Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Harun
Posty: 1099
Rejestracja: 21 sie 2006, 16:48
Lokalizacja: okolice Poznania
Has thanked: 646 times
Been thanked: 523 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Harun »

Gram na razie solo, automa sprawdza się całkiem nieźle, więc nie mam doświadczenia w grach wieloosobowych. Dlatego dopytam Gizmoo, co tak naprawdę Cię sfrustrowało? Bo nie wiem, czy dobrze rozumiem, że to, iż współgracz, wiedząc jak działa wojsko, wybrał strategię, która okazała się nieskuteczna? W moim pytaniu nie ma złośliwości, tylko ciekawość.

Oczywiście zarzuty co do kart zrozumiałem, ale to chyba nie jest główny problem, który skłonił Cię do napisania posta.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Gizmoo »

Nilis pisze: 21 lut 2024, 21:26 Brazil czyli grę do bólu nijaką
Absolutnie się z tym nie zgadzam. To jest dobra gra, która... Nie została tu i tam doszlifowana. :lol: I niestety odpuszczona przez twórcę i wydawnictwo.

Powinno być "Południe Imperium", a przez brak rozwoju pozostaliśmy na świcie, przez co mamy teraz zmierzch. :lol:
Harun pisze: 21 lut 2024, 22:57 Gizmoo, co tak naprawdę Cię sfrustrowało?
Mam wrażenie, że dość jasno opisałem "co". Rozgrywki bez interakcji, na mapach gdzie nie musimy się "rozpychać", to solo puzelek, który szybko się nudzi. I po rozegraniu czterech partii, każdą frakcją, widzieliśmy w grze WSZYSTKO, co ma do zaoferowania. Ilość obrazów też nie pomaga w różnorodności.

Przy rozgrywkach z większą dozą interakcji, dużo większe znaczenie ma każdy, nawet najmniejszy element gry, nad którym nie masz kontroli. I w tych kartach bitewnych jest niestety od sporo losowości. Chcesz walczyć i chcesz być skuteczny, dobierasz dwie karty w akcji rekrutacji, ale co z tego skoro dobierasz kary, które nie pozwalają ci zwiększać siły ataku. Tymczasem przeciwnik dobrał raz, ale ma nawet to +1, albo co gorsza - +2. I teraz masz na ręku same karty dające złotą monetkę, a przeciwnik dwie, które dają +3. Po kilku takich atakach się odechciewa. :lol:

I tutaj właśnie gra się rozkłada. Przy ogólnej dosyć ciasnej ekonomii, każdy element losowości odejmuje nam przyjemność z kombinowania, bo te nierówności z czasem wydają się... Niesprawiedliwe. Nawet te żetony eksploracji wydają się mocno nierówne, szczególnie jak komuś przypadkowo uda się zebrać set zwierząt. 9 punktów w tej grze to jest overkill, a odkrycia robi się niemal "przy okazji".

Przy luźnej rozgrywce - pewnie nie ma to znaczenia. Ale jak siądzie do gry kilku ogranych graczy, którzy zaczną ciśnieniować, to takie różnice w jakości kart zaczynają mieć znaczenie. W grze, w której różnica kilku punktów może zadecydować o miejscach na podium, "prezent" w postaci kilku punktów ma bardzo duże znaczenie. I czasami jest to prezent "niezasłużony", bo farciarski.

Reasumując - gra mnie już niczym nie zaskakuje, nie mam już w niej czego "masterować". Brakuje mi zarówno różnorodności, jak i porządnej talii kart bitewnych. Gdyby powstał dodatek, który czyni konflikt ciekawszym wyzwaniem intelektualnym, sprytniejszym, a na kartach byłyby same użyteczne efekty do walki i gdyby dodano jeszcze jakieś obrazy z ciekawym, niekonwencjonalnym i zaskakującym działaniem, to pewnie trzymałbym grę na półce i ogrywał do upadłego. Niestety, po tych ośmiu partiach mam totalnie wrażenie, że gra się niemal "na szynach". Początek rozgrywki jest bardzo statyczny, by nie powiedzieć nudny. Gdy zaczyna się coś wreszcie dziać - zaczyna doskwierać "niesprawiedliwość" w pozyskanych efektach z kart i żetonów eksploracji.

No i mam sporo gier, które robią to samo co Brazil, tylko lepiej. Może nie są tak ładne, może nie mają tak ciekawego zaplecza historycznego, oraz tak zgrabnej mechaniki, ale są większym wyzwaniem intelektualnym, a przez to są... Zwyczajnie ciekawsze. Czas nie jest z gumy, więc lepiej ściągnąć z półki coś, przy czym czuję, że przegrałem przez własne błędy i przez lepszą grę oponentów, a nie że komuś się "pofarciło".

Czekałem na dodatek, ale się nie doczekałem i pora się chyba pożegnać. :|

P.S. Zapomniałem, co jeszcze mnie poirytowało w tej ostatniej partii, a jest to trochę przydługi setup i równie długie składanie gry. No ale weźcie poprawkę na to, że ja nie znoszę, jak grę się długo układa do rozgrywki i długo składa. Dlatego też nie interesuje mnie Voidfall. :lol:
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: itsthisguyagain »

Ja przyznam, że Brazil dawno już sprzedałem albo wymieniłem. Od mniej więcej 5 gry nic mnie w Brazil nie zaskoczyło. Gry były bardzo podobne do siebie, nikt nie inwestował w armię bo się nie opłaca.

Dosyć lubiłem tę grę ale współgracze woleli inne gry.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3375
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: psia.kostka »

itsthisguyagain pisze: 03 mar 2024, 21:11 nikt nie inwestował w armię bo się nie opłaca.
Czyz to nie jest piekne, anty-imperialne przeslanie? :D

Tez po jednej recenzji mocno zakodowalem, ze "dudes on the map", to to nie jest. Chyba nawet nie udaje tego, patrzac na mepelki.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: itsthisguyagain »

psia.kostka pisze: 03 mar 2024, 21:33
itsthisguyagain pisze: 03 mar 2024, 21:11 nikt nie inwestował w armię bo się nie opłaca.
Czyz to nie jest piekne, anty-imperialne przeslanie? :D

Tez po jednej recenzji mocno zakodowalem, ze "dudes on the map", to to nie jest. Chyba nawet nie udaje tego, patrzac na mepelki.
Może nie dokładnie się wyraziłem. Przed zakupem miałem wrażenie, że tu jest dużo blokowania i tak też z początku graliśmy aż wykminiliśmy, że ta gra zniechęca od interakcji. System akcji działa tak, że łatwo planować na 6-8 ruchów do przodu co przy ograniczonej interakcji sprawia, że Brazil się okrutnie dłuży.
Awatar użytkownika
Harun
Posty: 1099
Rejestracja: 21 sie 2006, 16:48
Lokalizacja: okolice Poznania
Has thanked: 646 times
Been thanked: 523 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Harun »

itsthisguyagain pisze: 03 mar 2024, 21:38 System akcji działa tak, że łatwo planować na 6-8 ruchów do przodu co przy ograniczonej interakcji sprawia, że Brazil się okrutnie dłuży.
Nie mogłem się powstrzymać, żeby nie napisać i to w pełni szczerze, że planowanie 6-8 ruchów do przodu bardzo mi imponuje, bo wymaga naprawdę tęgiej głowy.

Co do samej rozgrywki, po wstępnych komentarzach x czasu temu, myślałem nawet o sprzedaży gry przed zagraniem, a teraz - zwłaszcza z dodatkiem automato, fajnie bawię się solo. Może w tym tytule nie musi chodzić koniecznie o walkę, a bardziej o rozwój? Paradoksalnie, bo wolę gry z większą interakcją, nie przeszkadza mi, że bardziej się skupiam nad rozwojem. Od wyniszczania się mam np takiego Szoguna. Ale szanuję Wasze zdanie, bo jak pisałem wcześniej, nie jestem ogranym graczem w partiach z żywym przeciwnikiem.
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Argue »

itsthisguyagain pisze: 03 mar 2024, 21:11 Ja przyznam, że Brazil dawno już sprzedałem albo wymieniłem. Od mniej więcej 5 gry nic mnie w Brazil nie zaskoczyło. Gry były bardzo podobne do siebie, nikt nie inwestował w armię bo się nie opłaca.

Dosyć lubiłem tę grę ale współgracze woleli inne gry.
Serio? Przecież przy umiejętnej okupacji wydaje się, że można drugiemu graczowi solidnie zepsuć ekonomię i plan gry, a tym samym sporo PZ'tów ukraść i to w dwie strony.
Co prawda jestem tylko po dwóch partiach, gdzie nie graliśmy agresywnie, ale przy pierwszej rozgrywce, właśnie odpuściłem żonie okupację pola z plantacją bawełny, bo inaczej wszystko wzięłoby jej w łeb, także naprawdę dziwię się tej argumentacji, bo jak też Gizmoo wcześniej zauważył, ekonomia jest tutaj cholernie ciasna, więc zakoszenie komuś dwóch kluczowych zasobów, może naprawdę sporo namieszać.

Mnie po dwóch partiach martwi początek, gdzie wydaje się, że najlepszym pomyslem, jest zawsze budowanie pola trzcin zza jedno drewno następnie za 2 trzciny zbudowac manufakturę z boostem do pola rozwoju i mamy przyjemnie szybko zbudowaną podstawę silnika.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: itsthisguyagain »

Argue pisze: 05 mar 2024, 18:58
itsthisguyagain pisze: 03 mar 2024, 21:11 Ja przyznam, że Brazil dawno już sprzedałem albo wymieniłem. Od mniej więcej 5 gry nic mnie w Brazil nie zaskoczyło. Gry były bardzo podobne do siebie, nikt nie inwestował w armię bo się nie opłaca.

Dosyć lubiłem tę grę ale współgracze woleli inne gry.
Serio? Przecież przy umiejętnej okupacji wydaje się, że można drugiemu graczowi solidnie zepsuć ekonomię i plan gry, a tym samym sporo PZ'tów ukraść i to w dwie strony.
Co prawda jestem tylko po dwóch partiach, gdzie nie graliśmy agresywnie, ale przy pierwszej rozgrywce, właśnie odpuściłem żonie okupację pola z plantacją bawełny, bo inaczej wszystko wzięłoby jej w łeb, także naprawdę dziwię się tej argumentacji, bo jak też Gizmoo wcześniej zauważył, ekonomia jest tutaj cholernie ciasna, więc zakoszenie komuś dwóch kluczowych zasobów, może naprawdę sporo namieszać.

Mnie po dwóch partiach martwi początek, gdzie wydaje się, że najlepszym pomyslem, jest zawsze budowanie pola trzcin zza jedno drewno następnie za 2 trzciny zbudowac manufakturę z boostem do pola rozwoju i mamy przyjemnie szybko zbudowaną podstawę silnika.
Inwestując w armię samemu sobie psujesz ekonomię. Jeśli grasz na 3+ graczy to zaszkodzisz najwyżej jednemu przeciwnikowi a wygra trzeci.

W tej patowej sytuacji jedynym wygrywającym ruchem jest nie walczyć. Budować absolutne minimum jednostek skupić się na ekonomii.

PS właśnie zdałem sobie sprawę że chyba nigdy nie grałem w Brazil na 2 osoby. Być może Brazil jest o wiele lepszą grą 2 osobową niż 3+ osobową.
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Argue »

itsthisguyagain pisze: 05 mar 2024, 21:43
Inwestując w armię samemu sobie psujesz ekonomię. Jeśli grasz na 3+ graczy to zaszkodzisz najwyżej jednemu przeciwnikowi a wygra trzeci.

W tej patowej sytuacji jedynym wygrywającym ruchem jest nie walczyć. Budować absolutne minimum jednostek skupić się na ekonomii.

PS właśnie zdałem sobie sprawę że chyba nigdy nie grałem w Brazil na 2 osoby. Być może Brazil jest o wiele lepszą grą 2 osobową niż 3+ osobową.
Inwestycja w armię niekoniecznie musi wiązać się z psuciem ekonomii (patrz jak wyżej zdobycie dodatkowych zasobów przy okupacji), zwłaszcza w odpowiednim timingu, które mogą Ci bardzo podbić punktację, nie dość że za dodatkowy budynek, to jeszcze za wystawione jednostki, gdzie w przypadku armaty za 5 PZ to chyba nie ma bardziej zboostowanej akcji pod względem zdobytych PZ w jednym ruchu, to np możesz zdobyć brakujące zasoby do postawienia miasta regionalnego czy budynku z 3 ery, nie tracąc na to standardowej akcji.

Anyway za mało grałem, żeby jakoś arbitralnie się wypowiadać, bo to tylko 2 partie dwuosobowe. Niemniej zdziwiłem się tak drastycznym opiniom, że nie warto w armię inwestować, zważywszy przy niezwykle krótkim czasie gry traci się możliwość zrobienia szybkich PZtów zwłaszcza jak masz ulepszoną rekrutację i możesz kilka jednostek naraz wystawić.

Niemniej jakbym miał strzelać po tych pierwszych dwóch rozgrywkach, to właśnie timing, czyli wyczucie czasu, kiedy swoją armią należy wbić szpilę przeciwnikowi, tak żeby samemu zarobić na tym jak najwięcej jest tu szczególnie trudno, zwłaszcza, że tych okazji nie musi być zbyt wiele. Oczywiście może być tak, że w grze trzyosobowej ten problem jest bardziej widoczny, bo tam wiąże się to jeszcze z utrzymaniem okupowanego terenu z powrotem do swojej kolejki, co może nie być takie łatwe przy większej ilości graczy. Niemniej w dwuosobowych partiach armia wydaje się być jednym z kluczowych elementów i notabene dzięki elementowi area control i podróży jednostek mam większą frajdę z walki niż w Cywilizacji Poprzez Wieki.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Gizmoo »

Wszystko oczywiście zależy od tego, jak "gęsta" jest plansza i ilu graczy rywalizuje przy planszy. Ale, jak wspomniałem, gdy jest luźno, to warto robić inne rzeczy, a jedną-dwie jednostki ściągnąć do eksploracji - punkty na żetonach ze zwierzętami dostaje się "za darmo". Trafienie w taki żeton, to jest niezły prezent.

Jeżeli chodzi o zdejmowanie jednostek z planszetki, to znów - jeżeli nie masz nie masz innych, lepszych metod na wykręcenie tych kilku punktów, to oczywiście warto wystawić jednostkę. Taka "armata" daje sporo punktow. Natomiast stawianie na sam podbój, to proszenie się o porażkę. 😉

P.S. Też nigdy nie grałem w dwuosobowym składzie. :lol:
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: TOMEQ »

Ktoś wcześniej napisał, że to wynik małej ilości testów itede. Może ktoś tam doszedł do wniosku, że wydanie takiej gry wystarczy, żeby... Zarobić...
Szkoda, ale i DLACZEGO?
A może wystarczyłoby dodać parę poprawek, np. Dobierz kartę militarną. Jeśli masz więcej wojska (jakaś zależność) dobierz np. 3 karty i zostaw 2 na ręce. Masz wystawionego króla - dobierz 1 dodatkową za króla. W sytuacji, gdy nie masz żadnego wojska, a gra mówi dobierz kartę - nie możesz dobrać żadnej karty.
Oczywiście zaraz wpłynęłoby to napewno na inne aspekty.
Dlaczego autor i wydawnictwo nie chce pociągnąć dalej tej gry? Już zarobili? Gra ma wszystko tak jak powinno wyglądać. Z zewnątrz na pewno. Nawet jeśli mechanika nie do końca jest tak jak powinno być no to przecież jest możliwość zrobienia dodatku. Przecież to normalne.
No dlaczego?
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 242 times
Been thanked: 358 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Otorek »

Może przez to, że właśnie nie zarobiła?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 431 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: tomp »

raczej zarobiła. patrząc na możliwości kupienia "nówki", niedługo może być problem.
na dwóch wyszukiwarkach planszówek znalazłem tylko 1 sklep, który ma tą grę w swojej ofercie.
albo jest wykupiona przez ludzi albo z jakiś względów wycofana z obiegu...
Zakładam, że @Leser mógłby coś zdradzić, o ile może.

PS. Oceny na bgg pozycjonują grę w bardzo dobrym miejscu. Średnia jest pomiędzy dobrą grą, a bardzo dobrą.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4510
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1667 times
Been thanked: 2087 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: PytonZCatanu »

Ogólnie jak na grę w którą nikt już nie gra itp. itd to toczy się całkiem rozbudowana dyskusja, a userzy wydają się być bardziej zaangażowani niż przy niektórych gorących nowościach 🙂

Byli o krok od bohaterszczyzy, zatrzymali się na bohaterstwie. - jest taki stary cytat. Brazil to bardzo fajna gra, która dość sztucznie zatrzymała się przed tym, żeby być bardzo dobra gra. Wystarczył naprawdę dobry dodatek usprawniający pewne mankamenty...
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Leser »

Ciężko powiedzieć, dlaczego wydawca nie ciągnie tematu. Nie mam rzecz jasna danych sprzedażowych z rynków międzynarodowych (tu Portal prędzej mógłby coś powiedzieć), lecz wydaje mi się, że było nieźle. Sama liczba ocen na bgg bliska 3000 już o czymś świadczy.

Skoro jednak do tej pory nic poza Automato się nie wydarzyło, to wątpię by uległo to zmianie, zwłaszcza że nowa gra autora na zadatki na znacznie większy hit.

Jest też możliwy scenariusz czysto osobisty. W momencie, gdy wychodził Brazil, w najlepsze szalał covid i wiem, że w rodzinie autora nie obyło się bez tragedii. Może wtedy nie był w stanie pójść za ciosem, a potem po prostu uznano, że już za późno. Były także jakieś zmiany w strukturze zarządzającej wydawnictwem, może oddzielono ten projekt grubą kreską (to już czyściutka spekulacja, bo w tej kwestii doszły mnie wyłącznie jakieś niezborne strzępki informacji).
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10920
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: japanczyk »

A jak tam Automato w Polsce? Będzie w koncu? :-P
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Leser »

japanczyk pisze: 07 mar 2024, 10:36 A jak tam Automato w Polsce? Będzie w koncu? :-P
Czeka w magazynie na otwarcie wydawniczego sklepu, a ja mam prawie oficjalny zakaz przypominać, że ludzie na to czekają...
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2546 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Gizmoo »

Leser pisze: 07 mar 2024, 02:51 Skoro jednak do tej pory nic poza Automato się nie wydarzyło, to wątpię by uległo to zmianie
No i zgasło ostatnie świecidełko w tunelu. :cry:

Więc albo ja sam dla siebie "naprawię" talię kart bitewnych i "złota", albo pójdzie to jednak pod młotek. :(
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1623
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 359 times
Kontakt:

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: nidhog »

Leser pisze: 07 mar 2024, 10:40
japanczyk pisze: 07 mar 2024, 10:36 A jak tam Automato w Polsce? Będzie w koncu? :-P
Czeka w magazynie na otwarcie wydawniczego sklepu, a ja mam prawie oficjalny zakaz przypominać, że ludzie na to czekają...
Tylko czemu czeka? Ktośtam u Was lubi mrozić kapitał?:)
Czesi to sprzedaja juz kilka miesiecy https://www.tlamagames.com/deskove-hry/ ... rozsireni/
Moje zbiórki: Inventions - Szczegóły: tu
Rabaty: TlamaGames - 6%, Regatuljocurilor - 20%
W dniach 5.11 - 19.11 - nie ma mnie w Polsce. Kontakt może być utrudniony.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Post autor: Leser »

nidhog pisze: 07 mar 2024, 14:29
Leser pisze: 07 mar 2024, 10:40
japanczyk pisze: 07 mar 2024, 10:36 A jak tam Automato w Polsce? Będzie w koncu? :-P
Czeka w magazynie na otwarcie wydawniczego sklepu, a ja mam prawie oficjalny zakaz przypominać, że ludzie na to czekają...
Tylko czemu czeka? Ktośtam u Was lubi mrozić kapitał?:)
Czesi to sprzedaja juz kilka miesiecy https://www.tlamagames.com/deskove-hry/ ... rozsireni/
Nakład jest tyci, więc to akurat żadne mrożenie. Oczywiście moim skromnym zdaniem już dawno powinniśmy to puścić, no ale padła decyzja, że ma być w sklepie wydawniczym, więc czekamy na sklep wydawniczy.
Gizmoo pisze: 07 mar 2024, 14:12
Leser pisze: 07 mar 2024, 02:51 Skoro jednak do tej pory nic poza Automato się nie wydarzyło, to wątpię by uległo to zmianie
No i zgasło ostatnie świecidełko w tunelu. :cry:

Więc albo ja sam dla siebie "naprawię" talię kart bitewnych i "złota", albo pójdzie to jednak pod młotek. :(
Z tym ostatnim światełkiem to mimo wszystko nie przesadzajmy. Takie polskie kuriozum jak Show Business z 83 ocenami na BGG i oceną 6.6 (wliczając parę 10 od autora i znajomków/testerów) doczekało się dodatku po 9 latach. Różne cuda się zdarzają. Natomiast, jak wyżej, na ten moment jakieś zapowiedzi rozwijania tytułu odebrałbym jako niespodziankę.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
ODPOWIEDZ