualnie jakie karty ( nie ma losowania kart), bochaterów używam popisowych, jest okey, oraz jak opcjonalnie punktować.
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Budowa talii,limit ran i ogłuszeń,zastosowanie medytacji i punktacja.Najpierw odrzuć dwie karty;
Deck składa się z 1-medytacji, 3-ataków, 2-karty obrony.Czyli 6 kart.Talie SI zaznaczam że każdy może budować po swojemu, jak sugerowałem się trochę tematycznie, np.obrona -rzeczna zapora,(Żeglarz, Wakou),medytacja-okrzyk wojenny ( Ronin) itp.oczywiście z zachowaniem budowy talii z instrukcji. TALIE SI+ wybrane karty ogólne. 1.Mistrz-017,026,028 2.Ronin-009,029 3.Uczeń-006,021 4.Wojowniczka-016,029 5.Musashi-008,035 6.Kojiro-010,028 7.Yasuke-008,027 8.Wakou-032,033 9.Yojimbo-001,035 10.Onna Bugeisha-011,029 11.Mnich-003,013,030 12.Żeglarz-024,032. LIMIT RAN; 9, a ogłuszeń połowę ran zaokrąglając w górę czyli 5. Myślę że 7 troszkę za mało 9 w sam raz,tak samo ogłuszenia wiadomo że dużo zadaje Wakou oraz Ronin ale jakość przeważnie brakowało mi 1 trafienia by pokonać SI. Jeśli chodzi o ilość kart to sprawdza się dobrze, fajnie się to zazębia tylko kwestia karty medytacji otóż; JEŚLI -SI- BĘDZIE W PREFEROWANEJ POZYCJI I FRONTEM DO BOCHATERA + 1 ROTACJA (w lewo czy prawo),TO GDY DOBIERZESZ KARTĘ MEDYTACJI TO JĄ ODRZUĆ I WEŹ NASTĘPNĄ. Przykłady;
oraz;
Dlaczego ma medytować jak tu trzeba atakować albo się bronić, dobrze się sprawdza. Samuraje mają limit zdrowia tyle co na kartach, oprócz Wakou który ma 7 życia.Może jeszcze punktacja; Samuraj; 5 życia- gdy wygra z: 0 ran+ 5 / 1 raną +4 / 2 rana.+3 / 3 ranami +2 / 4 ranami +1 / 5 ranami porażka.Wakou liczy oczywiście od 7 czyli 0 ran + 7 / 1 rana + 6 itd. SI ma 9 życia gdy wygra z : 0 ran.minus 9
1 rana -8 / 2 rany - 7 / 3 rany - 6 itd. Ogłuszenie limit 5 kto pierwszy zarobi przegrywa, i wtedy przejść do wyżej wymienionych punktów życia.Udanych pojedynków.
Deck składa się z 1-medytacji, 3-ataków, 2-karty obrony.Czyli 6 kart.Talie SI zaznaczam że każdy może budować po swojemu, jak sugerowałem się trochę tematycznie, np.obrona -rzeczna zapora,(Żeglarz, Wakou),medytacja-okrzyk wojenny ( Ronin) itp.oczywiście z zachowaniem budowy talii z instrukcji. TALIE SI+ wybrane karty ogólne. 1.Mistrz-017,026,028 2.Ronin-009,029 3.Uczeń-006,021 4.Wojowniczka-016,029 5.Musashi-008,035 6.Kojiro-010,028 7.Yasuke-008,027 8.Wakou-032,033 9.Yojimbo-001,035 10.Onna Bugeisha-011,029 11.Mnich-003,013,030 12.Żeglarz-024,032. LIMIT RAN; 9, a ogłuszeń połowę ran zaokrąglając w górę czyli 5. Myślę że 7 troszkę za mało 9 w sam raz,tak samo ogłuszenia wiadomo że dużo zadaje Wakou oraz Ronin ale jakość przeważnie brakowało mi 1 trafienia by pokonać SI. Jeśli chodzi o ilość kart to sprawdza się dobrze, fajnie się to zazębia tylko kwestia karty medytacji otóż; JEŚLI -SI- BĘDZIE W PREFEROWANEJ POZYCJI I FRONTEM DO BOCHATERA + 1 ROTACJA (w lewo czy prawo),TO GDY DOBIERZESZ KARTĘ MEDYTACJI TO JĄ ODRZUĆ I WEŹ NASTĘPNĄ. Przykłady;
oraz;
Dlaczego ma medytować jak tu trzeba atakować albo się bronić, dobrze się sprawdza. Samuraje mają limit zdrowia tyle co na kartach, oprócz Wakou który ma 7 życia.Może jeszcze punktacja; Samuraj; 5 życia- gdy wygra z: 0 ran+ 5 / 1 raną +4 / 2 rana.+3 / 3 ranami +2 / 4 ranami +1 / 5 ranami porażka.Wakou liczy oczywiście od 7 czyli 0 ran + 7 / 1 rana + 6 itd. SI ma 9 życia gdy wygra z : 0 ran.minus 9
1 rana -8 / 2 rany - 7 / 3 rany - 6 itd. Ogłuszenie limit 5 kto pierwszy zarobi przegrywa, i wtedy przejść do wyżej wymienionych punktów życia.Udanych pojedynków.
- ShapooBah
- Posty: 1293
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 216 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Jak w tej grze z deckbuildingiem, widziałem że można tworzyć własne talie do rozgrywki dla każdego bohatera pod siebie, ma to jakiś głębszy sens, czy granie sugerowanymi jest wystarczające i optymalne dla tych postaci?
Szukam kolejnych pretekstów do kupienia, bo mam konflikt mózg i serce więc liczę na wsparcie z waszej strony
Szukam kolejnych pretekstów do kupienia, bo mam konflikt mózg i serce więc liczę na wsparcie z waszej strony
- Gun3R
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 44 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
to zanim kupisz pograj na TTS, tam masz dostęp do wszystkich postaci jak coś to mogę pograć z każdym kto chce sprawdzić tą gre a przy okazji pomoge w zrozumieniu zasadShapooBah pisze: ↑22 lut 2024, 11:28 Jak w tej grze z deckbuildingiem, widziałem że można tworzyć własne talie do rozgrywki dla każdego bohatera pod siebie, ma to jakiś głębszy sens, czy granie sugerowanymi jest wystarczające i optymalne dla tych postaci?
Szukam kolejnych pretekstów do kupienia, bo mam konflikt mózg i serce więc liczę na wsparcie z waszej strony
- PytonZCatanu
- Posty: 4554
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1695 times
- Been thanked: 2130 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Zagrałem 2vs2. Mocno przypomina mi Gloomhaven... W sumie jestem ciekawy jak zagrałbym drugi raz że znajomością talii.
Ogólnie jednak pierwsza partia mocno mnie nie porwała.
Jest epicki błąd na pudełku
Ogólnie jednak pierwsza partia mocno mnie nie porwała.
Jest epicki błąd na pudełku
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Gun3R
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 44 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 01 mar 2024, 07:52 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
-
- Posty: 312
- Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 479 times
- Been thanked: 53 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Miałem przyjemność zagrać póki co jedną partyjkę 1vs1 i mi się bardzo spodobało. Przed grą miałem obawy czy tylko jedna postać na raz walcząca wystarczy? czy mapka / pole bitwy nie jest za małe ale...te rzeczy prysnęły po pierwszej potyczce. Dzięki sporemu zróżnicowaniu kart, skilli, pozycjonowania bohatera + jego kierunku walki gra nabrała fajnej głębi i wyborów, decyzji. Same próby przewidzenia co zrobi oponent a co ja powinienem zrobić już wnoszą do gry sporo emocji, a przy odkrywaniu kart jest jeszcze lepiej.
Póki co wstępnie dobra 8 z tendencją do wzrostu po poznaniu innych bohaterów, dodatków, plansz czy tworzeniu własnego decka. Aż dziw bierze , że tak mało o tej grze na forum.
Póki co wstępnie dobra 8 z tendencją do wzrostu po poznaniu innych bohaterów, dodatków, plansz czy tworzeniu własnego decka. Aż dziw bierze , że tak mało o tej grze na forum.
-
- Posty: 451
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 165 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Hej.
Chciałem dopytać czy ktoś posiadający wersję z KSa ma kampanię kooperacyjną "Brothers in Arms" po polsku?
Chciałem dopytać czy ktoś posiadający wersję z KSa ma kampanię kooperacyjną "Brothers in Arms" po polsku?
-
- Posty: 451
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 165 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
U mnie są dwie:
- Droga Ronina - czyli podstawowa kampania (czerwona)
- Wiatr Zmian - dodatkowa (niebieska)
Ale właśnie zastanawiam się czy Ogry w ogóle tłumaczyły tę kampanię kooperacyjną. Napisałem do nich i czekam na odpowiedź.
-
- Posty: 451
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 165 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Pogrzebałem w aktualizacjach na Kickstarterze i znalazłem:
Towarzysze broni zawierają 4 scenariusze kooperacyjne. Fajnie, jest wszystko
I jest to prawda, totalnie to przeoczyłem, bo zagrałem tylko dwa scenariusze z Drogi Ronina i nie chciałem podglądać co jest dalej.Brothers In Arms:
Brothers In Arms features the Student and the Ronin (and their decks) in four tense Co-op scenarios. You can play these scenarios two-handed or with a friend.
Each scenario feels very different from the scenarios featured in Path Of The Ronin despite also being fully playable only using the components from the Core Game. It lacks the narrative choices from Path Of The Ronin but balances this with longer, harder scenario battles that due to their co-op nature, have more paths to victory (or defeat!).
Like Path Of The Ronin. there are opportunities to change the decks of both fighters and we made sure that Brothers In Arms also got the same full 'graphic novel' treatment as Path Of The Ronin.
Brothers In Arms has been placed into the same "book" as Path Of The Ronin under advice from the manufacturers. This has resulted in a more durable, high quality finish product (more on that at the end of the segment).
Towarzysze broni zawierają 4 scenariusze kooperacyjne. Fajnie, jest wszystko
- Evenfall
- Posty: 612
- Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kobiór
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 2 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Ok, dzięki za info. Ja też nie oglądałem dalej i stąd to zamieszanie. Ale wszystko jest.samuraj1369 pisze: ↑12 mar 2024, 09:20 Pogrzebałem w aktualizacjach na Kickstarterze i znalazłem:
I jest to prawda, totalnie to przeoczyłem, bo zagrałem tylko dwa scenariusze z Drogi Ronina i nie chciałem podglądać co jest dalej.
Towarzysze broni zawierają 4 scenariusze kooperacyjne. Fajnie, jest wszystko
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Ogrywał ktoś już "Kampania wiatr zmian"?
Chętnie bym ją kupił, ale w opisie jest że oprócz podstawki potrzebne są również wszystkie rozszerzenia.
Chętnie bym ją kupił, ale w opisie jest że oprócz podstawki potrzebne są również wszystkie rozszerzenia.
-
- Posty: 451
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 165 times
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
Potrzebne są rozszerzenia, bo każdy scenariusz odnosi się do innego bohatera z rozszerzeń, jednak nic nie stoi na przeszkodzie grać własną talią i bohaterem z podstawki.
Re: Senjutsu: Bitwa o Japonię / Battle For Japan
To super, bo planuje jakieś dodatki, ale na pewno nie wszystkie